خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 4 از 29 نخستنخست ... 34514 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 46 به 60 از 432
    1. Top | #46
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Hellion نمایش پست ها
      اتفاقا یکی از دوستامون هم یه روزی ای آیه رو برای من مستند کردن منم جوابشون رو با این لینک دادم :
      http://vaislamah.com/1467.html
      ولی متسفانه الان باز نمیشه ... خودم جواب میدم ...
      معانی متعه :
      متعة : لذت , خوشي , برخورداري ,بهره مندی ، کيف , عيش , شهوتراني , انبساط , بخشيدن , خوشايند بودن , لذت بردن , رفتار کردن , تلقي کردن , مورد عمل قرار دادن ،
      اینجا متعه معنی بهره مندی و برخورداری هم میده و اینجا طبیعیه که اگه از یه زن بهرهمند شدی باید مهریه شو بدی در اینجا من هیچ اشاره ای به صیغه نمیبینیم .. چرا چون ازدواج دائمی هم مهریه و ... داره ... به نظرم آیه قانعتون نکرد
      باز هم معنی کردید برای خودتون !
      در هر صورت این دیگه صحیح بخاریه :
      صحیح بخاری در ج 6 ص 37 قسم التفسیر ذیل آیه 196 سوره بقره از عمران بن حصین نقل می کند که هنگامی که آیه متعه در کتاب خدا نازل شد ما همراه رسول خدا بودیم و بدان عمل می کردیم و از قرآن چیزی نازل نشد که آن را تحریم کند و پیامبر اکرم (ص) تا زنده بود از آن نهی نکرد ... و بعد از پیامبر مردی (مراد خلیفه دوم است) به نظر و رأی شخص خود چیزی گفت.

      داره میگه آیه متعه ! در ضمن :
      يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُحَرِّمُوا طَيِّبَاتِ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ
      ای کسانی که ایمان آورده‌اید! چیزهای پاکیزه را که خداوند برای شما حلال کرده است، حرام نکنید! و از حدّ، تجاوز ننمایید! زیرا خداوند متجاوزان را دوست نمی‌دارد.[5:87]

      There is enough light
      for one who wants to see
      ___________________

      ...Chemistry : Chem is Try

    2. Top | #47
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mohammacl نمایش پست ها
      .......
      اون ترجمه اخری رو میتونستم ننویسم ولی نوشتم تا اینجا جوابتون رو بدم
      خودتون هم میدونین اون ترجمه غلطه
      ایه فقط همون فعل اول رو داره
      پس اون هم الراکعون چی ؟ کشک ؟
      فعلی نیومده که ، از فعل قبلی تبعیت میکنه یعنی معطوف هست

    3. Top | #48
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      صیغهکه یک عمل کاملا غیر اخلاقی هست
      با مهریه هزار تومان و مدت یک روز نمیشه زنا رو توجیح کرد

    4. Top | #49
      کاربر اخراجی

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mohammacl نمایش پست ها
      باز هم معنی کردید برای خودتون !
      در هر صورت این دیگه صحیح بخاریه :
      صحیح بخاری در ج 6 ص 37 قسم التفسیر ذیل آیه 196 سوره بقره از عمران بن حصین نقل می کند که هنگامی که آیه متعه در کتاب خدا نازل شد ما همراه رسول خدا بودیم و بدان عمل می کردیم و از قرآن چیزی نازل نشد که آن را تحریم کند و پیامبر اکرم (ص) تا زنده بود از آن نهی نکرد ... و بعد از پیامبر مردی (مراد خلیفه دوم است) به نظر و رأی شخص خود چیزی گفت.

      داره میگه آیه متعه ! در ضمن :
      يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُحَرِّمُوا طَيِّبَاتِ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ
      ای کسانی که ایمان آورده‌اید! چیزهای پاکیزه را که خداوند برای شما حلال کرده است، حرام نکنید! و از حدّ، تجاوز ننمایید! زیرا خداوند متجاوزان را دوست نمی‌دارد.[5:87]
      اگه یادت باشه من گفتم از احادیث صحیح بخاری که بالای چهل هزار تاست فقط چهارهزار تاشو قبول داریم خوب شد زود گفتم وگرنه الان خفم میکردین ...
      بیا اینم حدیث که پیامبر گفتن حرامه ...

      از حضرت حسین بن محمد بن علی و برادرش عبدالله روایت شده است که حضرت علی به ابن عباس فرمودند:آن حضرت -صلی الله علیه وسلم- در روز خیبر از ازدواج موقت و خوردن گوشت الاغ برای ابد نهی فرمودند (فتح الباری 9/166).از حضرت ربیع بن سبره الجهنی روایت شده است که ایشان می فرمایند پدرم به من گفت من به همراه آن حضرت بودم که ایشان فرمودند: ای انسانها من قبلاً به شما نکاح موقت را اجازه داده بودم و امروز خداوند آن را تا قیامت حرام گردانده است و هر کسی که زنی را به نکاح موقت در آورده رها نماید و از آن چیزی تحویل نگیرد(مسلم 9/186.)عالم بزرگ شیعی همچون طوسی در کتاب التهذیب 2/186 والاستبصار 3/142 والحر العاملی در کتاب وسائل شیعه 14/441 نقل می نمایند: از زید بن علی روایت است که ایشان از پدرانشان و آنان نیز از حضرت علی نقل می کنند که ایشان فرمودند: پیامبر اکرم -صلی الله علیه وسلم- در روز فتح خیبر گوشت الاغ و نکاح موقت را حرام گرداندند.در روایتی دیگر که توسط عبدالله بن سنان نقل شده است چنین وارد شده است که ایشان می فرمایند از حضرت ابو عبدالله درباره ی نکاح موقت پرسیدم ایشان فرمودند: خود را با آن چرکین و کثیف نگردان(بحار الانوارشیعه 100/318 السرایر 66).




    5. Top | #50
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Hellion نمایش پست ها
      من اینی که فرستادم حدیث نبوده دلیل منطقی بوده ...
      تو یک منبع معتبر از خودت بگو برم ازش صدتا حدیث بیارم نهج البلاغه رو قبول داری دیگه ؟
      اره نهج البلاغه رو قبول دارم
      از کتب اربعه شیعه هم میتونی استفاده کنی



      ۱. الکافی: گردآوری شده توسط محمد بن یعقوب کلینی (متوفای ۳۲۸ یا ۳۲۹ق)، و ۱۶۱۹۹ حدیث دارد.
      ۲. من لایحضره الفقیه: گردآوری شده توسط ابوجعفر محمد بن علی بن بابویه قمی ملقب به شیخ صدوق(متوفای ۳۸۱ق) و ۵۹۶۳ حدیث دارد.
      ۳. تهذیب الاحکام: گردآوری شده توسط ابوجعفر محمد بن الحسن طوسی معروف به شیخ طوسی(متوفای ۴۶۰ق) و ۱۳۵۹۰ حدیث دارد.
      ۴. الاستبصار فِیمَا اختُلف مِن الاخبار: گردآوری شده توسط شیخ طوسی است و ۵۵۱۱ حدیث دارد.

    6. Top | #51
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط sam-n نمایش پست ها
      صیغهکه یک عمل کاملا غیر اخلاقی هست
      با مهریه هزار تومان و مدت یک روز نمیشه زنا رو توجیح کرد
      به نظر بنده که کاملا هم اخلاقیه...ولی چرا؟


      ببینید باید بدونیم این یک نیاز انساینیه...مثل نیاز به غذا...ولی انسان نباید غذای حرام بخوره...همونطور نباید ارتباط جنسی حرام انجام بده....با کسی که خودش راضیه با مهریه ای مشخص میشه صیغه کرد...مشکلیم پیش نمیاد...
      ویرایش شده توسط مدیریت
      خلاف قوانین.

    7. Top | #52
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط sam-n نمایش پست ها
      بیرون اوردن نام اِهل بیت از قران اونم به این شیوه زیاد قابل توجیح نیست
      البته من ادعای اهل سنت رو مبنی بر اینکه ایه 40 سوره توبه برای خلیفه اول هست رو هم باطل میدونم
      بازی کردن با ایات قران زیاد جالب نیست ..... اگر صاحب قران می خواست به وضوح نام اشخاص رو میاورد
      داداش من اطمینان دارم اسم حضرت علی هم توی قرآن بود باز ایشون بهونه میورد که اینجا علی یعنی بزرگ و برگزیده ! حتم دارم اینجوری معنی میکردن ! میگید نه از خودشون بپرسید !
      @Hellion

      There is enough light
      for one who wants to see
      ___________________

      ...Chemistry : Chem is Try

    8. Top | #53
      کاربر نیمه فعال

      Sharmande
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mohammacl نمایش پست ها
      گفتگو ميان امام باقر عليه السلام و ليثي :
      آبي گويد: روايت شده كه عبداللَّه بن معمر ليثي به امام باقرعليه السلام عرض كرد: به من گفتهاند كه شما به ( حلّيت ) متعه فتوا ميدهيد ؟ حضرت فرمود: خداوند آن را در كتابش حلال شمرده و پيامبرصلي الله عليه وآله نيز آن را سنت خويش قرار داده و اصحاب او نيز به آن عمل كرده اند.
      عبداللَّه گفت: ولي عمر آن را نهي كرده است.
      امام باقرعليه السلام فرمود: پس تو به اعتقاد صاحبت عمل كن! و من نيز به فرمايش رسول خداصلي الله عليه وآله عمل ميكنم.



      عبداللَّه گفت: آيا خوشحال ميشوي اگر دختران شما مورد متعه واقع شوند ؟
      امام فرمود: چرا نام دختران را به ميان مي آوري اي احمق ؟ آن كسيكه در كتابش متعه را حلال شمرده و براي بندگانش مباح قرار داده ، از تو و آن كس كه بي جهت از متعه نهي ميكنيد غيرت مندتر است و ديگر اينكه آيا مي پسندي و خوشحال ميشوي كه دخترانت به ازدواج حائك ( بافنده و جولا ) در آيند ؟


      گفت: نه.فرمود: چرا حلال خدا را حرام ميشماري ؟گفت: نه حرام نمي شمارم. ولي آن مرد هم شأن من نيست.حضرت فرمود: خداوند نيز انجام آن را پسنديده و به آن ترغيب و تشويق نموده و به انجام دهنده آن حوري بهشتي تزويج مي كند. آيا تو از آنچه خداوند رغبت دارد دوري ميجويي ؟ و از آنچه هم شأن حوري بهشتي است كبر و تجاوز مي كني ؟عبداللَّه خنديد و گفت: سينههاي شما ريشه درختهاي علم است كه ميوه هاي آن براي شما و برگهاي آن براي مردم است.


      نثر الدرر ، ج1 ، ص344 ؛ الهيئة المصرية العامة للكتاب ، كشف الغمة ، ص362 ؛ بحارالانوار ، ج46 ، ص356
      گفتني است ، كليني آن را روايت كرده و مجلسي نيز سند آن را نيكو دانسته و در آن بعد از جمله او كه گفت: آيا خوشحال ميشوي كه... آمده است: امام باقرعليه السلام هنگاميكه سخن از زنان و دختران به ميان آورد ، از او روي گرداند.
      كافي ، ج5 ، ص445 ، ح4 ، تهذيب الاخبار ، ج 7 ، ص 250 ، ح 6 ، وسائل الشيعه ، ج21 ، ص6 ، باب 1 ، ح4 ؛ بحار الانوار ، ج100 ، ص 217 ؛ مستدرك الوسائل ، ج14 ، ص449 ، باب 1 ، ح11 ؛ مرآة العقول ، جrlm20 ، ص229
      داستانتو با دقت خوندم جواب رسوالامو بده
      1-تو گفتی خدا اونو تو قران حلال قرار داده:سند؟
      2-تو گفتی بیامبر اونو حلا قرار داده:سند؟
      3-تو گفتی سنت بیامبره:بیامبر 3دختر داشت کدام دختر بیامبر متعه شد
      کدامیک از دختران امامان متعه شد
      [SIGPIC][/SIGPIC]

    9. Top | #54
      کاربر نیمه فعال

      khejalati
      نمایش مشخصات
      آخرش چی شد
      صیغه حرامه یا حلال؟

    10. Top | #55
      کاربر فعال

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نیازی به اثبات نداره فقط کافیه فکر کنید که صیغه درسته یا نه خیلیا دیگه الان منبع درامدشون این شده

    11. Top | #56
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Hellion نمایش پست ها
      اگه یادت باشه من گفتم از احادیث صحیح بخاری که بالای چهل هزار تاست فقط چهارهزار تاشو قبول داریم خوب شد زود گفتم وگرنه الان خفم میکردین ...
      بیا اینم حدیث که پیامبر گفتن حرامه ...

      از حضرت حسین بن محمد بن علی و برادرش عبدالله روایت شده است که حضرت علی به ابن عباس فرمودند:آن حضرت -صلی الله علیه وسلم- در روز خیبر از ازدواج موقت و خوردن گوشت الاغ برای ابد نهی فرمودند (فتح الباری 9/166).از حضرت ربیع بن سبره الجهنی روایت شده است که ایشان می فرمایند پدرم به من گفت من به همراه آن حضرت بودم که ایشان فرمودند: ای انسانها من قبلاً به شما نکاح موقت را اجازه داده بودم و امروز خداوند آن را تا قیامت حرام گردانده است و هر کسی که زنی را به نکاح موقت در آورده رها نماید و از آن چیزی تحویل نگیرد(مسلم 9/186.)عالم بزرگ شیعی همچون طوسی در کتاب التهذیب 2/186 والاستبصار 3/142 والحر العاملی در کتاب وسائل شیعه 14/441 نقل می نمایند: از زید بن علی روایت است که ایشان از پدرانشان و آنان نیز از حضرت علی نقل می کنند که ایشان فرمودند: پیامبر اکرم -صلی الله علیه وسلم- در روز فتح خیبر گوشت الاغ و نکاح موقت را حرام گرداندند.در روایتی دیگر که توسط عبدالله بن سنان نقل شده است چنین وارد شده است که ایشان می فرمایند از حضرت ابو عبدالله درباره ی نکاح موقت پرسیدم ایشان فرمودند: خود را با آن چرکین و کثیف نگردان(بحار الانوارشیعه 100/318 السرایر 66).



      احتمالا این احادیث در حمله روایات اهل سنت در خلاف اعتقاد شیعه اورده شده
      هر وقت تونستم میرم کتابخونه چک میکنم چون این کتابا رو ندارم

    12. Top | #57
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط moez نمایش پست ها
      داستانتو با دقت خوندم جواب رسوالامو بده
      1-تو گفتی خدا اونو تو قران حلال قرار داده:سند؟
      2-تو گفتی بیامبر اونو حلا قرار داده:سند؟
      3-تو گفتی سنت بیامبره:بیامبر 3دختر داشت کدام دختر بیامبر متعه شد
      کدامیک از دختران امامان متعه شد
      1-
      وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ۖ كِتَابَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ ۚ وَأُحِلَّ لَكُمْ مَا وَرَاءَ ذَٰلِكُمْ أَنْ تَبْتَغُوا بِأَمْوَالِكُمْ مُحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ ۚ فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً ۚ وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَرِيضَةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا
      2-
      صحیح بخاری در ج 6 ص 37 قسم التفسیر ذیل آیه 196 سوره بقره از عمران بن حصین نقل می کند که هنگامی که آیه متعه در کتاب خدا نازل شد ما همراه رسول خدا بودیم و بدان عمل می کردیم و از قرآن چیزی نازل نشد که آن را تحریم کند و پیامبر اکرم (ص) تا زنده بود از آن نهی نکرد ... و بعد از پیامبر مردی (مراد خلیفه دوم است) به نظر و رأی شخص خود چیزی گفت.
      3-متعه جایگزین نکاح هست و برای شرایط خاص ! وقتی امکان ازدواج هست صیغه چرا ؟؟

      There is enough light
      for one who wants to see
      ___________________

      ...Chemistry : Chem is Try

    13. Top | #58
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Saeed735 نمایش پست ها
      به نظر بنده که کاملا هم اخلاقیه...ولی چرا؟


      ببینید باید بدونیم این یک نیاز انساینیه...مثل نیاز به غذا...ولی انسان نباید غذای حرام بخوره...همونطور نباید ارتباط جنسی حرام انجام بده....با کسی که خودش راضیه با مهریه ای مشخص میشه صیغه کرد...مشکلیم پیش نمیاد...
      در عمل زنا هم هر دو طرف راضی هستن
      اونجا هم نباید مشکلی باشه
      من مخالفم که یک نفر مرد با صد تا زن صیغه بشه بعد یه زن باسوز یه مرد بشه

    14. Top | #59
      کاربر نیمه فعال

      Sharmande
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Saeed735 نمایش پست ها
      به نظر بنده که کاملا هم اخلاقیه...ولی چرا؟


      ببینید باید بدونیم این یک نیاز انساینیه...مثل نیاز به غذا...ولی انسان نباید غذای حرام بخوره...همونطور نباید ارتباط جنسی حرام انجام بده....با کسی که خودش راضیه با مهریه ای مشخص میشه صیغه کرد...مشکلیم پیش نمیاد...
      حدیث بیامبره که گفت اگه میتوانید ازدواج کنید اگه نمیتونید روزه بگیرید چون روزه شهوت رو کم میکنه نگفت که هر وقت شهوت غلبه کرد اونو بروز بدید
      [SIGPIC][/SIGPIC]
      ویرایش توسط moez : 01 آبان 1394 در ساعت 07:18

    15. Top | #60
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mohammacl نمایش پست ها
      داداش من اطمینان دارم اسم حضرت علی هم توی قرآن بود باز ایشون بهونه میورد که اینجا علی یعنی بزرگ و برگزیده ! حتم دارم اینجوری معنی میکردن ! میگید نه از خودشون بپرسید !
      @Hellion
      علی در کجای قران اومده؟؟ ایه 55 سوره مایده رو فقط ندید

    صفحه 4 از 29 نخستنخست ... 34514 ... آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن