۳ساعت زیست
۲ساعت شیمی
۲ساعت ریاضی
۲ساعت فیزیک
۳ساعت عمومی
نیمساعت زمین
پشت کنکورم و ترمیم هم میخوام شرکت کنم
۳ساعت زیست
۲ساعت شیمی
۲ساعت ریاضی
۲ساعت فیزیک
۳ساعت عمومی
نیمساعت زمین
پشت کنکورم و ترمیم هم میخوام شرکت کنم
سابقه درس خوندنت چطوریاست ؟
قبل از این میانگین چقدر میخوندی ؟
بیشترین ساعت مطالعه ای که تاحالا داشتی ؟
بیشترین تعداد تستی که تاحالا زدی؟
این برنامه هرروز هست که نوشتی؟
فقط کمیت برنامه رو مشخص کردی ؟ حجمی که قراره خونده بشه و کیفیتش رو مشخص نکردی ؟
اینو هم داشته باشید و توجه کنید
ویژگی های یک برنامه ریزی موفق
کلیدواژه ها =
_اشتباه رایج در برنامه ریزی
_مرحله ای که برنامه ریزی ها معمولا در آن سکته میکنن و متوقف میشن
_اجزای کلیدی یک برنامه موفق
معمولا برنامه ریزی صرفا به هدف گذاری و ثبت هدف ها محدود میشه.
در این حالت یا به کلی فراموش می کنیم که برنامه ریزی کرده ایم و یا بعداز مدتی که دیدیم به هدف هایمان نزدیک نشده ایم ، انگیزه ی خود را برای پیگیری برنامه ها از دست می دهیم.
بی توجهی به اجزای یک برنامه میتونه یکی از علت هایی باشه که اثربخشی برنامه های ما رو کاهش میده و باعث میشه شوق و رغبت برنامه ریزی به تدریج از دست بره.
هدف گذاری و رویاپردازی را با برنامه ریزی اشتباه نگیریم.
اغلب برنامه ریزی ها فقط درمرحله ی رویاپردازی و هدف گذاری سکته میزنن.
اجزای کلیدی یک برنامه موفق =
_شناخت وضعیت موجود :
تا وضعیت موجود رو به درستی نشناسیم و تعریف نکنیم نمیتوانیم برنامه ریزی درستی انجام دهیم.
_تعیین وضعیت هدف :
این همان بخشی است که ما معمولا آن را با کل برنامه ریزی اشتباه میگیریم. خیلی از کسانی که میگن در یک زمینه معین برنامه ریزی کردن ، معمولا کاری فراتر از هدف گذاری انجام ندادن.
_مجموعه اقدام ها :
باید تمام اقدام هایی که شما رو از نقطه فعلی به نقطه هدف میرساند در برنامه شما ثبت شده باشد.
اگر اقدام های لازم برای دسترسی به هدف ها را نمی دانید ، فازاول برنامه ریزی را به شناسایی اقدام های لازم محدود کنید.
_شاخص های ارزیابی شما چیست :
اگر برای یک سال یا شش ماه برنامه ریزی می کنید نمی توانید تا پایان زمان برنامه صبر کنید و سپس موفقیت یا شکست خود را ارزیابی کنید.
شما به شاخصی هایی نیاز دارید تا در تمام مسیر آن ها را کنترل کنید.
ضمن اینکه براساس همان شاخص وضعیت امروز و وضعیت هدف خود را تعریف کنید و بسنجید.
_مکانیزم ها و ابزارهای اصلاح :
اگر در طول مدت اجزای برنامه متوجه شوید که یا از مسیر برنامه تا حد زیادی منحرف شده اید چه می کنید ؟
ممکن است هدف های خود را تعدیل (کوچک تر) کنید.
همچنین ممکن است از منابع دیگر خود کمک بگیرید.
بیشترین ساعت مطالعم ۱۳/۵بوده تاحالا
!!
ولی خب خیلی پیوسته نبوده(
برنامم بستگی داره فقط تست باشه یا تشریحی مثلا فقط تست باشه به طور میانگین ۵۰تا تست برای هرکدوم از دروس اختصاصی عمومی هم هرروز تقریبا سه تا یک ساعت ادبیات و زبان هرروز دینی و عربی یه روز درمیون
بعدم اینکه مثلا زیست سه ساعت رو پشت سر هم نمیخونم دوتا ۱/۵ساعت میخونم بقیه دروسم دوتا یه ساعت
[QUOTE=sea;1816567]بااین تغییرات مگه امتخان نهایی قرار نیست سخت و مفهومی بشه؟[/QUO
شهریور که عین خرداد بود![]()
خب پس کشش ساعت های متوسط و متوسط به بالا رو داری اوکیه...
درمورد پیوستگی و استمرار باید برسی کنی دلیلش چیه که حفظ نمیشه...
ممکنه اهمال کاری باشه
ممکنه رفتارها و انتخاب های اشتباه و نامناسب توی روتین زندگی باشه
انتخاب صحیح و تایم دهی وبرنامه ریزی مناسب برای تایم های استراحت روزانه ...
عواملی که باید شناسایی بشن و بعدش راهکارها و راه حل ها بیان و به پیوستگی کمک کنن
حالا من زیاد از تغییرات جدید کنکور و نهایی ها خبر ندارم که بخوام نظر بدم
ولی فکر کنم برای نهایی های عمومی زیادی بیش از حد داری زمان میذاری...
قراره چندین ماه دیگه نهایی عمومی ترمیم معدل کنی ، از الان میخوای هرروز 3 ساعت بدی به عمومی هایی که حتی توی کنکور هم نمیان ؟؟ !
بنظرم منطقی نیست...
دوز عمومی ها رو بیار پایین تر و کمترش کن
دوزش رو صفر نکن ولی کمترش کن
هرچقدر به نهایی ها نزدیک تر میشی به تدریج دوزش رو بالا ببر
همه دروس تخصصی + 3 ساعت عمومی همگی توی یه روز ؟ ! آدم فیوز میپرونه و تسمه پیوستگی پاره میشه و کیفیت هم با کله میخوره پایین...
موفق باشی
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)