حتما مشخص میشه ارواح عمشون
به نقل از نظرهای خبرگزاری فارسپدر و مادر و کلیه اقوامتان بگویید با نمایندگان در تماس باشند. به خدا اگه این موج مخالفت با معدل قوی بشود نمایندگان به آن رای نخواهند داد. در ضمن این طرخ یک طرح دو فوریتی است و برای تصویب نیاز به دو سوم رای موافق دارد به خدا راضی کردن کمی بیشتر از یک سوم نماینده ها کاری نداره و فقط یک یا علی و پشتکار شما را می طلبد. خبرگزاری محترم فارس خواهش میکنم تایید کن. به خدا دارم از استرس میمیرم.
سلام
همین چند دقیقه پیش گزارش تهیه کرده بودند از محل نگه داری سوابق تحصیلی
نشستند کارنامه شهید رجایی رو نگاه میکنند با کارنامه خود عمادی رو !
خب یکی نیست به اینا بگه اینا چه درد ما میخوره! اون خبرنگار گاو هم یک کلام از قضیه سوابق تحصیلی از عبدالرسول عمادی نپرسید!
کاسه ای زیر نیم کاسه است !موضوع به این داغی رو ول کردند نشستند کارنامه عمادی رو نگاه میکنند!
فکر کنم تاثیرو میخوان قطعی نگه دارند که هیچ سئوالی نپرسید
خداوندا، لعنت کن آن کس را که برای اولین بار در ذهنش ساخت امتحانی مانند کنکوررا کرد
VIVA Math & Physics
E=mC2
One day I will Become Successful
~رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور از ارائه طرح 2 فوریتی نمایندگان مجلس برای اجرای قانون سنجش و پذیرش در مجلس خبر داد و گفت: این طرح 2 فوریتی در واقع اصلاحیه ای برای رای صادر شده دیوان عدالت اداری است.
مجلس هفته آینده برای سوابق تحصیلی اصلاحیه صادر می کندابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این طرح 2 فوریتی با امضا 60 نماینده به مجلس ارائه شد، که قرار است هفته آینده در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد. در این جلسه میزان تاثیر سوابق تحصیلی مطرح نیست.
وی ادامه داد: در این طرح 2 فوریتی، مجلس در نظر دارد، اصلاحیه ای بر رای صادر شده دیوان عدالت اداری صادر کند. چندی پیش دیوان عدالت اداری یک رای در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی صادر کرده بود. این اصلاحیه راه مجلس را برای تصمیم گیری در خصوص میزان تاثیر سوابق تحصیلی باز می کند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: مطابق تعریف قانون اساسی، ایجاد سوابق تحصیلی به عهده آموزش و پرورش است اما میزان تاثیر و نحوه آن را شورای سنجش و پذیرش دانشجو معین می کند که این قانون مصوبه سال 92 است.
خدایی با اشاره به مصوبه سال 92 شورای سنجش و پذیرش دانشجو، یادآور شد: در سال 92 تاثیر 25 درصدی تاثیر سوابق تحصیلی تصویب شد اما برداشت دیوان عدالت اداری و رای هیات عمومی این دیوان از این مصوبه نکته دیگری بود.
به گفته رئیس سازمان سنجش، دیوان عدالت اداری این برداشت را داشت که چون سه سال تحصیلی در این سوابق محقق نشده در نتیجه یکی از بندهای مصوبه مربوط به شورای سنجش و پذیرش باطل است.
وی افزود: این در حالیست که منظور از این مصوبه تنها بخشی از سه سال تحصیلی است که مورد قبول شورای سنجش و پذیرش قرار می گیرد نه همه سوابق.
خدایی تاکید کرد: بعد از اصلاحیه مجلس، سازمان سنجش و آموزش کشور می تواند پیشنهادهای خود را مطرح کند؛ چرا که اصلاحیه مجلس شرایط را برای تصمیم گیری بهتر مهیا می کند.
مجلس هفته آینده برای سوابق تحصیلی اصلاحیه صادر می کند
آقا اینا الکی دارن میگن مثبت....میخوان قطعیش کنن نامردا
الهی آنگونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم...
و آنگونه ام بمیران که به وجد نیاید کسی از نبودنم
ضمن عرض سلام و خدا قوت به نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی
این نامه صحبت میلیون ها داوطلب کنکور خطاب به شماست؛
نمایندگان محترم با توجه به رای دیوان عالی عدالت کشور مبنی بر ابطال بندی از طرح سنجش و پذیرش دانشجو و صحبت های ضد و نقیض هر یک از مسئولین در این رابطه،مقاومت سازمان سنجش در پذیرش رای و درخواست سازمان فوق الذکر از مجلس برای استفساریه قانون،خواهشمندم حرف های جمعیت موافقان اجرای رای دیوان عدالت اداری کشور(در رابطه با باطل کردن تاثیر سوابق تحصیلی به صورت قطعی و مستقیم) را بخوانید.
از روز اعلام این رای ما دانش آموزان واکنش های مختلفی داشته ایم اما همانطور که درخبرها بوده است موافقان اجرای رای دیوان(باطل کردن تاثیر سوابق تحصیلی به صورت قطعی و مستقیم) بیشتر از مخالفان بوده است.اما صحبت هایی می شود که امکان دارد در مجلس این رای نادیده گرفته شود.صحبت هایی که دوستان من با تعدادی از نمایندگان داشته اند این بوده که برای عده ای که معدل آن ها پایین است ترمیم معدل گذاشته شده است ،اما این راه با توجه به فاصله 1 ماهه تا کنکور بدترین آثار را برای دانش آموز کنکوری دارد؛چرا که وی باید از حالت تستی خوانی و دوران جمع بندی دروسش به تشریحی خوانی تغییر حالت دهد که این فاجعه است.در ضمن آموزش و پرورش هنوز سامانه الکترونیکی را برای ثبت نام طراحی نکرده و ثبت نام با تکمیل فرم کاغذی و پرداخت هزینه می باشد.یعنی اگر آموزش و پرورش نتواند این طرح را اجرا کند بسیاری از داوطلبین هم وقت و هم هزینه ای را که کرده اند برایشان عملا بی سود و فایده است و نگرانی و استرس داوطلبان بیش از پیش می شود.
تعدادی از اعضای کمسیون می گویند:«که این فشار از سوی انتشاراتی ها و موسسات کنکوری برای حذف سوابق تحصیلی است و باید معدل به صورت تاثیر مستقیم اعمال شود.»اما واقعا چه شد؟! آیا در این 2 سال که طرح به صورت تاثیر مستقیم معدل اجرا شد تاثیرات مفید فراوانی داشت؟ در پاسخ باید بگویم که این چنین نیست!افزایش تعداد پشت کنکوری ها(افرادی که معدل پایین دارند اما پشتکار بالا برای به دست آوردن رشته موردعلاقه شان)،خودکشی داوطلبین،فارغ التحصیلان ناکارآمد،تعداد بیکاران جامعه،جرم،فساد و بزهکاری،سن ازدوج،پیری جمعیت،فرار مغزها،کاهش زاد و ولد،نبود سیستم آموزشی هدفمند در سطح کشور حتی در مناطق محروم از توفیقات این طرح سنجش و پذیرش دانشجو در پی حذف کنکور بوده است.
تاثیر مستقیم معدل طی این دو سال باعث می شد که عده ای سال سوم دبیرستان را فقط به مطالعه تشریحی خوانی و حفظ مطالب بپردازند و عملا با گرفتن نمرات بالا در دروس نهایی(19 به بالا)؛ با تقلب یا بدون تقلب؛ با درصدهای میانگین 40% (با توجه به کارنامه های داوطلبین کنکور سراسری 1394) قبولی خود را در رشته های پرطرفدار تضمین کنند و به راحتی جای کسانی که با پشتکار یک سال کنکور را با تمام وجود خوانده اند منتهی نمرات پایین تری داشته اند بگیرند.از طرفی ما شاهد هستیم که اگر امتحانات نهایی تعیین کننده تلاش هستند باید تمام کسانیکه نمرات 19 و 20 دارند رتبه های برتر کنکور باشند اما در 80% موارد این چنین نیست.(رتبه1کنکور 1390رستگار رحمانی بامعدل 13)
چرا امتحانات نهایی تعیین کننده خوبی برای سوابق تحصیلی دانش آموزان نیست؟
1- ممکن است دانش آموزی در این دوران دچار بیماری و یا حادثه ای ناگوار«مرگ اعضای خانواده و ...» شده باشد.
2- در حوزه های امتحانی تقلب وجود دارد.(علی الخصوص شهرستان ها)
3- امنیت سوالات بالا نیست؛در همین سال گذشته در برخی حوزه ها سوالات بین دانش آموزان ردوبدل می شد؛زیرا افراد مسئول حوزه با آنها رابطه خویشاوندی و فامیلی داشتند . مسئولان آموزش و پرورش انکار می کنند!!
4- پاسخنامه سوالات امتحان نهایی در برخی سوالات(70%مواقع) جای کافی را نداشته و باعث کاهش نمره می شود.
5- تصحیح سوالات توسط مصحح در بسیاری موارد سلیقه ای و دقت ناکافی است.شاهد هستیم با اعتراض بر روی نمرات پس از انتشار در اغلب موارد شاهد کاهش یا افزایش نمرات هستیم
6- تراکنش های مالی بسیار بالا برای برگزاری کلاس های آمادگی،کتاب ها،آزمون های شبیه سازی(هم اکنون توسط قلمچی،گاج،خیلی سبز و... به داوطلبان ارائه می شود.) وجود دارد.
7- در برخی مدارس شهرهای بزرگ دبیران زبده برای آموزش وجود دارد اما در شهرستان ها این چنین نیست.
پس طرح سنجش و پذیرش دانشجو به کمک سوابق تحصیلی نه تنها باعث حذف کنکور و تراکنش های مالی زیاد آن نشد،بلکه باعث افزایش و سودآوری بسیاری از موسسات شده است.به همین خاطر از شما درخواست میکنیم که در ایده آل ترین شرایط و برای حفظ آرامش میان داوطلبانی که چه نمرات بالا و چه نمرات پایین دارند این طرح از حالت تاثیر مستقیم سوابق(یعنی سوابق تحصیلی چه به نفع یا چه به ضرر داوطلب باشد باید تاثیر در رتبه اش داشته باشد) خارج و به حالت تاثیر مثبت (یعنی اگر با سوابق تحصیلی رتبه داوطلب خوب می شود،مورد ملاک باشد،اما اگر این نمرات باعث ضرر و زیان وی می شود،تاثیری در رتبه نداشته باشد) قرار گیرد.امیدواریم تاثیر به حالت مثبت شود تا شوک جدیدی به داوطلبان با نمرات پایین که با تلاش در حال ادامه راه هستند وارد نشود و به راهشان ادامه دهند.
لازم به یاد آوریست؛تمام صحبت های ما جمعیت موافقان رای دیوان عدالت اداری با سند،دلیل و مدرک است که حاضر به ارائه آن هستیم./
با سپاس از شما
پاسخ به سوالات سربازی
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)