خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 1 به 15 از 19
    1. Top | #1
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات

      Question برنامه ریزی کنکور 96

      با سلام خدمت دوستان
      بنده کنکوری 95 هستم و قراره بعد از این کنکور ، خودمو برای کنکور 96 آماده کنم. چون فک نکنم نتیجه این کنکور زیاد اون چیزی که میخوام باشه. فک کنم با برنامه 4 ماهه مکتبستان آشنا باشین یا حداقل اسمش به گوشتون خورده باشه. میخواستم بپرسم چطوره از مرداد ماه با برنامه 4 ماهه شروع کنم که تقریبا طی 16 هفته یعنی اواخر آبان ماه درسا تموم میشه ...... بعد هم به مرور مجدد و تست بپردازم .... کسی تا حالا با برنامه 4 مااهه کار کرده ؟ طریقه برنامه ریزیش خوب هس ؟ نظرتون چیه ؟؟
      ممنونم

    2. Top | #2
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط farhan44 نمایش پست ها
      با سلام خدمت دوستان
      بنده کنکوری 95 هستم و قراره بعد از این کنکور ، خودمو برای کنکور 96 آماده کنم. چون فک نکنم نتیجه این کنکور زیاد اون چیزی که میخوام باشه. فک کنم با برنامه 4 ماهه مکتبستان آشنا باشین یا حداقل اسمش به گوشتون خورده باشه. میخواستم بپرسم چطوره از مرداد ماه با برنامه 4 ماهه شروع کنم که تقریبا طی 16 هفته یعنی اواخر آبان ماه درسا تموم میشه ...... بعد هم به مرور مجدد و تست بپردازم .... کسی تا حالا با برنامه 4 مااهه کار کرده ؟ طریقه برنامه ریزیش خوب هس ؟ نظرتون چیه ؟؟
      ممنونم
      اگ خودت نمیتونی برنامه بریزی و نمیدونی چیکار کنی پیش یک مشاور خوب برو
      از اون برنامه های آماده و کیلویی استفاده نکن برادر !


      پای دوست داشتنت ایستاده‌ام...
      مثلِ درختِ کاج
      روبروی پاییز...









    3. Top | #3
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      سلام
      به نظر من برو \یش یه مشاور که توی کارش ماهر باشه واقعا
      من خودم امروز رفتم مشاوره نکته هایی و گفت که من نمیدونستم
      حتما برو و از تجربیاتشون استفاده کن
      یه سوال به نظر شما سنجش بهتره یا گزینه دو؟

    4. Top | #4
      کاربر اخراجی

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط golnoosh131 نمایش پست ها
      سلام
      به نظر من برو \یش یه مشاور که توی کارش ماهر باشه واقعا
      من خودم امروز رفتم مشاوره نکته هایی و گفت که من نمیدونستم
      حتما برو و از تجربیاتشون استفاده کن
      یه سوال به نظر شما سنجش بهتره یا گزینه دو؟
      سلام خب معلومه گزینه 2 هم برنامه ش هم نزدیکی سوالاش به کنکور بهتره سنجش غیر استاندارد و دور از کنکوره

      فرستاده شده از HUAWEI G610-U20ِ من با Tapatalk

    5. Top | #5
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط AGHA JAVAD نمایش پست ها
      اگ خودت نمیتونی برنامه بریزی و نمیدونی چیکار کنی پیش یک مشاور خوب برو
      از اون برنامه های آماده و کیلویی استفاده نکن برادر !
      آخه مشاور خوب تو شهرمون نیس !! مشاور مدرسمون هم در اون حد نیس !! شما مشاور خوبی سراغ نداری ؟ اگه موسسه ای هس یا تو اینترنت ؟

    6. Top | #6
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط golnoosh131 نمایش پست ها
      سلام
      به نظر من برو \یش یه مشاور که توی کارش ماهر باشه واقعا
      من خودم امروز رفتم مشاوره نکته هایی و گفت که من نمیدونستم
      حتما برو و از تجربیاتشون استفاده کن
      یه سوال به نظر شما سنجش بهتره یا گزینه دو؟

      راستش مشاور خوبی توی شهرمون نیس ! شما مشاور خوب سراغ نداری ؟

      برای سوالتون به نظرم گزینه 2 بهتره خب سوالات نزدیگ تری به کنکور داره ولی حتما آزمون های جامع سنجش رو شرکت کن

    7. Top | #7
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      سلام
      منم میخوام پشت کنکور بمونم واسه ۹۶
      کاشکی یه تاپیک درست شه واسه ما پشت کنکوری های ۹۶
      ولی ببین از نظرم من بیا از همون اول سال با برنامه به ازمون آزمایشی پیش برو
      آین برنامه های کیلویی خوب نیست
      تازه تجربه ی خود من که امسال خیلی اذیتم کرد همین نجومی برنامه ریختم بود
      نمیخوام شال بعدم مثلهدامسال اخرش کم بیارم

    8. Top | #8
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط farhan44 نمایش پست ها
      آخه مشاور خوب تو شهرمون نیس !! مشاور مدرسمون هم در اون حد نیس !! شما مشاور خوبی سراغ نداری ؟ اگه موسسه ای هس یا تو اینترنت ؟
      والا نه من مشاوری سراغ ندارم ! البته هستن اساتید زیادی ولی خب
      یکی هزینه ی بالا
      یکی اینکه بس که سرشون شلوغ اگ یکم ضعیف باشی دیگ خیلی پیگیرت نمیشن !چون بیشتر دنبال کسین ک بتونن رتبه برترش کنن و واس خودشون اسم در بیارن !!


      پای دوست داشتنت ایستاده‌ام...
      مثلِ درختِ کاج
      روبروی پاییز...









    9. Top | #9
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      مکتبستان
      رفیق برو سراغ ی مشاور خوب و تا اخر سال باهاش پیش برو و این شاخه و اون شاخه نپر


    10. Top | #10
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      نه مشاور خوب سراغ ندارم به نظر من به این اینترنتی ها هم اعتماد نکن

    11. Top | #11
      nzn
      کاربر نیمه فعال

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      بنظر منم با این برنامه ها پیش نری بهتره چون یه نسخه میپیچن واسه همه بچها
      بعد که یکم گذشت و به برنامه نرسیدی ناامید میشی و دنبال یه برنامه ی دیگه میگردی و همینجوری ازین شاخه به اون شاخه میشی...و این باعث یا نرسید همه چیزو بخونید یا ناقص بخونید و ناامید شید.
      با برنامه یه آزمون آزمایشی واقعاا پیش برید از اول خیلی بهتره انگیزتونم بیشتر میشه

    12. Top | #12
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      این برنامه های چند ماهه اصلا و به هیچ وجه خوب نیستن! شما بهترین کار اینه ک تو کل سال بخونی و اینطوری صدبرابر بهتر از چارماهه عمل میکنی

      1+2+3=1+3+2=3+2+1=2+1+3=2+3+1=3+1+2


      همیشه برای حل هر مساله
      بیشتر از یک راه هست . . .!

    13. Top | #13
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط farhan44 نمایش پست ها
      با سلام خدمت دوستان
      بنده کنکوری 95 هستم و قراره بعد از این کنکور ، خودمو برای کنکور 96 آماده کنم. چون فک نکنم نتیجه این کنکور زیاد اون چیزی که میخوام باشه. فک کنم با برنامه 4 ماهه مکتبستان آشنا باشین یا حداقل اسمش به گوشتون خورده باشه. میخواستم بپرسم چطوره از مرداد ماه با برنامه 4 ماهه شروع کنم که تقریبا طی 16 هفته یعنی اواخر آبان ماه درسا تموم میشه ...... بعد هم به مرور مجدد و تست بپردازم .... کسی تا حالا با برنامه 4 مااهه کار کرده ؟ طریقه برنامه ریزیش خوب هس ؟ نظرتون چیه ؟؟
      ممنونم
      سلام
      به درد نمی خوره....برنامه هاش کلیه....یعنی یه برنامه می دند واسه همه ....خودت می تونی برنامه بریز

    14. Top | #14
      کاربر اخراجی

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      من یه برنامه دوازده هفته ای داشتم از تا پلی تکنیک تا کنکور
      انصافا خوب بودا ۱۲ساعته با همون دومو بستم اما زمانبندیش برای زیست جالب نبود
      بشی اول برنامتو با دقت نگا ‌کن خودت یکم تغییرش بده بخصوص وقت زیستشو زیاد کن
      اگه مطمئنی میتونی باهاش راه بیای اجراش کن
      من به لطف غر زدن مامانم وسط کار ‌ولش کردم چون با قلم مطابق نبود ترازم بد میشد
      در ضمن به نظرت خیلی زود تموم نمیکنی؟ بعدش درسا کسل کننده میشنا

    15. Top | #15
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات

      اصول صحیح برنامه ریزی برای ورود به دانشگاه

      دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
      اصول صحیح برنامه ریزی برای ورود به دانشگاه و همچنین روش مطالعه دروس مختلف و حاشیه نویسی از مقدمات یک برنامه ریزی است.
      گام اول در برنامه ریزی مقدمات در مطالعه می باشد که اولین مقدمه مکان مطالعه است.بهترین مکان برای مطالعه منزل است چون در هر ساعتی در دسترس است و مکان آشناست زیرا مکان نا آشنا تمرکز ما را به هم میزند.گرچه کتابخانه هفته ای دو روز به دانش آموز پیشنهاد می شود زیرا به دانش آموز جو می دهد برای درس خواندن خود و بقیه جای درس خواندن ثابت باشد.
      هر روز مرور هر درس : یعنی هر روز درس های دیروز را30 الی 45 دقیقه مرور کنیم.
      دروس مهم را بیشتر در برنامه قرار می دهیم.
      در برنامه ریزی ما یک برنامه مکانیکی داریم که ببینیم چه درس هایی را باید مطالع کنیم.
      گام اول:دروس هر روز مدرسه یا موسسه را همان روز بخوانیم.
      گام دوم:فضاهای خالی برنامه را با دروس مهم پر کنیم.
      گام سوم:تایمی که برای هر روز خود در نظر گرفتیم بین درس های مختلف تنظیم کنیم.
      گام چهارم:مرور دروس فردا و حفظ لغت زبان را هر روز اضافه کنیم.
      درس ها را متنوع بخوانیم یک عمومی یک اختصاصی یا دو اختصاصی یک عمومی.
      خلاصه نویسی/حاشیه نویسی/مارک دار کردن تست ها.
      دروس تحلیلی و خواندنی را باید از هم تفکیک کرد.
      دروس تحلیلی:حل کردنی ها=قواعد عربی-گرامر زبان-قرابت معنایی
      دروس خواندنی:خواندنی و حفظی ها.
      تکنیک افزایش تمرکز
      چگونه بین فصلها ارتباط برقرار کنیم؟
      چگونه تمرکز خود را بالا ببریم تا دوباره خوانی نداشته باشیم؟
      تا زمانی که با مطلب درگیر نشویم مطلب را یاد نمی گیریم.تمرکز زمانیست که مطلب را کامل باهاش درگیر شده باشیم.
      مثلا در معارف آیه ها را حفظ نکنیم شعرها و حدیث های مرتبط با آن را آنالیز کنیم.
      11روش برای تمرکز وجود دارد:
      زمانی 11 راه حل جواب می دهد که دانش آموز ذهن مشغول نداشته باشد.
      راه حل اول:یادداشت کردن ذهن مشغولی است.این یعنی ذهن راحت میشود که بعدا به آن فکر میشود.این راه حل را روانشناسان توصیه می کنند.
      راه حل دوم:آنقدر ذهن و فکرم را درگیر درس و برنامه ام کند که ذهن مشغولی خود به خود برود به حاشیه شرطی کردن مکان مطالعه.
      راه حل سوم:ثبات مکان یعنی مکان خود را زیاد تغیر ندهیم.
      راه حل چهارم:افزایش سرعت یعنی به مرور زمان سرعت مطالعه خود را بالا ببریم.
      راه حل پنجم:افزایش عمق
      راه حل ششم:اشتیاق یعنی از درس خواندن همراه با چیزهای دیگر لذت ببریم.
      راه حل هفتم:درست نشستن یعنی خوابیده نباشیم پشت میز یا هر جای دیگری صاف بنشینیم.
      راه حل هشتم:انحراف کانون توجه یعنی حواس پرتی. حواسمان را با چیز دیگری از ذهن مشغولی ها پرت کنیم.
      برای کاهش بی دقتی 10راه حل وجود دارد:
      0- وراثت:بعضی ها ذاتا آدمهای دقیقی هستند که جزء ویژگی های فردی است.
      1- افزایش تعداد تستبرای قبل از آزمون میباشد)تست تسلط داوطلب را زیاد میکند.
      2- مرور اشتباهات قبلیقبل از آزمون)سوالات غلطمان را با ماژیک مشخص کنیم.
      *راه حل های سوم تا دهم برای آزمون میباشد*
      3- خواندن کامل سوال :اشتباه دانش آموز قوی است که صورت سوال را کامل نمی خواند.سر جلسه آزمون دور کلمات کلیدی خط بکشید.
      4- خواندن تمامی گزینه ها:گاهی گزینه درست و گزینه درست تر وجود دارد.
      5- خط کشیدن: دور کلمات کلیدی خط بکشید.
      6- درست نشستن:.بد نشستن تبادل اکسیژن را مختل میکند و گردش خون دچار مشکل میشود و سرعت انتقال ذهن را پایین می آورد.
      7- تمرکز:از این سوال به اون سوال نپرید.
      8- اشتباهات موردی:شماره سوال و گزینه را چک کنیم.
      9- تمیز نوشتن در جلسه:بزرگ نوشتن و کثیف نوشتن از عوامل بی دقتی است.
      10- دغدغه:صورت سوال را کامل بخوانیم.عادت درست نشستن تمرکز داشتن.به اشتباهات موردی ام دقت کنم.
      تمامی اصول بالا را سر جلسه رعایت کنم.
      تشکیل جدول ارزیابی آزمون
      بعد از تحلیل آزمون انجام می شود.
      راهکار هایی که معلم یا مشاور ارائه میدهد.
      در روز های پایانی و نزدیک به کنکور باید شبیه سازی به جلسه کنکور را بوجود آوریم.
      3مرحله پارادایم دروس اختصاصی:
      1- مرور جزوه - زیر50% دقیق - بالای 50% سریع
      اول میخوانیم دفعه های بعد خلاصه نویسی میکنیم.
      2- مرور تست های مارکدار و مارک دار کردن آنها
      3- زدن تست از یک مجموعه مکمل:
      الف-تکلیف جدید ب- سراسری و آزاد ج- کتاب جدید
      منطق این جدول این است که آزمون را یک تحلیل و ارزیابی دقیق کنیم که درصد یک دانش آموز را بالا ببریم.
      جدول ارزیابی 5 ستون دارد:
      در ستون اول شماره سوالات غلط و نزده را مشخص کنیم.
      در ستون دوم نوع آن را مشخص کنیم که غلط بوده یا از نوع نزده بوده.
      در ستون سوم مبحثش را یادداشت میکنیم که اگر ریاضیات بوده مشتق بوده یا چیز دیگر
      در ستون چهارم استدلال غلط یا راه حل غلطمان را مینویسیم
      در ستون پنجم نوع غلط یا نزده را مینویسیم که مهمترین ستون است.
      این ستون 8 دلیل دارد:
      1- بی دقتی
      2- فراموشی
      3- درست نفهمیدن صورت سوال
      4- ایده حل سوال به ذهن فرد نرسیده
      5- وقت کم آوردن سر جلسه(نزده ها)
      6- به بودجه بندی آزمون نرسیدن(نزده ها)
      7- فهم غلط مبحث
      8- شک بین دو گزینه(نشان دهنده ناقوی خواندن است)
      در نرسیدن به بودجه بندی سه دلیل وجود دارد:
      1- هنوز دبیر درس نداده
      2- پایین بودن سرعت مطالعه
      3- ساعت مطالعه کم است.
      4- نزده ها(محتاط بودن)
      راه حل نهم: برنامه داشتن: داشتن یک برنامه صحیح و روتین و از قبل تعیین شده تمرکز را افزایش میده
      راه حل دهم: مواجهه منطقی
      راه حل یازدهم :دغدغه: همه اینها با هم و در مجموع جواب میدهند.کارهای غیر درسی را انجام ندهیم.
      تکنیک افزایش سرعت مطالعه
      دلایل پایین بودن سرعت مطالعه
      1- دغدغه : مشغولیت های ذهنی
      2- روش مطالعه غلط: نوشتن و تکرار جملات برای حفظ شدن. کاهش نیافتن زمان مطالعات در دفعات بعدی مطالعه بیش از حد و تنوع جزوات.
      3- در تست زدن:خواندن جواب تمامی تست ها-زمان نگرفتن در تست زدن و تنوع کتاب های تست.
      4- عدم وجود آرامش:فرد آرامش ندارد و عجله دارد.
      5- وسواس:فکر میکند که آن مبحث درسی را فراموش کرده و چند باره خوانی می کند.
      6- نداشتن تمرکز.
      تکنیک افزایش دقت
      جزوه و متن کتاب را بعد از خواندن دوره کند و علاوه بر تست های مارکدار تست های بیشتری بزند.
      متنوع درس نخواندن. یک مبحث را ببندید و بعد درس بعدی را شروع کنید.
      گاهی دانش آموز تمرکز لازم را دارد ولی بی دقتی انجام میدهد در این موارد چه کنیم؟
      در تحلیلی ها از تکنیک خلاصه نویسی استفاده میکنیم و در خواندنی ها از تکنیک حاشیه نویسی و برجسته سازی.
      خلاصه نویسی اولین ویژگی اش این است که حجمش کم باشد یعنی نکات فرار را یادداشت میکنیم نه مهم.
      از نمودارهای درختی استفاده میکنیم که باعث طبقه بندی اطلاعات میشود.
      دفتر برنامه ریزی: در ابتدای گزارش کار خود را مفصل بنویسید. تایم مفید خود را شماره گذاری کنید.خودتان را با بقیه
      مقایسه نکنید.خودتان را با خودتان مقایسه کنید.
      کسانی که در اوایل با 14تا15 ساعت شروع میکنند در اواسط کم می آورند.
      روش صحیح مطالعه در هر درس
      روش مطالعه دروس خواندنی:
      مرحله اول نگاه اجمالی:5 تا 10 دقیقه از اول تا آخر میخوانیم که بفهمیم کلیت مطلب راجع به چیست.
      مرحله دوم طرح سوال:راجع بهش فکر میکنیم و تحلیلش میکنیم که پاراگراف ها چه ربطی به هم دارند.
      مرحله سوم و چهارم خواندن و توضیح دادن:مرحله اصلی مطالعه است.
      مرحله پنجم مرور است:کل چیزی را که خواندیم با چشم دوره میکنیم.
      زمان بندی در عمومی ها معنی ندارد ولی در اختصاصی ها بسیار مهم است.
      روش مطالعه دروس تحلیلی:
      الف- یادگیری مفاهیم
      ب- حل سوالات متنوع
      ج-نحوه حل سوالات
      تفکر حل مساله- طرح سوال
      یلدا عزیزی مشاور شهر تهران


    صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن