خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 1 از 5 12 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 1 به 15 از 74
    1. Top | #1
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات

      سوالاتي كه حين تست زدن عربي برخورد مي كنيم ... ( براي عموم )

      سلام لطفا فقط سوالات خودتان را بپرسيد ت مسءول مربوطه يا افراد مطلع لطف كنند پاسخ دهند

      مي دونم هزار تا پست اينجوري هست پس اولا اسپم ندهيد ثانيا تاپيك هاي ديگر خيلي شلوغ شده و هر دفع ١٠٠ بار بايد گشت ... ( در ضمن بيشتر كاربرد اين تاپيك براي افراد فارغ التحصيل است كه دسترسي به معلم ندارند )

      سوال اول من :

      وجد اويس نفس الرحمان من اليمن !

      در عبارت بالا :

      اوس و يمن معرفه به علم اند

      الان اينجا يمن منظور كشور يمن است يا چي ؟! معني چي ميشه ؟
      يافت اويس نفس رحمان را از يمن !؟


      ---------

      سوال دوم من :

      مي دانيم كه اگر اسم شهر يا كشور يا قاره و ... و اسم علم از نوع مونث بيايد => از نوع غير منصرف مي تواند باشد

      از طرفي مي دانيم اسامي غير منصرف اگر ال نداشته باشند و مضاف به معرفه هم نشوند مي توانند نكره باشند

      از طرفي مي دانيم اسم معرفه به علم مي تواند اين خانم يا شهر و كشور و .... رو در بر بگيره ( حتي بدون اينكه ال بگيرد !!!! )


      حالا مثلا فرض كنيد تو جمله اخرش بدهند : اصفهان يا مثلا تهران

      جفت اينها ال ندارند حالا چجوري تشخيص بدهيم معرفه به علم است يا اينكه نكره ( غير منصرف ) است ؟!
      ویرایش توسط amires : 01 آبان 1394 در ساعت 10:55

    2. Top | #2
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط amires نمایش پست ها
      سلام لطفا فقط سوالات خودتان را بپرسيد تا بخش مسءول يا افراد مطلع لطف كنند پاسخ دهند

      مي دونم هزار تا پست اينجوري هست پس اولا اسپم ندهىد ثانيا تاپيك هاي ديگر خيلي شلوغ شده و هر دفع ١٠٠ بار بايد گشت ... ( در ضمن بيشتر كاربرد اين تاپيك براي افراد فارغ التحصيل است كه دسترسي به معلم ندارند )

      سوال اول من :

      وجد اويس نفس الرحمان من اليمن !

      در عبارت بالا :

      اوس و يمن معرفه به علم اند

      الان اينجا يمن منظور كشور يمن است يا چي ؟! معني چي ميشه ؟
      يافت اويس نفس رحمان را از يمن !؟


      ---------

      سوال دوم من :

      مي دانيم كه اگر اسم شهر يا كشور يا قاره و ... و اسم علم از نوع مونث بيايد => از نوع غير منصرف مي تواند باشد

      از طرفي مي دانيم اسامي غير منصرف اگر ال نداشته باشند و مضاف به معرفه هم نشوند مي توانند نكره باشند

      از طرفي مي دانيم اسم معرفه به علم مي تواند اين خانم يا شهر و كشور و .... رو در بر بگيره ( حتي بدون اينكه ال بگيرد !!!! )


      حالا مثلا فرض كنيد تو جمله اخرش بدهند : اصفهان يا مثلا تهران

      جفت اينها ال ندارند حالا چجوري تشخيص بدهيم معرفه به علم است يا اينكه نكره ( غير منصرف ) است ؟!
      سلام...
      1-بله منظورش کشور یمن است...بغیر از این، هیچ معنی دیگری ندارد...البته اگه اشتباه تایپی نکرده باشید...چون اگر''
      من الیمین'' نوشته بشود,معنیش میشه: از سمت راست


      2-باید خودتون اسم های عَلَم رو تشخیص بدید...و خیلی هم سادست...مگه نمیدونیم که اصفهان یا تهران اسم عَلَم شهر هستن...و دقت کنید که:اگر اسم عَلَم «ال» داشته باشد،معرفه به عَلَم محسوب میشود نه معرفه به «ال»، چون اگر «ال» از آن حذف شود باز هم معرفه به عَلَم باقی میماند؛ مانند:القرآن=معرفه به عَلَم _ قرآن:معرفه به عَلَم
      رَبِّ زِدنی عِلمَاً و إِیماناً وَ عَمَلاً صالِحاً وَ أَلحِقنی بالصّالِحین
      ​...

    3. Top | #3
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط has نمایش پست ها
      سلام...
      1-بله منظورش کشور یمن است...بغیر از این، هیچ معنی دیگری ندارد...البته اگه اشتباه تایپی نکرده باشید...چون اگر''
      من الیمین'' نوشته بشود,معنیش میشه: از سمت راست


      2-باید خودتون اسم های عَلَم رو تشخیص بدید...و خیلی هم سادست...مگه نمیدونیم که اصفهان یا تهران اسم عَلَم شهر هستن...و دقت کنید که:اگر اسم عَلَم «ال» داشته باشد،معرفه به عَلَم محسوب میشود نه معرفه به «ال»، چون اگر «ال» از آن حذف شود باز هم معرفه به عَلَم باقی میماند؛ مانند:القرآن=معرفه به عَلَم _ قرآن:معرفه به عَلَم
      تشكر

      بايد دقت كرد كه اسامي غير منصرف هم كه بدون ال هستند و نكره اند شامل اسامي علم مونث و علم غير عربي يا اسامي شهر و كشور و ... هستند

      => از كجا ميشه تشخيص داد معرفه به علم است يا نكره ؟
      مثلا در جمله زير :

      احد الاماكن الجميله في بلادنا اصفهان !

      اصفهان از كجا بدانيم معرفه به علم است يا نكره ؟! ( چون شهر و كشور ... در هر دو تعريف معرفه به علم و نكره ( غير منصرف ها ) جا دارند ( يعني ميشه حساب كرد ) )
      ویرایش توسط amires : 01 آبان 1394 در ساعت 11:52

    4. Top | #4
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط amires نمایش پست ها
      تشكر ولي عزيز در رابطه با سوال دوم
      وقتي اسمي ال بگير معرفه به ال است حالا مي خواهد هر چه باشد ...
      البته به غير از الله
      داداش توصیه میکنم برید قواعد رو از کتابی مثل عربی گاج خوب بخونید
      رَبِّ زِدنی عِلمَاً و إِیماناً وَ عَمَلاً صالِحاً وَ أَلحِقنی بالصّالِحین
      ​...

    5. Top | #5
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط amires نمایش پست ها
      تشكر ولي عزيز در رابطه با سوال دوم
      وقتي اسمي ال بگير معرفه به ال است حالا مي خواهد هر چه باشد ...
      البته به غير از الله

      مثلا : الرحمان

      فرضا رحمان اسم فردي است
      شما مي خواهيد اينو اسم علم بگيريد ؟!!! ( ج درست ميشه معرفه به ال )
      در ضمن بايد دقت كرد كه اسامي غير منصرف هم كه بدون ال هستند و نكره اند شامل اسامي علم مونث و علم غير عربي يا اسامي شهر و كشور و ... هستند

      => از كجا ميشه تشخيص داد معرفه به علم است يا نكره ؟
      مثلا در جمله زير :

      احد الاماكن الجميله في بلادنا اصفهان !

      اصفهان از كجا بدانيم معرفه به علم است يا نكره ؟! ( چون شهر و كشور ... در هر دو تعريف معرفه به علم و نكره ( غير منصرف ها ) جا دارند ( يعني ميشه حساب كرد ) )
      ببین داداش ! خیلی سادست ! اسمهای علم اسمهایی هستن که در هر صورت برامون تعریف شده هستن ! همین تعریف شده بودنشون نشون میده معرفه هستن ! حالا میخواد تو جمله هر اتفاقی براش بیوفته ! حتی حتی حتی اگر تنوین هم بگیره باز هم معرفه به علم هست ! اصلا شما نمیتونی اسم علم رو نکره کنی !

      There is enough light
      for one who wants to see
      ___________________

      ...Chemistry : Chem is Try

    6. Top | #6
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mohammacl نمایش پست ها
      ببین داداش ! خیلی سادست ! اسمهای علم اسمهایی هستن که در هر صورت برامون تعریف شده هستن ! همین تعریف شده بودنشون نشون میده معرفه هستن ! حالا میخواد تو جمله هر اتفاقی براش بیوفته ! حتی حتی حتی اگر تنوین هم بگیره باز هم معرفه به علم هست ! اصلا شما نمیتونی اسم علم رو نکره کنی !
      عزيزم خوب اگر اينجوري كه شما مي گي

      مگه مولف كتاب هاي كنكور عربي مرض دارند بگويند در اسامي غير منصرف كه نكره اند اسم نام شهر و كشور و ... زيرمجموعه اسامي غير منصرف ( نكره ) هستند

      پس ١٠٠ ٪ تفاوتي بايد باشد !

      متوجه شديد !؟

    7. Top | #7
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط amires نمایش پست ها
      مثلا : الرحمان

      فرضا رحمان اسم فردی است
      شما مي خواهيد اينو اسم علم بگيريد ؟!!! ( ج درست ميشه معرفه به ال )
      در ضمن بايد دقت كرد كه اسامي غير منصرف هم كه بدون ال هستند و نكره اند شامل اسامي علم مونث و علم غير عربي يا اسامي شهر و كشور و ... هستند

      => از كجا ميشه تشخيص داد معرفه به علم است يا نكره ؟
      مثلا در جمله زير :

      احد الاماكن الجميله فی بلادنا اصفهان !

      اصفهان از كجا بدانيم معرفه به علم است يا نكره ؟! ( چون شهر و كشور ... در هر دو تعريف معرفه به علم و نكره ( غير منصرف ها ) جا دارند ( يعني ميشه حساب كرد ) )
      داداش همونطور که شما میگید فرض میکنیم رحمان اسم فردی باشد ,یعنی چون «ال» ندارد نمیتونه معرفه باشه؟....پس مثلا میگیم:ذهبت مع رحمن الی المدرسه=همراه رحمن به مدرسه رفتم...الان اینجا رحمن معرفه به عَلَم نیست؟...مگه داره نمیگه که با رحمن به مدرسه رفتم؟...ببین داداش داره مشخص میکنه که با چه کسی به مدرسه رفته...پس رحمن معرفه به عَلَم است...باز هم توصیه میکنم قواعد رو خوب بخونید...
      در مورد مثال دومت:فی بلادنا اصفهان=در شهرمان اصفهان...خب داداش داره میگه که در شهرمون اصفهان...و اصفهان معرفه به عَلَم است....اصلا شما نمیتونی اسم عَلَم رو نکره کنی...حتی اگر «ال» نداشته باشه..چون همونطور که در پست اولم گفتم اگر اسم عَلَم «ال» داشته باشد,معرفه به عَلَم محسوب میشود نه معرفه به «ال»....موفق باشید
      رَبِّ زِدنی عِلمَاً و إِیماناً وَ عَمَلاً صالِحاً وَ أَلحِقنی بالصّالِحین
      ​...

    8. Top | #8
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط amires نمایش پست ها
      عزيزم خوب اگر اينجوري كه شما مي گي

      مگه مولف كتاب هاي كنكور عربي مرض دارند بگويند در اسامي غير منصرف كه نكره اند اسم نام شهر و كشور و ... زيرمجموعه اسامي غير منصرف ( نكره ) هستند

      پس ١٠٠ ٪ تفاوتي بايد باشد !

      متوجه شديد !؟
      داداش اسم غیر منصرف چه ربطی به نکره و معرفه داره ؟ اسم غیر منصرف میتونه معرفه باشه یا نکره ولی اسمهای علم که زیرمجموعه اسمهای غیر منصرف هستن 100 درصد باید معرفه باشن !

      There is enough light
      for one who wants to see
      ___________________

      ...Chemistry : Chem is Try

    9. Top | #9
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mohammacl نمایش پست ها
      داداش اسم غیر منصرف چه ربطی به نکره و معرفه داره ؟ اسم غیر منصرف میتونه معرفه باشه یا نکره ولی اسمهای علم که زیرمجموعه اسمهای غیر منصرف هستن 100 درصد باید معرفه باشن !
      بسياري از اسامي نكره تنوين نمي پذيرند مانند : غير منصرف ها و اسم هاي مثني و ...

      هناك في مساجد طهران مكاتب و هي ...
      در مثال بالا طهران غير منصرف است

      حالا مي توني توجيه كني الان بايد طهران معرفه به علم باشد يا نكره ؟!

      لطفا به مطلبي كه bold شده دقت كنيد و اگر يك ٪ اطمينان نداري نگو .

    10. Top | #10
      کاربر باسابقه
      مدیر برتر

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط amires نمایش پست ها
      سلام لطفا فقط سوالات خودتان را بپرسيد ت مسءول مربوطه يا افراد مطلع لطف كنند پاسخ دهند

      مي دونم هزار تا پست اينجوري هست پس اولا اسپم ندهيد ثانيا تاپيك هاي ديگر خيلي شلوغ شده و هر دفع ١٠٠ بار بايد گشت ... ( در ضمن بيشتر كاربرد اين تاپيك براي افراد فارغ التحصيل است كه دسترسي به معلم ندارند )

      سوال اول من :

      وجد اويس نفس الرحمان من اليمن !

      در عبارت بالا :

      اوس و يمن معرفه به علم اند

      الان اينجا يمن منظور كشور يمن است يا چي ؟! معني چي ميشه ؟
      يافت اويس نفس رحمان را از يمن !؟


      ---------

      سوال دوم من :

      مي دانيم كه اگر اسم شهر يا كشور يا قاره و ... و اسم علم از نوع مونث بيايد => از نوع غير منصرف مي تواند باشد

      از طرفي مي دانيم اسامي غير منصرف اگر ال نداشته باشند و مضاف به معرفه هم نشوند مي توانند نكره باشند

      از طرفي مي دانيم اسم معرفه به علم مي تواند اين خانم يا شهر و كشور و .... رو در بر بگيره ( حتي بدون اينكه ال بگيرد !!!! )


      حالا مثلا فرض كنيد تو جمله اخرش بدهند : اصفهان يا مثلا تهران

      جفت اينها ال ندارند حالا چجوري تشخيص بدهيم معرفه به علم است يا اينكه نكره ( غير منصرف ) است ؟!
      با عرض سلام و وقت بخیر

      نباید بحث معرفه و نکره رو با بحث منصرف و غیر منصرف اشتباه بگیریم

      غیر منصرف ها ، اسامی هستند که هیچ گاه تنوین نمی گیرند و در شرایطی که می دونین به جای کسره ، فتحه می گیرند

      ولی اسامی معرفه ، اسامی هستن که ما می شناسیمشون ، خواه تنوین داشته باشند خواه بدون تنوین باشند

      یکی از انواع اسامی معرفه ، اسم علم هست که همون نام شهر و کشور و قبیله هست

      حالا اگه هنوز هم سوالی براتون بی پاسخ مونده بفرمایین




    11. Top | #11
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط amires نمایش پست ها
      بسياري از اسامي نكره تنوين نمي پذيرند مانند : غير منصرف ها و اسم هاي مثني و ...

      هناك في مساجد طهران مكاتب و هي ...
      در مثال بالا طهران غير منصرف است

      حالا مي توني توجيه كني الان بايد طهران معرفه به علم باشد يا نكره ؟!

      لطفا به مطلبي كه bold شده دقت كنيد و اگر يك ٪ اطمينان نداري نگو .
      این جمله رو شما کجا دیدی ؟؟
      آخه غیر منصرف ها که کلا از اساس تنوین نمیگیرن ! چه ربطی به معرفه و نکره داره ؟ طهران هم معرفه هست چون اسم علمه حتی مساجد هم میشه معرفه به اضافه ! ولی مکاتب تو این جمله نکره هست !
      الان مشکل چیه ؟

      There is enough light
      for one who wants to see
      ___________________

      ...Chemistry : Chem is Try

    12. Top | #12
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط has نمایش پست ها
      سلام...
      1-بله منظورش کشور یمن است...بغیر از این، هیچ معنی دیگری ندارد...البته اگه اشتباه تایپی نکرده باشید...چون اگر''
      من الیمین'' نوشته بشود,معنیش میشه: از سمت راست


      2-باید خودتون اسم های عَلَم رو تشخیص بدید...و خیلی هم سادست...مگه نمیدونیم که اصفهان یا تهران اسم عَلَم شهر هستن...و دقت کنید که:اگر اسم عَلَم «ال» داشته باشد،معرفه به عَلَم محسوب میشود نه معرفه به «ال»، چون اگر «ال» از آن حذف شود باز هم معرفه به عَلَم باقی میماند؛ مانند:القرآن=معرفه به عَلَم _ قرآن:معرفه به عَلَم
      اوپس !
      یه نکته ای اینجا هست !
      اینکه قرآن اصلا اسم علم نیست چون ال میگیره ! هر اسمی بتونه ال بگیره دیگه علم نیست !

      There is enough light
      for one who wants to see
      ___________________

      ...Chemistry : Chem is Try

    13. Top | #13
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط amires نمایش پست ها
      بسياري از اسامي نكره تنوين نمي پذيرند مانند : غير منصرف ها و اسم هاي مثني و ...

      هناك في مساجد طهران مكاتب و هي ...
      در مثال بالا طهران غير منصرف است

      حالا مي توني توجيه كني الان بايد طهران معرفه به علم باشد يا نكره ؟!

      لطفا به مطلبي كه bold شده دقت كنيد و اگر يك ٪ اطمينان نداري نگو .
      عزیزم بحث غیر منصرف ربطی به معرفه و نکره نداره...اشتباه نکن
      ببین برات توضیح میدم...
      اقسام معرفه:
      1-اسم های عَلَم
      2-ضمایر
      3-موصولات
      4-اسم های اشاره
      ببین این چهار گروه به خودی خود معرفه به حساب می آیند،اما دو گروه زیر شامل اسم هایی هستند که در شرایط خاص معرفه میشوند...
      5-اسم های «ال»دار
      6-مضاف به اسم معرفه

      درنتیجه اسم های عَلَم به خودی خود معرفه هستن حتی اگر «ال» نداشته باشند...و باید اونا رو بلد باشی
      رَبِّ زِدنی عِلمَاً و إِیماناً وَ عَمَلاً صالِحاً وَ أَلحِقنی بالصّالِحین
      ​...

    14. Top | #14
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط has نمایش پست ها
      عزیزم بحث غیر منصرف ربطی به معرفه و نکره نداره...اشتباه نکن
      ببین برات توضیح میدم...
      اقسام معرفه:
      1-اسم های عَلَم
      2-ضمایر
      3-موصولات
      4-اسم های اشاره
      ببین این چهار گروه به خودی خود معرفه به حساب می آیند،اما دو گروه زیر شامل اسم هایی هستند که در شرایط خاص معرفه میشوند...
      5-اسم های «ال»دار
      6-مضاف به اسم معرفه

      درنتیجه اسم های عَلَم به خودی خود معرفه هستن حتی اگر «ال» نداشته باشند...و باید اونا رو بلد باشی
      داداش اسم علم دیگه ال نمیگیره ها !

      There is enough light
      for one who wants to see
      ___________________

      ...Chemistry : Chem is Try

    15. Top | #15
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mohammacl نمایش پست ها
      اوپس !
      یه نکته ای اینجا هست !
      اینکه قرآن اصلا اسم علم نیست چون ال میگیره ! هر اسمی بتونه ال بگیره دیگه علم نیست !
      شما چرا چپكي متوجه ميشيد !؟
      قران علم است
      با ال هم بياد علم است

      -----
      اسامي نكره ميتوانند تنوين نگيرند
      ببينيد اسامي غير منصرف هم تنوين نمي گيرند پس مي توانند نكره باشند !!!! نمي دانم چرا متوجه نمي شويد
      حالا ابهام پيش مياد از روي جمله از كجا ميشه تشخيص داد معرفه است يا نكره !
      چون اسامي شهر ها و كشور ها هم جزء غير منصرف ها است هم جزء اسم علم !

    صفحه 1 از 5 12 ... آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن