خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 38 از 48 نخستنخست ... 28373839 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 556 به 570 از 714
    1. Top | #556
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      یه سوالیم دارم از سوال 49 سنجش 26 م
      اخبرنا معلمونا اخباراً جدیده عن المدرسه.
      اخبار مگه مصدر اخباراً نمیشه؟؟

    2. Top | #557
      کاربر فعال

      Mashkok
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Mary1995 نمایش پست ها
      باور کردم خب.. با احساساتم بازی شد الان
      منم ندیده بودم،منتها برای رفع شک(!) یه دور دیگه کتاب اینامو دید زدم
      منم از چند کتاب تست نگاه کردم نبود. اگه امکانش هست میشه بگی نقش بعض تو جمله چیه؟
      و ندایی که به من میگوید : گر چه شب تاریک است دل قوی دار، سحر نزدیک است

    3. Top | #558
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Dela نمایش پست ها
      منم از چند کتاب تست نگاه کردم نبود. اگه امکانش هست میشه بگی نقش بعض تو جمله چیه؟
      اسم دایم الاضافه اس...یعنی همیشه بعدشون م الیه میاد

    4. Top | #559
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      فعل التبست که تو متن درس 7 سوم اومده لازمه یا متعدی؟ چون گاج معنی کرده هرگاه به اشتباه افکندند شمارا بعد مهر و ماه گفته این فعل لازمه.می تونه یه فعل لازم با مفعول معنا شه؟ مگه راه تشخیص لازم و متعدی ترجمه نیست؟ @aminforte

    5. Top | #560
      کاربر اخراجی

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Dr.Hard Worker7 نمایش پست ها
      جمله ی حالیه حذف شده دیگه؟
      اره حذف شده ولی چیزی نداره همینو بدون شاید اومد :
      یه جمله فعلیه + و + یه جمله اسمیه ( نشانه : حواست به این (و) باشه حتما باید بیاد ) = جا تلمیذ و هو ضاحک ،،، الان حال میشه = هو ضاحک
      یه جمله فعلیه + و قد + فعل ماضی ( نشانه : این وقد حتما باید بیاد ) = خرجت التلمیذة وقد کتبت درسها ،، حال میشه = کتبت درسها
      جمله فعلیه + فعل مضارع (از طریق معنی باید فهمید ) = جا الانبیا یبشرون الناس

      اینم گفتم شاید امسال سوال بخوان بدن که کدام حال با بقیه متفاوته **** در کل همین رو بدون از حال جمله ، که هر جا بین دو جمله ( و ) یا ( وقد ) اومد حال جمله داریم والسلام
      ویرایش توسط aminforte : 01 تیر 1396 در ساعت 08:07

    6. Top | #561
      کاربر اخراجی

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط The Darwinian نمایش پست ها
      فعل التبست که تو متن درس 7 سوم اومده لازمه یا متعدی؟ چون گاج معنی کرده هرگاه به اشتباه افکندند شمارا بعد مهر و ماه گفته این فعل لازمه.می تونه یه فعل لازم با مفعول معنا شه؟ مگه راه تشخیص لازم و متعدی ترجمه نیست؟ @aminforte
      درود بر شما / منم تعجب کردم ، التبست مفعول میخواد پس به لازم نیست ، طبق دروسی که ما خوندیم هیچ وقت یه فعل لازم ، مبنی المعلوم نمیشه ! چون معلوم ینی اینکه مفعول میخواد و لازم ینی مفعول لازم نداره پس در تضاد هستند فک میکنم اشتباه چاپی در مهر و ماه هست /// البته اینم هست که میگن فعل های باب افتعال 60 درصد لازم هست که بازهم هیچ دلیلی وجود نداره که این فعل جزو اون 60 درصد باشه / در کل به نظرم برای همچین فعل هایی که باب ثلاثی مزید میرند تو ترجمه کردن ممکنه اشتباه کنید پس با ترجمه تشخیص ندید // ( البته اگه باب انفعال بود که حتما لازم هست وشکی توش نیست )

      *روش های یافتن مفعول بدون ترجمه =
      1- اگه یه فاعل اسم ظاهر (همیشه باید بعد از صیغه یک و چهار بیاد و فعلمون هم اول جمله باشه ) رو دیدی کلمه بعدش میشه مفعول و متعدی هست
      2- اگر همون فعل صیغه یک و چهار وسط جمله بیاد و قبلش هم یه اسمی ( مبتدا ) باشه بعد از اون فعل ، مفعول میاد
      3- می دونیم که صیغه 7 و متکلم وحده و مع الغیر فاعلشون همیشه مستتر هست (انتَ-انا-نحن) پس اگر همیشه اونا رو دیدی بدون که بعدش مفعول میاد
      4- ضمیرهای متصل نصبی
      5- یه فعل بیاد که مذکر باشه ولی کلمه بعدش مونث باشه و برعکسش ( یعنی از نظر جنس مطابق نباشند ) حتما اون اسمه که با فعل از نظر جنس مطابق نیست مفعول هست
      6- فعل های دو مفعولی رو حفظ کنیم و اگه تو جمله دیدیم سریع تشخیص بدیم
      7- فعل لازم + ب + مفعول = متعدی هست / قام ب شعر ب
      * نکته : اگه یه فعل از باب انفعال و فَعُل بود حتمااا لازم هست و مفعول نداره

    7. Top | #562
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط aminforte نمایش پست ها
      درود بر شما / منم تعجب کردم ، التبست مفعول میخواد پس به لازم نیست ، طبق دروسی که ما خوندیم هیچ وقت یه فعل لازم ، مبنی المعلوم نمیشه ! چون معلوم ینی اینکه مفعول میخواد و لازم ینی مفعول لازم نداره پس در تضاد هستند فک میکنم اشتباه چاپی در مهر و ماه هست /// البته اینم هست که میگن فعل های باب افتعال 60 درصد لازم هست که بازهم هیچ دلیلی وجود نداره که این فعل جزو اون 60 درصد باشه / در کل به نظرم برای همچین فعل هایی که باب ثلاثی مزید میرند تو ترجمه کردن ممکنه اشتباه کنید پس با ترجمه تشخیص ندید // ( البته اگه باب انفعال بود که حتما لازم هست وشکی توش نیست )

      *روش های یافتن مفعول بدون ترجمه =
      1- اگه یه فاعل اسم ظاهر (همیشه باید بعد از صیغه یک و چهار بیاد و فعلمون هم اول جمله باشه ) رو دیدی کلمه بعدش میشه مفعول و متعدی هست
      2- اگر همون فعل صیغه یک و چهار وسط جمله بیاد و قبلش هم یه اسمی ( مبتدا ) باشه بعد از اون فعل ، مفعول میاد
      3- می دونیم که صیغه 7 و متکلم وحده و مع الغیر فاعلشون همیشه مستتر هست (انتَ-انا-نحن) پس اگر همیشه اونا رو دیدی بدون که بعدش مفعول میاد
      4- ضمیرهای متصل نصبی
      5- یه فعل بیاد که مذکر باشه ولی کلمه بعدش مونث باشه و برعکسش ( یعنی از نظر جنس مطابق نباشند ) حتما اون اسمه که با فعل از نظر جنس مطابق نیست مفعول هست
      6- فعل های دو مفعولی رو حفظ کنیم و اگه تو جمله دیدیم سریع تشخیص بدیم
      7- فعل لازم + ب + مفعول = متعدی هست / قام ب شعر ب
      * نکته : اگه یه فعل از باب انفعال و فَعُل بود حتمااا لازم هست و مفعول نداره
      خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید

    8. Top | #563
      کاربر باسابقه

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      سلام
      آقا من برام یه سوال پیش اومده...
      تو پاسخنامه خیلی سبز یجاش خوندم که برای صفات مبالغه محدودیت جنسی وجود نداره و برای هر دو جنس بکار میره
      مثلا این مثال رو زده : هو کریم و علامه
      خب الان "کریم" بخاطر "هو" که مذکر و مفرده, مذکر و مفرد هستش.ولی الان علامه که مونث هست
      چجوریه
      مرسی

    9. Top | #564
      کاربر نیمه فعال

      Khabalod
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط matin vt نمایش پست ها
      سلام
      آقا من برام یه سوال پیش اومده...
      تو پاسخنامه خیلی سبز یجاش خوندم که برای صفات مبالغه محدودیت جنسی وجود نداره و برای هر دو جنس بکار میره
      مثلا این مثال رو زده : هو کریم و علامه
      خب الان "کریم" بخاطر "هو" که مذکر و مفرده, مذکر و مفرد هستش.ولی الان علامه که مونث هست
      چجوریه
      مرسی
      سلام
      کاکو نگا همین حرفی که زده درسته دیگه. وزن های صفت مبالغه فعّال و فعّالة است و اینا بین مذکر و مونث مشترکن. مثل اسم های اشاره هولاء و اولئک. یعنی شما فکر کن اون ة آخرش علامت مونث نیست.
      مثلا هو علّامة کاملا درسته. چون علّامة مونث نیست.
      پس هر گردی گردو نیست ( هر ة ای، ة تانیث نیست😐)
      امیدوارم مفید بوده باشه

    10. Top | #565
      کاربر باسابقه

      Mashkok
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط matin vt نمایش پست ها
      سلام
      آقا من برام یه سوال پیش اومده...
      تو پاسخنامه خیلی سبز یجاش خوندم که برای صفات مبالغه محدودیت جنسی وجود نداره و برای هر دو جنس بکار میره
      مثلا این مثال رو زده : هو کریم و علامه
      خب الان "کریم" بخاطر "هو" که مذکر و مفرده, مذکر و مفرد هستش.ولی الان علامه که مونث هست
      چجوریه
      مرسی
      سلام در علامة اون ة نشان مونث بودن نیست
      وهم برای مذکر وهم مونث استفاده میشه
      برای موفقیت نیاز نیست نابغه باشی


      کافیست یک قدم از دیگران جلوتر باشی

    11. Top | #566
      کاربر باسابقه

      Mashkok
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط fardin78 نمایش پست ها
      سلام
      کاکو نگا همین حرفی که زده درسته دیگه. وزن های صفت مبالغه فعّال و فعّالة است و اینا بین مذکر و مونث مشترکن. مثل اسم های اشاره هولاء و اولئک. یعنی شما فکر کن اون ة آخرش علامت مونث نیست.
      مثلا هو علّامة کاملا درسته. چون علّامة مونث نیست.
      پس هر گردی گردو نیست ( هر ة ای، ة تانیث نیست)
      امیدوارم مفید بوده باشه
      اااااااا ندیدم تو گفتی
      بله ایشون که میگن از منم بهتر گفتن
      برای موفقیت نیاز نیست نابغه باشی


      کافیست یک قدم از دیگران جلوتر باشی

    12. Top | #567
      کاربر باسابقه

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      مرسی

    13. Top | #568
      کاربر باسابقه

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      بچه ها تو تحلیل صرفی "تعالی" باید بگیم جامد یا مشتق؟!
      تو این جمله:توکل علی الله تعالی
      الان تعالی مصدر و جامده؟اگه مصدره از کدوم باب هستش؟
      مرسی

    14. Top | #569
      کاربر باسابقه

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      آها بعد یه چیز دیگه!
      "مدینه"چرا اسم مکان حساب نمیشه؟!
      ناصح زاده گفته که هر اسمی که اولش میم مفتوح باشه و معنی مکان بده اسم مکانه
      خب الان این چرا نیست؟

    15. Top | #570
      کاربر نیمه فعال

      Khabalod
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط matin vt نمایش پست ها
      آها بعد یه چیز دیگه!
      "مدینه"چرا اسم مکان حساب نمیشه؟!
      ناصح زاده گفته که هر اسمی که اولش میم مفتوح باشه و معنی مکان بده اسم مکانه
      خب الان این چرا نیست؟
      نگا کن، مدینه معنیش میشه شهر. این چون پیامبر توش زندگی میکرده، مشهور شده به مدینه. ولی دراصل مدینه اسم مکان نیست.
      مثلا میگن مدینةُ الطهران، یعنی شهر تهران،

    صفحه 38 از 48 نخستنخست ... 28373839 ... آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن