با اجازه استارتر نمی خواستم تاپیک جدید بزنم
بچه ها سلام یه سوال
من ادبیات املا و لغت خیلی بدم توش به نظرتون چیکار کنم تو این تایم مونده
با اجازه استارتر نمی خواستم تاپیک جدید بزنم
بچه ها سلام یه سوال
من ادبیات املا و لغت خیلی بدم توش به نظرتون چیکار کنم تو این تایم مونده
این طوری که دوستان نظر میدن یعنی اینکه کسی اگه از حالا واسه ۱۴۰۱ روزی ۱۲ ساعت بخونه و با تعداد تست بالا بره جلو آخرش در بهترین حالت باید منتظر رتبه ۵۰۰۰ و رشته فیزیوتراپی پردیس خودگردان باشه!
ویرایش توسط Amir_H80 : 25 خرداد 1400 در ساعت 18:42
تغییر رشته ای که نیست اولین بار درسا رو بخواد بخونه و هیچی ندونه حداقل یه بار مطالب کنکور رو تو این سه سال برا امتحان خونده من نمیدونم سطح ایشون چه جوریه فرض می کنم امتحانای کلاسی رو تو این سه سال خوب خوندن اما برا کنکور تست نزدن و مدتی فاصله گرفتن از درس تو این شرایط میتونن یه سری مبحث انتخاب کنن بخونن (قرار نیست رتبه دو یا سه رقمی بیاره تا مجبور باشه همه مطالب رو بخونه ) به نظرم درسایی مثل دینی رو میتونه با یه بار خوندن در حداقل ۴۰ ـ ۵۰ بزنه مسلما چیزایی که خیلی وقت پیش خوندن یادشون میاد و خیلی هم اوضاع بد نیست .
اما اگه کسی در طول سال اصلا نخونده امتحانا رو هم با نمره ۱۱ـ۱۲ به زور پاس کرده بعید میدونم بتونه کاری انجام بده نهایتا میتونه ۷۰ رو به ۳۰ هزار تبدیل کنه ( این هم در حد خودش خوبه )
پ.ن: چیزایی مثل قدرت یادگیری و حافظه و... هم مهم ان که فرض می کنیم مشکلی ندارن ایشون
ویرایش توسط Nerd_Girl : 25 خرداد 1400 در ساعت 19:53
هیچی بعید نیست چون غیر از ساعت مطالعه هزار تا عامل دیگه هم هس که تاثیر میذاره تو نتیجه کنکور
هیچ جا هم ننوشتن کسی وقتی یه سال به کوب با ساعت مطالعه بالا درس میخونه حتما باید رتبه دو ییا سه رقمی بیاره من سمپاد بودم هم کلاسیایی داشتم که از دوم دبیرستان با ساعت مطالعه بالا میخوندن اما نهایتا رفتن رشته هایی مثل پرستاری و مامایی خوندن یا پشت کنکور موندن . یکیش دوست خودم بود که همیشه ۷۰۰۰ میورد اما تربیت معلم قبول شد
با اکثر حرفات موافق هستم.
هوش توی کنکور تاثیر داره بخصوص سرجلسه خودشو نشون میده.درگیری های ذهنی به شدت تاثیر منفی داره.(لااقل واسه من که تاثیر منفی وحشتناکی داشت) اما اونی که ۷۰۰۰ بوده ترازش یا سرجلسه حالش بد شده یا کلید میزده .
والا مدرسه ما هم سمپاد بود ۲۰ نفر پزشکی قبول شدن ، شاگردای ضعیف تر رفتن پرستاری!
ویرایش توسط Amir_H80 : 25 خرداد 1400 در ساعت 20:27
توی تایم باقی مونده نمیشه نقاط ضعف رو درست کرد
کاری که باید بکنی مرور و افزایش تسلط روی مباحث دیگه ای هست که وضعت توشون بهتره
باید برای جلسه ی کنکورت نقشه چیده باشی..... مثلا اگه لغت و املا بدجوری ضعف داری و تایم زیادی ازت میگیره ، سرجلسه جواب دادن تستای لغت و املا رو بذار برای اولویت آخر
دیگه تایم یادگیری و پرکردن نقاظ ضعف تموم شده ، الان تایمه تثبیت داشته هاست نه اضافه کردنه نداشته ها ، هوش هیجانی و استراتژی آزمونت رو هم شدیدا باید روش کار بشه
بحث الان با بحث طول سال فرق داره عزیزم!
ببین در هر ساعت از این تایم اواخر کنکور ، قوی ها دارن ریشه میندازن و ضعیف ها زرد میشن و میخشکن! شاید باورت نشه ولی در عرض 3 روز شاید یکی با بیخوابی و هزار مسئله ، چند هزار نفر رو بندازه از خودش عقب تر! ولو با یادگرفتن 4 تست ارایه!
ولی این اخر کار نیست! کسی که از اول ارایه کار کرده الان داره تنومند تر میکنه این سوادش رو ، در حالی که بعضیا هنوز جوانه اند . بعضیا زمین لم یزرع!
طول سال هیچ احتیاج به حتی 10 ساعت هم نیست! طول سال یعنی همون روند ثابت و بدون نوسان اموزشی و تمرین !!! ،
کسی که دوماه پیش حتی شروع کرده اگر لحظه به لحظه اموزش ببینه و یادبگیره ، در عوضش یه رقیبی هست که داره اون درس رو پایین تر از زمان اصلی میزنه! و یه دور اضاف دوره میکنه!
طول سال هم اینطوری تعمیم داره که کسی که میشینه یک مسئله رو میفهمه برگ برنده رو میبره تا کسی که دائم تست میزنه و بیجهت!
⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬛⬛⬛⬜⬛⬜
⬜⬜⬜⬛⬜⬛⬜
⬜⬛⬛⬛⬛⬛⬜
⬜⬛⬜⬛⬜⬜⬜
⬜⬛⬜⬛⬛⬛⬜
⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜
فکر کنم پیامای قبلی منو نخوندین من گفتم همه چی به ساعت مطالعه و تراز بالا نیست (هرچند که این دو تا حرف اول رو میزنن)
عوامل زیادی تو نتیجه ای که می گیریم موثره و رقابت تا جلسه کنکور ادامه داره (باید با جزئیات بگم و مثال بزنم متاسفانه حسشو ندارم )
ضمنا زمان ما کلید هنوز مد نبود برا همین مطمئنم اون دوستی که گفتم کلید نمیزد و ترازاش واقعی بود
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)