خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
    نمایش نتایج: از 16 به 23 از 23
    1. Top | #16
      کاربر نیمه فعال

      khejalati
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Taha19 نمایش پست ها
      دوستان گلم مشگل اینه ک من نمیخوام با برنامه قلمچی یا چیز دیگه بیام جلو ...میخوام خودم بخونم مثلا دو ماه براش وقت بزارم وولی نمیدونم ترتیب آرایه -قرابت-لغت-تاریخ-املا زبان فارسی رو چه جور بخونم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      لغت
      املا
      تاریخ ادبیات
      آرایه ادبی
      زبان فارسی
      قرابت معنایی

    2. Top | #17
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      اول مبحثی و بعد درس به درس...؟؟؟

      توضیح میدم:


      بین تو کتاب درسی رو باز میکنی جلوت و درس 1 رو میخونی....خط اول....گاج رو باز میکنی...میبینی نوشته این جمله دارای فلان آرایست..ازنظر معنایی با فلان بیت قرابت(تناسب)معنایی دارد...این جمله از نظر دستوری جمله ی 4 جزیی با مسند هست...فعل آن مشتق مرکب است....فلان کلمه در این جمله از نظر املایی مهم است....اسم فلان شخص که در این جمله آمده از نظر تاریخ ادبیات بسیار پر اهمیت هست....

      خب با این حال باید چیکار کنی؟باید حفظ کنی اینارو درسته؟چون تقریبا هیچ کدومشون رو بلد نیستی...

      پس چاره چیست؟اول مبحثی یا موضوعی بخون....به این ترتیب....اول آرایه های ادبی....دوم قرابت معنایی...سوم تاریخ ادبیات...چهارم زبان فارسی...ششم املا و لغت...البته هر شب تعدادی لغت هم خودت بخون....

      کتابهای پیشنهادی:ارایه:ارایه های مصور تخته سیاه....قرابت:هامون سبطی(نشر دریافت).....تاریخ ادبیات:الگو...زبان فارسی:لقمه مهروماه همراه با کتاب درسی...املا و لغت:کلک معلم و کتاب واژه نامه ی تخته سیاه(یه کتاب کوچولو و سفیده)...

      خب الانفرض میکنیم مبحثی خوندی و تموم شد...چیکار کنیم؟برو درس به درس بخون...چطوری؟از درس 1 شروع کن...خط اول رو بخون...اینبار لازم به حذف کردن نیست...هر چی رو که بلدی رو روی خط کتاب پیاده کن...و نکات رو از دل خط بکش بیرون..برای اینکار هم میتونی گاج محوری بگیری...و با اون چک کنی که ایا تشخصیت درس بوده یا نه...


      موفق باشی
      ویرایش شده توسط مدیریت
      خلاف قوانین.

    3. Top | #18
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Saeed735 نمایش پست ها
      اول مبحثی و بعد درس به درس...؟؟؟

      توضیح میدم:


      بین تو کتاب درسی رو باز میکنی جلوت و درس 1 رو میخونی....خط اول....گاج رو باز میکنی...میبینی نوشته این جمله دارای فلان آرایست..ازنظر معنایی با فلان بیت قرابت(تناسب)معنایی دارد...این جمله از نظر دستوری جمله ی 4 جزیی با مسند هست...فعل آن مشتق مرکب است....فلان کلمه در این جمله از نظر املایی مهم است....اسم فلان شخص که در این جمله آمده از نظر تاریخ ادبیات بسیار پر اهمیت هست....

      خب با این حال باید چیکار کنی؟باید حفظ کنی اینارو درسته؟چون تقریبا هیچ کدومشون رو بلد نیستی...

      پس چاره چیست؟اول مبحثی یا موضوعی بخون....به این ترتیب....اول آرایه های ادبی....دوم قرابت معنایی...سوم تاریخ ادبیات...چهارم زبان فارسی...ششم املا و لغت...البته هر شب تعدادی لغت هم خودت بخون....

      کتابهای پیشنهادی:ارایه:ارایه های مصور تخته سیاه....قرابت:هامون سبطی(نشر دریافت).....تاریخ ادبیات:الگو...زبان فارسی:لقمه مهروماه همراه با کتاب درسی...املا و لغت:کلک معلم و کتاب واژه نامه ی تخته سیاه(یه کتاب کوچولو و سفیده)...

      خب الانفرض میکنیم مبحثی خوندی و تموم شد...چیکار کنیم؟برو درس به درس بخون...چطوری؟از درس 1 شروع کن...خط اول رو بخون...اینبار لازم به حذف کردن نیست...هر چی رو که بلدی رو روی خط کتاب پیاده کن...و نکات رو از دل خط بکش بیرون..برای اینکار هم میتونی گاج محوری بگیری...و با اون چک کنی که ایا تشخصیت درس بوده یا نه...


      موفق باشی
      ازمون درس به درسه یعنی سر جلسه ازمون به ادبیات ج ندیم؟

    4. Top | #19
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Itak نمایش پست ها
      ازمون درس به درسه یعنی سر جلسه ازمون به ادبیات ج ندیم؟
      نه...مبحثی هارو یاد بگیری زاحت میتونی درس به درسم تست هاشو بزنی...
      ویرایش شده توسط مدیریت
      خلاف قوانین.

    5. Top | #20
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      ببین اگه میخوای موفق شی
      باید بلند مدت فک کنی...
      فکر کنکور باش.
      مبحثی بخون.
      همه مباحثو شروع کن...
      اما ببین خورد خورد.
      کتاب های موضوعی الگو رو بگیر.
      آرایه رو به طور مثال هفته ای یک آرایه...
      زبان فارسی و لغت و املا و تاریخ ادبیات و قرابت رو هم براساس برنامه آزمون برو جلو با همون کتابا.
      ادبیات اصولا با این چیز که گفتم زیر 80 نمیشی!

      Sent from my SM-N910H using Tapatalk
      یا ایها الذین آمَنوا
      آمِنوا...
      .................................................. ..............



    6. Top | #21
      کاربر انجمن

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      چگونه در کنکور ادبیات را 100 بزنیم؟؟؟!!!
      ادبیات اصولا درس بدقلقی است یعنی هرچه قدر خودمان را خفه کنیم و ادبیات بخوانیم باز دست طراح باز است که یک قر و فر جدیدی به سوال بدهد و جوری سوال را بپیچاند که ما نفهمیم از کجا خورده ایم و مغزمان گیرپاژ کند.البته سوالات لغت و معنی و املا و تاریخ ادبیات سیستم روتین تری دارند اما در سایر مباحث و خصوصا در مورد زبان فارسی طراح بدجوری دستش در اذیت کردن داوطلب باز است .بگذریم.به هر حال ادبیات هم سیستم خاصی دارد که با یادگیری آن سیستم اگر هم 100 نزنید 80 را می زنید.حالا این سیستم چیست؟اولا خیلی باب شده که مشاوران و مدرسان می کنند تو کله ی داوطلب که بی خیال کتاب درسی بشود و موضوعی بخواند و جلو برود اما شما بشنو و عمل نکن.حتما شنیدید که می گن کلمه های زبان انگلیسی رو تو جمله یاد بگیرین.این نکته قابل تعمیم به ادبیاتم هست.توصیه ی من اینه که در طول تابستان که زمان کافی دارین و حجم کاریتون سنگین نیست بیشتر زمان مطالعتون رو بین درس های ادبیات و زیست شناسی به عنوان مهم ترین دروس عمومی و اختصاصی تقسیم کنین.بین درس های عمومی شما ظرف مدت کمتر از یک ماه می تونین به درصد خوبی در دینی زبان یا عربی برسین اما در مورد ادبیات وضع فرق داره و این درس به زمان نیاز داره بنابراین تابستان زمان مناسبی برای شروع مطالعه ی ادبیاته.توصیه ی من اینه که در ابتدا تمام کتاب های درسیتون رو درس به درس بخونین البته با رویکردی جدید.در ابتدای هر درس تاریخ ادبیات ابتدای اون رو دقیق بخونین و نکاتی که در سال های قبل راجع به اون فرد خوندین رو یادداشت کنین.لازم نیست کل کتاب هارو ورق بزنین تا مطالب رو پیدا کنین.تو فهرست اول کتاب هم نگاه کنین می فهمین دیگه کجای کتاب از اون آدم ردپایی هست.همین جا و بعد نوشتن کامل همه ی مطالب ساده و سخت مربوط به تاریخ ادبیات اون فرد نکات مهم اون فرد رو برای خودتون تو ی دفترچه بنویسین .این نکات منحصر به فرد هستن و چیزهایی رو شامل می شن که شما ممکنه فراموش کنین.مثلا من به هیچ عنوان امکان نداره اسم کتاب ها یا لغب و شهرت خواجه عبدالله انصاری رو فراموش کنم پس در مورد اون مطلبی نمی نویسم اما شهریار برام دو نکته ی مهم داره.یکی این که مشهور ترین شاعر غزل سرای معاصر بوده ویکی این که کلیات اشعار این آقا پنج جلدیه.دیگه واسه خودم نمی نویسم همای رحمت ثمره ی عشق اون به علی (ع) بوده.دقت کنین که دیگه گذشت زمانی که اسم شاعر و کتاباش برای زدن تستا کافی بود.حالا باید بدونین کی عارف بوده کی نبوده.کدوم کتاب نثره .کدومش نظمه.درون مایه ی کتابا چیه و کی اهل کجا بوده.همین طور تخصص های هر کسی رو بدونین.مثلا ویکتور هوگو که سبکش رمانتیک بوده و......خوب تو مرحله ی بعدی خط به خط متن کتاب رو می خونین و معنی لغت ها رو تو کتاب درسیتون می نویسین.البته فقط لغاتی که بلد نیستین.حتما هم می دونین که بلد بودن یک لغت یعنی به خاطر داشتن تمام معانی اون حتی اگه 20 تا معنی داره.الان می تونین از هفت خوان لغت انتشارات خیلی سبز یا کتاب لقمه ی لغت و املای مهر و ماه کمک بگیرین.اما دقت کنین که اگه لغتی هست که شما معنیش رو نمی دونین اما تو این کتابا نیست حتما معنی اون رو پیدا کنین.آرایه های کتاب اهمیت چندانی ندارند.به جز در بحث ایهام و ایهام تناسب.استعاره .نماد و کنایه.در بحث ایهام و ایهام تناسب اکثرا همون لغت هایی که تو متن درس ها مشمول این آرایه ها می شن تو کنکور می آن.مثلا لغت های دماغ و بو و شور و پرده و چنگ و...پتانسیل ایهام و ایهام تناسب بودن رو دارن یعنی بالقوه اکی هستن.با خودن متن کتاب این هارو کشف می کنین بعد تو تست کنکور هرجا اسم ایهام یا ایهام تناسب اومد میگردین دنبال همینا .بعد باید ببینین که بالفعل هم هستن یا نه.چون گاهی با آوردن اضافه ها تو بیت شرایط به گونه ایه که معنای دوم قابل قبول نیست.مثلا وقتی میگه غذای شور خب مسلما نمی تونیم شور رو به معنی ساز موسیقی در نظر بگیریم بعدش همین جوری گذری یه نگاه به بیت میندازیم اگه یه لغتی بود که یه ربطی به موسیقی داشت می گیم ایهام تناسبه.اگه نه هم که می گیم اینجا لغت شور هیچی نیست و استعداد های بالقوش به فعلیت نرسیده!استعاره و نمادم که حالشون مشخصه.آقا مثلا دست چپ تو گلدسته ها و فلک جلال آل احمد نماد حذب تودس یا شب تو همه ی شعرای انقلابی نماد ظلم و فضای خفقان آلود اجتماعه.کنایه ها اغلب تو قالب سوالات لغت و معنی خود نمایی می کنن.البته گاهی طراح خلاقانه تر اون ها رو در قالب 4 تا جمله و بیت میاره بعد میگه کنایه ی کدام عبارت درست ذکر نشده.اینا خداییش سوالای آسونی هستن و از دست دادنشون حیفه.بعد از این که تا آخر درس رفتین یه بار دیگه کلمه ها رو مرور کنین و باز به صورت انحصاری برای خودتون لغت بنویسین.از بین لغت ها فقط اون هایی رو بنویسین که فراموش می کنین و از بین معنی های یه کلمه فقط اونایی رو بنویسین که تو ذهنتون نمی مونه.مثلا لغت مرهم لغت ساده ای هست.و به معنی دارویی نرم و شفابخشه که بر زخم می گذارند .و ضماد.از بین این دو معنی معنی اول هیچ وقت از ذهن من نمی ره اما ضماد رو ممکنه فراموش کنم.پس برای خودم تو دفترم می نویسم:مرهم :ضماد.بعد از این اگه زمان کافی دارین یه بار دیگه درس رو از کتابتون که حالا کامل کامله بخونین .اگه نه برین سراغ قرابت معنایی های اون درس.کتابی که برای قرابت استفاده می کنین اصلا مهم نیست هرچند اکثر بچه ها کتاب انرژی اتمی رو دوست دارن .به هیچ وجه هیچ کدوم از قرابت ها رو حفظ نکین فقط دو یا سه بار قرابت هاشون رو بخونین و جمله هایی که زیاد ازشون قرابت اومده رو مارک کنین چون نشون میده مفهوم مهمی دارن.گاج موضوعی می تونه بهتون کمک کنه که مفاهیم رو درک کنین البته به مرور و بعد از خودن چند درس خودتون استاد میشین و مفهوما رو کشف می کنین.بین مفهومای ظریف تمییز قایل بشین مثلا بین گزیده گویی و خموشی.دقت کنین بعضی بیت ها چندتا مفهوم دارن که ممکنه هربار یکی از اونها مهم باشه.تست های قرابت معنایی درس به درس گاج موضوعی خیلی کم و محدودن پس زمان زیادی نمی بره که بلافاصله اونها رو بزنین و بررسیشون کنین.حتی اگه مفهوم به نظرتون مهم اومد اون رو بنویسین.قرات معنایی اوایل براتون سخت و بدقلقه اما به تدریج می تونین توش خبره بشین.وقتی قرابت ها رو خوندین برین سراغ تست های کتاب های خیلی سبز درس به درس و تست ها رو بزنین .شما هرگز بعدا فرصت درس به درس تست زدن و خوندن ادبیات رو ندارین بنابراین اگر نکته ی جالی به چشمتون خورد حتما یادداشتش کنین.حتما می دونین که ادبیات 73 تا درس بیشتر نداره.توصیه ی من اینه که در طول تابستان هرروز یک درس اون رو بخونین.با این کار به بودجه بندی قلمچی به راحتی می رسین و به علاوه در پایان تابستان مجموعه ای کامل و منحصر به خودتون در مورد لغت و تاریخ ادبیات و مفهوم دارین .از وقتی کار درس به درستون تمام شد تا خود روز کنکور هرچی کتاب ادبیات دارین بریزین دور و بچسبین به گاج موضوعی و هر چندبارر زمان بهتون اجازه داد اون رو حل کنین حتی اگه گزینه هاش رو حفظ شدین.به این ترتیب درصد ادبیات خوبی خواهید داشت.ما ما به خوب راضی نیستیم و باید عالی بزنیم.بنابراین به ادامه ی مطلب هم اهتمام بورزید لطفا.اول این رو بگم که سعی کنین بعد از خوندن درس به درس ادبیات ها کم کم خودتون رو با سیستم ادبیات کنکور وقف بدین بدین صورت که سعی کنین به 25 سوال ادبیات کنکور در مدت 15 دقیقه پاسخ بدین.البته زمان پیشنهادی ادبیات 18 دقیقه اس اما چون معمولا اکثر بچه ها اون رو درس اول قرار میدن زمان تلف شده رو هم باید لحاظ کنین.سوالای قرابت معنایی وقت گیرن پس باید با تکرار و تمرین در خونه به حدی برسین که با یک نگاه سریع به تست به جواب برسین و نخواین دوبار تست هارو بخونین.در خصوص سوالای املا توصیه من اینه که از همین ابتدای سال توجه خاصی به کتاب هفت خوان املا نشون بدین و سعی کنین بار ها اون رو بخونین تا خیالتون از املای کنکور راحت بشه..بریم سراغ زبان فارسی.وقت گیرترین و سخت ترین سوالات ادبیات از نظر عموم صاحب نظران سوالات زبان فارسی خصوصا در مبحث تکواژ و واژه هستن.در درس زبان فارسی هم مثل آرایه از یک سری قواعد و کلک هایی باید استفاده کنین که مثل راه میان بر می مونن و جواب رو زودتر آشکار می کنن.به هر حال خوندن درس به در زبان فارسی با کمک کتاب تست خیلی سبز و درس نامه های گاج سبز هم برای اونایی که میخوان 100 ادبیات خودشون رو تضمین کنن خالی از لطف نیست اما واجب هم نیست.کار دیگه ای که خیلی از رتبه های برتر کنکور یا کسانی که ادبیات رو 100 زدن انجام دادن خوندن کتاب نشر دریافت از آقای هامون سبطی بوده اما حجم زیاد و قیافه ی وحشتناکش باعث می شه بهتون توصیه کنم اگه واقعا عاشق ادبیات و زبان فارسی نیستین سراغ این کتاب نرین.همین موارد فوق تقریبا درصد 80 رو برای یه دانش آموز متوسط و حتی ضعیف تضمین می کنه.البته شاید روش ها وقت گیر به نظر بیان اما در تابستان روزی حتی سه ساعت ادبیات خوندن باور کنین زیاد نیست چون این درس مهم ترین درس عمومیه.از مهر ماه هم که قراره فقط تست های گاج موضوعی رو بارها بزنین

      توباقلب ویرانه من چه کردی؟. /ببین عشق دیوانه من چه کردی!
      درابریشم عادت آسوده بودم. / توباحال پروانه من چه کردی؟
      ننوشیده ازجام چشم تو مستم. / خماراست میخانه من چه کردی؟
      مگرلایق تکیه دادن نبودم. ؟ / توباحسرت شانه من چه کردی؟
      مراخسته کردی وخود خسته رفتی. / سفرکرده باخانه من چه کردی؟
      جهان من ازگریه است خیس باران. / توباسقف کاشانه من چه کردی؟

    7. Top | #22
      کاربر انجمن

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      چگونه در کنکور ادبیات را 100 بزنیم؟؟؟!!!
      ادبیات اصولا درس بدقلقی است یعنی هرچه قدر خودمان را خفه کنیم و ادبیات بخوانیم باز دست طراح باز است که یک قر و فر جدیدی به سوال بدهد و جوری سوال را بپیچاند که ما نفهمیم از کجا خورده ایم و مغزمان گیرپاژ کند.البته سوالات لغت و معنی و املا و تاریخ ادبیات سیستم روتین تری دارند اما در سایر مباحث و خصوصا در مورد زبان فارسی طراح بدجوری دستش در اذیت کردن داوطلب باز است .بگذریم.به هر حال ادبیات هم سیستم خاصی دارد که با یادگیری آن سیستم اگر هم 100 نزنید 80 را می زنید.حالا این سیستم چیست؟اولا خیلی باب شده که مشاوران و مدرسان می کنند تو کله ی داوطلب که بی خیال کتاب درسی بشود و موضوعی بخواند و جلو برود اما شما بشنو و عمل نکن.حتما شنیدید که می گن کلمه های زبان انگلیسی رو تو جمله یاد بگیرین.این نکته قابل تعمیم به ادبیاتم هست.توصیه ی من اینه که در طول تابستان که زمان کافی دارین و حجم کاریتون سنگین نیست بیشتر زمان مطالعتون رو بین درس های ادبیات و زیست شناسی به عنوان مهم ترین دروس عمومی و اختصاصی تقسیم کنین.بین درس های عمومی شما ظرف مدت کمتر از یک ماه می تونین به درصد خوبی در دینی زبان یا عربی برسین اما در مورد ادبیات وضع فرق داره و این درس به زمان نیاز داره بنابراین تابستان زمان مناسبی برای شروع مطالعه ی ادبیاته.توصیه ی من اینه که در ابتدا تمام کتاب های درسیتون رو درس به درس بخونین البته با رویکردی جدید.در ابتدای هر درس تاریخ ادبیات ابتدای اون رو دقیق بخونین و نکاتی که در سال های قبل راجع به اون فرد خوندین رو یادداشت کنین.لازم نیست کل کتاب هارو ورق بزنین تا مطالب رو پیدا کنین.تو فهرست اول کتاب هم نگاه کنین می فهمین دیگه کجای کتاب از اون آدم ردپایی هست.همین جا و بعد نوشتن کامل همه ی مطالب ساده و سخت مربوط به تاریخ ادبیات اون فرد نکات مهم اون فرد رو برای خودتون تو ی دفترچه بنویسین .این نکات منحصر به فرد هستن و چیزهایی رو شامل می شن که شما ممکنه فراموش کنین.مثلا من به هیچ عنوان امکان نداره اسم کتاب ها یا لغب و شهرت خواجه عبدالله انصاری رو فراموش کنم پس در مورد اون مطلبی نمی نویسم اما شهریار برام دو نکته ی مهم داره.یکی این که مشهور ترین شاعر غزل سرای معاصر بوده ویکی این که کلیات اشعار این آقا پنج جلدیه.دیگه واسه خودم نمی نویسم همای رحمت ثمره ی عشق اون به علی (ع) بوده.دقت کنین که دیگه گذشت زمانی که اسم شاعر و کتاباش برای زدن تستا کافی بود.حالا باید بدونین کی عارف بوده کی نبوده.کدوم کتاب نثره .کدومش نظمه.درون مایه ی کتابا چیه و کی اهل کجا بوده.همین طور تخصص های هر کسی رو بدونین.مثلا ویکتور هوگو که سبکش رمانتیک بوده و......خوب تو مرحله ی بعدی خط به خط متن کتاب رو می خونین و معنی لغت ها رو تو کتاب درسیتون می نویسین.البته فقط لغاتی که بلد نیستین.حتما هم می دونین که بلد بودن یک لغت یعنی به خاطر داشتن تمام معانی اون حتی اگه 20 تا معنی داره.الان می تونین از هفت خوان لغت انتشارات خیلی سبز یا کتاب لقمه ی لغت و املای مهر و ماه کمک بگیرین.اما دقت کنین که اگه لغتی هست که شما معنیش رو نمی دونین اما تو این کتابا نیست حتما معنی اون رو پیدا کنین.آرایه های کتاب اهمیت چندانی ندارند.به جز در بحث ایهام و ایهام تناسب.استعاره .نماد و کنایه.در بحث ایهام و ایهام تناسب اکثرا همون لغت هایی که تو متن درس ها مشمول این آرایه ها می شن تو کنکور می آن.مثلا لغت های دماغ و بو و شور و پرده و چنگ و...پتانسیل ایهام و ایهام تناسب بودن رو دارن یعنی بالقوه اکی هستن.با خودن متن کتاب این هارو کشف می کنین بعد تو تست کنکور هرجا اسم ایهام یا ایهام تناسب اومد میگردین دنبال همینا .بعد باید ببینین که بالفعل هم هستن یا نه.چون گاهی با آوردن اضافه ها تو بیت شرایط به گونه ایه که معنای دوم قابل قبول نیست.مثلا وقتی میگه غذای شور خب مسلما نمی تونیم شور رو به معنی ساز موسیقی در نظر بگیریم بعدش همین جوری گذری یه نگاه به بیت میندازیم اگه یه لغتی بود که یه ربطی به موسیقی داشت می گیم ایهام تناسبه.اگه نه هم که می گیم اینجا لغت شور هیچی نیست و استعداد های بالقوش به فعلیت نرسیده!استعاره و نمادم که حالشون مشخصه.آقا مثلا دست چپ تو گلدسته ها و فلک جلال آل احمد نماد حذب تودس یا شب تو همه ی شعرای انقلابی نماد ظلم و فضای خفقان آلود اجتماعه.کنایه ها اغلب تو قالب سوالات لغت و معنی خود نمایی می کنن.البته گاهی طراح خلاقانه تر اون ها رو در قالب 4 تا جمله و بیت میاره بعد میگه کنایه ی کدام عبارت درست ذکر نشده.اینا خداییش سوالای آسونی هستن و از دست دادنشون حیفه.بعد از این که تا آخر درس رفتین یه بار دیگه کلمه ها رو مرور کنین و باز به صورت انحصاری برای خودتون لغت بنویسین.از بین لغت ها فقط اون هایی رو بنویسین که فراموش می کنین و از بین معنی های یه کلمه فقط اونایی رو بنویسین که تو ذهنتون نمی مونه.مثلا لغت مرهم لغت ساده ای هست.و به معنی دارویی نرم و شفابخشه که بر زخم می گذارند .و ضماد.از بین این دو معنی معنی اول هیچ وقت از ذهن من نمی ره اما ضماد رو ممکنه فراموش کنم.پس برای خودم تو دفترم می نویسم:مرهم :ضماد.بعد از این اگه زمان کافی دارین یه بار دیگه درس رو از کتابتون که حالا کامل کامله بخونین .اگه نه برین سراغ قرابت معنایی های اون درس.کتابی که برای قرابت استفاده می کنین اصلا مهم نیست هرچند اکثر بچه ها کتاب انرژی اتمی رو دوست دارن .به هیچ وجه هیچ کدوم از قرابت ها رو حفظ نکین فقط دو یا سه بار قرابت هاشون رو بخونین و جمله هایی که زیاد ازشون قرابت اومده رو مارک کنین چون نشون میده مفهوم مهمی دارن.گاج موضوعی می تونه بهتون کمک کنه که مفاهیم رو درک کنین البته به مرور و بعد از خودن چند درس خودتون استاد میشین و مفهوما رو کشف می کنین.بین مفهومای ظریف تمییز قایل بشین مثلا بین گزیده گویی و خموشی.دقت کنین بعضی بیت ها چندتا مفهوم دارن که ممکنه هربار یکی از اونها مهم باشه.تست های قرابت معنایی درس به درس گاج موضوعی خیلی کم و محدودن پس زمان زیادی نمی بره که بلافاصله اونها رو بزنین و بررسیشون کنین.حتی اگه مفهوم به نظرتون مهم اومد اون رو بنویسین.قرات معنایی اوایل براتون سخت و بدقلقه اما به تدریج می تونین توش خبره بشین.وقتی قرابت ها رو خوندین برین سراغ تست های کتاب های خیلی سبز درس به درس و تست ها رو بزنین .شما هرگز بعدا فرصت درس به درس تست زدن و خوندن ادبیات رو ندارین بنابراین اگر نکته ی جالی به چشمتون خورد حتما یادداشتش کنین.حتما می دونین که ادبیات 73 تا درس بیشتر نداره.توصیه ی من اینه که در طول تابستان هرروز یک درس اون رو بخونین.با این کار به بودجه بندی قلمچی به راحتی می رسین و به علاوه در پایان تابستان مجموعه ای کامل و منحصر به خودتون در مورد لغت و تاریخ ادبیات و مفهوم دارین .از وقتی کار درس به درستون تمام شد تا خود روز کنکور هرچی کتاب ادبیات دارین بریزین دور و بچسبین به گاج موضوعی و هر چندبارر زمان بهتون اجازه داد اون رو حل کنین حتی اگه گزینه هاش رو حفظ شدین.به این ترتیب درصد ادبیات خوبی خواهید داشت.ما ما به خوب راضی نیستیم و باید عالی بزنیم.بنابراین به ادامه ی مطلب هم اهتمام بورزید لطفا.اول این رو بگم که سعی کنین بعد از خوندن درس به درس ادبیات ها کم کم خودتون رو با سیستم ادبیات کنکور وقف بدین بدین صورت که سعی کنین به 25 سوال ادبیات کنکور در مدت 15 دقیقه پاسخ بدین.البته زمان پیشنهادی ادبیات 18 دقیقه اس اما چون معمولا اکثر بچه ها اون رو درس اول قرار میدن زمان تلف شده رو هم باید لحاظ کنین.سوالای قرابت معنایی وقت گیرن پس باید با تکرار و تمرین در خونه به حدی برسین که با یک نگاه سریع به تست به جواب برسین و نخواین دوبار تست هارو بخونین.در خصوص سوالای املا توصیه من اینه که از همین ابتدای سال توجه خاصی به کتاب هفت خوان املا نشون بدین و سعی کنین بار ها اون رو بخونین تا خیالتون از املای کنکور راحت بشه..بریم سراغ زبان فارسی.وقت گیرترین و سخت ترین سوالات ادبیات از نظر عموم صاحب نظران سوالات زبان فارسی خصوصا در مبحث تکواژ و واژه هستن.در درس زبان فارسی هم مثل آرایه از یک سری قواعد و کلک هایی باید استفاده کنین که مثل راه میان بر می مونن و جواب رو زودتر آشکار می کنن.به هر حال خوندن درس به در زبان فارسی با کمک کتاب تست خیلی سبز و درس نامه های گاج سبز هم برای اونایی که میخوان 100 ادبیات خودشون رو تضمین کنن خالی از لطف نیست اما واجب هم نیست.کار دیگه ای که خیلی از رتبه های برتر کنکور یا کسانی که ادبیات رو 100 زدن انجام دادن خوندن کتاب نشر دریافت از آقای هامون سبطی بوده اما حجم زیاد و قیافه ی وحشتناکش باعث می شه بهتون توصیه کنم اگه واقعا عاشق ادبیات و زبان فارسی نیستین سراغ این کتاب نرین.همین موارد فوق تقریبا درصد 80 رو برای یه دانش آموز متوسط و حتی ضعیف تضمین می کنه.البته شاید روش ها وقت گیر به نظر بیان اما در تابستان روزی حتی سه ساعت ادبیات خوندن باور کنین زیاد نیست چون این درس مهم ترین درس عمومیه.از مهر ماه هم که قراره فقط تست های گاج موضوعی رو بارها بزنین

      توباقلب ویرانه من چه کردی؟. /ببین عشق دیوانه من چه کردی!
      درابریشم عادت آسوده بودم. / توباحال پروانه من چه کردی؟
      ننوشیده ازجام چشم تو مستم. / خماراست میخانه من چه کردی؟
      مگرلایق تکیه دادن نبودم. ؟ / توباحسرت شانه من چه کردی؟
      مراخسته کردی وخود خسته رفتی. / سفرکرده باخانه من چه کردی؟
      جهان من ازگریه است خیس باران. / توباسقف کاشانه من چه کردی؟

    8. Top | #23
      کاربر اخراجی

      Tajob
      نمایش مشخصات
      همش پشت سر همه
      خیلی هم هست
      اگ ممکنه ویرایش کنید چشامون درد میکنه

    صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    موضوعات مشابه

    1. پاسخ: 17
      آخرين نوشته: 03 تیر 1400, 13:58
    2. ..::داستانهای طنز یا حکیمانه؟؟؟بیاین یکم حالمون خوب شه::.
      توسط Saeed735 در انجمن کتاب و کتاب خوانی
      پاسخ: 26
      آخرين نوشته: 31 خرداد 1396, 19:00
    3. میخوای بدونی تاثیر معدل به نفعته یا نه؟؟؟بیا تو...
      توسط Faghat Pezeshki در انجمن تاثیر معدل و سوابق تحصیلی
      پاسخ: 63
      آخرين نوشته: 18 فروردین 1394, 15:53
    4. واسه فیزیک کدوم بهتره؟؟؟
      توسط kinghossein1 در انجمن مشکلات کنکوریها (استرس، تست زنی و مطالعه)
      پاسخ: 7
      آخرين نوشته: 07 بهمن 1393, 19:57
    5. چی کار کنم؟؟؟خواهشا راهکار بدید...
      توسط na30 در انجمن امتحانات سال یازدهم
      پاسخ: 23
      آخرين نوشته: 21 دی 1393, 12:29

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن