الف) دروس عمومي
نام کتاب |
کد کتاب |
پايه تدريس |
سال چاپ |
حذفيات و ملاحظات |
قرآن و تعليمات ديني2 (دينوزندگي 2) |
222 |
دوم |
92 |
1- فعاليت ها شامل:
نمونه يابي درصفحة 11- خودکاوي درصفحات 89 ، 90 و 118 - مقايسه در صفحة 91- ذکرنمونه ها در صفحات 106 ، 117 و 129- تطبيق در صفحات 119 و 151- همفکري در صفحة 128 - تفکر در آيات درصفحة 130- بررسي در صفحات 131 ، 167 و180
2- پيشنهادها در صفحات 14 ، 28 تا 31 ، 41 ، 59 ، 67 ، 75 ، 83 ، 109 ، 123 ، 133 ، 143 ، 159 ، 187 و 189
3- يادآوريها در صفحات 2 تا 3 ، 101 و 111
4- شعر صفحة 15
5- پاورقيهاي کتاب
6- ترجمههايي که در مقابل آيات درکتاب نوشته شده است.
7- گامها در صفحات 27 ، 47 ، 97 ، 108 ، 123 ، 142 ، 158 ، 173 و 188
8- بيشتر بدانيم درصفحات23 ، 25 تا 27 ، 57 تا 58 ، 93 تا 96 ،99، 120تا122 ، 141 تا 142 ، 153تا157 ، 171تا 172 ،185تا186
9- مطالب نوشته شده در کادر آبي: صفحات 8 تا 11 و 19 تا 21 و 39 تا 40 |
|
|
|
|
|
قرآن و تعليمات ديني 3 (دين وزندگي 3 ) |
251 |
سوم |
93 |
1- فعاليتها شامل:
بررسي در صفحات 15، 30، 102، 176 , 190، 202،
جستوجو در صفحة 39
راه حل در صفحة 192
شناسايي عوامل در صفحة 203
تطبيق در صفحات 42، 44، 88، 139
خودارزيابي در صفحات 113، 161، 178
مقايسه در صفحة 120
انديشه در صفحة 138
طبقهبندي در صفحة 189
2- براي مطالعهها : در صفحات 15 تا 16، 28 تا 29، 33، 34 تا 35، 41، 44 تا 46، 56 تا 57، 65 تا 66، 78، 90 تا 91، 92، 99، 101 تا 102، 120 تا 121، 126 تا 129، 140، 150 ، 162 تا 163، 174، 181 تا 182، 192 تا 195، 205، 207 تا 212
3- پيشنهادها : در صفحات 35، 47، 57، 72، 93، 106، 115، 131، 141، 165، 183، 195
4- گامها : در صفحات 18، 71، 107، 130، 151، 166، 206
5- يادآوريها : در صفحات 6 تا 7، 154، 168 تا 169
6- ترجمههايي که در مقابل آيات در کتاب نوشته شده است.
7- پاورقيها |
|
|
|
|
|
معارف اسلامي ( دين وزندگي ) |
1/285 |
پيشدانشگاهي |
94 |
1- فعاليتها شامل :
- بررسي در صفحات 28، 51 ، 59، 61, 72، 96 - برنامهريزي در صفحه 62 - پيشنهاد در صفحة 20، 29، 40، 77 ,88-ذکر نمونهها در صفحه 47- خودارزيابي در صفحات 34،36،69، 73- همانديشي در صفحات 93و 98, مقايسه در صفحه 33, پيام آيات در صفحه24, يادآوري در صفحه3
2- براي مطالعه: در صفحات 10 تا 12، 19 تا 20, 53 تا 54, 63، 75 تا 76، 95،97 تا98، 99 تا 102, 110 تا 138
3- ترجمههايي که در مقابل آيات نوشته شده است.
4- پاورقيها
5- کتابنامه |
|
|
|
|
|
عربي 2 کليه رشتهها (به استثناي رشته ادبيات و علوم انساني) |
1/224 |
دوم |
92 |
- بخشهاي الصورالجماليه في القرآن الکريم في رحاب نهج البلاغه و في ظلال الدعاء
- تمامي متون تحت عنوان «کَـيـفَ» در هر ده درس کتاب
- مبحث اسماء خمسه
- مبحث «اشعةُالقمـرِالفِضّـيَّـة ُ» (جايگاه صفت در ترکيب اضافي)
- مبحث تطابق عدد و معدود |
عربي3 کليه رشتهها (به استثناي رشته ادبيات و علوم انساني) |
1/254 |
سوم |
93 |
- - نوع تقسيم حال:«حال فعليه و اسميه»
- - مبحث«واو حاليه»/ مبحث (ماضي+ماضي=ماضي بعيد يا ماضي ساده) و(ماضي+مضارع= ماضي استمراري)
- - نقش «حال» بودنِ کلمه «وَحدَهُ»
- - فعل مضاعف
- - اسماء خمسه
- - پاورقي درباره نکره مقصوده بودن (ايّ) و (ايّة)
- - بحث توابع(عطف بيان و صفت)
- - متن دوم درس دوم تحت عنوان المشهدُالثاني و بَعدَ مُرورِ زَمَن
- - معتلات مزيد؛
- - فعل استثنايي «راي،يري، رؤيةً، رَبه همراه مشتقات آن» ؛
- - معتلات مجهول مانند: قيلَ، يُـقالُ ؛
- - اعراب تقديري اسم مختوم به ضمير متکلم ي مانند نِعمَتي ؛
- - تشخيص نوع اعلال و تشخيص ماقبل اعلال؛
- - تشخيص حروف اصلي در معتلات؛
- - ذکر نوع مفعول مطلق در «ايضاً، حقّاً، جيدّاً، شُکراً، سَمعاً و طاعةً، سُبحانَ اللهِ، مَعاذَ اللهِ...»؛
- - - نکته هاي صفحه 61 (دو نوع حال تا پايان صفحه و دو سطر اول صفحه 62)؛
- - متن داستاني خانواده آقاي مجدّي؛
- - واژه هاي جديد کارگاه ترجمه که در انتهاي کتاب درسي در بخش واژه نامه وجود ندارند؛
- - بخش ملحقات در انتهاي کتاب |
ب) دروس تخصصي گروه علوم رياضي
نام کتاب |
کد کتاب |
پايه تدريس |
سال چاپ |
حذفيات و ملاحظات |
شيمي 2 و آزمايشگاه |
1/227 |
دوم |
92 |
- مطالب بيشتر بدانيد، آزمايش کنيد.
- نامگذاري فراتر از کتاب درسي به ويژه براي ترکيب هاي آلي جزو هدف هاي برنامه درسي شيمي نيست. |
شيمي 3 و آزمايشگاه |
1/257 |
سوم |
93 |
شيمي |
1/289 |
پيش دانشگاهي |
94 |
آمار و مدلسازي( علوم رياضي) |
3/234 |
دوم |
92 |
فصل هشتم |
فيزيک (1) و آزمايشگاه |
2/206 |
اول |
91 |
- قسمتهاي مطالعات آزاد، پيوستها، آونگهاي مخروطي، حرکتهاي دوراني در سطح قايم
- زندگينامهها، سرگذشت دانشمندان |
فيزيک (2) و آزمايشگاه |
2/226 |
دوم |
92 |
فيزيک (3) و آزمايشگاه ( علوم رياضي) |
4/256 |
سوم |
93 |
فيزيک ( علوم رياضي) |
2/293 |
پيشدانشگاهي |
94 |
ج) دروس تخصصي گروه علوم تجربي
نام کتاب |
کد کتاب |
پايه تدريس |
سال چاپ |
حذفيات و ملاحظات |
زيست شناسي و آزمايشگاه 1 (دوم) |
1/231 |
دوم |
92 |
بخشهاي بيشتر بدانيد،جدولها، پانويس صفحات و پيوستهاي کتاب |
زيست شناسي و آزمايشگاه 2 (سوم) |
1/261 |
سوم |
93 |
زيست شناسي |
2/290 |
پيش دانشگاهي |
94 |
آمار و مدلسازي ( علوم تجربي) |
5/258 |
سوم |
93 |
فصل هشتم |
فيزيک (1) و آزمايشگاه |
2/206 |
اول |
91 |
قسمتهاي مطالعات آزاد، پيوستها، آونگهاي مخروطي، حرکتهاي دوراني در سطح قايم
زندگينامهها، سرگذشت دانشمندان |
فيزيک (2) و آزمايشگاه |
2/226 |
دوم |
92 |
فيزيک (3) و آزمايشگاه (علوم تجربي) |
3/256 |
سوم |
93 |
فيزيک (علوم تجربي) |
1/288 |
پيشدانشگاهي |
94 |
شيمي 2 و آزمايشگاه |
1/227 |
دوم |
92 |
- مطالب بيشتر بدانيد، آزمايش کنيد.
- نامگذاري فراتر از کتاب درسي به ويژه براي ترکيب هاي آلي جزو هدف هاي برنامه درسي شيمي نيست. |
شيمي 3 و آزمايشگاه |
1/257 |
سوم |
93 |
شيمي |
1/289 |
پيش دانشگاهي |
94 |
د) دروس تخصصي گروه علوم انساني
نام کتاب |
کد کتاب |
پايه تدريس |
سال چاپ |
حذفيات و ملاحظات |
عربي 2 رشته ادبيات و علوم انساني
|
2/224 |
دوم |
92 |
- در بخشهاي الاضواء القرآنية و في رِحابِ نهج البلاغة فقط از آن دسته از کلمات و عبارات استفاده ميشود که در متن دروس به کار رفته باشد و در انتهاي کتاب در بخش واژه نامه نيز درج شده باشد.
- واژه هاي جديد در بخش کارگاه ترجمه که در انتهاي کتاب درسي در بخش واژه نامه وجود ندارند؛ |
عربي3 رشته ادبيات و علوم انساني |
2/254 |
سوم |
93 |
- بخش هاي الصُوَرُ الجَماليّة في القرآن الکريم و في رِحابِ نهج البلاغة و في ظِلالِ الدُعاء
- تشخيص نوع اعلال؛
- تشخيص ماقبل اعلال؛
- تشخيص حروف اصلي در معتلات؛
- ذکر نوع مفعول مطلق در «ايضاً، حقّاً، جيدّاً، شُکراً، سَمعاً و طاعةً، سُبحانَ اللهِ، مَعاذَ اللهِ...»؛ به عنوان نمونه: درس 7ص79 بخش کارگاه شماره 3 «کلمه کثيراً گاهي در جمله نقش مفعول مطلق را ايفا مي کند.»
- واژه هاي جديد کارگاه ترجمه که در انتهاي کتاب درسي در بخش واژه نامه وجود ندارند؛
- بخش ملحقات در انتهاي کتاب. |
عربي رشته ادبيات و علوم انساني
|
1/316 |
پيشدانشگاهي |
94 |
- ملحقات جمع سالم
- کليه پاورقيها
- درس 8 ص67 بخش قواعد دو سطر «و قد يکون العامل اسماً...» تا «بغير الحق» |