دوستان خودتون بگید
اگه با این وضعیت تاثیر قطعی به جلو پیش بریم
و تاثیر رو هم سال به سال زیاد ترش کنن
و از طرفی هم 80 درصد داوطلبین معدل پایین دارن
میدونید تا 5 سال دیگه چه فاجعه ای پیش میاد ؟؟؟؟؟
متن تاثیرگذار که اگه بتونیم به یکی از نماینده ها برسونیم و ایشان به عنوان مخالف در صحن مجلس قبل از رای گیری بیان کند ورق برمیگردد.خواهشا اگر کسی میتونه این متن را بدست یک نماینده آشنا برسونه اعلام و اقدام کنه.
۱-سئواالات امتحانات نهایی کشوری می باشد و این سئوالات هرساله دارای معایبی بوده و ساختارسئولات اشکال داشته اند و بسیاری از آنها واقعا استاندارد نبوده اند و همین عامل می تواند باعثکاهش معدل دانش آموزان گردد.آیا واقعا سئوالات هر درس در هر سال یک ارزش و استاندارد لازم راداشته است؟مثلا امتحان فیزیک سال ۹۰با ۹۱ واقعا یک بار ارزشی داشته اند؟واقعا کارشناسانی رامامور کنیم و سئوالات امتحانات نهایی سه نوبت مثلا خرداد.شهریور .دیماه را در دروس مختلف بررسیو بایکدیگر مقایسه نمایند .مشاهده خواهید کرد که از لحاظ سختی و سادگی واقعا در یک حد و اندازهنیستند . شاید بگویید سئولات کنکور هم همین گونه هستند .اما دوستان باید توجه داشته باشند دراینجا مهم معدل است که برای همیشه برای یک دانش آموز ثبت و ماندگار خواهد شد. اما کنکور اگرچنین بود می توان در کنکور سال بعد جبران کرد.۲- بسیاری از کلید تصحیح سئولات امتحانات نهایی در حوزه ها استاندارد نیستند و اغلب در انها نظرهمکاران محترم مهم است را درج کرده اند که همین عامل باعث می گردد هر دبیری به یک روش و بهصلاح دید خود تصحیح نماید . و متاسفانه در کل کشور هماهنگی نخواهد بود.مگرنه اینکه گاهی اوقاتمشاهده شده نظر یک دبیر را دبیر دیگر رد می نماید ؟مگر بارها اتفاق نیفتاده ژوری ها (مصحح هایدوم )فقط امضاء می کنند و نظر مصحح اول را تایید می کنند بدون حتی یک مطالعه کوتاه پاسخ دانشآموزان ؟یعنی اینها روی معدل دانش آموزان تاثیر ندارد؟۳- به علت اشکال داشتن سئولات امتحانات نهایی متاسفانه بارها کلید سئولات امتحانات نهایی مجدداتوسط شورای هر استان یا شهراستان مورد بازنگری قرار گرفته اند و باعث عدم هماهنگی در کشورگردیده اند.و این عامل باعث کاهش نمرات یا افزایش نمرات می گردد و از حالت استاندارد بیرون میآید.۴- وقتی سئولات نهایی کشوری هستند به نظر شما آیا توانایی تدریس دبیران در تمام شهرهای ایرانیکسان است؟ سازمان سنجش به علت عدم برخورداری شهرها از امکانات آموزشی به حساب خودشانآمده اند منطقه بندی (۱و۲و۳)بوجود آورده اند اما آیا در تقسیم دبیران نیز منطقه بندی کرده اند ؟ آیاروش تدریس دبیری که در تهران تدریس می کند و اکثر امکانات آموزشی دارد با دبیری که در مناطقمتوسط ومحروم تدریس می کند یکسان است؟آیا دانش آموزان این دبیر در امتحانات موفق تر نیستند؟شاید برخی عزیزان بگویند سئولات در حد دانش آموزان متوسط طراحی می شود اما در اینجا موضوعکسب توانایی و معدل مهم است !قدر مسلم است وقتی سئولات در حد متوسط باشد برای دانشآموزان منطقه یک یا دانش آموزان شهرهای برخودار بسیار ساده خواهد بود و باعث افزایش معدل آنهاخواهد شد. چرا کسی به این موضوع توجه نمی کند.در این مقوله تاثیر معدل، چه فکری برای دانشآموزان روستایی شده که سرباز معلم برای آنها تدریس می کند ! وهیچ امکانات آموزشی ندارند!!ایمسئولان عزیز همین دانش آموز روستایی در کنکور دلش به منطقه بندی ۱و۲و۳خوش است اما درتاثیر مستقیم معدل دلش به چه خوش باشد؟؟مسئولان عزیز موضوع تنها به روستائیان ما ختم نمیشود ،بلکه به شهرهای ضعیف هم ربط دارد . وقتی در مدرسه ای یکماه از سال می رود دبیرندارد بعددبیر می دهند فکر می کنید این موضوع روی معدل دانش آموزان تاثیر ندارد؟تاکی ما باید سرمان را زیربرف کنیم!!!!۵- مهمترین موضوع دیگر این هست که اجازه دهید یکبار دیگر صدا و سیما از انبار و مراکز قرنطینهطراحی سئولات .تصحیح ونگهداری آنها در سازمان سنجش فیلم نشان دهند خواهید دید چه امکاناتیرا گذاشته اند .حالا سئوالم از مسئولان این است .چرا این کارها را انجام داده و می دهید مگر نه بخاطرصیانت از حق داوطلبان است . یا فقط بخاط آبروی خودتان است؟ حالا انصافاً یک برگشتی بزنید و بهحوزه های تصحیح امتحانات نهایی در این چندسال اخیر یعنی همین سال ۸۴ تا حالا بیندازید، جقدراستاندارد بوده اند ؟ ای کاش مسئولان صدا و سیما می رفتند و درهمین دیماه ۹۲ از حوزه هایتصحیح امتحانات نهایی برخی شهرها فیلم تهیه می کردند که چقدر از لحاظ امنیتی و نظارتی بخصوصروی کار مصححان دقت لازم بکار برده شده !! نمیخواهم مسئولان آموزش وپرورش را زیر سئوال ببرمچراکه باحداقل بودجه و امکانات دارند انجام وظیفه می نمایند اما میخواهم به مسئولان مرتبط با موضوعتاثیر معدل بگویم یعنی به نظر شما اینها در معدل دانش آموزان برخی شهرها در افزایش یا کاهش تاثیرندارند؟با این افزایش تاثیر معدل، آیا دخل و تصرف برخی در این زمینه بیشتر نمی شود. باز تاکید مینمایم قصد توهین یا بی ادبی به هیچ یک از همکارانم را ندارم اما در کل دارم موضوع را شرح می دهمتا بدانیم ایا معدل واقعی دانش آموزان همین است؟۶-وقتی یک دانش آموز زرنگ و مستعد در اوج امتحانات یکی از والدینش را ازدست می دهد به نظرشما روی معدل وی تاثیر نمی گذارد؟ شاید بگویید در غائبین موجه تابستان مجددا امتحان دهد ! اما آیاواقعا این فرد در دوماه التیام یافته و به راحتی خود را پیدا می کند؟ قطعا روی معدل وی تاثیر گذارخواهد بود.اما موضوع مهم این است آیا باید تا همیشه تاوان این اتفاق را بدهد؟ وقتی معدل وی کاهشیافته پس همیشه در کنکور و در تاثیر سوابق ضرر خواهد کرد. در سالهای قبل اگر فردی در کنکور ضررمی کرد با بازیابی خود در سال بعد در کنکور جبران می کرد اما معدل که همیشگی همراه فرد خواهدبود و به راحتی قابل جبران نیست .چون چندسال عقب خواهد افتاد . بخصوص اینکه جبران معدل درهمان رشته فعلا به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و ممنوع می باشد.۷- آیا مسئولان ما به حوزه های برگزاری امتحانات نهایی دقت کرده اند ؟ وقتی دانش آموزی از کمترینوسیله خنک کننده یاگرم کننده در اغلب حوزه ها برخوردار نیست .وقتی برخی حوزه های امتحانی ازصندلی ها ی مناسب برخوردار نیستند . وقتی مراقبان در حوزه های امتحانی استانداردهای آیین نامهامتحانات وزارت را رعایت نمی نمایند.وقتی نحوه مراقبت و به عبارتی سخت گیری در همه حوزه هایامتحانی یکسان نیست . وقتی خود مسئولان سازمان سنجش به تدریج دارند حوزه های کنکور را ازمدارس حذف و به دانشگاهها منتقل می کنند به نظر شما چه معنایی می تواند داشته باشد؟غیراز ایناست که این حوزه ها و محلها مناسب کنکور نبوده اند و باعث اعتراض داوطلبان شده و مجبور به اینکارشده اند .پس یعنی حوزه های مدارس مناسب امتحانات نهایی نیز جهت تاثیر در کنکور نیستند؟یعنی بهنظر شما این موارد روی معدل نهایی دانش آموزان تاثیر ندارد؟۸-وقتی دانش آموزان خاص که الحمدالله خودشان استعداد بالایی دارند و از طرف دیگر با برخورداریبیشترین امکانات در مدارس و کلاسهای فوق برنامه منظم ، دارند درس میخوانند به نظر شما بایدسئولات امتحانات نهایی آنها با سایردانش آموزان یکی باشد؟حتی مدارس خاص نیز در هر استان بااستان دیگر متفاوت بوده و امکان استعداد پروری را ندارند و همین مدارس باعث افت بسیاری از دانشآموزان شدند . از برخی دانش آموزان که در مدارس عادی خودشان نمیخواهند درس بخوانند ،اما انصافا بارهامشاهده کرده ام وقتی یک دبیر از مدارس خاص را به یک کلاس از مدارس عادی می بریم یا آنها درکلاسهای کنکور این دبیران شرکت می کنند لذت می برند و می گویند ما تاحالا با این مفاهیم و روشهااصلا روبرو نشده بودیم . حال ایا باز هم باید معدل دانش آموزان مدارس خاص را با دانش آموزانمدارس عادی یکسان در نظر بگیریم .فکر نمی کنید این یک نوع بی انصافی هست ؟به نظر شما نبایدمانند همان منطقه بندی کنکور که شهرها را به برخوردار و غیر برخوردار تقسیم نموده اند باید مدارس ومعدل ها نیر یک تقسیم بندی برای آنان در نظر گرفته شود؟یا فقط همان تاثیر مثبت تنها در نظر گرفته شود.۹-طبق بند الف ماده یک طرح سنجش وپذیرش دانشجو در دانشگاهها که به تازگی هم به تصویبمجلس شورای اسلامی رسیده است ،سابقه تحصیلی به نمرات دروس سه سال آخر دوره متوسطهگفته می شود که امتحانات آن مطابق اصول سنجش واندازه گیری توسط وزارت آموزش و پرورش بهصورت سراسری ،نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش برگزار شود. حالهمین بند خود می تواند مورد سئوال قرار گیرد!!! وقتی سابقه تحصیلی مصوب شده که دروس سهسال آخر باشد پس استفاده از فقط نمرات دروس سال سوم تخلف و عدول از این ماده محسوب میشود.مگر عمل طبق دستورالعمل های گذشته،به عبارتی باید امتحانات دروس سه سال که نهایی شدنمرات را بعنوان سوابق تحصیلی تاثیر دهند.از طرف دیگر وقتی تاکید شده که امتحانات استاندارد باشدمی توان شکایت کرد که کارشناسانی در این زمینه بررسی نمایند آیا واقعا امتحانات استاندارد بودهاند یا خیر؟دوستان گلم خواهش میکنم این متن را + تصویر نظرسنجی انتشارات فار در مورد تاثیر معدل که نشان میدهد ۹۰ در صد بچه ها با تاثیر قطعی مخالفند را برای نمایند گان کمیسیون آموزش پیامک و ایمیل کنید. یا علی وتوضیح بدین که معدل زیر 17 ترازش زیر 4000 میاد و اگه خودش را هم بکشد باز نمی تواند رتبه خوبی بیاورد.یعنی نا امیدی 80 در صد از بچه ها و بریدن آنها و عدم انگیزه خواندنخواهشا اگر کسی توان رساندن این متن به صحن مجلس را دارد اعلام و سپس اقدام کند.
- erfan_mehdipourسلام آقای حجازی خسته نباشید.آخرین خبرو شنیدین که مجلس استفساریه داد؟خبرش رو سایت نشر هست.یعنی الآن دوباره معدلو میخوان تاثیر قطعی بدن؟تو رو خدا کاری بکنین.نذارین امسالم مثه سالای قبل دوباره به هدفمون بخاطر تاثیر قطعی معدل نرسیم.بخدا اگه دوباره بخوان این معدلو تاثیر بدن دیگه هیچی تو این دنیا برام مهم نیست.چون میدونم هیچوقت به هدفم نمیرسم.خودمو میکشم.چون تنها امیدم همین ابطال معدل بود که اونم مجلس گرفت پیچوندش.آقای حجازی تو رو خدا زودی جواب منو بدین.اصلا حالم خوب نیست
- konkur.vakilسلام . من هم مثل شما از خبر منتشر شده متعجب شدم . این موضوع نشان دهنده تلاش خیلی زباد سازمان سنجش و وزارت علوم و رایزنی های گسترده جهت تصویب این قانون است . مطمعن باشید ما هم همه تلاش خودمان را در حد توان و وسع خواهیم کرد. ان شا الله که نتیجه نهایی برای همه داوطلبان راضی کننده باشد .
این احمقا دارن هر کاری میکنن که حکم دیوان اجرا نشه ...
کاش میشد کمپینی چیزی زد علیه این سنجش و کاراش ... حیف ...
There is enough light for one who wants to see
___________________
...Chemistry : Chem is Try
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)