فرگشت!
__________________
یا رب عزت به سگان دادی و نعمت به خران _____________ نکند ما به تماشای جهان آمده ایم؟؟
______________________________
Unbent, Unbowed, Unbroken
_________________
معاشرت بر دانایی می افزاید , اما تنهایی مکتب نبوغ است .
"گیبون"
شما پست های قبل رو هم خوندید؟
دلیلی بر تفاوت ارزش سوالات تا حالا ندیدم.صفحه ی 20 این فایل از سایت سازمان سنجش:
http://92.242.195.142/NOETDownload/D...er.ashx?id=635
اگه میخواید خودتون برین تو سایت و فایل(( آشنايي با روش نمره كل سازي در آزمون سراسري سال 1394 )) رو بیارید.
صفحه ی 20 یه جدول آورده چند تا درصد و تراز یکسان داره.این اطلاعات مربوط به کنکور 93 است.
ادب نفر 2 و 9
ریاضی 4 و 9
خارجه 5 و 10
و...
همین الان یه سر بزنید به ساین نشر دریافت. دکتر سبطی یه طرحی داده برای اینکه کنکور بهتر بشه وضعیتش. یکی از پیشنهاداتش اینه که تفاوت باشه بین ارزش سوالات تا افراد قوی و ضعیف تفاوت داشته باشن.
در کنکور سراسری و کل آزمون های آرزمایشی هر سوال ارزش یکسانی داره.
تکککککرار می کنم تراز همه سوالات در یک درس یکسانه ولی تراز یک سوال عربی با ریاضی متفاوته ....باتشکر
----* خبری نیس *----
سوال نظرسنجی مبهمه.دو تا برداشت داره:1.تمام سوالای کنکور یک تراز دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
2.تمام سوال های یک درس(مثلا ریاضی)یک تراز دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برنامه ها تو به آدما نگو فقط نتایج رو نشونشون بده..................
...............don't tell the others your plans just show them the results
سوالات درس به درس داخلشون ترازا متفاوته
معنی نمیده تراز یه سوال حفظی شیمی با یه حل کردنی سخت یکی باشه
مشاوره تخصصي كنكور ، اول فكر ميكردم كه بقيه خوبن لازم نيس من وارد اين اين ماجرا بشم اما الان ميبينم كه ميتونم بهتر از بقيه مشاوره بدم ، تماس بگيريد 😉😉
سلام فکر نمیکنم چندان عملی باشه و ملاک ارزش گذاری و سختی سنجی سوالات کنکور چه کسی خواهد بود ؟ آیا باید خود طراحان سوالات بیان سوالات رو ارزش گذاری کنن یا اول از یه تعدادی دانش آموز یا کنکوریهای سالهای قبل (که باید قوی و ضعیف در بینشون باشه که ضعیف ها خودشون کنکور دارن ) . یا نه بعد از آزمون براساس پاسخگویی به سوال تراز داده بشه که اونم خودش پروسه ای هست و فکر نکنم خود سازمان توی همچین دردسر زمان بری خودش رو بندازه ! و همین الانم برای اعلام نتایج این همه زمان میخواد
کلا خود طراح سوال این رو ارزش گذاری کنه که اونم خیلی نسبی هست مثلا در درسی مثل زیست شناسی چه کار باید کرد که سوالات مرز ظریفی بین سخت و آسونی هستن یا در شیمی صرفا به خاطر مساله بودن از یک سوال حفظی سخت تر نیست و خود این مساله تا حدود زیادی به داوطلب هم بر میگرده نمیشه گفت یه داوطلب قوی حتما سوال آسون رو درست جواب بده
در کل به نظرم چنین تفکیکی خیلی مشکل و غیر محتمل هست و مطمئنا بعد از آزمون خیلی انتقاد میشه نه فلان سوال آسون بوده یا نه سخت بوده برای همین سازمان سنجش سعی میکنه آزمون بی دردسری داشته باشه
سلام در هر درس ارزش همه سوالات برابر هست و تکنیک هایی مثل ضربدر منفی برای همین ایجاد شدن که به حداکثر سوالاتی که میتونیم جواب بدیم وگرنه میگفتن اول مسائل رو جواب بدین که تراز داره که اینطور نیست و همه یکی هستن
ویرایش توسط persian_sphinx : 21 شهریور 1396 در ساعت 08:17
همه سوالات یک درس تراز و درصد یکسانی دارند و تمام سوالات عمومی درصد یکسان دارند اما تراز متفاوتی دارند و تمام سوالات کنکور درصد و تراز یکسانی ندارند.
به همین دلیل هست که از تکنیک های مدیریت زمان- زمان های نقصانی و کنار گذاشتن سوالهای وقت گیر و دشوار در دور اول بررسی سوالات -استفاده می کنیم
اونهایی که رتبه کشوریشون حدودا زیر ۲۰۰۰ میشه همه میدونن که ترازی برای سوال نداریم تراز برای درس هست. برای رتبه های بد تر از ۲۰۰۰ هم فرقی نمیکنه. هرجور راحت هستن چون تاثیر چندانی براشون نداره. اینها افرادی هستند که سوالات سخت را نمیتوانند حل کنند.
من تا حالا هرچی مشاور دیدم گفته تمامی سوالات تراز یکسان دارند.تو رشته ریاضی هست که سوالات مثلا دیفرانسیل ضریبی متفاوت مثلا با هندسه داره با اینکه هردو زیر مجموعه ریاضی اند
جمعععععععععععععععع کنید این تاپیکو.....
مشخصا ارزش همه ی سوالات یک درس یکسانه
----* خبری نیس *----
این کیه بابا همه میدونن تمام سوال های یه درس چه آسون چه سخت ارزش برابر دارن
شما برو یه بار روش محاسبه تراز رو بخون
من یه بار دیگه هم اینو شنیدم که مثلا تراز سوال آمار با دیفرانسیل فرق داره ... ممکنه تو یه مجموعه درس مثل ریاضی رشته ریاضی اینجوری باشه ولی بعیده.
پس انسانیت چی می شود؟
گر از این درد جان سپارم رواست...
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)