سه اصل طلایی در مطالعه زیست شناسی
الف) عمیق خواندنب) مفهومی خواندنج) ترکیبی خواندنعمیق خواندنبگذارید با یک مثال از کتاب درسی موضوع را برایتان روش کنم. مثلاً در فصل ۵ سال دوم در مورد حشرات میخوانیم که «سیستم تنفسی حشرات از تعدادی لولههای درونی به نام نای تشکیل شده است. شاخههای نای در سراسر بدن منشعب هستند. تبادل گازهای تنفسی از این انشعابات با سلولهای بدن به طور مستقیم و بدون نیاز به همکاری دستگاه گردش مواد صورت میگیرد». بیایید با هم این قسمت از کتاب درسی را از لحاظ عمیق خواندن بررسی کنیم. در متن کتاب اشاره شده «تعدادی لولهی درونی» یعنی دانشآموز دقیقاً باید با تفکر طراح سؤال به متن کتاب درسی نگاه کند. ممکن است طراح به جای واژهی «درونی» واژهی «بیرونی» را قرار دهد؛ بنابراین کسی که متن را بهدقت نخوانده در چنین تلههایی خواهد افتاد. یا مثلاً گفته لولهها، دقت کنید حتی باید دقیقاً به این «ها» نیز توجه داشته باشید. ممکن است طراح به جای لولهها» بگوید «یک لولهی درونی». همچنین در عبارت بالا، واژههای «نای»، «در سراسر بدن»، «به طور مستقیم» و نیز «بدون نیاز به همکاری دستگاه گردش مواد» بسیار بسیار مهم است.
میتوانید هنگام مطالعه با استفاده از خودکارهای رنگی گوناگون آنها را مشخص کنید. مثلاً برای قیدها رنگ قرمز، برای شکلها و زیرنویسهای آنها رنگ سبز و برای متن کتاب درسی و توجه به واژههای اینچنینی نیز رنگ صورتی را انتخاب کرده و هایلایت کنید.مفهومی خواندنشاید طراح سؤال در رابطه با این مطلب تستی طراحی کند که یکی از گزینههای آن این باشد: «در ملخ هموگلوبین گاز اکسیژن را به ماهیچههای عقبی میرساند». کسی که عمیقاً درس را خوانده باشد متوجه میشود که این گزینهی غلطی است؛ زیرا گفته هموگلوبین اکسیژن را حمل میکند. در حالی که گفتیم سیستم گردش مواد دخالتی در تنفس جانور ندارد؛ بنابراین شما با اجرای این مرحله، اصل دوم را نیز پشت سر گذاشتهاید.ترکیبی خواندنشما که واژهی «حشرات» را شنیدهاید باید تمام نکات ترکیبی آن را هم کار کنید اعم از: داشتن گردش خون باز + فراوانترین و موفقترین جانوران در طول تاریخ زمین + دفع اوریک اسید و… .با رعایت این سه اصل و البته مرورهای متوالی میتوان درصد خوبی را در این درس کسب کرد. به هیچ وجه نباید در مطالعهی زیست زیادهروی کنید. کم نیستند دانشآموزانی که وقت ریاضی و فیزیک و عربی را برای زیست صرف میکنند و این یک اشتباه محض است
اصلا میدانی چیست ؟!
من خدا را در بین فرمول های فیزیک یافتم !
من خدا را در بین مسائل شیمی یافتم ! در بین مفاهیم ژنتیک !
خبری از خدا نبود در کتاب دینی هایم !
خدا را بیاب . . .
نه در بین نماز های شبت ...
بلکه در بین شب بیداری هایت برای علم اموزی ...
درس زيست شناسي در آزمون رشته تجربی به خاطر دارا بودن ضريب بالا در كنكور سراسري از اهميت ويژه اي برخوردار است وبه خاطر تأثير مهمي كه اين درس در كنكور دارد، معمولاً دانش آموزان اين درس را خيلي خوب مطالعه مي كنند.
در کنکور سراسری تعداد سوالات این درس 50ومدت پاسخگویی 36دقیقه می باشد.
دراین درس 54تا56 درصد سوالات کنکور ازدروس پایه و 44تا46 درصد ازدروس پیش دانشگاهی می باشد.
زیست شناسی با ضریب 12 بالاترین ضریب را در میان دروس گروه آموزشی علوم تجربی دارا است واین نشان از اهمیت ویژه این درس در بین دانش آموزان این رشته می باشد.
شواهد نشان می دهند كه فقط ۷ درصد از دانش آموزان تست های زیست شناسی را بالای۵۰ درصد می زنند. از دو جنبه می توان به این مشكل نگاه كرد؛ اول آن كه دانش آموزان سواد كافی نداشته باشند. اما این دلیل چندان قابل استناد نیست.
نكته دوم و عامل اصلی ضعف داشتن در پاسخگویی به تست های زیست شناسی، عدم درك سؤالات و عجله در پاسخ دادن است. هر سؤال نكات كلیدی دارد كه با خوب فهمیدن سؤال قابل دستیابی است.
برای هر سؤال زیست شناسی ۴۵ ثانیه زمان وجود دارد. از این زمان می توان ۱۵ ثانیه را به خوب خواندن سؤال، ۱۵ ثانیه را به خواندن گزینه ها و ۱۵ ثانیه را به پاسخ دادن و پر كردن پاسخنامه اختصاص داد. البته بیان این نكته صرفاً برای ایجاد یك الگو و تصویر ذهنی است، نه این كه واقعاً برای هر تست زمان بگیرید! در تست های زیست شناسی، دقت به روی درك و فهم متن سؤالات اهمیت بیشتری دارد.
آنچه در درس زیستشناسی اهمیت فوقالعادهای پیدا میكند چگونه خواندن این درس و پی بردن به نكات، مفاهیم ومطالب در كتاب درسی میباشد.
كتاب درسی منبع اول و آخر طرح سوال در كنكور میباشد نكته ي مهمي كه در هنگام مطالعه ي اين درس بايد به آن توجه داشت مرور است . اين درس ، درسي نيست كه با يك بار خواندن توانست در آن درصد بالايي كسب كرد بنابراين مرورهاي متوالي ومفهومی خواندن اين درس باید در اولویت برنامه ها قرار داده شود.
علت اینکه دانش آموزان این درس را بیش از دروس دیگر می خوانند ولی موفقیتی هم ردیف با زحمات خود کسب نمی کنند این است که : دانشآموز مطالب را رو بنایی و سطحی خوانده و هرگز به عمق مفاهیم مطرح شده فكر نكرده بنابراین قادر به ارتباط دادن مسایل مختلف كتابها با هم نبوده و لذا نمیتواند پاسخ صحیح را انتخاب كند. به همین منظور باید نكات خاصی را در زمینه خوب خواندن كتاب و ارتباط دادن مطالب درسی كتابهای مختلف زیست با هم مدنظر قرار دهد.
زیست شناسی و آزمایشگاه 1در کنکور، درحدود 13 تا 15 سؤال را به خود اختصاص میدهد،
زیست شناسی و آزمایشگاه 2حدود 17 تا 20 سؤال را معمولاً در آزمون سراسری به خود اختصاص میدهد.یکی از فصل های مهم این کتاب فصل 8 (ژنتیک) می باشد که هرساله تعدادی از سوالات کنکور را شامل می شود وبرای بعضی از دانش آموزان همچون کابوسی می ماند .در صورتی که با دقیق ومفهومی خواندن ووقت گذاری برای آن می توان براحتی آن را یادگرفت وبر آن تسلط کافی یافت.
كتاب زیستشناسی سال سوم در سالهای اخیر بارمبندی حدود 40-35 درصدی در كنكور دارد كه نشان از اهمیت بالای این كتاب در كنكور دارد.
از فصل های مهم این کتاب فصل 4 است که حدود 8 تست کنکور را شامل می شود .
[البته مثل اینکه منبع جای فصل و سوال رو درست ننوشته؛ در واقع 4 سوال از فصل 8 یعنی فصل ژنتیک طرح میشود]
در این درس توجه به اشکال ونمودارها بسیار مهم است که نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد.
دانش آموزانی که خواهان يكي از رشته هاي خوب رشته ي علوم تجربي مانند پزشكي ، دندانپزشكي ، داروسازي و... هستند، بايد در اين درس درصدي بالاتر از 80-85 درصد(در مناطق 1و2 ) ودرصدی بالاتراز 70درصد(در منطقه 3) را كسب كنند.
اين درس ، درسي نيست كه با يك بار خواندن بتوانيد در آن درصد بالايي كسب كنيد بنابراين مرورهاي متوالي از اين درس را در برنامه ي خود قرار دهيد. براي كسب يك رتبه ي زير 1000 مطالعه ي مستمر و حداقل روزانه 2 ساعت الزامي به نظر مي رسد.
در هنگام مطالعه ي اين درس ، كتاب درسي به عنوان بهترين مرجع مطالعه مي باشد، منظور از مرور هاي متوالي و مطالعه ي مستمر، خواندن طوطي وار مطالب و تنها حفظ کردن آن ها نمي باشد، شما بايد براي يادگيري عميق مطالب از شيوه هاي صحيح مطالعه استفاده کنيد. دقت کنيدکه شيوه ي مطالعه و ياد گرفتن از خود مطالعه مهم تر مي باشد.
استفاده از روش پس ختام مي تواند خيلي مؤثر باشد، مطالعه ي اجمالي اوّليه در شكل گيري يك ذهنيت كلي به شما كمك مي كند. در هنگام مطالعه از هيچ قسمت كتاب غافل نشويد و مطالب آن را خط به خط و با دقت بخوانيد و زير مطالب مهم آن خط بكشيد (يا اين كار را با ماژيك علامت زن انجام دهيد.) به نمودارها و شكل ها دقت كافي داشته باشيد.
از حاشيه نويسي در اين درس استفاده كنيد و همچنين از مطالب خوانده شده ، خلاصه نويسي به عمل آوريد و مطالب خلاصه شده را به صورت نمودار درآوريد و آنها را دسته بندي كنيد.
براي حفظ مطالب آن از بحث ياديارها كه در فصل دوم مطرح شده استفاده كنيد و با خلاقيت ، مطالب را در قالب نمودارها و ياديارها و... فرا بگيريد. اگر در موسسه های آزمایشی کنکور شرکت می کنید حتما بعد از بررسی سوالات نکته های هر تست را در حاشیه درس مربوطه یا در دفتر نکته برداری یادداشت نمایید.
در هنگام مطالعه ي فصل هاي جديد، مطالب فصل قبل مرور نمایید تا آنها را فراموش نكنيد و بازهم تكرار مي كنم : «اين درس را چندين بار به طور جدي و فعال مرور كنيد.»
با توجه به تغييرات کتاب هاي زيست شناسي نسبت به سال هاي گذشته ، ديگر نمي توان به کتاب زيست پايه ي خاصي (مثلاً پيش دانشگاهي) اهميت بيش تر دارد. اولاً مطالب کتاب هاي زيست بسيار به هم پيوسته مي باشند و براي يادگيري مطالب لازم است تمامي کتاب هاي زيست را (دوم، سوم، پيش دانشگاهي) به دقت مطالعه کرد و ثانياً برخلاف سال هاي گذشته ديگر سهم پايه ي خاصي در پرسش هاي کنکور بيش تر از پايه ي ديگر نيست و مي توان گفت تقريباً تعداد پرسش هاي برابري از هر سه پايه مطرح مي شود.
در اين درس بررسي تست هاي سال هاي قبل كنكور سراسري و دانشگاه آزاد بسيار مهم است . تقريباً نيمي از پرسش ها در اين درس در سال هاي قبل به نحوي آمده است . (مثلاً به صورت پرسش هاي مشابه ) كه اين امر خود اهميت مرور و بررسي تست هاي سال هاي اخير آزمون سراسري را در اين درس نشان مي دهد.
منبع: آزمون زیست شناسی
اصلا میدانی چیست ؟!
من خدا را در بین فرمول های فیزیک یافتم !
من خدا را در بین مسائل شیمی یافتم ! در بین مفاهیم ژنتیک !
خبری از خدا نبود در کتاب دینی هایم !
خدا را بیاب . . .
نه در بین نماز های شبت ...
بلکه در بین شب بیداری هایت برای علم اموزی ...
ده نکتهی طلایی برای مطالعهی زیستشناسی
1- حضور با توجه و تمرکز در کلاس درس و هنگام تدریس معلم و یادداشت برداری از مطالب مهم و کلیدی و مرور درس در همان روز.2- متن کتاب درسی مهمترین منبع مطالعاتی محسوب میشود؛ بنابراین رتبههای برتر کنکور بارها و بارها کتاب درسی را مطالعه و مرور کردهاند. فراموش نکنید زیستشناسی درسی مفهومی است؛ بنابراین کتاب درسی را بسیار عمیق و مفهومی چندین بار مطالعه کرده و نکات مهم را در حاشیهی کتاب یادداشت کنید.3- در برخورد با تصاویر و شکلهای کتاب، تمام نکات مربوط به آن را در زیر تصاویر یادداشت کنید. با توجه به ترکیبی بودن تعدادی از سؤالات در درس زیستشناسی، سعی کنید تصاویر و مطالب در فصلهای مرتبط را همزمان با هم مطالعه کنید.4- پس از مطالعهی دقیق میتوانید چند تست را به عنوان مثال و بدون در نظر گرفتن زمان و فقط برای تسلط و یادگیری عمیقتر مطالب، انتخاب کنید و پاسخ دهید.5- استفاده از یک کتاب مکمل آموزشی پس از مطالعهی کتاب درسی، ضروری است. با توجه به وجود خلاصهدرس بسیار مفید و آوردن نکات مهم و کلیدی در ابتدای مباحث هر درس و همچنین وجود سؤالات کنکور سالهای گذشته (آزمون گواه) کتاب آبی کانون بهترین و مطمئنترین منبع تستی برای شما عزیزان به شمار میآید.6- تستها را پس از انجام، بررسی و تحلیل کنید و سؤالاتی را که غلط پاسخ دادهاید نشاندار کنید و پاسخ صحیح را یاد بگیرید.7- مجدداً به کتاب درسی برگردید و نکات مهم و کلیدی در تستها را در حاشیهی کتاب با رنگ دیگری یادداشت کنید. دقت کنید هیچ نکتهی مهمی از قلم نیفتد. فراموش نکنید تأثیر نوشتن از خواندن بیشتر است.8- با یک فاصلهی زمانی کتاب درسی و نکات یادداشتشده در آن را با رویکرد و دقت مضاعف، مطالعه و مرور کنید. مرور مطالب نقش بسیار زیادی در تسلط یافتن شما در این درس دارد.9- هرگز در آزمونهای کانون غیبت نکنید و برنامهی راهبردی را جدی بگیرید. رتبههای برتر کنکور هرگز در آزمونها غیبت نمیکردند.10- با توجه به سطح دشواری سؤالات زیستشناسی در آزمونهای کانون، بررسی و تحلیل سؤالات آزمون و مرور آنها نقش شگرفی در پیشرفت و موفقیت شما در کنکور دارد.
اصلا میدانی چیست ؟!
من خدا را در بین فرمول های فیزیک یافتم !
من خدا را در بین مسائل شیمی یافتم ! در بین مفاهیم ژنتیک !
خبری از خدا نبود در کتاب دینی هایم !
خدا را بیاب . . .
نه در بین نماز های شبت ...
بلکه در بین شب بیداری هایت برای علم اموزی ...
ببخشید دوستان شاید سوالم بی ربط باشه ولی پاسخ فوری میخواستم اینجا گفتم!
کتاب لقمه های زیست مهر و ماه کتابای خوبی هستن؟البته تعدادشون زیاده گیاهی،دستگاه های بدن،جانوری،ژنتیک،قید نامه،باکتری ها و قارچ ها و ویروس ها
اگه کسی از دوستان اطلاعی داره ممنون میشم کمک کنه
امام سجاد ( ع ) : چنانچه شخصی از سویی تو را بدگویی كند و سپس برگردد و از سوی دیگر پوزش طلبد ، عذرخواهی و پوزش او را پذیرا باش .
ویرایش توسط Sajjad.SK7 : 09 فروردین 1395 در ساعت 17:52
سلام برادر
توضیح انتشارات : امسال جلد اول همایش زیست شناسی که خلاصه ای از زیستشناسی سال دوم و سال سوم بود، به دو کتاب کامل درسنامه و همایش سال دوم و سال سوم تبدیل شد و همایش زیستشناسی جلد دوم هم به درسنامه و همایش پیشدانشگاهی تغییر نام داد که به تازگی منتشر شده است. تفاوت این کتاب با جلد دوم همایش زیستشناسی یکی در افزوده شدن پاسخ تشریحی تستها به کتاب است و دیگری منتقل شدن مبحث ژنتیک سال سوم به کتاب مایش و درسنامه سال سوم ـ که به زودی منتشر می شود ـ البته تعداد اندکی نکته و تست تازه هم به این کتاب افزوده شده اما تغییرات در حدی نیست که نیاز به تهیه دوباره کتاب باشد. اما درسنامه و همایش سال دوم و سوم کتابهای تازه ای هستند.
فکر میکنم کامل توضیح دادن ولی در واقع اونجوری که از خود آقای عمارلو شنیدم چون جزوه هاشون رو توی اینترنت میفروختن ایشون اومدن کتاب های همایششون رو کامل و در حد جزوه هاشون نوشتن مطابق با کنکور جدید + پاسخ تشریحی برای تست ها نوشتن که یکی از نقاط ضعف کتاب قبلیشون بود
امام سجاد ( ع ) : چنانچه شخصی از سویی تو را بدگویی كند و سپس برگردد و از سوی دیگر پوزش طلبد ، عذرخواهی و پوزش او را پذیرا باش .
همه زندگی مرا
لا به لای آغوشت
آرام،تکان تکان بده...❤
روش مطالعه زیست شناسی
*۱* همیشه قبل از اینکه در کلاس درس حاضر شوید مطالب درسی را پیش خوانی کنید این اولین گام و اولین شرط برای پیشرفتی عالی در درس زیست است . پیش خوانی یعنی این که یک مطلب را به گونه ای بخوانید که کلیات موضوع را فرا گرفته و بتوانید خلاصه ای چند خطی از هر صفحه ارائه کنید.
*۲* به شکل ها ، جداول و نمودار ها و…..توجه کنید و نکات آن هارا بیاموزید قید های موجود در کتاب را یاد بگیرید و برآنها مسلط شوید کتابهای متفاوتی در بازار موجود است که فقط به بسط اشکال و نمودار های کتاب درسی می پردازد یا کتابهایی که قیود موجود در کتاب را به طور جدا گانه در خود جای داده اند اما اگر خودتان زمانی را صرف دریافت نکات اشکال و جداول و…یا نوشتن قیود مهم موجود در کتاب بکنید نتیجه ای بســـــــــــــــیـــــــ ـــــــار مطلوب تر خواهید گرفت
*۳* این درس را روزانه مطالعه و «مرور» کنید ،بله ،مرور کردن اصل فوق العاده مهم در یادگیری و تثبیت درس زیست شناسی است بعد از هر بار مطالعه و مرور تسلط بیشتری برای حل تست های مختلف خواهید داشت .
*۴* سعی کنید در هر مبحث زیست شناسی به تسلط کافی دست یابید به یاد داشته باشید تسلط در هر درس یک گام جلوتر از یادگیری است پس اول هر مبحث را به خوبی یاد بگیرید و سپس سوالات «تشریحی » حل کنید و سر انجام به حل تست ها ی مختلف بپردازید .
*۵*حل سوالات تشریحی یکی از موضوعاتی است که معمولا دانش آموزان از آن بیزار هستند و در روند مطالعه آن را فاکتور میگیرند در صورتی که اگر بعد از مطالعه هر مبحث به تعداد کافی تمرین تشریحی «متنوع » حل کنند مجبور خواهند شد درس را به زبان خود جمله بندی کنند و اشکالات ریز خود را بــــــهــــــتـــــــر می فهمند و علاوه بر اینکه مبحث در ذعن آن ها تثبیت میشود در حل تست نیز موفق تر خواهد بود .
*۶*لازم نیست از هر مبحث تعداد بسیار زیادی تست حل کنید کافی است از هر مبحث تعداد محدودی تست متنوع و نکته دار حل کنید و نکات آنها را با دقت یادداشت کرده و یاد بگیرید حل تست های متنوع تسلط شما را افزایش می دهد نه حل تست زیاد پس بهتر است تست های مشابه را جدا کنید و آن ها را دسته بندی کنید سپس در هر مرتبه تست زنی ۱ یا ۲ تست از هر دسته حل کنید .
*۷* برای زیست شناسی خلاصه نویسی کنید درست است که همه ی مطالب مهم هستند اما شما مطالب مهم تر و اصلی تر را خلاصه کنید به طوری که با هر بار مرور بتوانید اساس درس را به خوبی فرا بگیرید .
*۸*دفترچه ای با عنوان «دفترچه نکات » تهیه کنید و نکات مهم تست ها و نکات ظریفی را که ممکن است فراموش کنید در آن بنویسید چرا که با نوشتن دانش به زنجیر کشیده میشود .
*۹* تست های نکته دار و مهم را علامت دار کنید و حتی با توجه به این که گفته میشود در زیست شناسی نباید تست تکراری حل کنید اما با ید تست های مهم و آن هایی را که اشتباه حل کرده اید چندین و چند بار مرور کنید تا ملکه ذهن شما بشوند .
اصلا میدانی چیست ؟!
من خدا را در بین فرمول های فیزیک یافتم !
من خدا را در بین مسائل شیمی یافتم ! در بین مفاهیم ژنتیک !
خبری از خدا نبود در کتاب دینی هایم !
خدا را بیاب . . .
نه در بین نماز های شبت ...
بلکه در بین شب بیداری هایت برای علم اموزی ...
زیستشناسی به عنوان اصلیترین درس رشتهی علوم تجربی و با ضریب 4، بالاترین ضریب و بیشترین تعداد سؤالات را در بین تمام دروس کنکور دارد.
لذا واضح است که مطالعهی صحیح و دقیق آن (مطالعهای که عمیق و مفهومی باشد و فقط به حفظ کردن طوطیوار اکتفا نکند)، برای داوطلبین این رشته و بهخصوص آنهایی که متقاضی رشتههای پرطرفدار هستند، اهمیت ویژهای دارد. هر چند اغلب داوطلبان به اهمیت حیاتی این درس در کنکور سراسری واقف هستند، ولی بیان چند نکتهی کاربردی، میتواند به موفقیت شما کمک کند:
1-داوطلبین موفق و ممتاز، آنهایی هستند که چندین بار (هر چه بیشتر، بهتر!) کتابهای درسی زیستشناسی پایه و سال چهارم را خواندهاند، پس مرور هرچه بیشتر را فراموش نکنید.
2-میدانید که در زیستشناسی، قوانین ثابت و قاطع مثل درس ریاضی وجود ندارد، بلکه موارد استثنایی فراوان هستند. پس کلماتی مثل " برخی و بعضی و بسیاری و اغلب و گاهی و ..." را در کتابهای درسی مشخص کنید و مفاهیم برآمده از آنها را به خاطر بسپارید.
3-تصاویر در زیستشناسی، به فهم بهتر مطالب درسی کمک شایانی میکنند و هر ساله به طور مستقیم، از خود تصویر یا به طور غیر مستقیم از مفاهیم آنها، سؤال طرح میشود، پس زیرنویس آنها و نامگذاری بخشهای مختلف شکلها را به دقت مطالعه کنید.
4-دقت کنید: به همان اندازه که مطالب مطرح شده در بخشهای " بیشتر بدانید" ارزشی در طرح سؤال ندارند، مطالعه و درک مفاهیم بخشهای "فعالیت" و " آزمون" در کتب درسی خیلی مهم بوده و در چند سال اخیر، سؤالاتی از آنها مطرح شده است.
5-اسامی جانداران مختلف ( مثل گیاهان و جانوران و قارچها و آغازیان و باکتریها) را یاد بگیرید و خصوصیات ویژهی آنها را در کنارشان یادداشت کنید. در این موارد باید کمی زحمت بکشید! و از کتابهای سه سال زیستشناسی، تمام مطالبی که در مورد آن جاندار نوشته شده را پیدا کنید. مثلاً وقتی نام " برگ متحرک" را به عنوان یک حشره میشنوید، لازم است که لولهی گوارشی، سیستم تنفس نایی، گردش خون باز و مایع همولنف و دفع اوریک اسید و اسکلت بیرونی از جنس کیتین یا مایع مخاطی روی بدن به همراه طناب عصبی شکمی و گرهدار و چشم مرکب با هزاران قرنیه و عدسی را به یاد آورید. خسته نباشید!
6-از نام دانشمندان مختلف و نتیجهی پژوهشهای آنها غافل نشوید. موارد کشف شده یا جاندار مورد مطالعهی آنها را به درستی یاد بگیرید. به عنوان مثال: در کنکورهای سال 88 و 89 هر کدام، دو سؤال از نام دانشمندان مطرح شده بود.
7-توجه کنید که برخی مفاهیم و مطالب در زیستشناسی، به قدری اهمیت دارند که طرح سؤال از آنها، همه ساله، تکرار میشود. پس در یادگیری مواردی مثل دودمانهها، چرخهی زندگی قارچها و هورمونهای گیاهی و انواع مختلف حواس جانوران و آزمایشات دی هیبریدی یا مقایسهی ویژگیهای پروکاریوتها با یوکاریوتها و نیز بازدانگان با نهاندانگان یا انواع بافتهای گیاهی و جانوری، چرخهی ضربان قلب و چرخهی جنسی زنان و ... دقت داشته باشید..
8- در پایان باید گفت:بهترین منبع برای آمادگی بیشتر در آزمونهای سراسری، نمونه سؤالات کنکورهای داخل و خارج کشور است که باید حل و بررسی کنید و در عین حال، سایر گزینهها را به دقت تحلیل کنید. بارها و بارها دیده شده که سؤالات سالهای قبلی با یکسری تغییرات جزئی در گزینهها یا صورت سؤال، به صورت پرسش جدیدی در آزمون اخیر، مطرح میشوند.
اصلا میدانی چیست ؟!
من خدا را در بین فرمول های فیزیک یافتم !
من خدا را در بین مسائل شیمی یافتم ! در بین مفاهیم ژنتیک !
خبری از خدا نبود در کتاب دینی هایم !
خدا را بیاب . . .
نه در بین نماز های شبت ...
بلکه در بین شب بیداری هایت برای علم اموزی ...
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)