مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا﴿32 المائدة﴾
هر كس انساني را از مرگ رهائي بخشد چنان است كه گوئي همه مردم را زنده كرده است!
مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا﴿32 المائدة﴾
هر كس انساني را از مرگ رهائي بخشد چنان است كه گوئي همه مردم را زنده كرده است!
بنظرم تو این نوع سوالا نباید به کتاب درسی اکتفا کرد...مثلا:
هنر 90:نقدالنصوص فجر اسلام و تذکره الاولیا
خارج91:سیاه مشق نصاب الصبیان و موسیقی شعر
خارج 94:غزل واره و شبگیر
تجربی 94:الحیات کمدی الهی بهشت گمشده وفاوست
ریاضی 94:خانگی سیر الملوک روضه خلد و گنجشک و جبرئیل
نوع کتابای بالا دقیقا تو کتاب مشخص نشده ولی کنکور بوده
هرچند من فکر نمیکنم 95 بازم بدن چون 94 سه بار دادن ولی احتمالش تو 96 یا 97 هست!
نکته جالب اینکه من اولش ویکی پدیا و گوگل میگشتم درمورد کتابا رو لقمه نوشتم کمدی الهی و بهشت گمشده منظومن بعد دیدم تو کنکور 94 هم اومده!!طراح این سوال تجربی واقعا باهوش و زرنگ بوده فک کنم کمتر کسی قبل کنکور میدونست این 2 کتاب جفتشون منظومن!!
مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا﴿32 المائدة﴾
هر كس انساني را از مرگ رهائي بخشد چنان است كه گوئي همه مردم را زنده كرده است!
ویرایش توسط ezio auditore77 : 14 بهمن 1394 در ساعت 16:20
تستای تاریخ ادبیات یا خیلی سختن یا خیلی آسون+صلاح مملکت خویش را خسروان دانند!
بنظرم باید واسه تک تک تستای ادبیات وقت گذاشت حتی زبان فارسی!
احتمالا این کارنامه ر دیده باشید...به تاثیر ادبیات توجه کنید!یعنی این دوست عزیز وقتی عمومیاش تموم کرده مطمئن بوده پزشکی میاره...به هرکی میگم باورش نمیشه فک میکنن سهمیه ای بودهالبته احتمال میدم معدلش خیلی خوب و درحد 20 بوده باشه!تخمین رتبش هم 2500 تا 3000 منطقه 1 خخخخخ احتمالا خودش هم سورپرایز شده!
(شیمی 27ادبیات 96
)
![]()
مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا﴿32 المائدة﴾
هر كس انساني را از مرگ رهائي بخشد چنان است كه گوئي همه مردم را زنده كرده است!
ویرایش توسط ezio auditore77 : 14 بهمن 1394 در ساعت 16:40
ممنون از شما دوست عزیز
ولی من فکر میکنم هدف از اینطور سوال دادن این باشه که دانش آموز بدونه دقیقا هر اثر مربوط به کدوم فصل از کتاب میشه و اینکه بدونه شعر هست یا نه.
ببینید توی آثار حماسی که فقط شاهنامههای منثور، منثور هست! یعنی حتی شاهنامه ی فردوسی هم منثور نیست چون شعر هست. (مراجعه بشه به درآمد حماسه)
توی آثار تعلیمی، هم نمونههاش رو توی درآمد تعلیمی آورده که کدوما منثوره.
توی آثار غنایی، مصادیقش رو توی درآمد غنایی آورده که برای مثال، داستانها و سفرنامهها و ترجمهها و... منثورند. شما باید بدونید مضمون هرکتاب چیه. مضمون بیشتر آثار با دونستن اینکه نام اون اثر در کدوم بخش هر کتاب ادبیات آورده شده میشه فهمید. بقیهاش هم از آخر کتاب در مورد نویسنده اش مطالعه کنید متوجه میشید.
آقا اصلا فرض بگیریم که هدف طراح کنکور این نبوده و میخواستی سوال حفظی طرح کنه، شما برو سوالات هنر ۹۴ رو ببین. دقیقا سوالاتی که در مورد تاریخ ادبیات طرح شده و تیپ جدید هم هست میخواد همین هدف رو دنبال کنه.
برای همین باید کتاب رو مفهومی بخونید یعنی اینکه بدونید هر اثر مضمونش چیه، حرف حسابش چیه. درآمدها رو هم اگر کامل بفهمید فرق آثار منثور و منظوم رو میتونید راحت تشخیص بدید.
البته خوندن مواردی که توسط @ezio auditore77 رو توصیه میکنم ولی نه صرفا برای حفظ کردنشون ، برای یاد گرفتنشون. مطمئن باشید اگر همه بخوان مثل شماها اینطوری حفظ کنند سال بعد مثل تیپ هنر ۹۴ سوال میدن که فقط اونایی که مفهومی کتاب رو می خونن و نه فقط حفظ تاریخ ادبیات و کلمه بتونن جواب بدن.
این تاپیک خوبه اما یه نکته بگم که :
نیاز نیست همه آثار های منظوم و منثور رو حفظ باشیم
همین که بدونیم فلان کتاب برا فلانی هست و بعد بگیم آیا اون طرف شعار بوده یا ن؟ اصلا شعر می گفته یا نویسنده بوده ؟ با این روش به گفته شاهین زاد 95 درصد تستا حل میشه
اینم گفتم که اونایی که دی وی دیش رو ندارن استفاده کنن مثلا خود شاهین زاد تا به همین مبحث رسید مثال دکتر علی شریعتی رو زد ! متن کتاب رو بخونید نوشته نویسنده !
پس ایشون اصلا اثارش منظوم نیست ! و همش نثر هست
نه عزیزم صفحه اول پست 2 گذاشتم...
فک کنم کامل باشه![]()
مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا﴿32 المائدة﴾
هر كس انساني را از مرگ رهائي بخشد چنان است كه گوئي همه مردم را زنده كرده است!
مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا﴿32 المائدة﴾
هر كس انساني را از مرگ رهائي بخشد چنان است كه گوئي همه مردم را زنده كرده است!
run forrest runnn
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)