نوشته اصلی توسط
fatom
امیرحسین کلانتری سرچشمه، رتبهی ۶ تجربی سهمیه
در سال دوم و سوم دبیرستان بیشتر تشریحی کار میکردم و در سال چهارم باز هم تأکیدم روی کتاب درسی بود و سعی میکردم نکات استخراجی را در حاشیهی کتاب درسی یادداشت کنم و از طرفی مطالب را برای خودم خلاصهنویسی کنم که این کار برای من بسیار مؤثر بود.امیرمسعود ندافى، رتبهی ۱۰ تجربی منطقهی ۲من در درس زیست ضعیف بودم و منابع مطالعاتی زیادی داشتم. تقریباً همهی کتابهای کمکآموزشی زیست را داشتم ولی در اواخر سال متوجه شدم با تمرین و تمرکز بیشتری روی کتاب درسی و توجه به متن میتوان در زیست نتیجهی بهتری گرفت.تلاش میکردم نکات ترکیبی را خودم استخراج کنم و در این درس سؤال طراحی میکردم که این کار خیلی به من کمک کرد. از طرفی سعی کردم روشیهای رتبههای برتر برای حل سؤالات ترکیبی را برای خودم شخصیسازی کنم. به دانشآموزان دیگر نیز توصیه میکنم در هر قسمت از مطالعهی درس زیستشناسی اگر به کلمات کلیدی برخورد کردند به این موضوع بیندیشند که این کلمات را در کدام قسمت زیستشناسی و در چه مقطعی دیدهاند و آن قسمت را مطالعه کنند. فایدهی این کار این است که باعث میشود مطلب در ذهنشان طبقهبندی شود و راحتتر به سؤالات ترکیبی پاسخ دهند.حسن اسدى گندمانى، رتبهی ۲ تجربی سهمیهمهارت جواب دادن به سؤالات ترکیبی با مرور زیاد به دست میآید. من بارها کتاب را زیر ذرهبین قرار دادم و متن کتاب را خواندم. از طرفی با کتاب زیست تصویری، متن را روی شکل پیاده میکردم. با این کار، هم متن را خوب یاد میگرفتم و هم میتوانستم نکات جدیدی از تصویرها به دست آورم.امید جلیل، رتبهی ۳ تجربی منطقهی ۳دور اول سعی میکردم بسیار عمیق مطالعه کنم و استفاده از کتابهای کمکآموزشی برای این بود که اگر احیاناً نکتهای را فراموش کرده یا نخواندهام آن را پیدا کنم؛ مثل نکاتی که در سالهای پی در پی در کنکور تکرار شده است.دو ماه قبل از کنکور تقریباً از کتاب کمکآموزشی استفاده نکردم به جز کتاب زرد اختصاصی و بیشتر تأکیدم بر کتاب درسی و نکاتی بود که خودم آنها را تهیه کرده بودم.روش من برای نوشتن نکات به این صورت بود که مثلاً مینوشتم جنین و کل مطالب مربوط به آن را در سه سال زیستشناسی استخراج کرده و به صورت خلاصه یاداشت میکردم.همچنین سعی میکردم نکات را به صورت ترکیبی بنویسم و سؤال طراحی کنم.
منبع ای کنکوری