سوالات ادبیات کنکوریا
سلام من فارغ التحصیل تجربی هستم سال 92دوباره کنکورمیدم .توی این تابستون ادبیاتوچطوری وچند ساعت درهفته باید خوند؟باتوجه به اینکه من فارغ التحصیلم آیاکتاب کنکور92باکتاب کنکور91یکسان است یافرق کرده ؟ممنون
ویرایش توسط smahdib : 04 مرداد 1391 در ساعت 00:40
درود بر شما دوست عزيزنمي دونم چرا بچه ها هميشه از اين جور سوالات مي پرسن!! ببين عزيزم با توجه به اين كه شما پشت كنكوري هستي....وقت كافي واسه مطالعه زياد داري...پس مي توني خيلي راحت وقت مناسبي واسه ادبيات اختصاص بدي...باورت مي شه من واسه كنكور روزي كلا چهار ساعت درس مي خوندم؟؟؟ بستگي به شاگرد داره كه چه جوري بخونه...مهم نيست چند ساعت بخوني مهم اينه كه بتوني خوب برنامه ريزي كني و همون مطلبي رو كه مي خوندي خوب خوب ياد بگيري و ازت هرچي بپرسن بتوني جواب بدي....اين تا اينجا
دوم اين كه فعلا كتاب ها تغيير چنداني نكردن تا اطلاع ثانويه.....بهتره از كتاب هاي معتبر جديد استفاده كني تا فكرت مشغول اين نباشه كه كتاب ها همون ها هستن يانه....
سوم اين كه مبحثي بخون و حتما و حتما از كتاب هاي خوبي كه قبلا معرفي كردم استفاده كنيد.....با تشكر
سلام دوستان من سه تا سوال دارم ممنون ميشم كه زود جواب بديد
1. اعلام آخر كتاب رو هم بايد بخونيم؟ چقدر توو كنكور مهمه؟
2. اينكه كدوم درس مال كدوم شاعر يا نويسنده هست رو بايد حفظ كنيم؟
مثلا بايد بدونيم كه شعر پروانه ي بي پروا اثر عطار هست؟
3. ادبيات رو اگه يه روز زياد بخونيم اشكالي داره؟
مثلا 5-6 ساعت؟!
1. بله. اعلام آخر کتاب از منابع اصلی سوالای تاریخ ادبیاته.
2. خیر. کافیه موضوع درسا به گوشت خورده باشه. همین. حتما میدونی که «پروانه بی پروا» اسم یه اثر از عطار نیس. اسمی یه که مولف کتاب درسی روی شعر عطار گذاشته؛ پس اهمیت نداره. اسمای همه ی درسا همین طورن.
3. بله. درست نیس که این همه ساعت توی یه روز ادبیات خونده بشه، مگر در شرایط «اورژانسی» و خیلی خاص، که اونم بهتره فقط از یه موضوع نباشه.
همه لطف خداست.
ادبیات بهنره موضوعی حونده بشه یا درس به درس؟؟
من از چند نقر پرسیدم گفتن برا هر کدوم 5-6بخش جداگانه کار کن که نتیجش بهتر باشه تا الانم همینطور رفتم
برا دوره کردنشم هینطور باشه خوبه یاد درس به درس از رو کتاب
ممنون
سوالت بارها تو تاپیکای مشابه جواب داده شده عزیزم.
و منظورت از این که «گفتن برا هر کدوم 5-6بخش جداگانه کار کن» هم روشن نشد!
به هر حال، روش درس به درس برای کسی که هنوز همه ی مطالبو نخونده اولویت داره و همینطور واسه شرکت تو آزمونای آزمایشی که خب بودجه ی درس به درس دارن. موضوعی مال وختیه که این مرحله رو رد کرده باشی.
جاهای دیگم بچه ها پرسیدن و راجبش گفتیم . یه نیگا بکن.
همه لطف خداست.
دوستان لطفا این سوالارو برام کمی توضیح بدین .ممنون
کدوم متفاوته؟
سرگرگ باید هم اول برید/نه چون گوسفندان مردم درید
1- مکن تا توانی دل خلق ریش/وگر میکنی،می کنی بیخ خویش
2- خداترس را بر رعیت گمار/که معمار ملک است پرهیزگار
3- کنون کوش که آب از کمر در گذشت/نه وقتی که سیلاب از سر گذشت
4- بد و نیک مردم چو می بگذرند/همان به که نامت به نیکی برند
گیرم که باخته ام
اماکسی جرات ندارد به من دست بزند
یا از صفحه بازی بیرونم بیاندازد
شوخی که نیست من شاه شطرنجم
تخریب میکنم انچه را که نمیتوانم باب میلم بسازم
مطمئني نوشته كدوم متفاوته ؟؟
اخه تنها مفهوم سه به سوال ميخوره
سوال ميگه پيشگيري بهتر از درمانه ( تقريبا )
مورد يك ميگه دل مردم رو ازار نده و اگر اين كارو كردي گور خودت رو كندي
مورد دوم كه كاملا واضعه كه از يه فردي رو پادشاه كن كه از خدا ترس داشته باشه چون خدا معمار كل دنياست
مورد سومم كه واضحه مثل سوال
مورد چهارمم ميگه بد و نيك هست تو يه كاري كن كه نامت نيك بمونه
مرکز مشاوره رایگان کنکور دکتر علیرضا افشار : www.alirezael.ir
فیلم رایگان کلاس درس و کلاس کنکور دبیرستان دانشگاه شریف(طرح آلا):sanatisharif.ir
گیرم که باخته ام
اماکسی جرات ندارد به من دست بزند
یا از صفحه بازی بیرونم بیاندازد
شوخی که نیست من شاه شطرنجم
تخریب میکنم انچه را که نمیتوانم باب میلم بسازم
مرکز مشاوره رایگان کنکور دکتر علیرضا افشار : www.alirezael.ir
فیلم رایگان کلاس درس و کلاس کنکور دبیرستان دانشگاه شریف(طرح آلا):sanatisharif.ir
گیرم که باخته ام
اماکسی جرات ندارد به من دست بزند
یا از صفحه بازی بیرونم بیاندازد
شوخی که نیست من شاه شطرنجم
تخریب میکنم انچه را که نمیتوانم باب میلم بسازم
ویرایش توسط _Sorena_ : 03 آذر 1395 در ساعت 18:03
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)