خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 8 از 8
    1. Top | #1
      کاربر باسابقه
      مدیر برتر
      پاسخگو و راهنما

      نمایش مشخصات

      انچه باید درباره ی دوران جمع بندی بدانید+تشریح روش 3روز یکبار با زمان بندی

      سلام به تمامی عزیزان . در تاپیکی در جواب سوال یکی از دوستان برنامه ی 3روز یکبار مطابق با ازمون های قلمچی رو قرار دادم . سوالات زیادی برای بچه ها به وجود اومد. الان متن تکمیلی رو از سایت قلمچی براتون قرار میدم که به توضیح این روش میپردازه . اطلاعات مفیدی برای تعین نقشه ی راه در این ایام جمع بندی میده . امیدوارم مورد استفادتون قرار بگیره .


      مقاله کاظم قلم چی : آن‌چه باید درباره‌ی دوران جمع‌بندی بدانید



      امسال دوران جمع‌بندی در سه‌ بازه‌ی دوهفته‌ای تقسیم شده است.

      بازه‌ی اول: شنبه 8 خرداد تا جمعه 21 خرداد (شروع زودهنگام دوران جمع‌بندی برای فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموزانی که مطالعه‌ی درس‌های‌شان را کامل کرده‌اند.)

      بازه‌ی دوم: شنبه 22 خرداد تا جمعه 4 تیر (شروع به‌هنگام برای فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموزانی که پس از یک دوره‌ی کوتاه‌ انتقالی به آمادگی لازم برای آغاز دوران جمع‌بندی رسیده‌اند.)

      بازه‌ی سوم: شنبه 5 تیر تا جمعه 18 تیر (بخش ضروری دوران جمع‌بندی شامل کنکورهای سراسری چهار سال اخیر برای همه‌ی دانش‌آموزان. بهتر است آزمون‌های دو هفته‌ی پایانی را در محیط آموزشگاه برگزار کرده و کارنامه و تخمین رتبه را نیز دریافت کنید.

      روش کار

      هر دوره‌ی سه‌روزه را با یک مجموعه‌سؤال کنکور آغاز می‌کنید. در هر سه روز، ابتدا یک مجموعه‌ی کامل کنکور یا مشابه کنکور را امتحان می‌دهید و سپس در دو روز و نیم باقی‌مانده در همه‌ی درس‌ها مهم‌ترین موضوعات را (به انتخاب خودتان) مطالعه می‌کنید. آزمون آغازین به شما کمک می‌کند تا جهت‌ روشنی به ذهن خود بدهید. پس از آزمون، اولویت‌ها و نیاز‌های اصلی را در هر درس تشخیص می‌دهید. در هر نیم‌روز دو درس را مطالعه می‌کنید، تست می‌زنید یا مسئله حل می‌کنید یا مطالب مهم را به طور انتخابی از کتاب‌ها و جزوه‌ها و یادداشت‌های‌تان می‌خوانید.

      ویژگی اصلی روش سه روز یک‌بار این است: ابتدا امتحان می‌دهید؛ سپس درس می‌خوانید.

      مهم‌ترین امتیاز روش سه‌ روز یک‌بار این است که همه‌ی درس‌ها را می‌خوانید و درس‌های‌تان نیمه‌تمام باقی نمی‌ماند. امتیاز دوم این است که درس‌ها را فراموش نمی‌کنید. پس از این‌که این روش را سه بار اجرا کردید، اگر متوجه شدید که پیشرفت خوبی داشته‌اید و تسلط و سرعت عمل شما زیاد شده است می‌توانید یک مجموعه‌ی اضافه را نیز امتحان بدهید؛ یعنی در هر سه روز، به جای یک مجموعه، دو مجموعه‌ی جامع را امتحان دهید. این کار فقط برای دانش‌آموزان ترازهای برتر توصیه می‌شود.

      بخش ضروری


      دو هفته‌ی پایانی دوران جمع‌بندی (5 تیر تا 18 تیر) شامل کنکورهای سراسری داخل کشور در سال‌های اخیر است. آخرین کنکور (کنکور 94) را در نزدیک‌ترین زمان به کنکور امتحان می‌دهید. توصیه می‌کنم آزمون‌های دو هفته‌ی آخر (4 آزمون پایانی) را در آموزشگاه و در کنار سایر دانش‌آموزان امتحان بدهید و شرایط کنکور را شبیه‌سازی کنید. منبع شما، کتاب زرد اختصاصی است. پس از پایان آزمون با نرم‌افزار ضمیمه‌ی کتاب، رتبه‌ی خود را تخمین می‌زنید. البته از آن‌جا که ممکن است برخی سؤال‌ها برای‌تان آشنا باشد، به تشخیص خودتان، رتبه‌ی تخمینی را تعدیل کنید. دو هفته‌ی پایانی دوران جمع‌بندی (5 تیر تا 15 تیر) بخش ضروری و مشترک دوران جمع‌بندی برای همه‌ی داوطلبان است. آزمون‌های مکمل این دوره، کنکورهای سراسری 89 و 90 داخل کشور است. پس از پایان دوران جمع‌بندی، هفته‌ی تورق سریع را خواهید داشت. در هفته‌ی «تورق سریع» همه‌ی جمع‌بندی‌ها و یادداشت‌های خود را مرور خواهید کرد. روش تورق سریع را جداگانه توضیح خواهیم داد.

      شروع به‌هنگام: دو هفته‌ی میانی (شنبه 22 خرداد تا جمعه 4 تیر) زمان شروع به‌هنگام دوران جمع‌بندی است. اکثر دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان در این دو هفته، روش سه روز یک‌بار را انجام می‌دهند. برخی به‌تازگی دوران انتقالی خود را تکمیل کرده‌اند و با تسلط بر درس‌های نیمه‌تمام، از شنبه 22 خرداد دوران جمع‌بندی را شروع می‌کنند و برخی دیگر از دو هفته‌ قبل و با شروع زودهنگام وارد دوران جمع‌بندی شده‌اند. آزمون‌های این دو هفته شامل دو مجموعه از سؤال‌های کتاب شبیه‌ساز (شامل کنکورهای 93 و 94) و دو مجموعه کنکورهای خارج از کشور 93 و 94 است. پس از آزمون و از طریق سایت کانون می‌توانید نمره‌های خود را با دانش‌آموزان هم‌تراز مقایسه کنید و درس‌هایی را که نیاز به کار ویژه دارند تشخیص دهید. آزمون‌های مکمل این دو هفته، دو آزمون جامع کانون است که امکان دریافت کارنامه‌ی معادل از سایت کانون را نیز خواهید داشت.

      شروع زودهنگام: دانش‌آموزانی که در همه‌ی درس‌ها به تسلط نسبی رسیده‌اند یا به هر دلیل می‌خواهند روش سه روز یک‌بار را زودتر آغاز کنند، از شنبه 8 خرداد تا جمعه 21 خرداد به دوران جمع‌بندی می‌پیوندند. مجموعه‌های شروع زودهنگام شامل آزمون‌های خارج از کشور 89 تا 92 از کتاب زرد اختصاصی است. آزمون‌های مکمل این دوره، آزمون شبیه‌ساز 92 و اولین آزمون جامع کانون است. برای این آزمون‌ها می‌توانید کارنامه‌ی خود را از سایت کانون دریافت کنید.

      دوران انتقالی: دانش‌آموزانی که دوران جمع‌بندی را دیرتر شروع می‌کنند پس از پایان امتحانات مدرسه به تکمیل چند درسی می‌پردازند که بر آن‌ها مسلط نیستند. برای هر یک از درس‌ها در سایت کانون صفحه‌ی ویژه‌ای با عنوان «در دوران جمع‌بندی» ارائه شده است. در این صفحه، منابع ضروری و مطالب مفید برای تکمیل و تسلط بر هر درس در دوران جمع‌بندی ارائه شده است. طول زمان دوران انتقالی و تعداد دو عنوان درس، موضوعی است که با همکاری پشتیبان و با تصمیم خودتان انتخاب خواهد شد.


      تاریخ و برنامه ی دوران جمع بندی به روش سه روز یک بارکنکور 95 رو در پایین مشاهده فرمایید
      تصاوير کوچک فايل پيوست تصاوير کوچک فايل پيوست post_1456669379.jpg  

    2. Top | #2
      کاربر اخراجی

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      ممنون داداش ... من این روش زمان های نقصانی رو نمیفهمم .. تو سایت کانونم که مثله آدم تشریح نکرده من از چند نفر پرسیدم میگن خوبه ...
      شما مقاله ای سایتی چیزی داری یکم توضیحش داده باشه ؟

    3. Top | #3
      کاربر باسابقه
      مدیر برتر
      پاسخگو و راهنما

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Hellion نمایش پست ها
      ممنون داداش ... من این روش زمان های نقصانی رو نمیفهمم .. تو سایت کانونم که مثله آدم تشریح نکرده من از چند نفر پرسیدم میگن خوبه ...
      شما مقاله ای سایتی چیزی داری یکم توضیحش داده باشه ؟
      داداش این روش نیاز به تکرار داره . من خودم از سال اول که قلمچی بودم بهم یاد دادند وم نم ناخوداگاه دیگه در ازمون ها اجرا میکنم . اما یه مقاله بود که برات میزارمش :

      براي اين‌كه بتوانيم تكنيك زمان‌هاي نقصاني را به‌خوبي اجرا كنيم و بازدهي اين روش را افزايش دهيم نياز است تا موازي با آن تكنيك «× و -» را نيز انجام دهيم. اين‌جاست كه تكنيك «× و -» به كمك زمان‌هاي نقصاني مي‌آيد.

      اين دو تكنيك از شما مي‌خواهند كه بتوانيد همه‌ی سؤالات را بررسي كنيد و هيچ سؤالي را نخوانده رها نكنيد؛ زیرا اين گونه مي‌توانيد موفق‌تر باشيد. اين روش‌ها به شما كمك می‌كنند كه ابتدا تمام سؤالات آسان و مباحثي را كه خوب ياد گرفته‌ايد پاسخ دهيد و كنار برخي سؤالات «×» بزنید كه عبارت‌ند از:
      سؤالاتي كه چالشي هستند، مطالبي كه سطحي خوانده‌ايد، سؤالاتي كه شك داريد يا نياز به فكر بيش‌تر داريد تا به جواب درست برسيد، مطالبي كه ناقص ياد گرفته‌ايد و سؤالاتي كه نياز به تجزيه و تحليل داريد و ممكن است به علت عدم تسلط كافي، اشتباه پاسخ دهيد.
      هم‌چنين كنار سؤالاتي كه مبحث آن را ياد نگرفته‌ايد، درس‌هایي كه نخوانده‌ايد، سؤالاتي كه بيش از حد سخت هستند يا آن‌قدر طولاني هستند كه بايد زمان بسياري صرف آن كنيد و رسيدن به جواب در زمان مقرر احتمال كمي دارد، «-» بگذارید.
      با این کار مي‌توانيد سؤالات هر درس را در وقت تعيين‌شده پاسخ دهيد و با توجه به تكنيك زمان‌هاي نقصاني به جاي كمبود وقت، كمي هم وقت اضافه داشته باشيد و با ذهني آرام و خيالي راحت در 15 دقيقه‌ي آخر عمومي‌ها و حدوداً 30 دقيقه‌ي آخر اختصاصي‌ها به سؤالاتي كه «×» زده‌ايد فكر كنيد و اگر به جواب رسيديد‌، پاسخ خود را با اطمينان كامل وارد پاسخ‌برگ كنيد.
      اين گونه اشتباهات‌تان كاهش مي‌يابد و ترازتان ناخودآگاه بالا مي‌رود؛ دقيقاً مانند ترازو‌هاي دوكفه‌ي قديمي. وقتي غلط‌هاي‌تان كه در يك كفه است كاهش يافته، ترازتان كه در كفه‌ی ديگر است بالا مي‌رود؛ بي‌آن‌كه كار سختي انجام داده باشيد يا ساعت مطالعه‌ی خود را به طور چشمگير افزايش داده باشيد يا تمرينات بسيار زيادي حل كرده باشيد و... . به مرور زمان بايد سعي كنيد كه به اين مهم هم دست يابيد و با افزايش ساعت مطالعه و حل تمرين و بالا بردن كميت، بر كيفيت كارتان بيفزايید و كمك كنيد تا تأثير روش‌هاي تستي بيش از پيش شود و تلفيق اين موارد براي‌تان مثمر ثمر شود. شما فقط توانسته‌ايد با استفاده از روش‌ها و تكنيك‌هاي ساده، بازدهي را افزايش دهيد و با يك تير دو نشان بزنيد؛ هم غلط‌هايتان را كاهش داده‌ايد و هم ترازتان افزايش يافته و به‌تدريج به شناخت بهتري نسبت به خود مي‌رسيد و اشتباهات‌تان روز به روز كاهش مي‌يابد. هم‌چنين باعث مي‌شود بر سؤالات مسلط شويد و استرس و اضطراب شما كاهش يابد و در همان حين آزمون با اين تكنيك‌ها شروع به ارزيابي آزمون و عملكرد خود كني

    4. Top | #4
      کاربر اخراجی

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط behnam10alipour نمایش پست ها
      داداش این روش نیاز به تکرار داره . من خودم از سال اول که قلمچی بودم بهم یاد دادند وم نم ناخوداگاه دیگه در ازمون ها اجرا میکنم . اما یه مقاله بود که برات میزارمش :

      براي اين‌كه بتوانيم تكنيك زمان‌هاي نقصاني را به‌خوبي اجرا كنيم و بازدهي اين روش را افزايش دهيم نياز است تا موازي با آن تكنيك «× و -» را نيز انجام دهيم. اين‌جاست كه تكنيك «× و -» به كمك زمان‌هاي نقصاني مي‌آيد.

      اين دو تكنيك از شما مي‌خواهند كه بتوانيد همه‌ی سؤالات را بررسي كنيد و هيچ سؤالي را نخوانده رها نكنيد؛ زیرا اين گونه مي‌توانيد موفق‌تر باشيد. اين روش‌ها به شما كمك می‌كنند كه ابتدا تمام سؤالات آسان و مباحثي را كه خوب ياد گرفته‌ايد پاسخ دهيد و كنار برخي سؤالات «×» بزنید كه عبارت‌ند از:
      سؤالاتي كه چالشي هستند، مطالبي كه سطحي خوانده‌ايد، سؤالاتي كه شك داريد يا نياز به فكر بيش‌تر داريد تا به جواب درست برسيد، مطالبي كه ناقص ياد گرفته‌ايد و سؤالاتي كه نياز به تجزيه و تحليل داريد و ممكن است به علت عدم تسلط كافي، اشتباه پاسخ دهيد.
      هم‌چنين كنار سؤالاتي كه مبحث آن را ياد نگرفته‌ايد، درس‌هایي كه نخوانده‌ايد، سؤالاتي كه بيش از حد سخت هستند يا آن‌قدر طولاني هستند كه بايد زمان بسياري صرف آن كنيد و رسيدن به جواب در زمان مقرر احتمال كمي دارد، «-» بگذارید.
      با این کار مي‌توانيد سؤالات هر درس را در وقت تعيين‌شده پاسخ دهيد و با توجه به تكنيك زمان‌هاي نقصاني به جاي كمبود وقت، كمي هم وقت اضافه داشته باشيد و با ذهني آرام و خيالي راحت در 15 دقيقه‌ي آخر عمومي‌ها و حدوداً 30 دقيقه‌ي آخر اختصاصي‌ها به سؤالاتي كه «×» زده‌ايد فكر كنيد و اگر به جواب رسيديد‌، پاسخ خود را با اطمينان كامل وارد پاسخ‌برگ كنيد.
      اين گونه اشتباهات‌تان كاهش مي‌يابد و ترازتان ناخودآگاه بالا مي‌رود؛ دقيقاً مانند ترازو‌هاي دوكفه‌ي قديمي. وقتي غلط‌هاي‌تان كه در يك كفه است كاهش يافته، ترازتان كه در كفه‌ی ديگر است بالا مي‌رود؛ بي‌آن‌كه كار سختي انجام داده باشيد يا ساعت مطالعه‌ی خود را به طور چشمگير افزايش داده باشيد يا تمرينات بسيار زيادي حل كرده باشيد و... . به مرور زمان بايد سعي كنيد كه به اين مهم هم دست يابيد و با افزايش ساعت مطالعه و حل تمرين و بالا بردن كميت، بر كيفيت كارتان بيفزايید و كمك كنيد تا تأثير روش‌هاي تستي بيش از پيش شود و تلفيق اين موارد براي‌تان مثمر ثمر شود. شما فقط توانسته‌ايد با استفاده از روش‌ها و تكنيك‌هاي ساده، بازدهي را افزايش دهيد و با يك تير دو نشان بزنيد؛ هم غلط‌هايتان را كاهش داده‌ايد و هم ترازتان افزايش يافته و به‌تدريج به شناخت بهتري نسبت به خود مي‌رسيد و اشتباهات‌تان روز به روز كاهش مي‌يابد. هم‌چنين باعث مي‌شود بر سؤالات مسلط شويد و استرس و اضطراب شما كاهش يابد و در همان حين آزمون با اين تكنيك‌ها شروع به ارزيابي آزمون و عملكرد خود كني
      داداش من روش ضربدر و منها رو اجرا میکنم تو اون مشکلی نیست فقط این زمان های نقصانی رو نمیفهمم چجوریه واسه هردرس چیه اصن این روش ...
      یکی از خوبای قلمچی و به احتمال زیاد کنکور امسال کنار من نشسته بود با هم آزمون میدادیم این پسر یهویی پا میشد خوشحال میگفت تمومش کردم میرفت دستشویی و دست و صورتش رو میشست و شاد و شنگول میومد سر آزمونش انگار مثه تارزان ریخته رو سوالا میومد بررسی میکرد شکاشو انگار وقت اصن براش مهم نبود ... بعد ازش پرسیدم گفت از روش زمان های نقصانی استفاده میکنم منم روم نشد ازش روشو بپرسم عجله داشت رفت ...
      حالا هم هرچی میگردم پیدا نمیکنم این روش رو چجوریه واسه همین پرسیدم ازتون

    5. Top | #5
      کاربر باسابقه
      مدیر برتر
      پاسخگو و راهنما

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Hellion نمایش پست ها
      داداش من روش ضربدر و منها رو اجرا میکنم تو اون مشکلی نیست فقط این زمان های نقصانی رو نمیفهمم چجوریه واسه هردرس چیه اصن این روش ...
      یکی از خوبای قلمچی و به احتمال زیاد کنکور امسال کنار من نشسته بود با هم آزمون میدادیم این پسر یهویی پا میشد خوشحال میگفت تمومش کردم میرفت دستشویی و دست و صورتش رو میشست و شاد و شنگول میومد سر آزمونش انگار مثه تارزان ریخته رو سوالا میومد بررسی میکرد شکاشو انگار وقت اصن براش مهم نبود ... بعد ازش پرسیدم گفت از روش زمان های نقصانی استفاده میکنم منم روم نشد ازش روشو بپرسم عجله داشت رفت ...
      حالا هم هرچی میگردم پیدا نمیکنم این روش رو چجوریه واسه همین پرسیدم ازتون
      این چند تا شکل هست . فکر کنم بتونی ازتوش روشش رو دربیاری و شخصی سازی کنی .
      تایم های این اصلا زمین تا اسمون با من فرق داره . باید تایم هارو خودت مشخص کنی
      تصاوير کوچک فايل پيوست تصاوير کوچک فايل پيوست 13940219p341hp6690.jpg   13940219pr66469853.jpg  

    6. Top | #6
      در انتظار تایید ایمیل

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      یعنی تو دوران انتقالی فقط باید نخونده هارو بخونیم؟؟ مرور رو باید بذاریم با همون روش سه روز یکبار؟؟

    7. Top | #7
      کاربر باسابقه
      مدیر برتر
      پاسخگو و راهنما

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط fantom نمایش پست ها
      یعنی تو دوران انتقالی فقط باید نخونده هارو بخونیم؟؟ مرور رو باید بذاریم با همون روش سه روز یکبار؟؟
      دوران انتقالی برای تسلط روی مطالب خوانده شده هست و نه مطالب نخوانده شده .
      جمع بندی و مرور نکات هم با ازمون های سه روز یکبار و بعد خواندن مطالب فراموش شده در 2 روز و نیم میان ازمون ها اتفاق میافته . البته با تحلیل سوالات هم تقریبا میشه یه مرور جامع در تمامی مطالب بشه .

    8. Top | #8
      پاسخگوی ارشد

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات


      مشاوره تحصیلی و کنکور_سایت مشاوره تحصیلی علیرضا افشار


      دانلود رایگان همایش های مشاوره ای انگیزشی و آموزشی از سال 90 تا امروز
      www.alirezael.ir




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن