سوختن واشر سر سیلندرReviewed by Google Analyse on Mar 31Rating: 4.5سوختن واشر سر سیلندر به محض مشاهده ي بروز چنين وضعيتي در موتور خودرو در صورت امكان از ادامه ي مسير خودداري كرده و ماشين را توسط بكسل به تعميرگاه منتقل مي كنيم.در غير اين صورت فقط براي مسير كوتاه مي توان در مخزن روغن موتور را برداشت تا بر اثر حرارت آب مخلوط روغن بخار شود سپس موتور را روشن كرده تا به اولين تعميرگاه برسيد. دلایل سوختن واشر سرسیلندر مخلوط شدن آب و روغن، (وجود روغن در رادیاتور، وجود آب در کارتر)، گرمای بیش از حد موتور، کمی کشش موتور زدن جوش کاذب در رادیاتور وجود آب در سرپیستونها، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز (البته خروج بخار سفید از اگزوز در زمستان موقع روشن کردن موتور دلیل سوختن واشر سرسیلندر نیست بلکه از برودت هوا میباشد) و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ خواهد بود و همچنین دیر روشن شدن و بد کار کردن موتور تولید دود بخار سفید در هنگام کار موتور گرم کردن موتورکم شدن قدرت و کشش موتور از دیگر اعلام سوختن واشر سرسیلندر می باشند . واشر بین بدنه ی موتور و سر سیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه ی مسی مقوای مقاوم در مقابل حرارت و لایه ی فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه ی موتور اجازه می دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته ی اتاقک احتراق را آب بندی نماید. چه هنگام واشر سرسیلندر می سوزد؟ ۱-کم بودن آب رادیاتور ۲-گرفتگی مجراهای گذر آب در موتور ۳-خنک نشدن آب رادیاتور در اثر رسوب یا نقص فنی در پروانه ی هوا ۴-وجود نتق فنی در ترموستات ۵-عدم گردش آب در سیستم خنک کننده ی موتور بدلیل نقص فنی واتر پمپ ۶-پیچ خوردگی شیلنگهای ورودی و خروجی آب رادیاتور ۷-رانندگی مداوم و طولانی در ترافیک یا فشار زائد بر موتور در فصل گرما اقدامات اولیه: به محض مشاهده ی بروز چنین وضعیتی در موتور خودرو در صورت امکان از ادامه ی مسیر خودداری کرده و ماشین را توسط بکسل به تعمیرگاه منتقل می کنیم.در غیر این صورت فقط برای مسیر کوتاه می توان در مخزن روغن موتور را برداشت تا بر اثر حرارت آب مخلوط روغن بخار شود سپس موتور را روشن کرده تا به اولین تعمیرگاه برسید.