[QUOTE=ali1375-0016;794934]کی نتنیجش میاد؟چه سناریو هایی پیش رو هست؟[/QUOTE
اصلا براش سناریو تعریف نکن دیدی ک همه ب خیال تکلیف معلوم شدن امروز بودیم ک سناریوی جدیدی شکل گرفت( ارجاع ب کمیسیون) هیچ پیش بینی نمیشه کرد جز اینکه امیدواری نسبت به بار قبل با رای گیری امروز بیشتر شده
یه مساله ای میترسونتم .
گوگل سرچ کردم گویا این مجلس ۳ خرداد تموم میشه و ۷ خرداد مجلس بعدی . حالا اگه این طرح بره مجلس بعدی دانش آموزا باید از اول زنگ بزنن نماینده ها جدید بهشون بفهمونن تاثیر معدل چجوریه ؟
راستی تو مجلس جدید فیاضی هستش؟
آقا این باهنر مگه نگفت دانش آموزا نگران نباشن، پی چرا امروز با تاثیر مثبت مخالفت کرد؟
Sent from my SM-N910H using Tapatalk
رای دیوان عدالت در مورد تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی لازمالاجراست
رئیس سازمان سنجش با ارائه توضیحاتی پیرامون ابطال یکی از بندهای تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری از سوی دیوان عدالت اداری گفت: ما گفتیم که در سال 95 میزان تأثیر سوابق تحصیلبراساس قوانین الزامآور است و نمیخواهیم بگوییم که رأی دیوان عدالت اداری را اجرا میکنیم یا خیر، زیرا رأی دیوان لازمالاجراست و اگر قوانین دیگری نباشد، حتماً آن را اجرا میکنیم.
خدایی افزود: براساس قانون مجلس و هیأت وزیران، قرار بود تأثیر سوابق تحصیلی با 25 درصد تأثیر آغاز شده و به تناسب افزایش یابد، ولی با توجه به اختلاف برداشت از قانون، نامهای با امضای محمد فرهادی وزیر علوم و رئیس شورای سنجش و پذیرش دانشجو به مجلس دادیم و از مجلس استفساریه کردیم که اگر تصویر دیگری از مجلس به دست ما نرسد، رأی دیوان عدالت اداری را به همان صورت اجرا میکنیم
خوب الان تو مجلس جدید کمیسیون آموزش ام از اول شکل میگیره دیگه درسته ؟ اگه آره اعضاش الان مشخصن یا اونم طول میکشه تا انتخاب شن ؟
نمایندگان با عدم تصویب کلیات طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها که مربوط به تاثیرگذاری معدل دانشآموزان در رتبه کنکور بود، این طرح را به کمیسیون آموزش مجلس ارجاع دادند. به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات و ماده واحده طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در خصوص لحاظ کردن معدل دانشآموزان در رتبه کنکور در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، دو بار برای بررسی و تصویب کلیات این طرح رایگیری کرد و هر دو بار ماده واحده و کلیات به تصویب نرسید.نمایندگان با ۱۱۱ رای موافق، ۵۳ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در مجلس با ماده واحده این طرح مخالفت کردند.باهنر در این خصوص گفت: بچههایی که پشت کنکور هستند نگرانند که اگر معدل ما کم باشد، چطور آموزش و پرورش میخواهد جبران کند؟ با اینکه شما در این طرح آوردهاید که وزارت آموزش و پرورش معدلهای پایین را جبران میکند، اما باید شفاف شود.وی ادامه داد: علاوه بر این پشتکنکوریها ابهامات جدی در مورد مصحح، طراح و آزمون دارند.در ماده واحده این طرح سابقه تحصیلی به شرح زیر تعریف شده بود:نمرات تعدادی از دروس دوره متوسطه دوم و پیش دانشگاهی که امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازهگیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات آموزش عالی آموزش و پرورش برگزار شده و به تدریج تعداد دروس مرتبط در هر گروه آزمایشی به کل ادوار فوق تعمیم مییابد.همچنین در تبصره این ماده واحده وزارت آموزش و پرورش مکلف شده بود تمهیدات لازم را برای جبران سوابق تحصیلی دانشآموزان و افزایش سطح حفاظت و استاندارد آزمون در راستای رعایت عدالت آموزشی انجام دهد.به دلیل مخالفت نمایندگان با کلیات این طرح، طرح مجددا به کمیسیون ارجاع شد.
مجلس بعدی شنبه 8 خرداد تشکیل میشه...ولی مطمئن باشین این فیاضی و زاهدی نمیذارن به مجلس بعدی برسه...
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)