قسمت اول:
- 🔴 آقای علمداری با تشكر از شما و وقتی كه در اختيار ما گذاشتين، اولين سؤال اينكه در كنكور ۹۴ كيفيت سؤالات رو چگونه ارزيابی كرديد؟
ج: روند تغيير كيفيت سؤالهای شيمی از سال ۹۳ شروع شد و در كنكور ۹۴ ادامه پيدا كرد. سؤالها بسيار مفهومی و عميق شدند و نه از مطالب آشكار كتاب كه از لايههای زيرين متن كتاب درسی طراحی ميشن
.
🔴 ميشه مثال بزنين؟
ج: مثلا سؤالی داده شده كه تركيبی از ۴ نكته بوده! هر نكته هم در يك فصل! دانشآموزها بايد اين ۴ نكته رو بدونن و به علاوه بتونن اونها رو با هم مرتبط كنن! در واقع بايد به ارتباطات درونی فصلها مسلط باشن. يا مثلا سؤالاتی وجود دارن كه به تستهای "چند جملهای" معروف هستند. در اين تستها چند جمله داده میشه و داوطلب باید بتونه بگه چه تعداد از این جملهها درست یا نادرستن! این تیپ سؤالها واقعن سنگین هستن چون برقراری ارتباط بین فصلهایمختلف کتاب سخته. همین موضوع باعث شده میانگین درس شیمی در کنکور سراسری پایین بیاد. .
🔴 در کنکور ۹۴ چه تعداد از این سؤالها داشتیم؟
ج: ۵ تا در کنکور تجربی و ۳ تا در کنکور ریاضی
.
🔴 کتاب شیمی پایه فار چقدر در موفقیت داوطلبها تاثیر داشته؟
ج: واقعیت اینه که با این کتاب بود که دانشآموزها با تستهای "چند جملهای" آشنا شدند. پیش از این کتاب چنین تستهایی در هیچ یک از کتابها مطرح نبوده