⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬛⬛⬛⬜⬛⬜
⬜⬜⬜⬛⬜⬛⬜
⬜⬛⬛⬛⬛⬛⬜
⬜⬛⬜⬛⬜⬜⬜
⬜⬛⬜⬛⬛⬛⬜
⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜
اتفاقا سوال 12 نباشه که خیلی راحته دیگه بقیه همه با روش چند قدر مطلقی ژنرال قابل حل هستن😂 سوال سختارو بیارید اینا چین
اوکی ما که نمیتونیم حل کنیم ولی یه توک پا بیای سرکلاس ازاینا بدتر با روش چند قدرمطلقی رفتیم اتفاقا امروزم رفتیم نه تشریحی رفتیم نه گلدان سرسره قایق صندلی ابشار
⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬛⬛⬛⬜⬛⬜
⬜⬜⬜⬛⬜⬛⬜
⬜⬛⬛⬛⬛⬛⬜
⬜⬛⬜⬛⬜⬜⬜
⬜⬛⬜⬛⬛⬛⬜
⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜
اره خب خوشم اومد
گفتید راه ابریشم آلا ؟
اقای ثابتی دیگه
اتفاقا ایشونم یکی از دبیرای خوب منم خیلی باهاش حال میکنم من با تدریسش هم با ریشش![]()
جدای از این موضوع اره سوالاش جالب بود برام نه برای این که سخت بود برای این که جوری تست هارو طرح و یا تبدیل کرده بودن که تو هیچکدومس نشه از گزینه رفت که این یعنی برای حلش راهی جز یاد گرفتن مفهوم و اضل موضوع نداری
نه اخرا یه روش درو هایی هم میگه! که تو همین سوال که فرستادم گفت . فاصله ها 0/25 و 0/25 زیاد میشه و بدون وارد شدن به جبر جوابو پیدا کردی!
اخه میدونی یه کسی که صفر وارد بشه به یه حیطه . هر کسی که سر صداش زیاد باشه فکر میکنه اون اصل جنسه!
اقای ثابتی درسته برا تجربی درس هم میدن در راه ابریشم ولی سر کلاس فکر میکنی که زنگ حسابان رشته ریاضی نشستی! یعنی اینقدر محوریت موضوع سر فهم و ریشه مطالبه!
همین قضیه قدر a ضرب در b کمتر مساوی قدر a در قدر b رو من ندیدم معلمی باز کنه ، ولی ثابتی چرا سرش درست 7 دیقه صحبت کرد!
و اینکه روش های دیگه که نه اسم خودشو میزاره روشون ( استراتژی و...) نه اینکه جو الکی بده . دترمینان و انواع روش ها که خودشم میگه این رو هم بچه کنکوریا کشف کردن ( روش برف پاک کن و...)
اما مسئله اینجاست که برای فرار از ریاضی نمیخوایم کلاسیک و اصول ریاضی رو یبار برا همیشه بخونیم و تموم شه!
از سال 1400 که کنکور منفجر کرد ریاضی رو . به الان ببین . صف دبیرا شده عباسپور . ملاک پور . حیدری . عمید . ثابتی و سادات و...... در حالی که بعد 98 بود حیدری فقط! همه میگفتن ژنرال و...
الان هم از این صف یه برایند بگیری برای نحوه تدریس ها فقط حیدری مونده که خطش از بقیه جداس .
همشون پیرو ریاضی کلاسیک و اصولی اند . از مفهوم دادن شیب خط سادات تا مشتق عباسپور و ریشه های مرتبه زوج ملاک و هندسه عمید و جبر ثابتی!
ببینید الان جبهه میگیرن که اقا حیدری رو ندیدی و اون مفهومی درس میده ! من از شما سوال میکنم که ایا میدونین مفهوم چیه؟
فلسفه همون فرمول راس رو ایا گفتن بهتون که چطور ایجاد شدش؟ یا فلسفه تفاوت رادیکال ایکس به توان 2 و رادیکال ایکس کلهم به توان 2؟ و اینکه تفاوت هاش ؟
اینکه ترکیب توابع رو به شما با دو تا فلش یاد میده ، اره مفهومه . ولی مفهوم کل نی! میشه همون روش رو با یه دو مجهول تابع a/x +1 و یه تابع دلبخواهی دیگه ناکوت کرد! که مجبور باشید بدونین تابع کسری دامنش و بردش چیه!
تنها دید مفهومی انحصاری که ایشون به بچه ها میده در بحث مقدمات مشتقه ! بعدی ها کلن تغییر جملات و افعالی هست که بقیه هم میگن! یا بعضی چیزا که نتیجه قضیه رو بهتون میده!
مثلا میومد برا تابع های به قول خودمون ابشار یا گلدون با هزار چیز میگفت که ریشه ها رو پیدا کن . وسطی نمیدونم ریشه کوچیک خودش بیاد بزرگ منفی و.... ( یادم نی)
در حالی که این انحصاری این بشر نیست .
شما جدول تعیین علامت بکش . به جای P(x) قدر مطلق رو اعمال کن! به همون چیز میرسی! + خودت فهمیدی که از کجا اومد و سخت یادت بره! اما فقط حیدری میگه تو حفظ میکنی . و نمیدونی که از کجا اومد و چرا ! جالبش هم اینجاست که حالا حالا ها نمیفهمی که چه کردی!
بعد ها که یکم مطلب اومد رو ذهنت ، از طرف دیگه حفظی های درس دیگه ، کلن تعطیله ذهن!
بازم من مشتاقم ببینم روش حل دوستان رو و نظرات شون رو
⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬛⬛⬛⬜⬛⬜
⬜⬜⬜⬛⬜⬛⬜
⬜⬛⬛⬛⬛⬛⬜
⬜⬛⬜⬛⬜⬜⬜
⬜⬛⬜⬛⬛⬛⬜
⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜
ویرایش توسط Mohamad_R : 28 مهر 1400 در ساعت 15:57
معایب حیدری : ۱_جوگیر شدن زیاد و به نام خود زدن الکی خیلی از روشا
۲_وقت غیر مفید کلاس (زیاد شدن تایم استراحت و حرفای حاشیه ای)
ولی خب این ۴ تا سوالی ک دادی رو هم درس میده ...خیلی هم ازین سوالا تو جزوش هست تقریبا با روش بقیه معلما هم اینارو درس میده ولی با یه بیان ساده تر و متفاوت تر و همچین با جو دادن بسیار زیاد
حیدری و مسعودی و امثالهم مفهومی درس نمیدن.معنای مفهومی درس دادن یعنی اولا مفاهیم و روش ریاضی تدریس بشه برای حل سوال نه عددگذاری!دوما روش حل طوری نباشه که با تغییر در داده ها غیر قابل استفاده باشه و مجبور بشی واسه هر تیپ مسئله یه فرمول جدا حفظ کنی!!حالا از قضاروشهای حل این دونفر دقیقا این نقیصه رو داره.ضمن اینکه مفاهیم رو هم ترکیبی درس نمیدن.که البته این مورد آخر جز اشکالات خیلی از دبیران دیگه ریاصی هم هست.سعنی اگر کسی کنکور ریاصی بخواد بده به دلیل تعدد مفاهیم و اینکه میشه خیلیهاشو با هم تو یه سوال ترکیب کرد معمولا تا قبل اومدن سوال اون تیپی تو کنکور اکثرا حرفی ندارن ولی بعد برگزاری تازه یادشون می افته جزوه رو ابدیت کنن!یعنی ذهن بالای ۹۰ درصد دبیران ریاضی از ذهن طراحان کنکور چندکیلومتری عقب تره!واسه همین هروقت سبک سوالا عوض بشه واسه اینا مصیبت عظمی هستش!
ویرایش توسط Black_Hawk : 28 مهر 1400 در ساعت 23:12 دلیل: اشتباه
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)