معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد
امکان "ترمیم معدل دیپلم" درصورت تصویب
» سرویس: اجتماعي - آموزش و پرورش
کد خبر: 94030402002
دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
1430911627229_abdolvahed mirzazadeh-13.jpg
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از بررسی موضوع "امکان ترمیم معدل دیپلم" خبر داد.
علی زرافشان در گفتوگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ادامه درباره ترمیم معدل دیپلم اظهار کرد : این موضوع یکی از ضروریات حذف کنکور است و به طور جدی در آموزش و پرورش مطرح است و جلساتی پیرامون آن برگزار شده است.
وی افزود :جمعی از داوطلبان کنکور سراسری، فارغ التحصیلان دوره های گذشته هستند و امروز قصد ادامه تحصیل دارند که باید فرصت ترمیم معدل را ایجاد کنیم. امیدواریم بتوانیم شیوه نامه ای را در کارگروهی آماده و برای تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش ببریم.
واکنش آموزش و پرورش به نمرات صوری
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین در باره اقدام برخی مدارس به اعطای نمره صوری به دانش آموزان برای بالا بردن راندمان کاری خود، این موضوع را نه رد و نه تایید کرد و گفت: اگرهم نمرات صوری وجود داشته باشد، جنبه غالب آموزش و پرورش نیست و اگر اینگونه می شد در امتحانات نهایی شاهد افت قابل توجهی بودیم در حالی که میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان در سال گذشته 12.5 بود که نسبت به سال قبل از آن 1.5 نمره رشد داشت.
وی بااشاره به نظارت و بازرسی از مدارس توسط مسئولان آموزش و پرورش و گروههای آموزشی، افزود: مهمتر از بازرسیها، آزمون های استانداردی است که برگزار میکنیم و سطح توانمندی دانش آموزان را مشخص میکند که امتحانات نهایی پایه سوم یکی از این آزمون هاست.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تنظیم سؤالات، اجرا و تصحیح اوراق امتحانات نهایی به صورت متمرکز انجام میشود، گفت: هیچ مصححی نمیداند برگه ای که تصحیح می کند متعلق به کدام دانش آموز است و میتوان گفت روایی این امتحانات از ضریب بالایی برخوردار است.
زرافشان ادامه داد: بویژه طی سال های اخیر با افزایش سهم نمرات امتحانات نهایی در پذیرش کنکور سراسری میانگین عملکرد تحصیلی دانش آموزان در امتحانات نهایی بالا رفته است و نشان میدهد شرایط امروز جامعه متفاوت و تواناییهای یادگیری افزایش یافته است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز در مقایسه با گذشته عواملی چون تنوع منابع یادگیری و افزایش سطح تحصیلات خانواده باعث شده است عملکرد تحصیلی دانش آموزان بهتر از قبل باشد