خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 1 از 29 1211 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 1 به 15 از 432
    1. Top | #1
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات

      پاسخ به شبهات دینی در مورد مذاهب شیعه و سنی

      سلام
      چون این بحث در تاپیک دیگه ای که ربطی به این موضوع نداره مطرح شده بود بنده این تاپیکو باز کردم تا ادامه بحث اینجا صورت بگیره

      امیدوارم همگی با استدالال منطقی و ادب و رعایت احترام هم بحث سازنده ای داشته باشیم

    2. Top | #2
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      @Hellion
      انگار سوالی در مورد شیعه داشتین
      بنده منتظرم ، بفرمایین

    3. Top | #3
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      خوب سوالتون رو اینجا بپرسید
      نقل قول نوشته اصلی توسط Hellion نمایش پست ها
      ببخشید من مولا و ولی رو قاطی کردم پستمو ویرایش کردم ...
      وَلِي : ج أَوْلِيَاء [ ولي ]: هر كس كه ولي امر ديگرى باشد ، دوستدار ، دوست ، يار ، هم پيمان ، همسايه ، پيرو ، داماد

      اون چیزی که به نفعتون هستش رو میزاری ولی بقیه رو سانسور ..
      منبع : همین پیچی که دادین ...

      من تو هرجا دیدم نوشتن علی ولی الله تو ترجمش دیدم علی دوست خدا ... در ضمن شما میگین علی برگزیده خدا بر چه اساس ؟ ... در کدام آیه ؟ فرض کنیم برگزیده خدا اگه معنی برگزیده میده حدیث پیامبر اینجوری میشه :
      هر کسی برگزیده من است برگزیده امام علیست !! و هرکسی دشمن من است دشمن اامام علیست !!

      شما نمیتونی هرجا خواستی به دلخواه معنی کنی !
      مثلا در آیه :
      المؤمنون‏ و المؤمنات بعضهم اولیاء بعض
      و
      الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی‏ النور

      معنی ها زمین تا آسمون فرق داره !!! باید به مفهوم توجه کرد . شما جواب این سوال رو بده :
      ​آیا اینکه یه نفر بگه هرکس من دوست او هستم فلانی هم دوست او باشد عقلانی هست یا نیست ؟

      There is enough light
      for one who wants to see
      ___________________

      ...Chemistry : Chem is Try

    4. Top | #4
      کاربر اخراجی

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      اول از همه بگم که اینجا نه میخوایم تفرقه و دشمنی کنیم و نه چیز دیگه ای بلکه فقط بحث دوستانه س پس به دل نگیرین و سعی میکنم تا جایی که میشه کسی رو ناراحت نکنم ...

      دوستان گلم سوالم رو میپرسم (کمرم شکست از بس سوال جواب دادم حالا نوبت منه ) ...

      سوال اول : یکی از مواردی که در مورد مذهب تشیع هستش بحث متعه یا صیغه هستش ... در حالیکه پیامبر آن را حرام اعلام کرده ولی باز هم مذهب تشیع قبولش کردن ..
      بنده خودم خیلی تحقیق کردم و پرسیدم و هرجا رسیدم گفتن که حرامه و ... الان با دو دلیل این بحث رد میشه :
      1-هیچ آدم عاقلی نمیزاره خواهرش به مدت محدود با یه پسر دیگه ای ازدواج کنه در حالیکه هدف از این امر فقط هوس و نه چیز دیگه ای ..(خودتون بهتر میدونید)
      2-دلیل دوم هم روایات نقل شده در آن زمانه ... در آن زمان زنان بسیاری چون شوهرانشان در جنگ کشته شده بودند بیوه بودن و برای جلوگیری از زنا در جامعه پیامبر آن را برای مدتی محدود حلال و پس از آن مردم را فراخواند و گفت تا قیامت آن را بر شما حرام میکنم ...

    5. Top | #5
      کاربر اخراجی

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mohammacl نمایش پست ها
      خوب سوالتون رو اینجا بپرسید

      شما نمیتونی هرجا خواستی به دلخواه معنی کنی !
      مثلا در آیه :
      المؤمنون‏ و المؤمنات بعضهم اولیاء بعض
      و
      الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی‏ النور

      معنی ها زمین تا آسمون فرق داره !!! باید به مفهوم توجه کرد . شما جواب این سوال رو بده :
      ​آیا اینکه یه نفر بگه هرکس من دوست او هستم فلانی هم دوست او باشد عقلانی هست یا نیست ؟
      دلیل حدیث رو گفتم که دشمنی بعضی خاندان با امام علی بودش و پیامبر میخواسته به این اختلافات پایان بده ...
      معنی آیه ای که فرمودین از چند نفر :

      • مردان مؤمن و زنان مؤمن دوستان يکديگرند به نيکی فرمان می دهند و از، ناشايست باز می دارند ، و نماز می گزارند و زکات می دهند و از خدا و پيامبرش فرمانبرداری می کنند خدا اينان را رحمت خواهد کرد ، خدا پيروزمند و حکيم است

        • مردان مؤمن و زنان مؤمن دوستان يکديگرند به نيکی فرمان می دهند و از، ناشايست باز می دارند ، و نماز می گزارند و زکات می دهند و از خدا و پيامبرش فرمانبرداری می کنند خدا اينان را رحمت خواهد کرد ، خدا پيروزمند و حکيم است



        • ترجمه فولادوند
          و مردان و زنان با ايمان، دوستان يكديگرند، كه به كارهاى پسنديده وا مى‏دارند، و از كارهاى ناپسند باز مى‏دارند، و نماز را بر پا مى‏كنند و زكات مى‏دهند، و از خدا و پيامبرش فرمان مى‏برند. آنانند كه خدا به زودى مشمول رحمتشان قرار خواهد داد، كه خدا توانا و حكيم است.



        • ترجمه مجتبوی
          و مردان و زنان مؤمن دوستان و ياوران يكديگرند به كار نيك و پسنديده فرمان مى‏دهند و از كار زشت و ناپسند باز مى‏دارند و نماز را به پاى مى‏ دارند و زكات مى‏دهند و خدا و پيامبرش را فرمان مى‏برند. اينانند كه خداى بزودى برايشان مِهر و بخشايش آرد كه خدا تواناى بى‏همتا و داناى درستكار است.



        • ترجمه مشکینی
          و مردان و زنان باايمان دوست و ياور و يكديگرند، به هر كار نيك (از نظر عقل و شرع) فرمان مى‏دهند و از هر كار زشت (از ديدگاه عقل و شرع) بازمى‏دارند و نماز را برپا مى‏كنند و زكات مى‏دهند و از خدا و فرستاده او فرمان مى‏برند آنهايند كه خداوند به زودى مورد رحمتشان قرار مى‏ دهد، كه همانا خداوند غالب مقتدر و با حكمت (در مرحله تكوين و تشريع و جزا) است



        • ترجمه بهرام پور
          و مردان و زنان با ايمان يار و دوستدار يكديگرند كه امر به معروف و نهى از منكر مى‏كنند و نماز به پا مى‏دارند و زكات مى‏دهند و از خدا و پيامبرش فرمان مى‏برند. آنان را خدا به زودى مشمول رحمت قرار مى‏دهد [و] خداوند شكست‏ناپذير، حكيم است



      در اینجا هم دوست معنی شده

    6. Top | #6
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Hellion نمایش پست ها
      دلیل حدیث رو گفتم که دشمنی بعضی خاندان با امام علی بودش و پیامبر میخواسته به این اختلافات پایان بده ...
      معنی آیه ای که فرمودین از چند نفر :

      • مردان مؤمن و زنان مؤمن دوستان يکديگرند به نيکی فرمان می دهند و از، ناشايست باز می دارند ، و نماز می گزارند و زکات می دهند و از خدا و پيامبرش فرمانبرداری می کنند خدا اينان را رحمت خواهد کرد ، خدا پيروزمند و حکيم است

        • مردان مؤمن و زنان مؤمن دوستان يکديگرند به نيکی فرمان می دهند و از، ناشايست باز می دارند ، و نماز می گزارند و زکات می دهند و از خدا و پيامبرش فرمانبرداری می کنند خدا اينان را رحمت خواهد کرد ، خدا پيروزمند و حکيم است



        • ترجمه فولادوند
          و مردان و زنان با ايمان، دوستان يكديگرند، كه به كارهاى پسنديده وا مى‏دارند، و از كارهاى ناپسند باز مى‏دارند، و نماز را بر پا مى‏كنند و زكات مى‏دهند، و از خدا و پيامبرش فرمان مى‏برند. آنانند كه خدا به زودى مشمول رحمتشان قرار خواهد داد، كه خدا توانا و حكيم است.



        • ترجمه مجتبوی
          و مردان و زنان مؤمن دوستان و ياوران يكديگرند به كار نيك و پسنديده فرمان مى‏دهند و از كار زشت و ناپسند باز مى‏دارند و نماز را به پاى مى‏ دارند و زكات مى‏دهند و خدا و پيامبرش را فرمان مى‏برند. اينانند كه خداى بزودى برايشان مِهر و بخشايش آرد كه خدا تواناى بى‏همتا و داناى درستكار است.



        • ترجمه مشکینی
          و مردان و زنان باايمان دوست و ياور و سرپرست يكديگرند، به هر كار نيك (از نظر عقل و شرع) فرمان مى‏دهند و از هر كار زشت (از ديدگاه عقل و شرع) بازمى‏دارند و نماز را برپا مى‏كنند و زكات مى‏دهند و از خدا و فرستاده او فرمان مى‏برند آنهايند كه خداوند به زودى مورد رحمتشان قرار مى‏ دهد، كه همانا خداوند غالب مقتدر و با حكمت (در مرحله تكوين و تشريع و جزا) است



        • ترجمه بهرام پور
          و مردان و زنان با ايمان يار و دوستدار يكديگرند كه امر به معروف و نهى از منكر مى‏كنند و نماز به پا مى‏دارند و زكات مى‏دهند و از خدا و پيامبرش فرمان مى‏برند. آنان را خدا به زودى مشمول رحمت قرار مى‏دهد [و] خداوند شكست‏ناپذير، حكيم است



      در اینجا هم دوست معنی شده
      بله آیه اولی دوست هست ولی آیه دوم چی ؟ اون رو که نمیشه دوست معنی کرد !

      There is enough light
      for one who wants to see
      ___________________

      ...Chemistry : Chem is Try

    7. Top | #7
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Hellion نمایش پست ها
      اول از همه بگم که اینجا نه میخوایم تفرقه و دشمنی کنیم و نه چیز دیگه ای بلکه فقط بحث دوستانه س پس به دل نگیرین و سعی میکنم تا جایی که میشه کسی رو ناراحت نکنم ...

      دوستان گلم سوالم رو میپرسم (کمرم شکست از بس سوال جواب دادم حالا نوبت منه ) ...

      سوال اول : یکی از مواردی که در مورد مذهب تشیع هستش بحث متعه یا صیغه هستش ... در حالیکه پیامبر آن را حرام اعلام کرده ولی باز هم مذهب تشیع قبولش کردن ..
      بنده خودم خیلی تحقیق کردم و پرسیدم و هرجا رسیدم گفتن که حرامه و ... الان با دو دلیل این بحث رد میشه :
      1-هیچ آدم عاقلی نمیزاره خواهرش به مدت محدود با یه پسر دیگه ای ازدواج کنه در حالیکه هدف از این امر فقط هوس و نه چیز دیگه ای ..(خودتون بهتر میدونید)
      2-دلیل دوم هم روایات نقل شده در آن زمانه ... در آن زمان زنان بسیاری چون شوهرانشان در جنگ کشته شده بودند بیوه بودن و برای جلوگیری از زنا در جامعه پیامبر آن را برای مدتی محدود حلال و پس از آن مردم را فراخواند و گفت تا قیامت آن را بر شما حرام میکنم ...

      شما در مذهب خودتون میتونین با یه زن ازدواج دائم کنین ولی بعد 10 دقیقه طلاقش بدین
      چرا ؟ به همون علت شیعه صیغه رو حلال میدونه
      نمونه این ازدواج های چند دقیقه ای رو میتونین بین اعراب سنی ببینین
      تا اونجایی که من میدونم ابوبکر متعه رو حرام کرد نه پیامبر

    8. Top | #8
      کاربر فعال

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      غدیر خم نقطه استراحتگاه حجاج االی مدینه منوره وروستایهای همجوار بوده از اینرو بیامبر فرصت غنیمت شمرده وبین افراد متنازع صلح واشتی بر قرار کردند و به بریده (رض) فرمودند لا تبعض علیا نسبت به علی خشم و کینه نداشته باش زیرا سهم علی در بیت المال از این هم بیشتر است و اینجاست که این جمله فرموده میشود (من کنت مولا فعلی مولاه) بیامبر کلمه محبت و دوستی متضاد خشم و کینه به کار بردند با این فرمایش اشکال و سو تفاهم رفع شد.برداشت و دیدگاه دو مذهب از جمله (من کنت مولا فعلی مولاه)-1 اهل تشیع در اینجا کلمه مولا به خلافت و جانشینی تاویل و توجیه می کنند و برای تقویت ای نص بر خلافت و جانشینی حضرت علی به دو ایه دیگر الیوم اکملت لکم دینکم و یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک استناد ی کنند.2اهل سنت بهه این معتقدند که اولا مولاه به معنی محبت و دوستی است و این فرمایش مناسبتی داشته که همان اختلاف بیشامده بین اصحاب ثانیا این روایات و دو ایه فوق الذکر هیچ ارتباطی با خلافت علی (رض) ندارن ثالثا چنانکه بیامبر قصد و هدف جانشینی برای خودش داشته است این امر مهم در سرزمین عرفه که نقطه تمرکز حجاج بوده ابلاغ می کردن نه بعد از بایان حج و فقط در بین عده قلیلی از حجا مدینه رابعا معنی کلمه مولاه در قران و در لغت عربی به معنای یار و یاور و دوستی است بعنوان مثال ذالک بان الله مولی الذین امنوا و ان الکافرین لا مولی لهم به معنای الله یار و یاور و نصرت دهنده و محب مومنان است و کافران از این نصرت و یاری محرومند خامسا علامه امینی در کتاب الغدیر برای کلمه مولی به معانی مختلف اشاره کرده جز حاکم
      ویرایش توسط ali7893 : 30 مهر 1394 در ساعت 23:10

    9. Top | #9
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Hellion نمایش پست ها
      اول از همه بگم که اینجا نه میخوایم تفرقه و دشمنی کنیم و نه چیز دیگه ای بلکه فقط بحث دوستانه س پس به دل نگیرین و سعی میکنم تا جایی که میشه کسی رو ناراحت نکنم ...

      دوستان گلم سوالم رو میپرسم (کمرم شکست از بس سوال جواب دادم حالا نوبت منه ) ...

      سوال اول : یکی از مواردی که در مورد مذهب تشیع هستش بحث متعه یا صیغه هستش ... در حالیکه پیامبر آن را حرام اعلام کرده ولی باز هم مذهب تشیع قبولش کردن ..
      بنده خودم خیلی تحقیق کردم و پرسیدم و هرجا رسیدم گفتن که حرامه و ... الان با دو دلیل این بحث رد میشه :
      1-هیچ آدم عاقلی نمیزاره خواهرش به مدت محدود با یه پسر دیگه ای ازدواج کنه در حالیکه هدف از این امر فقط هوس و نه چیز دیگه ای ..(خودتون بهتر میدونید)
      2-دلیل دوم هم روایات نقل شده در آن زمانه ... در آن زمان زنان بسیاری چون شوهرانشان در جنگ کشته شده بودند بیوه بودن و برای جلوگیری از زنا در جامعه پیامبر آن را برای مدتی محدود حلال و پس از آن مردم را فراخواند و گفت تا قیامت آن را بر شما حرام میکنم ...
      پیامبر کجا متعه رو حرام کرده ! از منابع شیعه سند بیارید !
      در ضمن ازدواج در اسلام در شرایط خاصی واجب میشه ! در این حالت اگر کسی توانایی ازدواج دائم نداشته باشه اسلام این راه رو برای این شرایط پیشنهاد داده ! نه اینکه جایگزین بشه !

      در ضمن یکی از خلفا متعه رو حرام کرد که اون هم دلیل سیاسی داشت !

      There is enough light
      for one who wants to see
      ___________________

      ...Chemistry : Chem is Try

    10. Top | #10
      کاربر اخراجی

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mohammacl نمایش پست ها
      خوب سوالتون رو اینجا بپرسید

      شما نمیتونی هرجا خواستی به دلخواه معنی کنی !
      مثلا در آیه :
      المؤمنون‏ و المؤمنات بعضهم اولیاء بعض
      و
      الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی‏ النور

      معنی ها زمین تا آسمون فرق داره !!! باید به مفهوم توجه کرد . شما جواب این سوال رو بده :
      ​آیا اینکه یه نفر بگه هرکس من دوست او هستم فلانی هم دوست او باشد عقلانی هست یا نیست ؟
      خداوند صفت ولی رو برای خودش به کار برده نه بنده اش ... و هیچگاه هم حضرت محمد نفرموند که سرپرست مسلمانان هستن ..

    11. Top | #11
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط ali7893 نمایش پست ها
      غدیر خم نقطه استراحتگاه حجاج االی مدینه منوره وروستایهای همجوار بوده از اینرو بیامبر فرصت غنیمت شمرده وبین افراد متنازع صلح واشتی بر قرار کردند و به بریده (رض) فرمودند لا تبعض علیا نسبت به علی خشم و کینه نداشته باش زیرا سهم علی در بیت المال از این هم بیشتر است و اینجاست که این جمله فرموده میشود (من کنت مولاه فعلی مولاه) بیامبر کلمه محبت و دوستی متضاد خشم و کینه به کار بردند با این فرمایش اشکال و سو تفاهم رفع شد.برداشت و دیدگاه دو مذهب از جمله (من کنت مولاه فعلی مولاه)-1 اهل تشیع در اینجا کلمه مولاه به خلافت و جانشینی تاویل و توجیه می کنند و برای تقویت ای نص بر خلافت و جانشینی حضرت علی به دو ایه دیگر الیوم اکملت لکم دینکم و یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک استناد ی کنند.2اهل سنت بهه این معتقدند که اولا مولاه به معنی محبت و دوستی است و این فرمایش مناسبتی داشته که همان اختلاف بیشامده بین اصحاب ثانیا این روایات و دو ایه فوق الذکر هیچ ارتباطی با خلافت علی (رض) ندارن ثالثا چنانکه بیامبر قصد و هدف جانشینی برای خودش داشته است این امر مهم در سرزمین عرفه که نقطه تمرکز حجاج بوده ابلاغ می کردن نه بعد از بایان حج و فقط در بین عده قلیلی از حجا مدینه رابعا معنی کلمه مولاه در قران و در لغت عربی به معنای یار و یاور و دوستی است بعنوان مثال ذالک بان الله مولی الذین امنوا و ان الکافرین لا مولی لهم به معنای الله یار و یاور و نصرت دهنده و محب مومنان است و کافران از این نصرت و یاری محرومند خامسا علامه امینی در کتاب الغدیر برای کلمه مولی به معانی مختلف اشاره کرده جز حاکم
      فقط بدون اون کمله مولی (مولا) هست نه مولاه
      ه ضمیر مالکیت هست ، یعنی مولای او
      اول برین عربی یاد بگیرین بعد انشاا... در این مورد بحث میکنیم
      امام علی ع هم کوچکتر حقی (بیشتر از سایرین) از بیت المال برای خودش یا دیگران قائل نبود
      نمونه ش سوزوندن دست برادرش که همه میدونن

    12. Top | #12
      کاربر اخراجی

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Amin ZD نمایش پست ها
      شما در مذهب خودتون میتونین با یه زن ازدواج دائم کنین ولی بعد 10 دقیقه طلاقش بدین
      چرا ؟ به همون علت شیعه صیغه رو حلال میدونه
      نمونه این ازدواج های چند دقیقه ای رو میتونین بین اعراب سنی ببینین
      تا اونجایی که من میدونم ابوبکر متعه رو حرام کرد نه پیامبر
      دلیلتون منطقی نیست ..
      1- اولن ازدواج دائم شرایطش خیلی سخت تر از صیغه هستش
      2-حکم طلاق به مرده ولی باید شاهد هم داشته باشه الکی نیست دوست گل ...
      3- من نمیشناسم کسی رو که جرئت این کارو کنه .. ولی خیلی شنیدم ازدواج های دزدی و صیغه ای ...
      4- شما حاضرین خواهر خودتون رو با یه پسر به مدت محدود ازدواج بدین ؟ غیرتتون قبول میکنه ؟ اگه آره که من حرفی ندارم ....

    13. Top | #13
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Hellion نمایش پست ها
      خداوند صفت ولی رو برای خودش به کار برده نه بنده اش ... و هیچگاه هم حضرت محمد نفرموند که سرپرست مسلمانان هستن ..
      بازم جوابتون این ایه (ایه ولایت) هست

      إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ



      • ترجمه فولادوند
        ولىّ شما، تنها خدا و پيامبر اوست و كسانى كه ايمان آورده‏اند: همان كسانى كه نماز برپا مى‏دارند و در حال ركوع زكات مى‏دهند.



      • ترجمه مجتبوی
        همانا دوست و سرپرست شما خداست و پيامبرش و كسانى كه ايمان آورده‏اند، آنان كه نماز را برپا مى‏دارند و زكات مى‏دهند در حالى كه در ركوعند.



      • ترجمه مشکینی
        جز اين نيست كه سرپرست و ولىّ امر شما خدا و فرستاده اوست و كسانى كه ايمان آورده‏اند، آنها كه نماز را برپا مى‏دارند و در حالى كه در ركوعند زكات مى‏دهند. (مصداق منحصر به فرد اين عموم طبق روايات فريقين على عليه السّلام و بخشيدن انگشترى او در حال ركوع است)



      • ترجمه بهرام پور
        ولىّ و سرپرست شما تنها خدا و رسول اوست و كسانى كه ايمان آورده‏اند همانها كه نماز را برپا مى‏دارند و در حال ركوع زكات مى‏دهند [على عليه السّلام‏]


    14. Top | #14
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Hellion نمایش پست ها
      خداوند صفت ولی رو برای خودش به کار برده نه بنده اش ... و هیچگاه هم حضرت محمد نفرموند که سرپرست مسلمانان هستن ..
      ابحث در مورد معنی این کلمه هست که الان ثابت شد معنیش باید تابع مفهوم باشه !
      خب این چه پارادوکسی هست که مطرح کردید الان
      شما میگید حضرت محمد نگفته جایی که سرپرست مسلمون هاست ما میگید توی همی "من کنت مولا..." گفته بعد شما میگی نه اون معنیش دوست بوده ! نمیشه که ! خب اگه میخواست بگه سرپرست باید چیکار میکرد ؟؟؟

      الان شما جواب این سوال رو فقط بده !
      ​آیا اینکه یه نفر بگه هرکس من دوست او هستم فلانی هم دوست او باشد عقلانی هست یا نیست ؟

      There is enough light
      for one who wants to see
      ___________________

      ...Chemistry : Chem is Try

    15. Top | #15
      کاربر فعال

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Amin ZD نمایش پست ها
      فقط بدون اون کمله مولی (مولا) هست نه مولاه
      ه ضمیر مالکیت هست ، یعنی مولای او
      اول برین عربی یاد بگیرین بعد انشاا... در این مورد بحث میکنیم
      امام علی ع هم کوچکتر حقی (بیشتر از سایرین) از بیت المال برای خودش یا دیگران قائل نبود
      نمونه ش سوزوندن دست برادرش که همه میدونن
      دوست عزیز اولا این متنو خیلی سریع تایب کردم نگا کنی بعضی جا درست خورده بعضی جا ها نه الان ویراییشش میکنم دوما به جای مغلطه جواب بده و سوما اگه اطلاع داشته باشید اون ه اخر در حذیث معنای ش میدهد
      ویرایش توسط ali7893 : 30 مهر 1394 در ساعت 23:11

    صفحه 1 از 29 1211 ... آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن