خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
    1. Top | #1
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات

      سوالات دين و زندگي من (ضرر نميكني ببيني ♥)

      سلام

      بريم سر سوالا . 10 ها تا اشكال دارم ولي حيف متن سوالاي دين و زندگي خيلي طولانيه .


      -------------------------------------------------------------

      سوال اول : دين و زندگي نشر الگو - تست 586 :

      در كار هاي ارادي انسان آخرين علت براي انجام فعل ..... است كه از ...... انسان سرچشمه مي گيرد .

      1 - اختيار - تفكر

      2 - اراده - اختيار

      3 - اختيار - روح

      4 - اراده - تفكر


      گزينه درست : گزينه 3


      اما طبق متن كتاب دين و زندگي 4 صفحه 49 : آخرين علت روح يا نفس هست .

      بگيد كي اشتباه ميكنه . بگيد چرا 3 درسته . در نظر بگيريد پاسخ هاي كليدي به وفور اشتباه داشته باشه ! در اين حالت باز تست خواسته بپيچونه و گزينه هاش بي ربطن .


      -------------------------------------------------------------


      سوال 2 : همان منبع - تست 589 :

      در تفكر اسلامي عليت وجود اختيار و اراده در انسان ..... است . يعني ..... .

      1 - قضاي الهي - خداوند اراده كرده است كه انسان موجودي مختار و داراي اراده باشد .

      2 - تقدير الهي - خداوند اراده كرده كه انسان موجودي مختار و داراي اراده باشد .

      3 - قضاي الهي - اراده انسان در كنار اراده خداست و با ان منافاتي ندارد .

      4 - تقدير الهي - اراده انسان در كنار اراده خداست و با ان منافاتي ندارد .


      گزينه درست : گزينه 1


      اما خب من ميگم گزينه 1 و 2 درسته . دليل :


      خط 1 از پاراگراف دوم صفحه 49 : خداوند اراده كرده است كه انسان موجودي مختار و داراي اراده باشد . (اين يعني اختيار قضاي الهي هست)


      ■■ خط 6 از پاراگراف اخر صفحه 49 : يكي از تقديرات الهي براي انسان اين است كه او داراي اختيار باشد همانطور كه مثلا به اب ويژگي مايع بودن را داده است ، به انسان ويژگي مختار بودن را عطا كرده است . (پس صريحا گفته اختيار يه تقديره .)


      ■■■ خودم يه حدسي ميزنم كه ايراد مسئله كجاست . اختيار يه تقديره . يه قانونه . يه ويژگيه (انحصارا براي جنس انسان) . اما علت وجود اين ويژگي و تقدير و قانون ، قضاي الهيه . يعني : خدا اراده كرده (قضا) كه انسان اين ويژگي (تقدير) رو داشته باشه . پس خودش يك تقديره و علتش يك قضا .


      -------------------------------------------------------------


      سوال 3 : همان منبع - تست 590 :

      با در نظر گرفتن معارف اسلامي كدام برداشت در مورد نقش اراده انسان در انجام كارهاي اختياري خود نادرست است ؟

      1 - تا زماني كه انسان به انجام فعلي اراده نكند ان فعل انجام نميگيرد .

      2 - ما و اراده ما و عملي كه از ما سر ميزند مستقيما وابسه به اراده خداست .

      3 - اراده انسان در طول اراده خداست و با ان منافات ندارد

      4 - هر كاري از روي ويژگي اختيار از انسان سر زند داخل در تقدير الهي است و از ان خارج نمي شود


      گزينه درست : گزينه 2


      اما تست گزينه نادرست نداره ! طبق متن كتاب درسي" ما و اراده ما و عملي كه از ما سر ميزند وابسته به اراده خداست ." پس متن گزينه دوم تو كتاب هست . حالا يعني واقعا كلمه «مستقيما» انقد اثر گذاره كه گزينه 2 رو اشتباه ميكنه !!! بفرماييد چرا .


      -------------------------------------------------------------


      + واقعا ديگه حوصله نوشتن ندارم ! ايشالله فردا بقيه ش نوشته ميشه .
      ویرایش توسط Rainy road : 01 اسفند 1391 در ساعت 23:46

    2. Top | #2
      کاربر فعال

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      کلا تستهای چرتی هم بودن.
      زیادی الکی پیچونده بود .

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن