روی پرده ی کعبه،
این آیه حک شده است:نَبِّئ عِبادی أَنّی أَنا الغَفورُ الرَّحیمُو من...هنوز و تا همیشهبه همین یک آیه دلخوشم:" بندگانم را آگاه کن که من بخشنده ی مهربانم! "
روی پرده ی کعبه،
این آیه حک شده است:نَبِّئ عِبادی أَنّی أَنا الغَفورُ الرَّحیمُو من...هنوز و تا همیشهبه همین یک آیه دلخوشم:" بندگانم را آگاه کن که من بخشنده ی مهربانم! "
آيا مردم پنداشتند كه تا گفتند ايمان آورديم رها مى شوند و مورد آزمايش قرار نمى گيرند
و به يقين كسانى را كه پيش از اينان بودند آزموديم تا خدا آنان را كه راست گفته اند معلوم دارد و دروغگويان را [نيز] معلوم دارد
2 و 3 عنکبوت
اگر آنچه روي زمين از درختان است قلم شوند، و دريا براي آن مركب گردد، و هفت دريا به آن افزوده شود، اينها همه تمام مي شوند اما كلمات خدا پايان نمي گيرد، خداوند عزيز و حكيم است.
27 لقمان
آنها در آن روز كه قيام قيامت را ميبينند چنين احساس ميكنند كه گويي توقف آنها (در دنيا و برزخ) جز عصر گاهي يا صبحگاهي بيشتر نبوده است.
46 نازعات
و مسلما با سختي آساني است.
پس هنگامي كه از كار مهمي فارغ ميشوي به مهم ديگري پرداز!
و با اشتياق به سوى پروردگارت روى آور
6 تا 8 شرح
ویرایش توسط farzam1997 : 15 آذر 1393 در ساعت 22:23
خداوند ارواح را به هنگام «مرگ» قبض مي كند، و ارواحي را كه نمرده اند نيز به هنگام «خواب» ميگيرد، سپس ارواح كساني را كه فرمان مرگ آنها را صادر كرده نگه مي دارد، و ارواح ديگري را (كه بايد زنده بمانند) باز مي گرداند تا سرآمد معيني، در اين امر نشانه هاي روشني است براي كساني كه تفكر مي كنند.
42 زمر
[ای پیامبر!] هر گاه بندگان من از تو در مورد من سؤال کردند [بگو] من بسیار نزدیکم، هر گاه کسی مرا بخواند، اجابت میکنم؛ پس به ندای من پاسخ دهند و به من ایمان آورند تا راه راست یابند.
(سوره بقره، آیه 186)
نگاهی غیر از آنچه داشتیم به این آیه بندازیم
نگاهی مبتی بر خدا
نگاهی بدون در نظر گرفتن گناهان ریز و درشت خودمان
اولاً خدا گفته نزدیک است، بهتر بگویم خیلی نزدیک است
تازه خود خدا می گوید بندگان من این یعنی خدا منظورش مومنین یا پیامبران نبود، یعنی خدا به ما هم بسیار نزدیک است، به ما که هیچ حتی به غیر مسلمان ها هم نزدیک است، این همه لطف به همه بندگان فقط از خدا بر می آید ، خدایی که گاهی بندگانش آنقدر از او دور می شوند که نه اینکه از حجتش اطلاعت نمی کنند بلکه او را و خانواده اش را ...
دوم:هر گاه کسی مرا بخواند این معنی این می شود که همه می توانند این خدا را بخوانند، برای خواندنش فقط این است که بنده بخواند، فکر کن ما گاهی مسئول یک بخش می شویم آن وقت همه باید از ما وقت بگبرند ام خدا آنقدر بزرگ است که میگذارد همه هر وقت بخواهند او رابخوانند
سوم: اوج داستان این است که خدا به همین هم بسنده نمی کند بلکه لطف را به بندگانش کامل می کند و می فرماید"اجابت میکنم" این یعنی جواب دادند بدون شرط
بنظرم این اجابت کردند به همان بندگان برگردد، یعنی اینکه هر بنده ایی او را بخواند به شرط صداقت و خلوص او اجابت می کند
یاد آن حدیث قدسی افتادم که فرمودند:اگر آنان که از درگاه من روی بر گرداندند،می دانستند چقدر مشتاق ملا قات آنان هستم،هر آیینه از شوق جان می سپردند
چهارم: اگر موضع به همین جا هم ختم می شد خوب بود، خدا حرفی را می فرماید که فقط در کرم خودش هست، می فرمایند "پس به ندای من پاسخ دهند" این یعنی اینکه ای بنده من ، من تو را می خوانم، یعنی بنده که خدا را صدا کند او جواب می دهد هیچ، خدا خودش هم بنده را می خواند... حرف جزء سکوت برای من گنه کار نماند
آخر: ما همه این لطف، کرم و بزرگی خدا به بنده اش شرط دارد "به من ایمان آورند تا راه راست یابند. " ان اینکه ایمان بیاورند، تازه این ایمان هم برای خودشان است تا راه را بیابند...
از اين [زمين] شما را آفريده ايم در آن شما را بازمى گردانيم و بار ديگر شما را از آن بيرون مى آوريم
55 طه
در حقيقت مردان و زنان صدقه دهنده و [آنان كه] به خدا وامى نيكو داده اند ايشان را [پاداش] دو چندان گردد و اجرى نيكو خواهند داشت
18 حدید
هنگامي كه ضرر و ناراحتي به مردم برسد پروردگار خود را مي خوانند و به سوي او باز ميگردند اما هنگامي كه رحمتي از خودش به آنها بچشاند گروهي از آنان نسبت به پروردگارشان مشرك مي شوند.
33 روم
مگر پاداش احسان جز احسان است
پس كدامين نعمتهاي پروردگارتان را انكار مي كنيد؟
و پائين تر از آنها دو بهشت ديگر است.
60 تا 62 الرحمن
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)