آشنایی با سئوی داخلی سایت یا on page seo
خوب همانطور که در مقاله آموزش سئو سری قبل قول دادم قرار شد که سئوی درونی سایت رو برای شما توضیح بدم اما توصیه میکنم حتما مقاله سئو چیست و مفاهیم را بخوانید. در این مطلب عناوین و کاربرد ها رو معرفی میکنم .قبل از اینکه بخواهیم در مورد فاکتورهای و بخش های مختلف سئو ساختاری صحب کنیم باید به درکی از هدف برسیم .چرا ما نیاز به این موضوع داریم که ساختار ها و کد های سایت ما بهینه شده باشند؟ جواب ساده است گوگل یک موتور جست و جو است که با خزنده های موزی و فضول خود وارد سایت ها میشود اطلاعات را میخواند برداشت میکند و میبرد به دیتابیس خود نگه داری میکند تا وقتی کاربری به آن نیاز داشت در سریع ترین زمان ممکن آن را در اختیار بگذارد.خوب این خزنده ها که کراول هم نامیده میشوند با شعورتر از گذشته شده اند سخت میتوان به آن ها اعتماد کرد و آن ها را گول زد چون الگوریتم ها پیشرفته شده اند.این ها را گفتم که به اصول بهینه سازی سایت و سئو سایت پایبندتر باشیم تا سئوی تقلبی یا کلاه سیاه .فرض کنید شما ربات گوگل هستین دارید عمل کراول را انجام میدهید از کجا میشود تشخیص داد این سایت در مورد چه موضوعی است ؟ همین سوال باعث شد تا مهندسان این موتور چندین فاکتور را مشخص کنند.
فاکتور ها و مولفه های سئوی داخلی سایت یا seo on page checklist :
اولین آن ها نام دامین میباشد نام دامین ما ایران سئو سایت میباشد چون به سئو و خدمات سئو مربوط میشود.در شکل زیر به طور کامل معلوم شده است.
سئوداخلی-on page seo
دومین فاکتور مهم عنوان سایت میباشد که در عکس فوق سئو , بهینه سازی سایت میباشد.مورد دیگرمتاتگ توضیحات میباشد گوگل نیاز دارد توضیحات شما را در مورد سایت بداند .یک مورد دیگرهم به نام کیبور وجود دارد که چون اهمیتی در الگوریتم جدید گوگل ندارد توضیح ندهیم بهتر است .در سئوی درونی سایت خیلی مهم است که لینک های مطالب خوانا باشند.یک مثال همین مطلب لینک آن به این اسم نام در مرورگر خود مشاهده میکنید on-page-seo-site به خوبی توسط موتور ترجمه میشود یا میتوانستم بنویسم سئو داخلی سایت فرقی ندارد ولی خوب به نظرم این طوری قشنگتر بود خدا کنه گوگل هم خوشش بیاد پس ساختار لینک های سایت رو بررسی کنید ایرادات رو رفع کنید.درعکس زیرلینک اول بهترین نمونه است لینک دوم یک نمونه ساختاری پیوند نه چندان جالب است چون در اول لینک کلمه کلیدی به کار گرفته نشده است.
اگر دقت کنید نویسنده به طرز ماهرانه ای ازکلمات کلیدی در اول عنوان پست استفاده کرده است.لینک هم که کاملا کوتاه و مفید میباشد در ضمن در ادرس لینک هم از کلمات کلیدی استفاده شده است.یک نکته که در ساختار کد های اچ تی ام ال باید رعایت کنید تگ ها هستند وقتی یک متن را مینویسیم حتما عنوان مطلب شما تگ h1 داشته باشد تگ های دیگر هم که دست خودتات از تگ های h2 , h3 , … استفاده کنید.مانند متن زیر که عنوان شبکه های اجتماعی تگ h3 به همراه دارد.
استفاده از شبکه های اجتماعی :
یک موضوع فوق العاده مهم شبکه های اجتماعی هستند نمیخوام در مورد لینک سازی در آن توضیح بدم در مباحث سئوی اف پیچ یا سئوی بیرونی سایت به صورت مفصل توضیح خواهم داد ولی از دکمه های انتشار و لایک این شبکه ها در کنار مطالب خود استفاده کنید حتما .گوگل سیگنال ها را به خوبی شناسایی میکند.
استفاده از عکس و ویدئو های مرتبط:
حتما سعی کنید از مولتی مدیا در مطالب خود استفاده کنید کاربران مطالب مدیایی را بسیار میپسندند و بیشتر در وب سایت شما میمانند.
در مورد سئوی مطالب هم کمی توضیح دادم چون به داخلی مربوط میشد نگران نباشید در مقالات بعدی همه موارد را مفصل بررسی خواهیم کرد.در مطلب بعدی زوم بیشتری روی فاکتورهای داخلی خواهیم داشت.
اگر تمایل دارید تمام مطالب سایت را مطالعه فرمایید به وبلاگ سئو مراجعه کنید و در ضمن نرم افزار سئو را میتوانید از لینک مربوط به آن دانلود کنید.در مورد اخبار سئو هم کافیست روی خود لینک کلیک کنید.
لطفا در صورت انتشار لینک و نام سایت را در وبلاگ یا سایت خود قرار دهید.
محمد دانیالی