خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4
    1. Top | #1
      کاربر نیمه فعال
      پاسخگو و راهنما

      نمایش مشخصات

      Lightbulb چطور میتونم این درس رو 50،60 بزنم توی کنکور

      سوال: چطور میتونم این درس رو 50،60 بزنم توی کنکور.
      جواب: به 50،60 درصد سوالات اون درس جواب بده.
      تا اینجاش که جواب واحده اما فقط یه راه هست برای جواب دادن مثلا 60 درصد سوالات یک درس؟ خیر. دو راه و نگرش وجود داره:
      1.صد درصد (یا حداقل 90 درصد) مطالب خونده بشه با توانایی جواب دادن به 50،60 درصد سوالات اون مبحث ها
      2. 50،60 درصد مطالب خونده بشه با توانایی جواب دادن به تمام سوالات اون مبحث ها

      حالت ایده آل رو کار ندارما. ایده آل اینه که همه ی مطالب خونده بشه با تسلط بالا. اما اینجا قراره بحث بشه که کدوم از اون 2 مورد در واقعیت امکان بیشتری داره.
      مورد اول میگه تمام یا اغلب مطالب رو میخونم ولی لزومی هم نداره که بتونم به سوالات سخت هاشون جواب بدم. (گفتم من کاری با حالت ایده آل ندارم)
      مورد دوم میگه من 60 درصد مطالب رو میخونم و توشون به حدی قوی میشم که هر سوالی بدن رو میتونم توی وقت استاندارد بهش جواب بدم خب این اصلا منطقی نیست (از نظر من) چون همچنین چیزی امکان پذیر نیست

      (دوستان کسی نمیتونه میزان تسلطش در یه مبحث رو با یه درصد بگه. مثلا شما یکی دو آزمون شیمی میدید و 70 درصد می زنید، یعنی تسلط تون 70 درصده؟ نه. پس چه می گفتیم 50 درصد زدن چه 60 چه 70 چه فلان فرقی نمی کرد توی بحث)

      در آخر نظر من اینه که اینکه میگن برای کنکور یه بخش هایی رو بخون ولی خوب بخون که به همه سوالاش جواب بدی، نگرش درستی نیست و این منطقی تره که تمام یا اغلب مطالب رو بخونیم ولی با تسلط همون 50، 60 درصدی

      دعوت میکنم از عزیزان که نظرشون رو بگن
      ویرایش توسط ahmad.jafari : 25 شهریور 1401 در ساعت 12:31

    2. Top | #2
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر
      پاسخگو و راهنما

      نمایش مشخصات
      بحث به شدت خوبیه تشکر بابت تگ
      واقعیت این موضوع پیچیدگی خاصی داره لذا صرفا از یک منظر قابلیت بررسی ندارد و به عوامل زیادی وابسته هست.

      1-باید دید سوالات کنکور در آن سال به چه نحوی طراحی و گزینش شود
      دوست عزیز من کسی رو میشناسم از رفقای قدیمی {البته در نظام قدیم} ایشان 100 درصد زیست نظام قدیم رو حداقل 3 دور کامل بدون هیچ حذف کردنی مطالعه کرده بود البته همراه با زدن تست های فصل به فصل و جامع فراوان ولی در آخر به درصد بهتر از 60% در کنکور 99 نرسید اما خودش می گفت کنکور 98 را در منزل بالای 80 پاسخ داده ام. اگر سوالات کنکور قدری ساده تر مطرح شود کسی که حذف نکرده و تقریبا تمام مباحث را تسلط دارد قطعا می تواند همان اندازه تلاش خود درصد کسب کند اما اگر روند سوالات تغییر کند {مانند زیست و شیمی و بقیه دروس 94} یا سوالات بگونه ای گزینش شوند که خارج از 4چوب کلی کتاب های درسی باشند {ریاضی 1400} یا طراح قدری نامردی کند و غلظت سوالات شمارشی و وقت گیر محاسباتی را بالا ببرد {شیمی 99 یا 1401} این امکان وجود دارد دانش آموزی که حذف داشته یا نداشته به اندازه تلاش یک سال خود نمره کسب نکند یا بهتر بگوییم از میانگین آزمون هایی که شرکت کرده درصدش در کنکور پایین تر باشد که خوب با بحث تراز این مشکلات برطرف می شود ولی بهرحال درصد پایین می آید و طبیعیست. تا اینجای قضیه اوکیه ولی مشکل دقیقا از جایی شروع می شود که دانش آموزان بدون در نظر گرفتن ارزش درصد کسب شده به حرف دوستان خود که کنکوری سال های قبل بوده اند توجه و حتی عمل می کنند،
      ببینید
      از دید محمد که سال 98 کنکور داده و با حذف یکی دو فصل زیست را 70 زده حالا ایرادی هم ندارد کسی که نیاز به درصد بالا ندارد و یا دیر شروع کرده مثلا 5 فصل اول زیست 12 نخواند برای درصد 60
      ولی از دید حسین که بدون حذف کردن حتی یک فصل و با میانگین زیست 70-80 در آزمون های آزمایشی جامع و ... زیست امسال را 60 درصد زده، حذف فصل نه حذف حتی یک مبحث ساده هم غلط است و اگر دانش آموزی سراغ حسین بیاید و بخواهد فصلی را حذف کند حسین می گوید من که قلم چی 80 میزدم وضعیتم این شد تو اگر حذف کنی که دیگر باید بروی بمیری!

      2- درست حذف کردن،
      اخیرا تست های ترکیبی بخصوص در زیست شناسی خیلی زیاد شده بنابراین با حذف یک فصل یا مبحث صرفا سوال مستقیمش از دست نمیره، ممکنه 4 تا سوال ترکیبی هم درگیر کنه. رعایت پیش نیازی و هم نیازی در حذف مهمه مثلا تابع رو نمیشه حذف کرد چون ...

      3- از مباحث حذف شده چه مقدار تست مطرح بشه؟
      این و مواردی مثل سختی و آسانی تست های مطرح شده از یک مبحث خیلی وابسته ست به شانس (بله همونی که هیشکی در قبول شدن دخیل نمیدونه) / یک موقعی دانش آموزان از اسید باز وحشت داشتند حذف می کردند میرفتند الکتروشیمی میخواندند ، طراح کنکور آسان ترین سوالات رو از اسید باز و سخت ترین سوالات رو از الکتروشیمی داد.

      3- دانش آموزی که حذف میکنه یا میخواد حذف کنه کیه؟! ...
      متاسفانه در این سال ها به چشم خود دیدم هر دانش آموزی که میومد می گفت قصد حذف مبحث x داره و میخواد بره تایمش رو بده به فصل های دیگر تا تسلط مشتی روی باقی مباحث داشته باشه دقیقا میرفت اون فصل ها رو هم ماست مال می کرد برمی گشت. حالا علت چیه؟ دوست عزیز کنکوری که تا بهمن هیچی نخونده چرا بقیه راه رو هم خراب میکنه؟ فکر می کنید این ها مثلا به این فکر می کنند که وقت کمه یا ... ؟! اکثرا عادت به زیاد و پیوسته درس خوندن ندارن یا حتی علاقه ای به مطالعه ندارند بنابراین کسی که دیر استارت میزنه شانس قبولیش به این علت که زمان کمتری درس خونده و تلاش کرده پایین نیست (شاید هم باشه ولی فاکتور اصلی دقیقا این نیست) عامل اصلی دقیقا همونیه که گفتم. این ها اگر شروع هم کنند نهایت 2 هفته درس میخونن کتاب رو میندازن کنار یا 2 روز 10 ساعت که خوندن ول میکنن ساعت مطالعه میاد روی 2 ساعت و نهایتا ناامید میشند. حالا عمده افرادی که میان و به فکر حذف میفتن دقیقا کیان؟ همین افرادن! این دانش آموزان اگر بهشون بگیم تورو جدت بیا و فقط 1 فصل شیمی دهم بخون 1 ماه بعد که ازش پرسیدی خوندی؟ دقیقا این جواب رو بهت میده: " نه انشا... از شنبه " حالا دوست عزیز شما از این افراد انتظار دارید بیاند فصلی رو حذف کنند و تایم اون فصل رو تزریق کنند به فصل های دیگر و تازه عمق تسلط خودشون رو بواسطه حل کردن هر مدل تست و سوالی از آن فصل ها بیشتر کنند؟!! من نمیگم همه ولی اکثر این افراد دقیقا به این خاطر حذف می کنند که نای زدن 50 تست هم ندارن. بنابراین با این افراد اگر سازمان سنجش هم کنار بیاد باز خودشون کارو خراب میکنن و درس نمیخونن.

      4- مدیریت تعیین سوال ... !!!
      دوست عزیز ببینید کسی که در ریاضی میاد مبحثی رو حذف می کنه دقیقا سر جلسه با دیدن سوالات اون مبحث متوجه میشه باید رد بشه و به پروسه حل ورود نکنه (در فیزیک هم همینطور) اما در زیست یا حتی شیمی گاها باید تا آخرین واژه گزینه چهارم هم مطالعه کنید (چقدر زمان از دست رفت؟ حداقل 20-30 ثانیه!) تا اصلا بفهمید اون سوال رو با توجه به حذفیات تون قادر به پاسخگویی هستید یا خیر؟! حالا فرض می کنیم از حذفیات یک دانش آموز 20 سوال مطرح شده باشه، دوست عزیز حداقل 10-15 دقیقه زمان دانش آموز میره تا اصلا بفهمه اون سوال رو باید بزنه یا خیر؟ (تازه اگر به حل ورود نکنه) حالا با بحث آزمون جامع زدن این مهارت مدیریت تعیین سوال میتونه بهتر شه ولی بازم یه تایمی هدر میره.

      5- مصرف درست تایم ذخیره یا هدر دادنش ؟!!
      کسی که با حذف کردن میره ریاضی رو میزنه 50 درصد قطعا یه تایمی باقی میاره. ببینید کسی که کل مباحث رو خوانده و 50 زده مطمئن باشید تایم بیشتری صرف کرده حتی در صورت استفاده از تکنیک های رایج مدیریت آزمون (ضربدر و منها و ...) بالاخره کسی که همه مباحث رو خوانده ولی تسلطش روی بعضی مباحث آبکیه و بالا نیست همین که ورود کنه به تست سنگین و یا وقت گیر مقداری از تایم خودش رو هدر میده تا بفهمه سوال مناسب حل برای دور اول نیست. ولی اونی که حذف کرده (بویژه در ریاضی و فیزیک) دیگه اصلا ورود نمیکنه به حل. پس یه تایمی باقی میاره که این تایم رو اکثرا هدر میدن یعنی برنامه ای برای استفاده از تایم ذخیره ندارند و اگر هم داشته باشند عملی نمیکنند یا نمیشه. حذف کردن یه خوبی داشت به اسم تایم ذخیره که اکثر افرادی که حذف می کنند از همین یک خوبی هم استفاده درستی ندارند.

      6-کنترل حس و حال سرجلسه مهم تر از کنترل زمان !
      افرادی که حذف می کنند مورد 6 براشون دغدغه میشه. ببینید شما مثلثات را حذف کرده اید حالا میرید سر جلسه و می بینید 5 تست اول ریاضی تماما از مثلثاته و همگی هم ساده و متوسط چه حسی بهت دست میده؟ حالا یکم ادامه میدی به سوال بحث احتمال میرسی که قبلا مسلط کرده ای، به حل ورود میکنی یکم مینویسی میبینی 3 دقیقه شد ولی هنوز به جواب آخر نرسیدی (مثلا سوال وقت گیره یا محاسبات طولانی داره یا جدیده یا ...) باز چه حسی بهت دست میده؟ در کل چه حس و حالی پیدا میکنی؟ دلت نمیخواد کیک ساندیس ات رو بخوری بیای بیرون؟!

      و ... (خیلی مورد دیگم هست ولی اینا بنظرم مهمتر بودن / در کل قاطعانه نمیشه گفت حذف نکن ... اینم بالاخره به یکی میسازه و به هزار نفر هم نه! اما بهتره حذف نکنید ...)
      کسی هرگز نمیداند
      چه سازی می زند فردا
      چه میدانی تو از امروز،
      چه میدانم من ازفردا،
      همین یک لحظه رادریاب
      که فردا قصه اش فرداست.
      ویرایش توسط mahdi_artur : 25 شهریور 1401 در ساعت 14:54

    3. Top | #3
      کاربر نیمه فعال
      پاسخگو و راهنما

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mahdi_artur نمایش پست ها
      بحث به شدت خوبیه تشکر بابت تگ
      واقعیت این موضوع پیچیدگی خاصی داره لذا صرفا از یک منظر قابلیت بررسی ندارد و به عوامل زیادی وابسته هست.

      1-باید دید سوالات کنکور در آن سال به چه نحوی طراحی و گزینش شود
      دوست عزیز من کسی رو میشناسم از رفقای قدیمی {البته در نظام قدیم} ایشان 100 درصد زیست نظام قدیم رو حداقل 3 دور کامل بدون هیچ حذف کردنی مطالعه کرده بود البته همراه با زدن تست های فصل به فصل و جامع فراوان ولی در آخر به درصد بهتر از 60% در کنکور 99 نرسید اما خودش می گفت کنکور 98 را در منزل بالای 80 پاسخ داده ام. اگر سوالات کنکور قدری ساده تر مطرح شود کسی که حذف نکرده و تقریبا تمام مباحث را تسلط دارد قطعا می تواند همان اندازه تلاش خود درصد کسب کند اما اگر روند سوالات تغییر کند {مانند زیست و شیمی و بقیه دروس 94} یا سوالات بگونه ای گزینش شوند که خارج از 4چوب کلی کتاب های درسی باشند {ریاضی 1400} یا طراح قدری نامردی کند و غلظت سوالات شمارشی و وقت گیر محاسباتی را بالا ببرد {شیمی 99 یا 1401} این امکان وجود دارد دانش آموزی که حذف داشته یا نداشته به اندازه تلاش یک سال خود نمره کسب نکند یا بهتر بگوییم از میانگین آزمون هایی که شرکت کرده درصدش در کنکور پایین تر باشد که خوب با بحث تراز این مشکلات برطرف می شود ولی بهرحال درصد پایین می آید و طبیعیست. تا اینجای قضیه اوکیه ولی مشکل دقیقا از جایی شروع می شود که دانش آموزان بدون در نظر گرفتن ارزش درصد کسب شده به حرف دوستان خود که کنکوری سال های قبل بوده اند توجه و حتی عمل می کنند،
      ببینید
      از دید محمد که سال 98 کنکور داده و با حذف یکی دو فصل زیست را 70 زده حالا ایرادی هم ندارد کسی که نیاز به درصد بالا ندارد و یا دیر شروع کرده مثلا 5 فصل اول زیست 12 نخواند برای درصد 60
      ولی از دید حسین که بدون حذف کردن حتی یک فصل و با میانگین زیست 70-80 در آزمون های آزمایشی جامع و ... زیست امسال را 60 درصد زده، حذف فصل نه حذف حتی یک مبحث ساده هم غلط است و اگر دانش آموزی سراغ حسین بیاید و بخواهد فصلی را حذف کند حسین می گوید من که قلم چی 80 میزدم وضعیتم این شد تو اگر حذف کنی که دیگر باید بروی بمیری!

      2- درست حذف کردن،
      اخیرا تست های ترکیبی بخصوص در زیست شناسی خیلی زیاد شده بنابراین با حذف یک فصل یا مبحث صرفا سوال مستقیمش از دست نمیره، ممکنه 4 تا سوال ترکیبی هم درگیر کنه. رعایت پیش نیازی و هم نیازی در حذف مهمه مثلا تابع رو نمیشه حذف کرد چون ...

      3- از مباحث حذف شده چه مقدار تست مطرح بشه؟
      این و مواردی مثل سختی و آسانی تست های مطرح شده از یک مبحث خیلی وابسته ست به شانس (بله همونی که هیشکی در قبول شدن دخیل نمیدونه) / یک موقعی دانش آموزان از اسید باز وحشت داشتند حذف می کردند میرفتند الکتروشیمی میخواندند ، طراح کنکور آسان ترین سوالات رو از اسید باز و سخت ترین سوالات رو از الکتروشیمی داد.

      3- دانش آموزی که حذف میکنه یا میخواد حذف کنه کیه؟! ...
      متاسفانه در این سال ها به چشم خود دیدم هر دانش آموزی که میومد می گفت قصد حذف مبحث x داره و میخواد بره تایمش رو بده به فصل های دیگر تا تسلط مشتی روی باقی مباحث داشته باشه دقیقا میرفت اون فصل ها رو هم ماست مال می کرد برمی گشت. حالا علت چیه؟ دوست عزیز کنکوری که تا بهمن هیچی نخونده چرا بقیه راه رو هم خراب میکنه؟ فکر می کنید این ها مثلا به این فکر می کنند که وقت کمه یا ... ؟! اکثرا عادت به زیاد و پیوسته درس خوندن ندارن یا حتی علاقه ای به مطالعه ندارند بنابراین کسی که دیر استارت میزنه شانس قبولیش به این علت که زمان کمتری درس خونده و تلاش کرده پایین نیست (شاید هم باشه ولی فاکتور اصلی دقیقا این نیست) عامل اصلی دقیقا همونیه که گفتم. این ها اگر شروع هم کنند نهایت 2 هفته درس میخونن کتاب رو میندازن کنار یا 2 روز 10 ساعت که خوندن ول میکنن ساعت مطالعه میاد روی 2 ساعت و نهایتا ناامید میشند. حالا عمده افرادی که میان و به فکر حذف میفتن دقیقا کیان؟ همین افرادن! این دانش آموزان اگر بهشون بگیم تورو جدت بیا و فقط 1 فصل شیمی دهم بخون 1 ماه بعد که ازش پرسیدی خوندی؟ دقیقا این جواب رو بهت میده: " نه انشا... از شنبه " حالا دوست عزیز شما از این افراد انتظار دارید بیاند فصلی رو حذف کنند و تایم اون فصل رو تزریق کنند به فصل های دیگر و تازه عمق تسلط خودشون رو بواسطه حل کردن هر مدل تست و سوالی از آن فصل ها بیشتر کنند؟!! من نمیگم همه ولی اکثر این افراد دقیقا به این خاطر حذف می کنند که نای زدن 50 تست هم ندارن. بنابراین با این افراد اگر سازمان سنجش هم کنار بیاد باز خودشون کارو خراب میکنن و درس نمیخونن.

      4- مدیریت تعیین سوال ... !!!
      دوست عزیز ببینید کسی که در ریاضی میاد مبحثی رو حذف می کنه دقیقا سر جلسه با دیدن سوالات اون مبحث متوجه میشه باید رد بشه و به پروسه حل ورود نکنه (در فیزیک هم همینطور) اما در زیست یا حتی شیمی گاها باید تا آخرین واژه گزینه چهارم هم مطالعه کنید (چقدر زمان از دست رفت؟ حداقل 20-30 ثانیه!) تا اصلا بفهمید اون سوال رو با توجه به حذفیات تون قادر به پاسخگویی هستید یا خیر؟! حالا فرض می کنیم از حذفیات یک دانش آموز 20 سوال مطرح شده باشه، دوست عزیز حداقل 10-15 دقیقه زمان دانش آموز میره تا اصلا بفهمه اون سوال رو باید بزنه یا خیر؟ (تازه اگر به حل ورود نکنه) حالا با بحث آزمون جامع زدن این مهارت مدیریت تعیین سوال میتونه بهتر شه ولی بازم یه تایمی هدر میره.

      5- مصرف درست تایم ذخیره یا هدر دادنش ؟!!
      کسی که با حذف کردن میره ریاضی رو میزنه 50 درصد قطعا یه تایمی باقی میاره. ببینید کسی که کل مباحث رو خوانده و 50 زده مطمئن باشید تایم بیشتری صرف کرده حتی در صورت استفاده از تکنیک های رایج مدیریت آزمون (ضربدر و منها و ...) بالاخره کسی که همه مباحث رو خوانده ولی تسلطش روی بعضی مباحث آبکیه و بالا نیست همین که ورود کنه به تست سنگین و یا وقت گیر مقداری از تایم خودش رو هدر میده تا بفهمه سوال مناسب حل برای دور اول نیست. ولی اونی که حذف کرده (بویژه در ریاضی و فیزیک) دیگه اصلا ورود نمیکنه به حل. پس یه تایمی باقی میاره که این تایم رو اکثرا هدر میدن یعنی برنامه ای برای استفاده از تایم ذخیره ندارند و اگر هم داشته باشند عملی نمیکنند یا نمیشه. حذف کردن یه خوبی داشت به اسم تایم ذخیره که اکثر افرادی که حذف می کنند از همین یک خوبی هم استفاده درستی ندارند.

      6-کنترل حس و حال سرجلسه مهم تر از کنترل زمان !
      افرادی که حذف می کنند مورد 6 براشون دغدغه میشه. ببینید شما مثلثات را حذف کرده اید حالا میرید سر جلسه و می بینید 5 تست اول ریاضی تماما از مثلثاته و همگی هم ساده و متوسط چه حسی بهت دست میده؟ حالا یکم ادامه میدی به سوال بحث احتمال میرسی که قبلا مسلط کرده ای، به حل ورود میکنی یکم مینویسی میبینی 3 دقیقه شد ولی هنوز به جواب آخر نرسیدی (مثلا سوال وقت گیره یا محاسبات طولانی داره یا جدیده یا ...) باز چه حسی بهت دست میده؟ در کل چه حس و حالی پیدا میکنی؟ دلت نمیخواد کیک ساندیس ات رو بخوری بیای بیرون؟!

      و ... (خیلی مورد دیگم هست ولی اینا بنظرم مهمتر بودن / در کل قاطعانه نمیشه گفت حذف نکن ... اینم بالاخره به یکی میسازه و به هزار نفر هم نه! اما بهتره حذف نکنید ...)
      سپاس از اینکه نظرتون رو گفتید و همیشه هم در بهترین حالت.
      من از حرف های شما اینو برداشت کردم که شما هم این نگرش رو منطقی تر میدونید که بجای اینکه بری 3 مبحث رو با تسلط عالی بخونی، برو 5 مبحث رو با تسلط متوسط بخون. چون احتمالات و تجربه ی ما از کنکور ایران میگه دومی شانس بیشتری برای درصد بالاتر زدن داره اما متاسفانه چیزی که خیلی می بینم تبلیغ میشه، نگرش اول هستش. خب عزیز من. تو از کجا میدونی ته تسلط کجاست؟ مگه متر و معیاری داره؟ ته تسلط توی یه درس مگه دبیر باسواد و باتجربه اون درس نیست؟ اون تمام سوالات اون درس رو میتونه پاسخ درست بده؟ نمیگم نگرش اولی جواب نمیده ولی ریسک دومی کمتره. ما هم دنبال اینیم که با کمترین ریسک بریم سر جلسه ی کنکور وگرنه اگر قرار بر ریسک بالا باشه که من میگم خدایا از این مبحثی که من خوندم سوال بیاد، از اون قسمت یا اون تیپ تست سوال نیاد. این درس آسون بیاد چوم من ضعیفم، این درس سنگین بیاد چون من قوی هستم و میتونم تراز بهتری بگیرم و...

    4. Top | #4
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر
      پاسخگو و راهنما

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط ahmad1234 نمایش پست ها
      سپاس از اینکه نظرتون رو گفتید و همیشه هم در بهترین حالت.
      من از حرف های شما اینو برداشت کردم که شما هم این نگرش رو منطقی تر میدونید که بجای اینکه بری 3 مبحث رو با تسلط عالی بخونی، برو 5 مبحث رو با تسلط متوسط بخون. چون احتمالات و تجربه ی ما از کنکور ایران میگه دومی شانس بیشتری برای درصد بالاتر زدن داره اما متاسفانه چیزی که خیلی می بینم تبلیغ میشه، نگرش اول هستش. خب عزیز من. تو از کجا میدونی ته تسلط کجاست؟ مگه متر و معیاری داره؟ ته تسلط توی یه درس مگه دبیر باسواد و باتجربه اون درس نیست؟ اون تمام سوالات اون درس رو میتونه پاسخ درست بده؟ نمیگم نگرش اولی جواب نمیده ولی ریسک دومی کمتره. ما هم دنبال اینیم که با کمترین ریسک بریم سر جلسه ی کنکور وگرنه اگر قرار بر ریسک بالا باشه که من میگم خدایا از این مبحثی که من خوندم سوال بیاد، از اون قسمت یا اون تیپ تست سوال نیاد. این درس آسون بیاد چوم من ضعیفم، این درس سنگین بیاد چون من قوی هستم و میتونم تراز بهتری بگیرم و...
      دوست عزیز زمانی به یاد دارم مشاوران کنکور می گفتند: " اگر 70 درصد مطالب را با تسلط 100 درصد بخوانید بهتر از این است که 100 درصد مطالب را با تسلط 70 درصد خوانده باشید. " یا شعار تبلیغاتی گاج سال 92 این بود: " عوض اینکه چند کتاب بخوانید کتاب های گاج را چندین بار بخوانید " اینها یک مشت حرف لاطائل پاره ای یاوه ویترینی صرفا به جهت تبلیغات نتیجتا اغوای دانش آموزان است. شاید 10 سال پیش موسسه کنکور آبکی است می توانست با یاد دادن چنین ترفند هایی به یک مشت بازاریاب بی شرف خانواده ها را در جهت تهیه پکیج متقاعد و رام سازد که پشت تلفن به دانش آموز بگویند: " با همین پکیج ما 100 بزن هیچ منبع دیگری نیاز نیست " دانش آموز ساده لوح نیز به خیال اینکه رتبه های برتر صرفا از این یک منبع استفاده کرده اند خام حرف های دلال شود اما دوست عزیز هم اکنون ما در دورانی زندگی می کنیم که رتبه یک کنکور پیش ازآن‌که در کنکور شرکت کند پیج اینستاگرامی دارد بعد از آن‌که رتبه ها مشخص شد اگر وجدان اندک شعوری داشته باشد و شخصیت علمی خود را به حراج نگذارد به قطع و یقین طوماری از منابع نوشتاری و کلاس ها و پکیج هایی که استفاده کرده در پیج یا ... خود منتشر می کند {مانند رتبه 1 کنکور تجربی 1400 که کار ندارم محتوای طومار منابعی که نوشت به چه میزان تبلیغاتی بود؛ همین که به همگان نشان داد رتبه یک و صرفا داشتن یک منبع تست زنی پارادوکس است ستودنی ست}
      اما دوست عزیز رسیدن به درصد بالا نمی‌گم 100 درصد، 80 به بالا با یک منبع نه با دو منبع نه شاید حتی با چند منبع نوشتاری و تحلیل سوالات تالیفی جدید در قالب آزمون های آزمایشی و ... باز ممکنه امکان پذیر نباشه {هرچند تست بیشتر قطعا تاثیرگذاره لازم هست ولی کافی به هیچ عنوان} در واقع رتبه یک صرفا به دلیل داشتن تسلط بالا رتبه 1 نشده یا به درصد 100 نرسیده،
      رتبه 1 کنکور :
      1- مطالب علمی دروس كنكور رو با تسلط 100%؜ بلده
      2- بخاطر تسلط زيادش به مطالب ، به سرعت بسيار بالايی در خوانش و پاسخدهی تست ها رسيده
      3- سوالات وقت گير رو شناسايی ميكنه و به راحتی از روی يک سوال كه قراره موجب از دست رفتن چند سوال بشه ميگذره
      4- ميدونه كه دقيقاً قراره n درصد از هر درس رو نزنه و سخت بودن یک سوال اصلاً نگرانش نميكنه
      5- مديريت زمان بلده و وقت هيچ درسی رو بی دلیل به درس ديگه نميده
      6- به لحاظ جسمی و فكری كاملاً سالمه
      دوست عزیز كسی كه به نقاط بالا رسيده ، رتبه 1 نشه باید تعجب کرد. حالا من معتقدم حداقل در رشته تجربی {بقیه رشته ها نمی دانم} تا رتبه پانزده الی بیست هزار کشوری هیچ دانش آموزی نمی توانید پیدا کنید که یک فصل از درسی حذف کرده باشه در واقع تمام این افراد 100% مطالب رو مطالعه کرده اند، تا رتبه ده هزار کشوری هیچ دانش آموزی پیدا نمی کنید که مبحث کوچکی حذف کرده باشه و تا رتبه هزار کشوری هیچ بشری پیدا نمی کنید که روی مبحثی تسلط بالا نداشته باشه در واقع تفاوت اینها در حذف کردن و نکردن، تسلط داشتن و نداشتن نیست، تفاوت همان چند فاکتور ذکر شده و موارد و جزئیات دیگری هست.

      کنکور نظام جدید از سال 98 تا الآن که 1401ایم تقریبا از هیچ الگوی خاصی پیروی نکرده {بجز در دروس عمومی که اونها رو هم زدن حذف کردند!} اما دوستان کنکوری غیر کنکور 98 که به نظر استثنا بود حذف در هیچ کنکوری به خیر و صلاح شما نبوده و نیست پس حالا که فرصت کافی در اخیار دارید تمام مطالب را بخوانید و مسلط کنید!
      کسی هرگز نمیداند
      چه سازی می زند فردا
      چه میدانی تو از امروز،
      چه میدانم من ازفردا،
      همین یک لحظه رادریاب
      که فردا قصه اش فرداست.
      ویرایش توسط mahdi_artur : 25 شهریور 1401 در ساعت 18:50

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن