خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 3 از 29 نخستنخست ... 23413 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 31 به 45 از 432
    1. Top | #31
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط moez نمایش پست ها
      دوست عزیز ما اهل سنت با هیچکس مشکلی نداریم بلکه شما هستید که با بزرگان ما و خلفا مشکل دارید واختلاف درست میکنید به جد میتوانم بگویم که ما اهل سنت حضرت علی و حضرت حسن و حسین و... را اگه از شما بیشتر دوست نداشته باشیم کمتر دوست نداریم و فضایل و بزرگی ایشان در تمام کتاب اهل سنت موجود است اما این آیه ای که شما گفتید (آیه به اصطلاح ولایت)با سند قوی در مورد حضرت علی نیست
      مشکل مام سر همین جریانه
      نمیدونم تاپیک قبلی رو خوندین یا نه ولی اونجا پرسیدم :
      چه دلیلی باعث میشه عثمان قبل از حضرت علی به خلافت برسه ؟ و جواب قانع کننده ای نگرفتم

    2. Top | #32
      کاربر اخراجی

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Amin ZD نمایش پست ها
      بازم جوابتون این ایه (ایه ولایت) هست

      إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ



      • ترجمه فولادوند
        ولىّ شما، تنها خدا و پيامبر اوست و كسانى كه ايمان آورده‏اند: همان كسانى كه نماز برپا مى‏دارند و در حال ركوع زكات مى‏دهند.



      • ترجمه مجتبوی
        همانا دوست و سرپرست شما خداست و پيامبرش و كسانى كه ايمان آورده‏اند، آنان كه نماز را برپا مى‏دارند و زكات مى‏دهند در حالى كه در ركوعند.



      • ترجمه مشکینی
        جز اين نيست كه سرپرست و ولىّ امر شما خدا و فرستاده اوست و كسانى كه ايمان آورده‏اند، آنها كه نماز را برپا مى‏دارند و در حالى كه در ركوعند زكات مى‏دهند. (مصداق منحصر به فرد اين عموم طبق روايات فريقين على عليه السّلام و بخشيدن انگشترى او در حال ركوع است)



      • ترجمه بهرام پور
        ولىّ و سرپرست شما تنها خدا و رسول اوست و كسانى كه ايمان آورده‏اند همانها كه نماز را برپا مى‏دارند و در حال ركوع زكات مى‏دهند [على عليه السّلام‏]

      .........

    3. Top | #33
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Hellion نمایش پست ها
      خیلی خندیدم ... شراب بهشتی کجا و شراب دنیا کجا ؟ معنی شراب ؟
      1-شراب=مایع خوردنی
      2-آب هم شراب هست ***** هم شراب است شربت هم شراب است
      3- هرچیزی که مایه مستی شه حرامه .. آیه هم میخوای میارم .. شراب هم باعث مستی میشه البته از نوع الکلیش
      این که خیلی سادس خودمم میدونم

      ولی حرف اصلی من شراب نبود....فرق صیغه با...ساعتی بود..
      ویرایش شده توسط مدیریت
      خلاف قوانین.

    4. Top | #34
      کاربر فعال

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط ParsaYousefi نمایش پست ها
      همون فوکول

    5. Top | #35
      کاربر فعال

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Saeed735 نمایش پست ها
      این که خیلی سادس خودمم میدونم

      ولی حرف اصلی من شراب نبود....فرق صیغه با...ساعتی بود..
      داداش من هر چی فک میکنم فرقش همون متنه که میخونن فرقه دیگه ای دارد ایا

    6. Top | #36
      کاربر اخراجی

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Amin ZD نمایش پست ها
      1- ازدواج دائم چه شرایط سخت تری داره ؟
      هردو عده دارن ، مهریه دارن ، نفقه دارن و...

      2-نکاح چه دایم و چه موقت 2 تا شاهد میخواد
      در صیغه موقت شاهد باید حضور داشته باشه
      حدیث داریم کسی که بدون شاهد ازدواج کنه عملش مثل زنا ست
      موقع خوندن صیغه در حضور شاهد مدت اون گفته میشه
      یعنی شاهد از زمان پایانش هم اگاهه

      3- زن میتونه شرط عدم عمل جنسی رو برای مرد تعیین کنه و مرد اون حق رو نداشته باشه
      (این نوع صیغه الان بیشتر برای دوران نامزدی استفاده میشه که بسیار هم به جاست)
      پس همه ش به اون خاطر نیست

      4-صیغه به شرط قبول طرفین هست
      کسی راضی نشه خودش میدونه

      5- اگر صیغه غلط بود پیامبر میگفت ازدواج اگه کمتر از یه مدت معین طول بکشه حرامه که همچین حرفی نزده
      دوباره تاکید میکنم ابوبکر صیغه رو حرام کرد نه پیامبر
      فکر میکنم متن زیر خیلی قانع کننده باشه در ضمن ججواب سوال چهارم من رو ندادین
      زدواج موقت را راهی به سوی نکاح دائمی و همیشگی معرفی میکنند که بر هرانسان آزاده ای آشکار است اگر جوانان هر روز به ازدواج موقت مشغول گردند و به راحتی غریزه ی ****** خویش را دفع نمایند نیازی به ازدواج دائم نمی یابند و می توانند غریزه های جنسی و ****** خویش را در روزهای متفاوت با خانمها و آقایان گوناگون دفع نمایند که این بسیار زشت و ناپسند است که زشتی آن بر هر انسان عاقل و دانایی آشکار است. و حتی چنین اشخاصی چنان زیاده روی نموده اند که حرام کردن ازدواج موقت را به خلیفه دوم حضرت عمر بن خطاب نسبت داده و او را مورد طعن و نفرین خود قرار میدهند، و این تهمت بسیار بزرگی است و چیزی بجز دروغ و بهتان به خلیفه دوم مسلمین نیست. سخن زیبا و دلنشین عمر بن خطاب سبب شده تا کور دلان در مقابل سخن گرانقدر او قد علم نمایند و به دشمنی و کینه توزی با وی بپردازند. حضرت عمر بن خطاب هرگز از جانب خود ازدواج موقت را نهی نکرد بلکه همان نهی قبلی که از جانب رسول الله صورت گرفته است را به کلیه بلاد و سرزمین های اسلامی ابلاغ می نماید ، بیهقی در سنن خود از طریق سالم‌ بن عبدالله از پدرش روایت می‌کند که: عمر بر روی منبر رفت وخداوند را ستایش کرد و سپس گفت: حال این مردانی که موقتاً زنان را نکاح می‌کنند در حالی که رسول خدا از آن نهی کرده است این است که هر کدام از این مردان را نزد من بیاورند وی را سنگسار می‌کنم(سنن کبری 7/206)

    7. Top | #37
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Hellion نمایش پست ها
      خیلی خندیدم ... شراب بهشتی کجا و شراب دنیا کجا ؟ معنی شراب ؟
      1-شراب=مایع خوردنی
      2-آب هم شراب هست ***** هم شراب است شربت هم شراب است
      3- هرچیزی که مایه مستی شه حرامه .. آیه هم میخوای میارم .. شراب هم باعث مستی میشه البته از نوع الکلیش
      شما میگی حرامه مام میگیم حرامه
      پس چرا برخی پیروان مذاهب سنی اون رو با اب قاطی میکنن و میخورن و کارشون رو هم بدون مشکل میدونن ؟

    8. Top | #38
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Hellion نمایش پست ها
      بازم جوابتون این ایه (ایه ولایت) هست

      إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ




      • ترجمه فولادوند
        ولىّ شما، تنها خدا و پيامبر اوست و كسانى كه ايمان آورده‏اند: همان كسانى كه نماز برپا مى‏دارند و در حال ركوع زكات مى‏دهند.





      • ترجمه مجتبوی
        همانا دوست و سرپرست شما خداست و پيامبرش و كسانى كه ايمان آورده‏اند، آنان كه نماز را برپا مى‏دارند و زكات مى‏دهند در حالى كه در ركوعند.





      • ترجمه مشکینی
        جز اين نيست كه سرپرست و ولىّ امر شما خدا و فرستاده اوست و كسانى كه ايمان آورده‏اند، آنها كه نماز را برپا مى‏دارند و در حالى كه در ركوعند زكات مى‏دهند. (مصداق منحصر به فرد اين عموم طبق روايات فريقين على عليه السّلام و بخشيدن انگشترى او در حال ركوع است)





      • ترجمه بهرام پور
        ولىّ و سرپرست شما تنها خدا و رسول اوست و كسانى كه ايمان آورده‏ اند همانها كه نماز را برپا مى‏دارند و در حال ركوع زكات مى‏دهند [على عليه السّلام‏]

      .......

      There is enough light
      for one who wants to see
      ___________________

      ...Chemistry : Chem is Try

    9. Top | #39
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط ali7893 نمایش پست ها
      داداش من هر چی فک میکنم فرقش همون متنه که میخونن فرقه دیگه ای دارد ایا
      خب همون حرفه ینی اجازه ی خدا....از خدا یاید چطور اجازه گرفت؟با دست؟با پا؟خب عزیزمن با حرف دیگه...
      ویرایش شده توسط مدیریت
      خلاف قوانین.

    10. Top | #40
      کاربر نیمه فعال

      Sharmande
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Amin ZD نمایش پست ها
      مشکل مام سر همین جریانه
      نمیدونم تاپیک قبلی رو خوندین یا نه ولی اونجا پرسیدم :
      چه دلیلی باعث میشه عثمان قبل از حضرت علی به خلافت برسه ؟ و جواب قانع کننده ای نگرفتم
      جوابت اینه:چون که در اون زمان شورایی به نام شورای خلافت تاسیس شد از عده ای از اصحاب پاک و دیندار بیامبر که اونها حضرت عثمان رو انتخاب کردند و تمام مردم با ایشان بیعت کردند وحضرت علی رو انتخاب نکردند و بعد از مرگ حضرت عثمان اونا حضرت علی رو انتخاب کردن
      [SIGPIC][/SIGPIC]

    11. Top | #41
      کاربر اخراجی

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mohammacl نمایش پست ها
      شما گفتی پیامبر حرام کرده من گفتم کجا پیامبر این رو حرام کرده !
      این آیه کجاش گفته متعه حرام است ؟؟ طبق آیه زیر :
      وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ۖ كِتَابَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ ۚ وَأُحِلَّ لَكُمْ مَا وَرَاءَ ذَٰلِكُمْ أَنْ تَبْتَغُوا بِأَمْوَالِكُمْ مُحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ ۚ فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً ۚ وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَرِيضَةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا
      و زنان شوهردار (بر شما حرام است؛) مگر آنها را که (از راه اسارت) مالک شده‌اید؛ (زیرا اسارت آنها در حکم طلاق است؛) اینها احکامی است که خداوند بر شما مقرّر داشته است. اما زنان دیگر غیر از اینها (که گفته شد)، برای شما حلال است که با اموال خود، آنان را اختیار کنید؛ در حالی که پاکدامن باشید و از زنا، خودداری نمایید. و زنانی را که متعه [= ازدواج موقت‌] می‌کنید، واجب است مهر آنها را بپردازید. و گناهی بر شما نیست در آنچه بعد از تعیین مهر، با یکدیگر توافق کرده‌اید. (بعداً می‌توانید با توافق، آن را کم یا زیاد کنید.) خداوند، دانا و حکیم است.[نساء:24]
      اتفاقا یکی از دوستامون هم یه روزی ای آیه رو برای من مستند کردن منم جوابشون رو با این لینک دادم :
      http://vaislamah.com/1467.html
      ولی متسفانه الان باز نمیشه ... خودم جواب میدم ...
      معانی متعه :
      متعة : لذت , خوشي , برخورداري ,بهره مندی ، کيف , عيش , شهوتراني , انبساط , بخشيدن , خوشايند بودن , لذت بردن , رفتار کردن , تلقي کردن , مورد عمل قرار دادن ،
      اینجا متعه معنی بهره مندی و برخورداری هم میده و اینجا طبیعیه که اگه از یه زن بهرهمند شدی باید مهریه شو بدی در اینجا من هیچ اشاره ای به صیغه نمیبینیم .. چرا چون ازدواج دائمی هم مهریه و ... داره ... به نظرم آیه قانعتون نکرد

    12. Top | #42
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Hellion نمایش پست ها
      فکر میکنم متن زیر خیلی قانع کننده باشه در ضمن ججواب سوال چهارم من رو ندادین
      زدواج موقت را راهی به سوی نکاح دائمی و همیشگی معرفی میکنند که بر هرانسان آزاده ای آشکار است اگر جوانان هر روز به ازدواج موقت مشغول گردند و به راحتی غریزه ی ****** خویش را دفع نمایند نیازی به ازدواج دائم نمی یابند و می توانند غریزه های جنسی و ****** خویش را در روزهای متفاوت با خانمها و آقایان گوناگون دفع نمایند که این بسیار زشت و ناپسند است که زشتی آن بر هر انسان عاقل و دانایی آشکار است. و حتی چنین اشخاصی چنان زیاده روی نموده اند که حرام کردن ازدواج موقت را به خلیفه دوم حضرت عمر بن خطاب نسبت داده و او را مورد طعن و نفرین خود قرار میدهند، و این تهمت بسیار بزرگی است و چیزی بجز دروغ و بهتان به خلیفه دوم مسلمین نیست. سخن زیبا و دلنشین عمر بن خطاب سبب شده تا کور دلان در مقابل سخن گرانقدر او قد علم نمایند و به دشمنی و کینه توزی با وی بپردازند. حضرت عمر بن خطاب هرگز از جانب خود ازدواج موقت را نهی نکرد بلکه همان نهی قبلی که از جانب رسول الله صورت گرفته است را به کلیه بلاد و سرزمین های اسلامی ابلاغ می نماید ، بیهقی در سنن خود از طریق سالم‌ بن عبدالله از پدرش روایت می‌کند که: عمر بر روی منبر رفت وخداوند را ستایش کرد و سپس گفت: حال این مردانی که موقتاً زنان را نکاح می‌کنند در حالی که رسول خدا از آن نهی کرده است این است که هر کدام از این مردان را نزد من بیاورند وی را سنگسار می‌کنم(سنن کبری 7/206)
      جواب اون رو که دوستمون با حدیث امام صادق داد
      همین 4 ساعت پیش نبود میگفتین این منابع تحریف شدن و قابل استناد نیستن ؟
      ما از منابع شما مدرک میاریم شمام از منابع ما مدرک بیارین (اگه میتونین)

    13. Top | #43
      کاربر اخراجی

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Saeed735 نمایش پست ها
      این که خیلی سادس خودمم میدونم

      ولی حرف اصلی من شراب نبود....فرق صیغه با...ساعتی بود..
      اگه میدونستین این حرفو نمیزدین

    14. Top | #44
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      بیرون اوردن نام اِهل بیت از قران اونم به این شیوه زیاد قابل توجیح نیست
      البته من ادعای اهل سنت رو مبنی بر اینکه ایه 40 سوره توبه برای خلیفه اول هست رو هم باطل میدونم
      بازی کردن با ایات قران زیاد جالب نیست ..... اگر صاحب قران می خواست به وضوح نام اشخاص رو میاورد

    15. Top | #45
      کاربر اخراجی

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Amin ZD نمایش پست ها
      جواب اون رو که دوستمون با حدیث امام صادق داد
      همین 4 ساعت پیش نبود میگفتین این منابع تحریف شدن و قابل استناد نیستن ؟
      ما از منابع شما مدرک میاریم شمام از منابع ما مدرک بیارین (اگه میتونین)
      من اینی که فرستادم حدیث نبوده دلیل منطقی بوده ...
      تو یک منبع معتبر از خودت بگو برم ازش صدتا حدیث بیارم نهج البلاغه رو قبول داری دیگه ؟

    صفحه 3 از 29 نخستنخست ... 23413 ... آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن