خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 12 از 12
    1. Top | #1
      کاربر فعال

      Ashegh
      نمایش مشخصات

      •••.** ديــن و زنــدگــى **.•••

      دين و زندگي كنكور و امتحان نهايي ... جمع بندي و نكته تست !
      با نام ايزد هستي بخش ،
      سلام و درود !



      بنده قصد دارم طبق برنامه اي كه ميدم خدمتتون دين و زندگي رو در ازمون پيش دو ازمون نهايي سوم و جمع بندي كانون و سر انجام كنكور جمع بندي و نكته تست هاي لازم رو ارائه بديم
      جمع بندي كه ايات و متن كتاب درسيه كه سعي ميكنم بهترين باشه و اگه از اينور و اونورم شد متن رو از جاهاي ديگه تهييه كنم چون بنده نيز كنكور دارم اما نگران نباشيد سعي بر اين است تا درسي به طور كامل و لازم توضيح داده نشد درس ديگري گشوده نشود !



      هدف پيش رو :

      جمع بندى اخرين دروس پيش ٧ / ٨/٩ /١٠
      ( ٦ روزه)



      .
      .

      اهداف بعدى

      ٢) جمع بندي و حل نمونه سوالات ديني نهايي سوم ! براي دوستان سومي و ترميمي ها (٣ روزه)

      ٣) جمع بندي سال دوم ( دو هفته الي دو هفته و نيم)

      ٤) جمع بندي پيش ( دوهفته )

      ٥) جمع بندي سوم ( دو هفته و نيم)

      ٦) خلاصه وار ازمون و نكته ! (هفته هاي اخر)


      دوستان از اين برنامه تيتر وار هم ميتوانند ميتوانند براي برنامه مطالعاتي راهبردي نيز استفاده كنند

      !!يا علي مدد!!

      گيسوان تو شبيه اند به شب اما نه

      شب كه اينقدر نبايد به درازا بكشد !


      اینجام همیشه
      ویرایش توسط SEYED REZA : 23 اردیبهشت 1395 در ساعت 05:22

    2. Top | #2
      کاربر فعال

      Ashegh
      نمایش مشخصات

      درس ٧پيش ......توبه

      ميانگين يك تست در كنكور !! ٩٢ دو تست امده و ٩٣ يك تست هم در هنر و هم در زبان و هم تجربي٩٤ بررسي نشده

      نمودار

      image.jpeg

      شرح كامل درس

      حديث : قدسي ( از خدا به داوود(ع) )
      علت از شوق مردن و از هم گسيختن مردم روي گردان در درك چگونگي ١) انتظار٢) مدارا با انان ٣) اشتياق مرا به ترك معصيت

      روايت : بين بشر بن حارث ( اشراف زاده) و موسي بن جعفر(ع)
      مفهوم : درك بندگي و ازادي
      شرح: كاظم از خانه اي كه بساط در ان بود رد ميشد و ... پرسيد : صاحب ازاد است يا بنده ! زن گفت : ازاد ! جمله اما : اگر بنده ميبود حرمت مالك و صاحبش را نگه ميداشت


      انقلاب عليه خود

      انسان در اينكه توانايي تغيير دروني دارد از حيوانت بيشتر تغيير پذير است و حيوانات هم از گياهان بيشتر ( حركت ظاهري)


      ومن يعمل سوءا او يظلم نفسه ثم يستغفرالله يجد الله غفورا رحيما
      تفسير: انسان (تنها) موجودي است كه هم ميتواند با گناه به (خودعالي(لوامه)) ستم كند ( يظلم نفسه) و هم عليه خود برخيزد ( خود داني( اماره)
      )


      * خدايي شدن ارزو ماست
      * در كنارش ارام گرفتن مقصود و ماواي ماست

      ناسپاسي

      * حرمت شكني و ناسپاسي => دور شدگي از رستگاري => افزايش حرمت شكنجي => خاموشي عقل و فطرت => عوض شدن زندگي و روي اوري به شيطان

      توجيه و عادت به گناه

      *توجيه و عادت به گناه >> از پرتگاهان خطرناك سقوط در وادي ضلالت

      * ميزان تاثير گناهان يكسان نيست بعضي كبيره اند:
      *ويژگي گناهان كبيره
      ١)خروج انسان از مسير توحيد
      ٢) گرفتاري انسان در دام شيطان
      ٣) تباهي زندگي دنيايي فرد
      ٤) تاثير در نسول اينده
      ٥)عذاب شديد اخروي

      اثر گناه كبيره : غفلت از نگاه خداوند در هنگام ارتكاب ( تلخ و رنج اور ترين )
      {امام صادق: از خدا خوف داشته باش كه گويي اورا ميبيني و گر تو نميبيني او تو را ميبيند
      * كفر ورزيدي => اگر فكر كني او تورا نميبيند
      * خوا ترين ببيندگان => اگر ميداني و گناه ميكني ( با تلخيص)


      حقيقت توبه
      * انقلاب عليه خود => حاصل پشيماني گذشته كه توبه نام دارد

      * توبه امري لفظي و ظاهري نيست بلكه حقيقتي قلبي و باطني است

      ((فمن تاب من بعد ظلمه و اصلح فان الله يتوب عليه ان الله غفور رحيم))
      تفسير : انواع توبه در قران : ١) بنده :بازگشت از گناه (ظلم ناميده شده)به عبادت و فرمانداري و جبران گذشته (تاب)
      ٢) خدا: بازگشت لطف و امرزش خدا( يتوب)
      بازگشت انسان مقدم تر و لازمه بازگشت خداست

      *پيرايش يا تخليه: ششست و شوي قلب از گناهان و خارج كردنشان از قلب
      *توبه تطهير القلوب و تغسل الذنوب => امير مومنان => پيرايش
      *تائب من الذنب كمن لاذنب له => پيامبر => پيرايش
      * توبه نه تنها گناه پاك ميكند( الاء من تاب) بلكه به كمك ايمان و عمل صالح (امن وعمل) بديها را به نيكي تبديل ميكند( يبدل الله سيئاتهم حسنات )


      (١)مراحل توبه فردي
      طبق سخن امام علي :

      ١)پشيماني از گذشته: معمولا با استغفار
      بايد شيريني گناه رو تلخ كنه ! تا تلخ نشه توبه اغاز نشده
      * از قوم بني اسرائيل از خدا به پيامير : اگر همه اسمان و زمين شفاعت كنه تا شيريني گناه هست توبه را نميپذيرم
      ٢) تصميم بر تكرا گناه : شخص تائب تصميم جدي بگيرد براي ترك
      مستغفر من الذنب و يفعله كالمستهزي بربه => امام رضا
      تمسخر كردن خداوند معلول انجام دادن در حين استغفار
      * با دو مرحله اول عادت به گناه نابود ميشه
      ٣) جبران حقوق مردم( حق الناس) : جبران حقوق مادي و معنوي
      * حقوق معنوي مهم تر از مادي است !
      ٤) جبران حق خدا : مهم ترينش => بندگي و اطاعت خدا
      بايد بكوشد تا جبران كند


      ( ٢)توبه اجتمائي
      * راه معالجه جامعه از بيماري اجتمائي ( ربا و...) انجام وظيفه امر به معروف و نهي منكر ( نظارت همگانيه !


      زمان توبه
      بهترين دوران جواني است
      * جواني دوران انعطاف پذيري و تحول است و پيري تثبيت خوي ها و كم شدن انعطاف

      * حيله خطرناك شيطان :: خوش گذراني در جواني به اميد توبه در پيري
      * فريب بزرگ شيطان:: لذت برتر نشان دادن گناه در برابر فرمانبرداري
      {علي (ع):از كساني مباش كه
      ١) بدون عمل: دل به اخرت بسته
      ٢) به واسطه ارزوي طولاني : تاخير در توبه
      ٣) درباره دنيا : زاهدانه سخن گفتن}
      گيسوان تو شبيه اند به شب اما نه

      شب كه اينقدر نبايد به درازا بكشد !


      اینجام همیشه
      ویرایش توسط SEYED REZA : 23 اردیبهشت 1395 در ساعت 07:13

    3. Top | #3
      کاربر فعال

      Ashegh
      نمایش مشخصات
      image.jpg
      يه توصيه خاص از استاد سركشيك زاده

      image.jpeg
      گيسوان تو شبيه اند به شب اما نه

      شب كه اينقدر نبايد به درازا بكشد !


      اینجام همیشه

    4. Top | #4
      کاربر فعال

      Ashegh
      نمایش مشخصات
      تحلیل آزمون ۲۴ اردیبهشت سنجش

      ✍درسدين و زندگی
      ✍:تحلیلگر: دکتر هادی سرکشیک زاده،کارشناس تحصیلی صدا و سیما
      ____________________________________


      نظر کلی درباره آزمون : آزمون به طور کلی سطح قابل قبولی داشت و تعداد سوالات هر پایه نیز کاملا رعایت شده بود( پایه دوم و سوم هر کدام ۹ سوال و پیش ۷ سوال )
      اما متاسفانه عدم توجه به منبع و سال چاپ آن و تغییر کتب درسی ؛ بازهم باعث غلط شدن یکی از سوالات آزمون شد .
      ابتدا سوال غلط آزمون و علت غلط بودن آن را بررسی میکنیم :
      در سوال ۶۳ ، جمله شیعه با عمل جایگاه تشیع را بالا برده و بدون عمل سبب تضعیف موقعیت تشیع خواهد بود در منابع جدید وجود ندارد و آخرین بار که امکان طرح این سوال با جمله بندی ذکر شده وجود داشت ؛ کنکور ۹۲ بود که سوال با همین متن و ارتباط با حدیث طرح شد ،از کنکور ۹۳ به بعد این جمله به شکل زیر به کار رفت : شیعه با عمل سبب علاقه مندی مردم به پیامبر و اهل بیت می شود و شیعه بدون عمل سبب دوری مردم از این بزرگواران خواهد شد .
      اما بررسی برخی دیگر از سولات آزمون سوال ۵۲ اشاره به سرمایه های رسد و موضوع سرشت خدا آشنا دارد.
      سوال ۵۳ از اندیشه و تحقیق درس ۵ است و امکان طرح همین عبارت یا آیات و عبارت دیگر این آیه در کنکور ۹۶ بسیار زیاد است .
      سوال ۵۴ از درس ۶ و موضوع امکان معاد جسمانی رو مورد پرسش قرار داده است .
      سوال۵۵ محل رخداد یا محل تحقق آیات که ترکیبی از دروس ۷ و ۹ است مورد سوال قرار داده است .
      سوال ۶۰ از درس ۲ سال سوم است که در کلاسها هم بارها به داوطلبان گفته ام که آیات اول و دوم این درس رو خوب فرا بگیرند.
      سوال ۶۲ سوالی بسیار ساده و درعین حال خارج از اسلوب کنکور است.
      سوال ۶۵ سوالی است بسیار مهم و استاندارد ،چرا که دو وظیفه از وظایف منتظران در عصر غیبت در حال حاضر در یک مسئولیت ذکر شده است.
      _________________________________
      بارم بندي امتحان ديني پيش
      image.jpeg

      موفق باشيد
      گيسوان تو شبيه اند به شب اما نه

      شب كه اينقدر نبايد به درازا بكشد !


      اینجام همیشه
      ویرایش توسط SEYED REZA : 26 اردیبهشت 1395 در ساعت 00:58

    5. Top | #5
      کاربر فعال

      Ashegh
      نمایش مشخصات

      درس ٨.... پايه هاي استوار

      درس هشتم *** پايه هاي استوار


      اين درس بيشترين تكرار را در كنكوراي اخير داشته و پر تست ترين فصل ديني پيش است ! تكرار داشته باشيد مثل اب خوردن است




      ☝️☝☝️
      خلاصه فصل و مهم ترين نكات
      image.jpgبرای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: image.jpg
مشاهده: 126
حجم: 58.6 کیلو بایت


      ⭐️⭐️ شرح درس


      يكي از اوايل روزاي مبعث( ١٥ قرن قبل ) => يحيي بن عفيف مهمان عباس( عمو پيامبر) :
      ناگه چهره شادابي ديدم كه سر بر اسمان داشت بعد مردي( علي) كنار او امد و سپس بانويي( خديجه ) كه داشتند تعظيم ميكردند و بر ميخواستند


      ✍حديث پيامبر به عمو: پروردگار من -خالق اسمانها و زمين-به من گفت كه چنين بكنم !


      ✍گذر از عصر جاهليت => ١) تغيير نگرش انسان ٢) تحولي بنيادين در شيوه زندگي فردي و اجتمائي


      - [ ] مكه اغازگر تمدن بود و مديه پايه هاي تمدن را بنا نهاد


      پايه هاي تمدن


      توحيد محوري


      * پيامبر در اولين روز => قولوا لا اله الا الله تفلحوا ( لا اله : نفي معبود ديگر - الا ا...: اثبات خدا)
      من ءامن بالله و اليوم الاخر... و لا هم يحزنون:
      سه شرط خداوند براي دريافت اجر و غمگين نبودن ١) ايمان به خدا ٢) عمل صالح ٣) ايمان به اخرت


      ✍✍محور رسالت پيامبر => مبارزه با شرك از روز اول مبعث


      ������������اخرت گرايي


      ✍ديده ها را از افق تنگ دنيا فراتر بردن منكرين را با حقايق معاد اشنا كردن و مبارزه با عقايد خرافي


      ������اطاعت از خدا رسول امام( ولايت الهي و نفي طاغوت)
      ✍هدف رسول: نظام اجتمائي بر اساس قانون الهي


      ������يا ايها الذين امنو ... و اوالي الامر منكم
      علت اطاعت از خدا رسول و امام ، جزء زمره اهل ايمان بودن است.


      اصالت خانواده و مقام زن
      ������و من اياته ان خلق لكم من انفسكم ازواجا لتسكنوا اليها و جعل بينكم موده و رحمة
      !!!اين ايه با ايه مخصوص رشد فرزندان اشتباه نشود ( والله جعل لكم ... بنين و حفده)


      ������������✍
      زن قبل اسلام. زن بعد از اسلام


      ١- كالايي در كنار ساير كالاها ١- احياي منزلت زن
      ٢- زن مايه سر افكندي بود. ٢- حضور زن در جامعه با عفاف توام شد و به روابط به محيط خانواده گسيل شد
      ٣- حق مالكيت نداشتند. ٣- استقلال مالي
      ٤- صرفا ابزار هوس راني بودند. ٤- استفاده ابزاري ملغي شد
      حق خواهي و باطل ستيزي
      محمد رسول الله و الذين ... رحماء بينهم
      علت تحول در روابط معلول ايجاد نگرشي جديد در جامعه بود


      ������صف بندي مردود : صف بندي رايج : بر اساس منافع مادي و زير سلطه گرفتن كشورها
      ������صف بندي مقبول: جبهه حق( طرفداران عدالت ، كرامت اخلاقي و در يك كلام ولايت الهي ) و جبهه باطل( مشركان ستمگران مفسدات كه همان ولايت طاغوت)
      ✍✍در خواست هاي رسول اكرم از مسلمانان
      ١/برقراري پيوند برادري بين مسلمانان ٢/دفاع مانند اعضاي خانواده ٣/ مبارزه با مفسدان و ياري مستضعفان و ستم ديدگان


      ������������اعتدال در زندگي و بهره بردن از دنيا
      ������������قل حرم زينه الله التي اخرج لعباده .... في الحياة الدنيا
      ----
      زينت خداوند و روزهاي پاكي حرام نشده ( تفريط)


      ✍������قل حرم ربي الفواحش ماظهر و ما بطن.... بغير الحق
      ✍حرام ها: زشتكاري پيدا وپنهان ! گناه ! تجاوز به ناحق ! شرك به خدا ! نسبت دروغ بستن به خدا
      * هدف اصلي بايد رستگاري در اخرت باشد و براي رشد و تعالي زندگي دنيوي تلاش كند
      * هم بهره صحيح از نعمت هاي خدا و دنيا ببرند و هم با بندگي و راز و نياز براي تقرب و رستگاري اماده شوند
      * كناره نگيري كردن از جامعه و استفاده ازان براي حهت رستگاري
      *
      * پيامبر هم از افراط ( از خود ندانستن پناه بران به گوشه عبادتگاه و كناره گيري كردن از زندگي) و هم از ✍تفريط ( هواپرستان و ثروتمنداني كه به اندك مايه دنيا بسنده ميكنند )


      ������������مبارزه با جهل و خرافات
      ������������قل هل يستوي يعلمون ... اولوالباب
      * در اوايل فقط ١٧ نفر سواد خواندن و نوشتن ميدانستند
      * مردم زندگي سرشار از خرافات و مظاهر جهل ( شتر سالم را حرارت دادن ، زدن گاو نر) بودند
      * اولين ايات نازل شده دو مورد علم و دانش بود و پيامبر سعي كرد زندگي مبني بر تفكر علم و دانش است
      * پيامبر طلب علم بر هر مرد و زني واجب است))


      ✍علت شكستن سد جاهليت ١- دعوت مكرر قران به علم اندوزي و خردمندي
      ٢- تشويق هاي دائمي رسول


      ������������عدالت طلبي و طرد بي عدالتي
      ������������فلذلك فادع و استقم.... و امرت لاعدل بينكم
      جامعه عدالت محور هدف پيامبران بود
      * پيامبر همه امتياز هاي اشرافي را لغو كرد و هيچ قومي تا بر ديگري ترجيح نداد ( مبارزه با تبعيض نژادي )
      تصاوير کوچک فايل پيوست تصاوير کوچک فايل پيوست image.jpg  
      گيسوان تو شبيه اند به شب اما نه

      شب كه اينقدر نبايد به درازا بكشد !


      اینجام همیشه
      ویرایش توسط SEYED REZA : 27 اردیبهشت 1395 در ساعت 20:41

    6. Top | #6
      کاربر فعال

      Ashegh
      نمایش مشخصات
      نمونه تست حل شده درس ٨


      image.jpg
      گيسوان تو شبيه اند به شب اما نه

      شب كه اينقدر نبايد به درازا بكشد !


      اینجام همیشه
      ویرایش توسط SEYED REZA : 30 اردیبهشت 1395 در ساعت 23:09

    7. Top | #7
      کاربر فعال

      Ashegh
      نمایش مشخصات
      درس نهم ....


      اين مطلب در ٥ سال اخير كنكور ٩٠ تا ٩٤ هميشه يك تست را از ان خود كرده و هميشه سوال را دارد

      خلاصه درس

      اضافه خواهد شد

      شرح درس

      ������نکته درس 9 معارف پیش دانشگاهی������


      ❌آیه ی بسیار پرتکرار در کنکور❗️


      ������مطابق آیه شریفه: «اُدعُ إلی سَبیلِ رَبِّکَ بِالحِکمَةِ وَ المَوعِظَةِ الحَسَنَةِ وَ جادِلهُم بِالَّتی هِیَ أحسن»:


      ������✅در حوزه ی حضور مؤثر و فعال در جامعه ی «جهانی» (برای فطرت انسان ها)


      ������✅به «تأکید بر عقلانی بودن محتوای دین» اشاره دارد.


      ������سه روش برای گفتگو با مردم و رساندن پیام الهی پیشنهاد شده است:


      1⃣الحکمة= دانش متین و محکم 2⃣الموعظة الحسنة= اندرز نیکو 3⃣جادلهم بالّتی هی احسن= بحث منطقی


      ������کلمه ی «اُدعُ» خطاب به پیامبر (ص) بوده و به «دریافت و ابلاغ وحی» یعنی اولین قلمرو رسالت وی اشاره دارد.


      ������هدایت به راه (اُدعُ إلی سبیل) مربوط به توحید در ربوبیت (رَبِّکَ) است.


      ������این آیه اشاره به «وظایف رهبر» در جامعه ی اسلامی دارد.

      ������نکته درس 9 معارف پیش دانشگاهی������


      ������مطابق آیه شریفه: «قالَ موسی لِقَومِهِ استَعینوا بِاللهِ وَ اصبِروا إنَّ الأرضَ لِلهِ یورِثُها مَن یَشاءُ مِن عِبادِه وَ العاقِبَةُ لِلمُتَّقین»


      ������✅در حوزه تقویت توانایی های «فردی»:


      ������✅به «تقویت ایمان و اراده» اشاره دارد.


      ������برای تقویت ایمان (استَعینوا) و اراده (اصبروا):


      ������اعتقاد راسخ به دین، عزّت نفس، توکّل و اعتماد به خداوند، شجاعت، پایداری، عزم و اراده ی قوی و طهارت نفسانی لازم است.


      ������عبارت «إنَّ الأرضَ لِلهِ» اشاره به توحید در مالکیت است.


      ������کلمه ی «یَشاءُ»، اشاره به اراده الهی، مشیّت الهی، قضای الهی و توحید در ربوبیت دارد.


      ������عبارت «یورِثُها مَن یَشاءُ مِن عِبادِهِ» اشاره به پایان تاریخ دارد:


      ������زمین را بندگان صالح خدا و مستضعفان به ارث می برند.


      ������پایان تاریخ از آنِ حق خواهد بود و باطل شکست خورده و مغلوب عرصه را ترک خواهد کرد.


      ������کلمه ی «استَعینوا» تداعی کننده ی توحید در عبادت است.


      ������✅عاقبت نیکو و نیک فرجامی (العاقبة)، مخصوص پرهیزکاران (لِلمُتّقینَ) است که استعانت از خدا و صبر پیشه کردند.



      image.jpeg


      ������نکته درس 9 معارف پیش دانشگاهی������


      ������هدف بزرگ: تلاش برای جامعه و تمدن آرمانی اسلام


      ������لازمه ی رسیدن به این هدف بزرگ:


      1⃣برنامه 2⃣پرداخت هزینه و تحمل رنج ها و مشکلات


      ������مرتبط با سخن امام خمینی (ره):


      «حجم تحمل زحمت ها و رنج ها و فداکاری ها و جان نثاری ها و محرومیت ها، مناسب حجم بزرگی مقصود و ارزشمندی و علوّ رتبه ی آن است.»


      ������متناسب با عبارت شریفه ی «اصبِروا»


      ������بلند پروازی پنداشتن و دور از دسترس تلقی کردن این هدف معلولِ:


      1⃣تلقّی ظاهری و سطحی نگر از توانمندی های ذاتی انسان


      2⃣عدم آشنایی با آموزه های بیدارکننده و حیات بخش اسلام


      ������برنامه باید در چهار حوزه باشد:


      1⃣تقویت توانایی های فردی (2 برنامه)


      2⃣تحکیم بنیان خانواده (1 برنامه)


      3⃣تقویت بنیان های جامعه (4 برنامه)


      4⃣حضور مؤثر و فعال در جامعه ی جهانی (3 برنامه)
      گيسوان تو شبيه اند به شب اما نه

      شب كه اينقدر نبايد به درازا بكشد !


      اینجام همیشه
      ویرایش توسط SEYED REZA : 29 اردیبهشت 1395 در ساعت 13:32

    8. Top | #8
      کاربر فعال

      Ashegh
      نمایش مشخصات
      ادامه درس ٩

      نکته درس 9 معارف پیش دانشگاهی


      ❌ آیه ای که تاکنون در کنکور سراسری مستقیماً مورد سؤال نبوده است❗️


      مطابق آیه «وَ مَن یَتَوَلَّ اللهَ وَ رَسولَهُ وَ الَّذینَ آمَنوا فَإنَّ حِزبَ اللهِ هُمُ الغالِبونَ» (مائده 56)


      ✅شرط غلبه، چیرگی و پیروزی حزب (جمعیت) خدا= معلول


      پذیرش ولایتِ: 1⃣ خدا (الله) 2⃣ رسول (رسوله) 3⃣ مؤمنان (الَّذینَ آمنوا)= علت


      اشاره دارد به «توحید در ولایت» (یَتَوَلَّ الله)


      کلمه ی «غالِبون» قرابت مفهومی با «اُمَّةً وَسَطاً» دارد. یعنی:


      مسلمانان باید پیروز یا الگو و جلودار سایر امّت ها باشند.


      دو تجربه ی موفق (غالِبون): 1⃣برچیدن نظام شاهنشاهی و آفریدن انقلاب اسلامی، 2⃣پیروزی در دفاع مقدس


      آیه ی قبلی در قرآن: مائده 55 = آیه ی ولایت!


      «إنَّما وَلیُّکُمُ اللهَ وَ رَسولُهُ وَ الَّذینَ آمَنوا الَّذین یُقیمونَ الصَّلاةَ وَ یُؤتونَ الزَّکاةَ وَ هُم راکِعونَ»


      مصداق دقیق تر مؤمنان در آیه ی اول، حضرت علی (ع) است که در آیه ی دوم به عنوان صدقه دهنده در رکوع نماز، معرفی شده است.


      ---
      نکته درس 9 معارف پیش دانشگاهی


      مطابق آیه «وَ کَذلِکَ جَعَلناکُم اُمَّةً وَسَطاً لِتَکونوا شُهَداءَ عَلَی النّاسِ وَ یَکونُ الرَّسولُ عَلَیکُم شَهیداً»


      «وَسَطاً» به معنای اعتدال، میانه روی و پرهیز از افراط و تفریط است.


      «شُهَداء» یا «شَهید» به معنای «الگو» می باشد.


      یعنی رسول خدا، الگوی مسلمانان، و مسلمانان، الگوی مردم جهان هستند.


      ✅عامل الگو شدن مسلمانان برای سایر مردم جهان دو چیز است:


      1⃣میانه روی 2⃣الگو بودن پیامبر


      کلمه ی «رسول» در این آیه مفهوم هدایت ویژه انسان (تشریعی) را می رساند.


      هدایت خدا به سوی هدفی خاص، همان توحید در ربوبیت می باشد.
      گيسوان تو شبيه اند به شب اما نه

      شب كه اينقدر نبايد به درازا بكشد !


      اینجام همیشه

    9. Top | #9
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط SEYED REZA نمایش پست ها
      نمونه تست حل شده درس ٨


      فایل پیوست 54441
      این لینک خرابه

      هرگاه رد پای کسی که ارامشم را گرفته بود دنبال کردم به خودم رسیدم

    10. Top | #10
      کاربر فعال

      Ashegh
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط atefe_os نمایش پست ها
      این لینک خرابه
      به دلايلي توسط انجمن حذف شده اند
      دوباره جاينشين شدند!
      گيسوان تو شبيه اند به شب اما نه

      شب كه اينقدر نبايد به درازا بكشد !


      اینجام همیشه

    11. Top | #11
      کاربر فعال

      Ashegh
      نمایش مشخصات
      چند نكته
      ١)صفحه اول بعضی از درس ها مهم هستند.
      مثل درس های دوم ،سوم ، هفتم ،نهم ، چهارده و پانزده
      پس اونها رو خوب بخونید .
      ٢) توصیه های استاد دُرّی :

      دوستان وشاگردان عزیز سلام
      خسته نباشید از امتحانات
      برای امتحان دینی که روز شنبه برگزار میشه چند نکته رو لازم دونستم یاد آور بشم
      1-با توجه به درس اعتماد بر او در دینی دوم توکل شما به خدا وقتی معنا پیدا خواهد کرد که شما تلاش خود را نموده باشید اون وقت می تونید درپایان زحمتی که می کشید نتیجه رو به خودش بسپارید.
      2-دینی سوم از شانس شما دو روز مفید وقت داره واین شما هستید که باید این وقت حاصله رو مدیریت زمان کنید.مطمئن باشید که هنوزم برای جبران خدایی نکرده کوتاهی هاتون وقت هست
      3- هر درسی رو که می خونید به سوالات نهایی وتالیفی اون درس که در کانال موجود است مراجعه کنید و خودتون رو محک بزنید وپاسخ ها رو خوب به خاطر تون بسپارین
      4- یه دور تمام آیات واحادیث واجب الحفظ رو مرور کنید
      5-پیام آیات رو جداگانه یک دور کامل مرور کنید
      6- پاسخ اندیشه تحقیق ها رو هم جداگانه یک دور کامل بخوانید
      7-هرحدیثی که در کتاب است معمولا توضیحات بعد آن بی ارتباط با پیام آن حدیث نیست پس مطالب بعد از آن را هم خوب بخوانید
      8-بر روی یک کاغذ تمام اصطلاحات تعریفی را بنویسید مانند نفقه تقیه قاعده نفی سبیل و.... سپس هرکدام را برای خودتون تعریف کنید وبا مراجعه به تعریف کتاب کم وکاستی تعریف خود را اصلاح نمایید. (تعریف نامه در کانال منتشر شده است .)
      امیدوارم درامتحانات بدرخشید و موفق باشید
      یادتون نرود که پیروزی در مشت تلاشگران است.
      پس تا وقت باقی ست دست به کتاب شوید.خدا یاریگرتان باشد آمین
      گيسوان تو شبيه اند به شب اما نه

      شب كه اينقدر نبايد به درازا بكشد !


      اینجام همیشه

    12. Top | #12
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      دمت جییییییییییییز سید ....
      ادامه بده ...

      دوستان این تاپیک عااااالیه ...
      حتمن استفاده کنید ....

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن