
نوشته اصلی توسط
mahdi_artur
ابتدا به ساکن نیاز است شما بدانید تعداد تست، تایم مطالعاتی و ... در هر مدل برنامه ای (نه فقط نمونه برنامه ای که در این تاپیک قرار گرفته) یک سری اعداد و ارقام کاملا نمادین اند و دانش آموز متوجه این موضوع باشد که باید خودش بنا به شرایط شخصی خود آن را کم و زیاد کند و تازه بعد از شخصی سازی نیز و بویژه در حین اجرا ممکن است دستخوش تغییرات بسیاری شود و همیشه ثابت نیست. به جهت مثال شما اگر روز قبلی برای فردای خود n ساعت مطالعه و n تعداد تست با z تنوع درسی معین فرمودین، هیچ تضمینی نیست که فردا روز بتوانید دقیقا و تمام و کمال پیش بینی خود را به مرحله عمل بگذارید. این یک مورد.
مورد بعدی این که کلا ما ایرانی ها عادت داریم 5 خط اول یک نوشته، 4 صفحه نخست یک کتاب یا فایل یا هر منبع دیگری رو بخوانیم و بعدا سریع شروع کنیم به طرح پرسش و در مواقع ضروری نیز حکم صادر کردن. دوست عزیز اگر به ادامه برنامه توجه کافی داشته باشید به این نتیجه میرسید که سرفصل های مطالعه شده و ریز مباحث در هفته ها و روز های بعد دوباره به جهت مرور و تثبیت بیشتر تکرار می شوند و شما باید در آن زمان ها یا از تست های باقی مانده منبع اول خود و یا از منبع دوم (یا آزمون های آزمایشی) تست مروری سرعتی برای این سرفصل ها کار کنید. در واقع این صحیح نیست که شما یک فصل رو با 400 تست در طول یک هفته تمام کنید و به تسلط کافی برسانید و سپس آن فصل بسته شود تا روز های منتهی به کنکور و آزمون های آزمایشی جامع که تازه متوجه شوید بسیاری از مطالب به دست فراموشی سپرده شده و یا تسلط خوب هفته های نخست را در حل سوالاتش ندارید. بسیاری از دانش آموزان بعد از عید همان درسی را در اولین آزمون جامع که شرکت می کنند منفی و صفر پاسخ می دهند که تا قبل از عید و نیم سال اول اتفاقا جزو نقاط قوت شان محسوب میشد و این اهمیت مرور های زیاد رو نشون میده.