مشکل از برنامه ریزی اموزشی هست.
مشکلات نظام اموزشی ما از همون پایه شروع میشه فقط بحث کنکور و پیش دانشگاهی و تاثیر معدل و ... نیست.
مملکتی که انقدر وضعیت کاریش خراب شده که حدود 2/3 داوطلبان کنکورش رو دانش اموزان تجربی و به امید رشته پزشکی تشکیل میدن بهتر از این نمیشه.
دانش اموز ما اینجا یاد میگیره راهی رو بره که اخرش به پول منتهی بشه نه اینکه به موازات علاقش باشه.
وقتی بچه های انسانی و ریاضی و حتی فوق لیسانس هامون میان میخونن برا قبولی پزشکی اینا همش گویای یه چیز هست.
ایا از این 400-500 هزار نفری تجربی میدن بنظر شما همشون به پزشکی علاقه دارن ؟ خب مسلما خیر ! اکثریت به پول رشته پزشکی علاقه دارن نه چیز دیگه.
حرف واسه گفتن زیاده.
تاثیر ناعادلانه معدل تنها گوشه ای از مشکلات نظام اموزشیمونه.
شاید این واژه ناعادلانه واسه بعضی از دوستان خوشایند نباشه ولی واقعا ناعادلانه هست.
امتحان نهایی ای که بچه ها برگه هاشون رو جابجا میکنن کدوم عدالت رو داره ؟ امتحان نهایی ای که دونفر با کمک هم سر جلسه (!!) معدلشون 20 بشه کدوم عدالت رو داره ؟
واقعا این امتحان نهایی عادلانه نیست. الکی شعار ندین که امتحان نهایی واسه همه یکسان بوده.