خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5
    1. Top | #1
      کاربر باسابقه

      Mehrabon
      نمایش مشخصات

      معرفی کتاب‌های جدید کانون در جلسه مشاوران و مدیران مدارس تهران



      جلسه مشاوران و مدیران مدارس تهران
      این جلسه که در ساختمان مرکزی بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی تشکیل شد شامل قسمت‌های متعددی بود. در بخش اول محمد اکبری (مدیر آزمون های چهارم ریاضی و یکی از مدیران تولید کتاب) به معرفی جدیدترین کتاب های کانون تحت عنوان "نسبتا دشوار، دشوار، دشوارتر" پرداختند. مشخصات این کتاب‌ها در زیر آمده است:این کتاب‌ها شامل سه سطح مختلف نسبتا دشوار، دشوار و دشوارتر هستند و از آزمون های کانون در 4 سال اخیر تهیه شده‌اند. این تقسیم بندی، براساس آمارهای واقعی بعد از برگزاری هر آزمون صورت گرفته است. هر سوال در کانون پس از برگزاری آزمون، یک تحلیل آماری دارد شامل تعداد دانش آموز پاسخ‌دهنده به آن، درصد مراجعه و درصد پاسخ صحیح به آن سوال. در هر فصل این کتاب، این سوالات براساس درصد مراجعه چیده شده‌اند و در کنار هر سوال تاریخ آزمون و درصد مراجعه و درصد پاسخ‌گویی به آن سوال و تعداد شرکت‌کنندگان مشخص شده است. سوالاتنسبتا دشوار سوالاتی هستند که درصد پاسخ‌گویی صحیح به آن‌ها بین 20 تا 30 درصد می‌باشد.سوالاتدشوار سوالاتی هستند که درصد پاسخ‌گویی صحیح به آن‌ها بین 10تا 20درصد و سوالاتدشوارتر سوالاتی هستند که درصد پاسخ‌گویی صحیح به آن‌ها زیر10 درصد می‌باشد.گزینش این کتاب‌ها در 3 مرحله انجام شده است. در مرحله اول دو نفر همزمان گزینش اولیه را انجام داده‌اند و از بین 2000 سوالی که واجد شرایط بوده‌اند حدودا 700 سوال انتخاب شده‌اند. سه نفر گزینش میانی را انجام داده اند و از بین 700 سوال مرحله‌ی قبل تقریبا 500 سوال انتخاب شده است و در مرحله نهایی، که مهم ترین مرحله است، مسلط‌ترین فرد بر کتاب درسی هر مقطع که از لحاظ عیار علمی و تجربه در سطح عالی می باشد به‌عنوان گزینش‌گر نهایی انتخاب شده که پس از غربال سوالات مرحله‌ی قبل برای هر کتاب بین 200 تا 300 سوال را انتخاب کرده است. سطح بندی، فصل بندی و پوشش مطالب نیز توسط گزینشگر نهایی انجام شده است. در سوالات نسبتا دشوار، انتظار داریم دانش‌آموزان ترازهای 5000 تا 5500 از هر 10 سوال به 3 سوال پاسخ دهند و دانش‌آموزان ترازهای 5500 تا 6250 از هر 10 سوال به 4(یا 5) سوال پاسخ دهند. در مورد دانش‌آموزان ترازهای 6250 به بالا انتظار داریم از هر 10 سوال به بیش از6 سوال پاسخ دهند.در مورد سوالات دشوار، انتظار داریم دانش‌آموزان ترازهای 5000 تا 5500 از هر 10 سوال به 2 سوال پاسخ دهند و دانش‌آموزان ترازهای 5500 تا 6250 از هر 10 سوال به 3(یا 4) سوال پاسخ دهند و انتظار داریم دانش‌آموزان ترازهای 6250 به بالا از هر 10 سوال به بیش از 5 سوال پاسخ دهند. در مورد سوالات دشوار تر، انتظار داریم دانش‌آموزان ترازهای 5000 تا 5500 از هر 10 سوال به 1 سوال پاسخ دهند و دانش‌آموزان ترازهای 5500 تا 6250 از هر 10 سوال به 2(یا 3) سوال پاسخ دهند و انتظار داریم دانش‌آموزان ترازهای 6250 به بالا از هر 10 سوال به بیش از 4سوال پاسخ دهند. در نتیجه این کتاب شامل سوالات استانداردی است که برای اکثر دانش‌آموزان خصوصا ترازهای بالای 5000 مناسب است. نحوه توزیع این سوالات به این صورت است که 20 درصد سوالات هر کتاب را سوالات دشوارتر تشکیل می‌دهند و سوالات دشوار و نسبتا دشوار هرکدام 40 درصد از هر کتاب را تشکیل می‌دهند. در نتیجه برای بسیاری از دانش‌آموزان قابل استفاده است.تا کنون 12 کتاب با عنوان‌های زیر تولید شده و در نمایشگاه تهران ارائه خواهد شد:
      • زیست شناسی و آزمایشگاه 1
      • زیست شناسی و آزمایشگاه 2
      • زیست شناسی و آزمایشگاه پیش دانشگاهی
      • فیزیک پیش‌دانشگاهی ریاضی
      • فیزیک پیش‌دانشگاهی تجربی
      • فیزیک سوم دبیرستان- ریاضی
      • فیزیک سوم دبیرستان- تجربی
      • ریاضی سوم تجربی
      • حسابان سوم ریاضی
      • ریاضی دوم دبیرستان
      • فیزیک دوم دبیرستان
      • شیمی دوم دبیرستان

      .................................................. ...........
      معرفیمجموعه های 10 سوالی و در یک نگاه توسط حامد هوشیاران به شرح زیر انجام شد:مجموعه‌های 10 سوالی
      اولین سوالی که ممکن است در ذهن شما شکل بگیرد این است که چرا نام این کتاب مجموعه‌ی 10 سوالی است؟ برای پاسخ، ابتدا باید طرح واره ی کتاب های آبی را توضیح دهیم. تعداد تست های هر فصل از کتاب آبی با هم یکسان نیست و مبنا و معیار اصلی در این کتاب ها سوال های کنکور و بودجه بندی کنکور است در واقع تفکر سیستمی بر آن حاکم است. آن‌چه باعث می‌شود تعداد سوالات کتاب آبی و حتی سوالات غیرکنکور آن شکل بگیرد بودجه‌بندی کنکور است. اما این موضوع چه ارتباطی با مجموعه‌ی 10 سوالی دارد؟ در این کتاب ها به ازای هر 10 سوال کنکور و سؤال‌های استاندارد کانون، یک سؤال انتخاب شده است. شیوه گزینش به این صورت بوده که مبنا اصلی سوالات کانون بوده و سه کارشناس هر درس به صورت مستقل گزینش اولیه را انجام داده‌اند و نظرات مشترک مشخص شده است و در نهایت نفر چهارم گزینش نهایی را انجام داده است. در نتیجه انتخاب خبره گرایانه به جای سلیقه‌ی شخصی در نظر گرفته شده است. در نتیجه در هر فصل مجموعه‌های 10 سوالی می‌بینید که در هر فصل لزوما با فصل دیگر برابر نیست.
      از ویژگی‌های مشاوره‌ای این کتاب‌ها می‌توان به کم‌حجم و مختصر بودن آن اشاره کرد که بین 48 تا 64 صفحه هستند در نتیجه هم برای شروع هم برای پایان مطالعه مناسبند. این کتاب‌ها را می‌توان کتابی با دو کاربرد مهم، هم برای شروع و هم برای پایان تلقی کرد. استفاده از این کتاب‌ها در آغار مطالعه جنبه تعیین سطح و تشخیصی دارد و مسیر مطالعه را نشان خواهد داد و استفاده از آن‌ها در پایان، جنبه ارزیابی دارد و یک ویژگی دیگر دارد آن‌هم این‌که ابزاری برای مدیریت زمان و تشخیص ده‌دهی مناسب هر دانش‌آموز است. به این صورت که به وسیله‌ی این کتاب‌ها دانش‌آموزان می‌توانند با تمرین، ده‌دهی مناسب مخصوص به خودشان را در هر درس پیدا کنند.
      مجموعه‌های 10‌سوالی آماده برای نمایشگاه تهران عبارتند از:
      10 سؤالی‌های زبان و ادبیات فارسی
      10 سؤالی‌های عربی
      10 سؤالی‌های ریاضی (رشته ریاضی)
      10 سؤالی‌های ریاضی (رشته تجربی)
      10 سؤالی‌های فیزیک
      10 سؤالی‌های ریاضیات گسسته و هندسه تحلیلی
      10 سؤالی‌های شیمی
      10 سؤالی‌های زیست‌شناسی
      .................................................. ...........
      کتاب‌های «در یک نگاه»در این کتاب‌ها درس‌‌نامه‌هایی جامع از تمام درس‌های اختصاصی در یک کتاب و تمام درس‌های عمومی در یک کتاب گردآوری شده است. قبل از شروع به حل تست و یا در پایان تمرین‌ها می‌توان به این کتاب‌ها مراجعه کرد و با مطالعه آن‌ها دانش‌آموزان می‌توانند به اکثر سؤال‌های کنکور‌های سراسری پاسخ دهند.مجموعه‌هایی که در نمایشگاه کتاب تهران ارائه خواهند شد عبارتند از:تخصصی ریاضی در یک نگاه (مقاطع دوم و سوم و پیش درس‌های ریاضی و شیمی و فیزیک)تخصصی تجربی در یک نگاه (مقاطع دوم و سوم و پیش درس‌های زیست و شیمی و ریاضی و فیزیک)
      • دروس عمومی در یک نگاه (ادبیات عربی و دین و زندگی و زبان)

      این مجموعه‌ها برای دوران جمع‌بندی و دوران تورق سریع کتاب‌های مناسبی هستند. از آن‌جایی‌که این درسنامه ها از کتاب های آبی استخراج شده اند و کتاب های آبی هم از سوالات کنکور می باشند در نتیجه این کتاب ها مجموعه ای قابل اتکا هستند.
      .................................................. ...........
      معرفی خدمات و امکانات سایت کانون توسط امید صفات صورت گرفت که بخشی از صحبت‌های ایشان در زیر آمده است:بخش تخمین رتبه از پرطرفدارترین قسمت های سایت کانون است. درتمام رشته ها دانش آموزان می توانند رتبه خودشان را از طریق این قسمت تخمین بزنند و ببینند در کنکورهای مختلف و با رتبه در منطقه‌های مختلف با درصدهای مشابه چه رتبه ای به دست می آید. امکان مشاهده کارنامه‌ی کنکور رتبه ها زیر 1000 در سایت کانون فراهم است و دانش‌آموزان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و می‌توانند اعداد را جابجا کنند و نتایج را ببینند. آمار چند تا از ده تا برای قبولی در رشته های دلخواه مختلف استخراج شده و در سایت کانون قرار دارد الان این آمار براساس میانگین تراز است و بعد از کنکور براساس رتبه کنکور قابل مشاهده داده می شود.مثلا برای برق شریف در سال گذشته ظرفیت 150 نفر و قبولی‌های کانون 122 نفر بوده و میانگین ترازی های قبولی های کانون 7800 بوده است.هم‌چنین در سایت کانون، صفحه ویژه‌ی انتخاب رشته را داریم که شامل اطلاعات بسیار زیادی است که خود باید در یک جلسه‌ای جداگانه ارائه شود این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار مشاوران و دبیران و مدیران و دانش آموزان قرار می گیرد.در ادامه امید صفات به آموزش آنلاین و کلاس‌های رایگان تحت عنوان MOOC [1] که از سال 2012 آغاز شده و مطالب علمی آموزشی زیادی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، اشاره و پیش‌بینی‌های IBM در حوزه فناوری طی 5 سال آینده را مطرح کردند و گفتند یکی از این پیش‌بینی‌ها این است که در آینده مدارس تغییر شکل می دهند و به سمت کلاس‌های آنلاین می‌روند و نقش دبیران تغییر می‌کند.ایشان سایت فیلم های سه دقیقه | کانون فرهنگی آموزش قلم چی را نیز معرفی کردند این سایت از زیرمجموعه‌های سایت کانون است که در آن، در حال حاضر بیش از 10 هزار فیلم 3 دقیقه‌ای براساس مباحث مختلف کتاب درسی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شده است[2] و از بیش از 600 دبیر مطلب دراختیار است. هم‌چنین فیلم‌ها براساس استاد ارائه دهنده نیز مرتب شده اند و دانش آموزان می‌توانند تمامی فیلم‌های یک دبیر را در صفحه خاص خود دبیران مشاهده یا دانلود کنند. امکان دیگری که در سایت کانون قرار دارد کلاس‌های آنلاین است که روزانه براساس برنامه راهبردی به صورت کاملا آنلاین برگزار می‌شوند. در این کلاس‌ها دانش آموزان سوال مطرح می‌کنند و دبیران پاسخ می دهند. هم‌چنین کامنت های دانش آموزان در این بخش بسیار جالب است. طی دوران طلایی نوروز، در 10 روز متوالی، درس‌های مختلف توسط دبیران به صورت آنلاین و رایگان در سایت کانون آموزش داده شد و با استقبال خوب دانش‌آموزان سراسر کشور و خصوصا دانش آموزان تراز بالا مواجه شد. در حال حاضر نیز با نزدیکی به امتحان‌های نهایی، کلاس‌های آمادگی امتحان نهایی به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و70 دبیر امتحان های نهایی دی و شهریور و خرداد 93 را در کلاس های آنلاین برای دانش آموزان حل می‌کنند.امکان ویژه‌ی دیگر تعداد بسیار بالایی از خلاصه درس‌های دبیران مدارس آموزشگاه‌ها و سرای دانش است که برای استفاده‌ی همگان در سایت قرار داده شده است.هم‌چنین صفحه ی شخصی دبیران را داریم که مشاوران نیز می توانند استفاده کنند به عنوان مثال کارنامه دانش آموز با استفاده از شمارنده و کد ملی در صفحه شخصی دبیر قابل دسترسی است و سوالات آزمون های کانون پس از هر آزمون برای دبیران در این صفحه قرار داده می‌شود. هم‌چنین در زمان‌های خاص کتاب‌هایی به دبیران هدیه می‌شود که می‌توانند کتاب‌های انتخابی خود را از این صفحه سفارش دهند. هم چنین در این صفحه، توانایی معرفی دانش‌آموزان واجد شرایط بوسیه آزمون‌های کانون را دارند. در دوران جمع بندی برنامه خاص مشابه نوروز را خواهیم داشت.
      .................................................. ...........
      در ادامه کاظم قلم‌چی به سخنرانی پرداختند که بخشی از صحبت‌‌های ایشان در زیر آمده است:من هر سال یک کتاب معرفی می کنم سال گذشته مطالعه کتاب teach like a champion ،که در آن 49 تکنیک برای این‌که چگونه تدریس کنیم آورده شده است، را توصیه ‌کردم. خلاطه این کتاب ترجمه و در سایت کانون قرار داده شده است و هنوز هم این کتاب به فارسی ترجمه نشده است. امسال نیز توصیه می‌کنم کتاب make it stick را که هنوز به فارسی ترجمه نشده است را مطالعه کنید. این کتاب تحولی در دنیای آموزش ایجاد کرده است و هر کسی که در حیطه‌ی آموزش کتاب می‌نویسد به این کتاب اشاره می‌کند.در این کتاب بر بازیابی[3] در مقابل بازخوانی[4] و این‌که اول از خودتان امتحان مختصری بگیرید و بعد درس بخوانید و دیگر این که وقتی مطلبی را سخت یاد می گیرید بهتر یاد می گیرید، تاکید شده است. به نسبت طلایی بازیابی اطلاعات به بازخوانی در این کتاب اشاره شده است و این نسبت حدودا باید 70 درصد بازیابی در مقابل 30 درصد دوباره‌خوانی باشد.کاظم قلم‌چی در ادامه به خودنگاری[5] آغازی و پایانی در جلسه‌های آزمون اشاره کردند و این‌که این طرح برای اولین بار از تحقیقی که جیمز پنویکر[6] از دانشگاه میشیگان در مورد کاهش اضطراب دانش‌آموزان در آزمون‌ها انجام داده است ایده گرفته شد و نقش موثری در آرامش و افزایش راندمان دانش‌آموزان دارد.مورد دیگر آموزش وارونه[7]" است. آموزش وارونه، از طریق رسانه‌ها و فیلم‌های کوتاه منجر به خودآموزی می‌شود. با آموزش وارونه، بخش آموزش را می توان با مشاهده فیلم توسط دانش آموزان به منزل و قبل از تدریس منتقل کرد و فعالیت به کلاس آورده شود و تدریس دبیر از سایت می تواند آنلاین یا آفلاین باشد و در کلاس دانش آموزان فعالیت کلاسی داشته باشند. با اصطلاح PIAAC آشنا شوید که در واقع آزمون پیزا بزرگسالان است و ویژه‌ی افراد بین 16 تا 65 سال است. هم‌چنین مشاوران باید این اصطلاح خودتنظیمی[8] آشنا باشند. مدیریت تفکر یعنی فراشناخت[9] و مدیریت قلب (هوش هیجانی[10]) زیرمجموعه‌ی خودتنظیمی هستند و کسانی که مهارت فراشناختی بالاتری دارند موفق‌تر می‌شوند و هموارده مدیریت تفکر بر مدیریت قلب برتری دارد و افراد باید قدرت فراشناخت خود را افزایش دهند. امروزه معلم را انتقال دهنده‌ی دانش و تسهیل دهنده‌ی[11] آموزش می‌دانند و از دیدگاهی دیگر معلم ها را به دو گروه درس نگر و دانش آموز نگر طبقه بندی می کنند. دبیری که بتواند نام دانش‌آموزانش را بنویسد یعنی دانش آموز نگر، دبیر موفق‌تری است.بحث دیگری که مطرح است، "یادگیری در حد تسلط"[12]می‌باشد. اصل این موضوع این است که همه افراد می توانند به قله برسند و همه می‌توانند ریاضی بخوانند و همه می‌توانند موفق شوندبا اصطلاح [13]HDI نیز آشنا باشید و روند نتایج آن را دنبال کنید. HDI گزارشی بین المللی است که سالانه،‌ به سلامت و توسعه و درآمد کشورهای مختلف را بررسی می کند. براساس این گزارش‌ها ایران از مالزی و برزیل و ترکیه در زمینه آموزش برتر است. و اما چند ایده برای تفکر را مطرح می‌کنم وتوصیه می‌کنم در مورد آن‌ها تفکر کنید:آیا باید در مدارس سخت‌گیری[14] و نظم وجود داشته باشد یا آزادی بالا[15]؟ در زمان جنگ ویتنام گرایش مدارس با آزادی بیشتر ایجاد شد اما الان به این نتیجه رسیده‌اند که نظم بهتر است.آزمون استاندارد یا توصیفی؟امروزه، ارزیابی توصیفی را خود آمریکایی ها هم که پیشرو این طرح بودند برداشته‌اند و از سوم دبستان به بعد نمره می دهند. در نتیجه گاه در تقلید نیز کشورهای دنباله‌رو اشتباه را ادامه می‌دهند ولی کسانی که پیشرو بوده‌اند به اشتباه خود پی می‌برند.چقدر معتقدید نمره ای که دانش آموز می گیرد نمره‌ی دبیر است؟در ایران و تمام جهان دبیران قبول ندارند که نمره دانش آموز نمره دبیر است اما من معتقدم اگر دانش‌آموزی نتیجه‌ی مطلوبی نگرفت هر کدام ما خودمان را مسئول بدانیم و از خودمان بپرسیم من چه اشتباهی کرده ام. همه ما مسئول هستیم دانش آموز باید بگوید نمره من است والدین بگویند نمره من است و من دبیر و مدیر مدرسه و آموزشگاه هم باید خودم را مسئول بدانم عوامل موفقیت نظام‌های آموزشی را به چه نسبت می‌دهید؟ راجع به این که نظام های آموزشی موفق تر چه کار می کنند ملاکهای مختلفی مدنظر است از جمله بودجه، سایز کلاس، سایز مدرسه، مدیریت و رهبری آموزشی، ‌معلم، اولیا و این‌که موفقیت‌های آموزشی این نظام‌ها را به کدام می‌توان نسبت داد؟برنامه تابستانسخت ترین برنامه، برنامه تابستان است چون در تابستان تنوع گرایش‌ها زیاد است و برنامه منظم مدرسه وجود ندارد.. روی منطق و درون مایه برنامه فکر کنید. من همواره به دانش آموزان بیان می کنم که همه کسانی که زحمت می‌کشند پیشرفت می‌کنند ولی کسانی که ذهن واضح و شفاف دارند جهش می‌کنند در تابستان هم دانش‌آموزان باید برنامه مشخصی داشته باشند. معین فلاحت گر رتبه 1 کنکور ریاضی سال 88 می‌گفت هر تابستان برنامه آزمون های کانون را می گرفتم و در مورد آن فکر می‌کردم و بررسی می‌کردم و بعد سال بعد باز به کانون می‌آمدم.محمد استاد محمدی رتبه 1 کنکور ریاضی سال 91 از کاشان بیان می‌کرد برنامه‌ی آزمون‌های کانون را کنار برنامه‌ی موسسات دیگر می‌گذاشتم و مقایسه می‌کردم و برنامه کانون را انتخاب می‌کردم. قدر برنامه راهبردی کانون را رتبه‌های برتر و تک‌رقمی بهتر می‌دانند. بارها خود رتبه های برتر و تک رقمی نکاتی از برنامه راهبردی آزمون های کانون را متوجه شده‌اند و مطرح کرده‌اند که گاه همکاران کانون به آن‌ها توجه نمی‌کنند. یکی از سخت ترین قسمت های برنامه های کانون هم برنامه تابستان است. هم‌چنین برنامه‌ی تابستان با برنامه شما نیز قابل انطباق است.نکات برنامه تابستان عبارتند از:
      • تابستان دوره گذار و انتقالی است در نتیجه ماهیت برنامه آموزشی تابستان نیز باید انتقالی باشد. در تابستان هنگامی که از دانش آموزان می پرسیم کلاس چندم هستید؟ می‌گویند سوم بودم به چهارم میروم و بیشتر سال بالاتر را می گویند چون همه دوست دارند بهتر شوند. بین گذشته و آینده اغلب رویکردی به سمت آینده است.
      • در تابستان باید نگاه به گذشته داشته باشیم با این هدف که درس ها را فراموش نکنیم و برخی از دروس پیش نیاز دارند و اما چه حجمی از درس های سال گذشته را دانش‌آموزان باید بخوانند؟ کل سال گذشته را. ولی چون بارها و بارها این مطالب را خوانده‌اند باید با روشی متنوع درس ها را مرور کرد که ملال آور نیز نشود. توصیه من 30 درصد مطالعه نگاه به گذشته و 70 درصد نگاه به آینده است. بخش اجباری نگاه به گذشته است.
      • در قسمت نگاه به گذشته در هر آزمون یک پنجم از مباحت سال گذشته مطالعه می شود و در آزمون آخر نیز کل کتاب مورد سوال قرار می‌گیرد.
      • نگاه به آینده لازم است زیرا پیش خوانی مهم است. وقتی دانش‌آموز پیش‌خوانی کرده باشد با مشارکت فعال‌تر و کنجکاوی بیشتر در کلاس حاضر می شود.
      • در بخش اختیاری که دانش آموز از دروس سال بعد خود دو یا چند درس را انتخاب می کند مثلا برای سال چهارمی‌ها سال چهارم را انتخاب می‌کند و اگر درسی را از سال چهارم انتخاب نکنند درس معادل را از سال دوم آزمون می‌دهند.
      • چرا باید دانش‌آموزان بخش نگاه به آینده را بیشتر بخوانند؟ چون این مطالب جدید بوده و دانش‌آموزان برای تسلط در آن‌ها زمان زیادی نیاز دارند.

      نمودار پیشروی را حتما دقت کنید و در مورد آن تفکر کنید و آن‌ها را یاد بگیرید. توجه کنید در هر آزمون با چه منطقی پیشروی کرده ایم. این برنامه و پیشروی چنان تنظیم شده است که با هیچ مدرسه‌ای مغایر نباشد. مثلا در نگاه به آینده دبیری می‌گوید عمیق درس می‌دهم و کندتر پیشروی می‌کنم به او می‌گوییم با 5/3 پیش‌ برو و به کسانی که با سرعت بیشتری تدریس می‌کنند به ترتیب پیشروی 5/4 یا 5/5 را توصیه می‌کنیم. این امکان وجود دارد که دانش‌آموز فقط نگاه به گذشته یا نگاه به آینده را کار کند یا دانش آموزی فقط بخواهد پیش نیاز ها را کار کند یا دو روز در میان درس بخواند می تواند.
      • هم‌چنین سوالاتی که برای هر مبحث در آزمون های کانون قرار داده می شود مشخص است.

      در آزمون های نوروز 91 درصد دانش آموزان با ترازهای بالاتر حاضر بودند اما 50 درصد دانش‌آموز ترازهای پایین‌تر غایب شدند.
      .................................................. ...........
      در ادامه، معرفی بورسیه کانون توسط امید جعفری ارائه شد. گزارش ایشان را در زیر بخوانید:در 15 شهریور سال 84 بنیاد علمی آموزشی قلم چی وقف عام شد بر گسترش دانش و آموزش. خدمات خیرخواهانه بنیاد را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد از جمله بورسیه دانش آموزان مستعد با سه شرط داشتن معدل بالای 17 و داشتن انگیزه و نداشتن بضاعت مالی. هدف‌گذاری ما امسال بر بورسیه 60 هزار دانش‌آموز بود که موفق به بورسیه کردن 63 هزار و 300 دانش‌آموز شدیم. خدمت بعدی، کمک هزینه تحصیلی است. تا کنون 2194 نفر از بین بورسیه شدگان، ماهانه 40 الی 60 هزار تومان از بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی، کمک هزینه تحصیلی دریافت کرده‌اند.5763 نفر دانش آموز روستایی تاکنون بورسیه کانون شده اند و 3514 دانش‌آموز بورسیه پدر یا مادر یا هر دو را از دست داده اند از بین دانش‌آموزان بورسیه 3056 دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد و موسسه‌های خیریه هستند.در سال 93، حدود 542 دانش آموز نابینا و کم بینا در سراسر کشور بورسیه کانون بودند که 14 نفر رتبه زیر 1000 کسب کردند. این دانش‌آموزان در کنکور با دانش‌آموزان منطقه 3 رقابت می‌کنند. امسال 120 دانش آموز کنکوری نابینا و کم‌بینا داریم که پیش‌بینی می‌شود دوباره 14 نفر رتبه زیر 1000 داشته باشیم. بسیاری از کتاب های کانون از جمله کتاب‌های آبی و زرد عمومی و اختصاصی به صورت فایل صوتی در اختیار این دانش آموزان قرار می گیرد. مشکل تست زدن این دانش‌آموزان با فایلهای صوتی برطرف شده است. هم‌چنین برای دانش آموزان برتر نابینا و کم‌بینا، کنکورهای سال‌های اخیر با خط بریل تهیه و ارسال می‌شود. برای شناسایی دانش آموزان بورسیه دو کار انجام شده است اول این‌که از معتمدین بورسیه کمک گرفته شده است و دوم این‌که همه نمایندگی‌های کانون و همه شهرها را درگیر بورسیه کرده‌ایم به این صورت که از بین 372 نمایندگی 351 نمایندگی بیش از 10 دانش‌آموز بورسیه دارند که در سال اول بورسیه، 12 شهر مشارکت داشتند و 316 شهر هر سال در امر بورسیه پیشرفت می کنند و 74 نمایندگی بیش از دو برابر سال قبل خود دانش آموز بورسیه ثبت‌نام کرده اند. 18827 دانش‌آموز بورسیه از طریق معتمدین بنیاد معرفی شده اند. این معتمدین، از مسئولان آموزش و پرورش، خیرین و مشاوران و دبیران و مدیران و همکاران کانون هستند که براساس شناخت و ارتباطات خود دانش‌آموزان مستعد واجد شرایط را معرفی می‌کنند. در این بین 918 نفر معتمد فعال[16] هستند. خراسان رضوی در طرح معتمد بورسیه، بیشترین نقش را داشته است و شهرهای اطراف استان تهران و استان کرمان بیشترین دانش آموز معرفی شده از طریق معتمد را داشته اند. ما 16 معتمد (15 معلم و یک خیر) در طبس به عنوان یک شهر بسیار فعال در امر بورسیه داریم که بسیاری از دانش آموزان را معرفی کرده اند. فعالیت بعدی، ساخت مدارس است. 32 مدرسه از سال 79 تا امروز ساخته شده یا در حال ساختن است.5 مدرسه قبل از وقف و 27 مدرسه بعد از وقف ساخته شده است و از بین این مدارس، ساخت‌ 5 مدرسه به صورت مشارکتی بوده است.ساخت کتابخانه در آبان 93 کتاب خانه دانشگاه ایلام افتتاح شد. تا کنون 12 کتاب‌خانه ساخته شده است که ساخت 3 کتاب‌خانه قبل از وقف و 9 کتاب‌خانه بعد از وقف بوده استتجهیز و هوشمندسازی مدارس از دیگر فعالیت‌های خیرخواهانه بنیاد است که تاکنون 257 مدرسه در 66 شهر تجهیز و هوشمندسازی شده است. در استان البرز برای هوشمندسازی حدود 200 مدرسه اقدام شده است. طرح بعدی،‌ حمایت از پروژه های دانشگاهی است با این شرط که پروژه ها زودبازده باشند و در سطح جامعه به سرعت گسترش پیدا کنند. تاکنون 96 پروژه دانشگاهی حمایت شده است و برای هر پروژه حدود 4 تا 5 میلیون تومان هزینه شده است.بورسیه دانشگاهی را داشته‌ایم به این صورت که به دانش آموزان کانونی‌ای که قبلا بورسیه کانون بوده‌اند کتاب‌های ترم اول و دوم دانشگاه تهیه و اهدا شده است. تا کنون 637 نفر کتاب دانشگاهی دریافت کرده‌اند.طرح حکمت و بنیاد شهید نیز یک طرح نیمه حمایتی است که بخشی از هزینه‌های ثبت‌نام دانش‌آموزان را مورد حمایت قرار می‌دهد.
      به امید آن‌که هیچ دانش‌آموز سخت‌کوش و باانگیزه‌ای به دلیل مشکل مالی از درس‌خواندن و پیشرفت بازنماند.تهیه و تنظیمناهید منجمی
      [1] Massive Online Open Courses
      [2] به عنوان مثال ممکن است برای یک مبحث حدود 40 فیلم کوتاه از دبیران مختلف و از زوایای مختلف تدریس، در دسترس باشد.
      [3] Retrieval[4] Rereading[5] Expressive Writing[6][6] James Pennebaker[7] Flipped Education[8] Self Regulation[9] metacognition[10] EQ[11] Facilitator[12] Master in learning[13] Human Development Index[14] High Discipline[15] open school
      [16] یعنی بیش از 5 دانش‌آموز بورسیه معرفی کرده‌اند.

      منیع: kanoon.ir

    2. Top | #2
      کاربر نیمه فعال

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      کتاباشون اگه بهترین کتابای بازار باشه بازم کارشون درست نیست چون برای درآمد بیشتر کتاباشونو به زور میفروشن!

    3. Top | #3
      کاربر فعال

      Mashkok
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط p.moradi نمایش پست ها
      کتاباشون اگه بهترین کتابای بازار باشه بازم کارشون درست نیست چون برای درآمد بیشتر کتاباشونو به زور میفروشن!
      بیشتر نمایندگیا کتابارو به زور میندازن, سودشون تو کتابه دیگه...

    4. Top | #4
      کاربر نیمه فعال

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      این کانون هم دهن ما رو سرویس کرد با این کتاباش.
      ایشالا قبول شیم از دست این قلمچی خلاص شیما! والا!
      دیروزو باید دید فردا رو باید ساخت / من یاد میگیرم دنیا رو باید ساخت


    5. Top | #5
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      خود مسئول کانون شهر ها کتاب هاشونو قبول ندارن
      فقط چون اجباری میکنن خرید کتاب هاشون رو چاپ اش میره بالا
      کانون فقط جامعه اماری ازموناش خوبه
      همین
      مشاور

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    موضوعات مشابه

    1. پاسخ: 83
      آخرين نوشته: 12 خرداد 1399, 02:22
    2. نقش مشاور در پیشرفت تحصیلی؟؟خودت برنامعه بریزی بهتره یا بری پیش مشاور؟؟
      توسط Dj.ALI در انجمن پاتوق سال دوازدهمی ها و کنکوریها
      پاسخ: 76
      آخرين نوشته: 18 آذر 1398, 10:00
    3. پاسخ: 215
      آخرين نوشته: 09 فروردین 1396, 09:01
    4. پاسخ: 14
      آخرين نوشته: 22 دی 1393, 10:23
    5. پاسخ: 11
      آخرين نوشته: 13 مهر 1393, 14:07

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن