خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 1 از 5 12 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 1 به 15 از 66
    1. Top | #1
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات

      نظام آموزشی ایران جوابگوی نیازهای یک جامعه امروزی نیست


      در نظام آموزشی ایران به دانش‌آموز حجم زیادی از اطلاعات پراکنده می‌دهند که دانش‌آموز مجبور است همه آنها را حفظ کند


      چندی پیش وزارت آموزش و پرورش فنلاند اعلام کرد که سیستم آموزشی عملی را جایگزین سیستم آموزشی تئوری می‌کند.
      مدارس ابتدایی فنلاند از این پس دروس عملی مانند کار در کافه تریا را ارائه خواهند داد که طی آن دانش‌آموز هم تکنیک‌های حساب و کتاب را خواهد آموخت و هم با زبان‌های خارجی و مهارت‌های نوشتن و ارتباطات آشنا خواهد شد. پیش از این نیز فنلاند با تغییری در سیستم قدیمی آموزشی خود از ارزشیابی غیررقابتی استفاده کرده و هر دانش‌آموز براساس پیشرفت خودش سنجیده می‌شود.
      فنلاند، هنگ‌کنگ و کره‌جنوبی طی سال‌های اخیر همواره در ارزشیابی‌های بین‌المللی تحصیلی بهترین‌ رتبه‌های دنیا را کسب کرده‌اند.
      فنلاند از دهه پنجاه میلادی با تغییر در سیستم آموزشی، به بهترین نمونه‌ دانش اقتصاد و پیشرفت‌های اجتماعی تبدیل شده ‌است.
      مقالات و تحقیق‌های بسیاری نشان می‌دهند که سیستم آموزشی فنلاند چنین پیشرفتی را با ایجاد برابری، انعطاف، خلاقیت، اعتماد و آموزش حرفه‌ای معلمان به دست آورده است.
      تا پیش از سال دوهزار از این کشور به عنوان یک کشور بسیار پیشرفته نام برده نمی‌شد؛ دانش‌آموزان فنلاندی خیلی زود مدرسه را ترک می‌کردند و در ارزشیابی‌های بین‌المللی تحصیلی از حد متوسط فراتر نبودند. با این وجود در طول دهه گذشته فنلاند همواره بین سه کشور اول ارزشیابی بین‌المللی تحصیلی قرار گرفته است.

      آموزش همراه با تفریح از مبانی نظام آموزشی فنلاند است

      برنامه بین‌المللی ارزیابی تحصیلی دانش‌آموزان (Pisa) که از سال ۲۰۰۱ رده‌بندی کشورها را از نظر دستاورهای تحصیلی آغاز کرده در مورد فنلاند می‌نویسد: "فنلاند در ۱۹۱۷ از اتحاد جماهیر شوروی با جمعیتی حدود چهار میلیون نفر جدا شد و پس از آن همواره به عنوان کشوری کوچک و متفاوت بشمار رفته است. در دهه پنجاه، فنلاندی‌هایی که گرفتار فقر بودند کشور را در جستجوی کار و زندگی بهتر ترک می‌کردند. سیستم آموزشی این کشور بشدت نامتعادل بود و به شکل واضحی منعکس کننده نیاز‌های یک جامعه کاملا روستایی و کشاورز بود و نه یک کشور صنعتی مدرن. در آن زمان بیشتر دانش‌اموزان فنلاندی پس از شش سال تحصیلات ابتدایی مدرسه را ترک می‌کردند و بندرت آنهایی که در شهرها زندگی می‌کردند دسترسی به مقطع راهنمایی داشتند."

      امروزه نود درصد دانش‌آموزان این کشور دبیرستان را به اتمام می‌رسانند و گفته می‌شود که ۳۸ درصد آنها در سن ۲۵ تا ۳۴ سالگی به تحصیلات عالی دست پیدا می‌کنند. عملا همه کودکان فنلاندی بطور داوطلبانه وارد کلاس‌های پیش‌دبستانی می‌شوند و تا سال آخر مدرسه اجباری را می‌گذرانند. ورود به دبیرستان برای عموم دانش‌اموزان آزاد است و بیش از نیمی از آنها می‌توانند وارد دانشگاه شوند. علاوه بر این،‌ بزرگسالان فنلاندی بیش از همسالان خود در هر کشور دیگری به کلاس‌های آموزشی بزرگسالان می‌روند.
      فنلاد مهارت‌ها و سیاست‌های اجتماعی در سیستم آموزشی را مدیون جنبش گسترده برابری خواهی اجتماعی و اقتصادی کشورهای همسایه مانند سوئد در دهه شصت میلادی است. به این ترتیب مدارس فنلاند در جامعه‌ای فعالیت می‌کنند که از امنیت اجتماعی بسیار زیادی برخوردار است و دربرابر پیشرفت‌ سالم و رفاه کودکان احساس مسئولیت می‌کند.
      در سالهای اخیر سیستم آموزشی فنلاند به یکی از جاذبه‌های توریستی این کشور بدل شده‌است؛ به‌گونه‌ای که سالانه تعداد زیادی از دست‌اندرکاران آموزش و پرورش کشورهای مختلف را به امید کشف رمز و راز پیشرفت فنلاندی‌ها به خود جذب می‌کند.
      اما در ایران به نظر میرسد که حجیم و دست و پا گیر بودن سیستم اداری و تعداد بسیار زیاد معلمان مانع ایجاد تحول و آموزش صحیح کارکنان آموزش و پرورش است.
      شیرزاد عبداللهی، کارشناس آموزش وپرورش ایران، معتقد است هیچ تغییری در سیستم آموزشی ایران بدون افزایش بودجه و تربیت نیروی انسانی قابل اجرا نخواهد بود:

      نظام آموزشی ایران کودکان را از تحصیل دلزده می‌کند

      "در حال حاضر معلمانی به کلاس‌ها فرستاده می‌شوند که آموزش ندیده‌اند و مجبورند با حداقل حقوق کار کنند. کلاس‌ها لبریز از دانش‌آموز هستند و روش تدریس و شیوه تربیت کاملا سلیقه‌ای است. بعضی زیادی سختگیر هستند و بعضی بسیار مهربان. "

      در مقابل فلسفه فنلاندی‌ها این است که همه می‌توانند بهره‌ای از تحصیل داشته باشد و دانش‌آموزانی که در بعضی موضوعات درسی با مشکل مواجه می‌شوند نباید فراموش شوند.
      سیستم آموزشی این کشور تنها بر پایه تدریس و یادگیری نیست؛ بلکه آموزش همراه با تفریح است و بیشتر به رفاه و سلامت روانی کودکان توجه می‌شود. غذای سالم، مشاوره روانشناسی، مشاوره تحصیلی و خدمات بهداشتی پزشکی از حمایت‌های معمولی مدارس این کشور است.
      شیرزاد عبداللهی توضیح می‌دهد: "معلمان در ایران انگیزه‌ کاری ندارند. در سال گذشته بودجه آموزش و پرورش کلا بیست‌هزار میلیارد تومان بوده که نود و نه درصد آن صرف پرداخت حقوق کارکنان این وزارت‌خانه شده‌ است. آموزش و پرورش ایران یک میلیون و سی هزار پرسنل دارد و ۱۲.۳ میلیون دانش‌آموز؛ در حالیکه تنها صد و سه هزار مدرسه در سراسر ایران وجود دارد."
      کریستینا کامپیولینن، استاد تربیت معلم و مدیر مرکز تحصیلات همراه با تفریح در دانشگاه هلسینکی در این باره می‌گوید: "تاکید ما بر این است که هر کودک صرفنظر از سابقه اقتصادی و اجتماعی خانواده مورد حمایت مدرسه قرار بگیرد؛ چرا که سرمایه‌گذاری در دوران آموزش ابتدایی، بعدها در کلاس‌های بالاتر، با رفتار بهتر، مهارت‌های یادگیری و همینطور بازدهی بیشتر نتیجه خواهد داد. "

      شغل معلمی در فنلاند ارج و قرب زیادی دارد


      با این وجود گرد هم‌آوردن دانش‌آموزانی با پیش‌زمینه‌های متفاوت خانوادگی برای دنبال کردن هدفی واحد کار آسانی نیست و ملزم به اجرای یک سیستم آموزشی نوین خواهد بود؛ به ویژه برای کودکانی با نیازهای ویژه. پیسا، برنامه بین‌المللی ارزیابی دانش‌آموزان می‌نویسد: "آموزش دانش‌اموزان نیازمند کمک‌های ویژه تنها زمانی موفق خواهد بود که آنها سختی کار را در مدارس معمولی تجربه کنند؛ به این منظور باید از سنین پایین کمبود‌ها و ناتوانی‌های کودکان تشخیص داده شود."

      به این ترتیب مانند اکثر کشورهای پیشرفته در فنلاند نیز، آموزش‌های ویژه بر عهده گروهی است که هر دو ماه برای دو ساعت با هم دیدار می‌کنند. این تیم متشکل است از مدیر مدرسه، معلم آموزش ویژه، روانشناس مدرسه و معلم‌های کلاس.
      عدم ارائه مشاوره روانشناسی و تحصیلی در اغلب مدارس ایران کار را برای دانش‌آموزان و معلمان سخت‌تر می‌کند. نبود ناظم یا معاون برای رسیدگی به امور دانش‌آموزان نیز یکی دیگر از نقاط ضعف مدارس است.
      شیرزاد عبداللهی می‌گوید: "معلم متکلم وحده است و به دانش‌آموز حجم زیادی از اطلاعات پراکنده می‌دهد که دانش‌آموز مجبور است همه آن را حفظ کند. پرکردن ذهن دانش‌آموز از اطلاعات یک روش بسیار قدیمی‌ است. باید به دانش‌آموز یاد داد که براساس نیازش اطلاعات لازم را کسب و طبقه بندی کند. در حال حاضر اطلاعات مدرسه‌ای فقط برای قبولی در امتحانات به کار می‌رود و هیچ کاربرد دیگری ندارد. تکلیف درسی زیاد هم بچه‌ها را از مدرسه بیزار کرده‌است. مدرسه باید محل زندگی و آموزش مهارت‌های زندگی باشد."

      معلمان در فنلاند چند سال با همان دانش‌آموزان کار می‌کنند

      در برنامه بین‌المللی ارزیابی تحصیلی دانش‌آموزان آمده است: "فنلاند تنها یک سیستم نظام‌مند آموزشی را دنبال نکرده بلکه فلسفه‌ای برای اجرای تغییرات داشته است. این فلسفه معتقد است که هر فرد می‌تواند یاد بگیرد اگر به او فرصت مناسب داده و از او حمایت کافی شود. درک و یادگیری از طریق گوناگونی جامعه انسانی باید هدف اصلی یک سیستم آموزشی باشد و مدارس باید به عنوان یک معیار کوچک دموکراسی عمل کنند."

      در فنلاند نیز تغییر سیستم آموزشی قدیمی، هم‌زمان نیازمند تربیت معلمان بوده‌ است. کادر آموزشی می‌بایست نگرش خود را نسبت به حرفه معلمی تغییر می‌داد و آن را یکی از شغل‌های معتبر جامعه در نظر می‌گرفت. به این ترتیب در سال ۱۹۷۹ فنلاند اصلاحاتی در آموزش و پرورش خود اعمال کرد که در نتیجه آن، امروزه تدریس در مدارس ابتدایی شغل محبوب فنلاندی‌های جوان محسوب می‌شود. تدریس شغلی با اعتبار محسوب می‌شود و به معلمان ارج و اهمیت بسیار داده می‌شود.
      معملمان فنلاندی معتقدند که هر کودکی توان یادگیری دارد؛ بنابراین معلم یک کلاس معمولی، همیشه پیش از آنکه دانش‌آموز نیازمند در گوشه‌ای از یاد برود و یا پس از شکست‌های متعدد از کار دلزده بشود، می‌تواند به چند همکار متخصص در این زمینه دسترسی داشته باشد.
      در ایران نیز مدتی است که سیستم ارزشیابی توصیفی جایگزین سیستم ارزشیابی نمره‌ای شده‌ است و دانش‌آموزان به ضعیف، خوب، خیلی خوب و عالی رتبه بندی می‌شوند. اما والدین زیادی هنوز از این سیستم رضایت کامل ندارند. شیرزاد عبداللهی توضیح می‌دهد: "این سیستم اعمال شده اما همه لوازم آن رعایت نمی‌شود. رقابت بسیار شدیدی بین دانش‌آموزان وجود دارد و خانواده‌ها هم به آن دامن می‌زنند."
      کار گروهی در مدارس کشورهای پیشرفته جز اولین مهارت‌هایی است که به دانش‌آموزان آموخته می‌شود. در بعضی موارد تعدادی از دانش‌آموزان برای کمک به دانش‌اموزان کندتر تعیین می‌شوند. به این ترتیب رقابت جای خود را به همکاری می‌دهد.
      مهناز وکیلی، مادر دانش‌آموزی در شمال تهران می‌گوید: "سیستم ارزشیابی از اعتبار کافی برخوردار نیست چون معمولا در ارزشیابی دانش‌آموزان دست برده می‌شود. معمولا مدیران به معلم‌ها فشار می‌آورند که برای کسب امتیاز بیشتر رتبه بالاتری به دانش‌آموزان داده شود."

      همکاری و کار گروهی بجای رقابت از اصول یک نظام آموزشی مدرن استپ

      آقای عبداللهی در این مورد توضیح داد: "مدیران مدارس و ادارات آموزش و پرورش برای جلوگیری از تکرار پایه و کسب امتیاز، آمار قبولی‌ها را بالا می‌برند تا مجموعه‌ای از امتیازات شغلی به دست آورند که هم جنبه مادی خواهد داشت و هم پرستیژ محسوب خواهد شد. اما این دانش‌آموز است که در این میان بدون اینکه چیزی یاد گرفته باشد بالا می‌رود. "

      اما روش تلفیقی در مدارس ایران نکته مثبت قابل تاملی است که در مورد کودکان استثنایی به کار گرفته می‌شود تا حتی‌الامکان کودکان دارای ناتوانی در کنار بقیه درس بخوانند که به سود هر دو گروه خواهد بود؛ هم بچه‌های سالم زندگی و رفتار با کودکان معلول را یاد می‌گیرند و هم نقش مثبتی در اعتماد به نفس و پذیرش اجتماعی معلولان خواهد داشت. روش تلفیقی یکی از اصول سیستم آموزشی مونته‌سوری (Montessori) است؛ روشی که اساس آن استقلال و آزادی خلاقیت دانش‌آموز و احترام به ویژگی‌های روانشناختی، جسمانی و اجتماعی دانش‌آموز است.
      کوچکی مدارس در فنلاند یکی دیگر از عوامل موفقیت سیستم آموزشی آن است؛ هر کودک باید بتواند متناسب با نیازهایش در نزدیکی خانه‌اش به یک مدرسه عمومی برود. بیشتر معلمان مدارس ابتدایی چند سال با دانش‌آموزان باقی می‌مانند.
      مرجانا آروواراهیکینن، معلم مدرسه ابتدایی در هلسینکی، می‌گوید: "کار کردن با همان شاگردان در مدت چند سال مشکلات معلم را بسیار آسان می‌کند. من گویی هر بار با دانش‌آموزانم بزرگ می‌شوم. مشکلات آنها را وقتی کوچکتر هستند می‌بینم و آنگاه بعد از پنج سال می‌بینم که چه مسائلی در نوجوانی‌ دارند و بهترین راه حل چه می‌تواند باشد. به آنها می‌گویم من مثل مادر مدرسه‌ای‌شان هستم."
      روی‌هم‌رفته، پیشرفت سیستم آموزشی فنلاندی براساس این عقیده رایج است که سادگی برازندگی‌ است. تاکید آنها بر سیستمی بدون استرس و دور از تجویزهای سیاستمداران است. به عقیده آنها با تلفیق این دو هیچ کودکی از تحصیل عقب نخواهد ماند.
      مشاور
      ویرایش توسط artim : 27 فروردین 1394 در ساعت 18:38

    2. Top | #2
      در انتظار تایید ایمیل

      نمایش مشخصات
      تو ایران در مورد معلما خیلی ظلم میشه، تو همه کشور های دنیا، رتبه های 1 میرن معلمی، ولی تو ایران طرف با رتبه 40000 تربیت معلم قبول میشه و این یعنی بدبختی، تو ایران به نظر من اصلا درس عمومی نباید وجود داشته باشه، مثلا ادبیات کجاش عمومیه، ادبیات درس اختصاصیه انسانیه، یا مثلا دین و زندگی اختصاصیه رشته علوم و معارف اسلامیه، زبان اختصاصیه رشته زبان و انسانیه، یا عربی هم اختصاصیه انسانیه، تو ایران اگه فقط این دروس عمومی رو کلا حذف بکنن، و یکم هم از مطالب زاید دروس اختصاصی کم بکنن، خیلی پیشرفت میکنه ایران، هم هم اینکه دانش آموزا از خوندن درس هایی که بهشون علاقه ندارن، خسته نمیشن، کنکور هم به نظر من باید حذف بشه، به جاش باید تو پایان هر پایه تحصیلی، مثلا سوم دبیرستان، یه امتحان گرفته بشه و در آخر کلا همشونو جمع بندی بکنن و رتبه بندی بکنن، یا اینکه کلا برای ورود به دانشگاه، محدودیت زیادی وجود نداشته باشه ولی در عوض تو دانشگاه خیلی سخت گیری بکنن تا هرکسی نتونه هر رشته ای رو بخونه.

    3. Top | #3
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط masood2013 نمایش پست ها
      تو ایران در مورد معلما خیلی ظلم میشه، تو همه کشور های دنیا، رتبه های 1 میرن معلمی، ولی تو ایران طرف با رتبه 40000 تربیت معلم قبول میشه و این یعنی بدبختی، تو ایران به نظر من اصلا درس عمومی نباید وجود داشته باشه، مثلا ادبیات کجاش عمومیه، ادبیات درس اختصاصیه انسانیه، یا مثلا دین و زندگی اختصاصیه رشته علوم و معارف اسلامیه، زبان اختصاصیه رشته زبان و انسانیه، یا عربی هم اختصاصیه انسانیه، تو ایران اگه فقط این دروس عمومی رو کلا حذف بکنن، و یکم هم از مطالب زاید دروس اختصاصی کم بکنن، خیلی پیشرفت میکنه ایران، هم هم اینکه دانش آموزا از خوندن درس هایی که بهشون علاقه ندارن، خسته نمیشن، کنکور هم به نظر من باید حذف بشه، به جاش باید تو پایان هر پایه تحصیلی، مثلا سوم دبیرستان، یه امتحان گرفته بشه و در آخر کلا همشونو جمع بندی بکنن و رتبه بندی بکنن، یا اینکه کلا برای ورود به دانشگاه، محدودیت زیادی وجود نداشته باشه ولی در عوض تو دانشگاه خیلی سخت گیری بکنن تا هرکسی نتونه هر رشته ای رو بخونه.
      چند بار از زمان 35 سال پیش تا الان سیستم اموزشی کشور بدون برنامه عوض شد بخصوص توی این دو سه سال اخیر که گفتن پیش دانشگاهی نداریم شد سال چهارم بعد دیدن نمیشه سال بعدش باز سال چهارم رو کردن پیش دانشگاهی
      الانم برگشتن به زمان شاه که کلاس شش ام داشتیم
      حالا حالا ها تا مافیای کنکور و... هستن همین وضع هست و بدتر هم میشه
      موسسه کنکوری داریم با همین سیستم اموزشی و کنکوری مولتی ملیاردر شده الان خارج از کشوره
      دبیرای کنکوری شهرهای بزرگ همه ماشین های صد به بالا سوار میشن
      مشاور

    4. Top | #4
      در انتظار تایید ایمیل

      نمایش مشخصات
      یه مشکل دیگه هم هست که آموزش و پرورش، کلا خودشو از سازمان سنجش و کنکور جدا میدونه، میگه به من چه که دانش آموز تو کنکور رتبه نیاره، وظیفه من فقط آموزش دادنه، این که نمیشه، خب من چرا درس میخونم، خب درس میخونم که تو کنکور قبول بشم دیگه، یعنی یه حرفایی میزنن که آدم شاخ در میاره واقعا، مثلا به مدیر مدرسه و معلما و اداره آموزش و پرورش میگیم که تو پیش دانشگاهی، درس هارو تا عید تموم بکنیم، بعد از عید نیایم مدرسه، میگن نمیشه، برای ما مسئولیت داره، توبیخ میشیم، نظم به هم میخوره، قانون شنکی میشه، اگه نیاین از انظباطتون 5 نمره کم میشه و از این حرفا، بابا قانون کیلویی چنده، خب قانون باید یه جوری باشه که باعث پیشرفت دانش آموز بشه، نه اینکه دست و پاشو بگیره و نذاره که پیشرفت بکنه، والا نمیدونم دیگه به این کار چی میگن.

    5. Top | #5
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط masood2013 نمایش پست ها
      یه مشکل دیگه هم هست که آموزش و پرورش، کلا خودشو از سازمان سنجش و کنکور جدا میدونه، میگه به من چه که دانش آموز تو کنکور رتبه نیاره، وظیفه من فقط آموزش دادنه، این که نمیشه، خب من چرا درس میخونم، خب درس میخونم که تو کنکور قبول بشم دیگه، یعنی یه حرفایی میزنن که آدم شاخ در میاره واقعا، مثلا به مدیر مدرسه و معلما و اداره آموزش و پرورش میگیم که تو پیش دانشگاهی، درس هارو تا عید تموم بکنیم، بعد از عید نیایم مدرسه، میگن نمیشه، برای ما مسئولیت داره، توبیخ میشیم، نظم به هم میخوره، قانون شنکی میشه، اگه نیاین از انظباطتون 5 نمره کم میشه و از این حرفا، بابا قانون کیلویی چنده، خب قانون باید یه جوری باشه که باعث پیشرفت دانش آموز بشه، نه اینکه دست و پاشو بگیره و نذاره که پیشرفت بکنه، والا نمیدونم دیگه به این کار چی میگن.
      حقیقت خیلی تلخه
      همینه که هست.....
      مشاور

    6. Top | #6
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      ضعف ایران اول به خاطر وجود دروس عمومیه...(اهمیت این موضوعو من الان میفهمم که واقعا چقد دروس عمومی بیخودن!)
      دوم به خاطر سهمیه های بیخودو بی جهتیه که به بعضیا میدن که با مفت خوری بیان جای کسی که لیاقتشو داره بگیرن...
      ایرانم درست بشو نیست که نیست...الان فامیل ما عمومیشو از تهران گرفته میخواد بره استرالیا گفتن چون دانشگاه تهران رتبش تو دنیا تو پزشکی از 1000بالاتره ما قبولش نداریم بیپاره دست به دامن من شده که چیکار کنم...


    7. Top | #7
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط NaKayama نمایش پست ها
      ضعف ایران اول به خاطر وجود دروس عمومیه...(اهمیت این موضوعو من الان میفهمم که واقعا چقد دروس عمومی بیخودن!)
      دوم به خاطر سهمیه های بیخودو بی جهتیه که به بعضیا میدن که با مفت خوری بیان جای کسی که لیاقتشو داره بگیرن...
      ایرانم درست بشو نیست که نیست...الان فامیل ما عمومیشو از تهران گرفته میخواد بره استرالیا گفتن چون دانشگاه تهران رتبش تو دنیا تو پزشکی از 1000بالاتره ما قبولش نداریم بیپاره دست به دامن من شده که چیکار کنم...
      حرفات حقه و بینظیره
      مشاور

    8. Top | #8
      کاربر باسابقه

      Maghror
      نمایش مشخصات
      آقا ی سوال!!:
      چطوره ک همه دروس دبیرستان رو ی معلم نمیتونه تدریس بکنه ولی ی دانش آموز میتونه یاد بگیره؟؟!

    9. Top | #9
      کاربر نیمه فعال

      Romantic
      نمایش مشخصات
      من تو طول 12 سال تحصیل در مدارس ایران یک بارهم پام به آزمایشگاه مدرسمون باز نشده این در حالیه که علوم تجربی دوره ابتدایی...حرفه و فن و علوم تجربی دوره راهنمایی...و فیزیک و شیمی دوره دبیرستان همشون نیاز به آزمایش داشتن........باور نمیکنین...روی جلد کتاباتون رو بخونین
      فیزیک و آزمایشگاه....شیمی و آزمایشگاه

      سال سوم که بودیم یه هفته طول کشید تا معلم فیزیک بهمون بگه سیملوله چیه............خب خدا خیرت بده اگه از اون اول یه سیملوله میاوردی یا حداقل عکسشو نشونمون میدادی بدونیم چیه.....
      این که چیزی مهمی نبود.......دیگه چیزای بدتر از اینا هم بودن که تا یکماه هم سابقه داشته طول بکشه بهمون بفهمونه......
      راستی سیملوله چیه؟؟؟؟؟(با رسم شکل توضیح دهید)
      همه فرمولاشو حفظم ها مسائلش رو هم حل میکنما......ولی نمیدونم اصلا سیملوله چیه........؟چیه؟؟چیه؟





        • بدبختی نظام آموزشی ما اینه دیگه.....همه فرمولاشو بلد هستم ولی اصلا نمیدونم چی هست این لامصب.خخخخخخ





      جیگرم........جـــــــیگرم....جـ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــیگرم
      HA SIN YA NON

    10. Top | #10
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط NaKayama نمایش پست ها
      ضعف ایران اول به خاطر وجود دروس عمومیه...(اهمیت این موضوعو من الان میفهمم که واقعا چقد دروس عمومی بیخودن!)
      دوم به خاطر سهمیه های بیخودو بی جهتیه که به بعضیا میدن که با مفت خوری بیان جای کسی که لیاقتشو داره بگیرن...
      ایرانم درست بشو نیست که نیست...الان فامیل ما عمومیشو از تهران گرفته میخواد بره استرالیا گفتن چون دانشگاه تهران رتبش تو دنیا تو پزشکی از 1000بالاتره ما قبولش نداریم بیپاره دست به دامن من شده که چیکار کنم...
      واقعا حرفات حقه به نظر من دروس عمومی رو فقط به خاطر اطلاعات عمومی میذاشتن و نمره ای بهش اختصاص نمیدادن و به جای عربی و دینی و اینا زبان انگلیسی میبود البته در سطح پیشرفته تر و با اموزشی نوین تر بعدشم ادبیات فارسی بود به عنوان زبان رسمی کشور +ادبیات هر قوم تو کشور که مخصوص خودشه مثل ترکی کردی عربی.....به جای دادن سهیمیه هم سعی میشد عدالت اموزشی برقرار باشه و همه تو یه مدرسه بخونن چه پسر وزیر چه پسر فقیر...ببخشید رویاهامو گفتم تو این مملکت اینا انجام نمیشه
      ویرایش شده توسط مدیریت
      خلاف قوانین.
      ویرایش توسط Saeed735 : 28 فروردین 1394 در ساعت 11:02

    11. Top | #11
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط masood2013 نمایش پست ها
      تو ایران در مورد معلما خیلی ظلم میشه، تو همه کشور های دنیا، رتبه های 1 میرن معلمی، ولی تو ایران طرف با رتبه 40000 تربیت معلم قبول میشه و این یعنی بدبختی، تو ایران به نظر من اصلا درس عمومی نباید وجود داشته باشه، مثلا ادبیات کجاش عمومیه، ادبیات درس اختصاصیه انسانیه، یا مثلا دین و زندگی اختصاصیه رشته علوم و معارف اسلامیه، زبان اختصاصیه رشته زبان و انسانیه، یا عربی هم اختصاصیه انسانیه، تو ایران اگه فقط این دروس عمومی رو کلا حذف بکنن، و یکم هم از مطالب زاید دروس اختصاصی کم بکنن، خیلی پیشرفت میکنه ایران، هم هم اینکه دانش آموزا از خوندن درس هایی که بهشون علاقه ندارن، خسته نمیشن، کنکور هم به نظر من باید حذف بشه، به جاش باید تو پایان هر پایه تحصیلی، مثلا سوم دبیرستان، یه امتحان گرفته بشه و در آخر کلا همشونو جمع بندی بکنن و رتبه بندی بکنن، یا اینکه کلا برای ورود به دانشگاه، محدودیت زیادی وجود نداشته باشه ولی در عوض تو دانشگاه خیلی سخت گیری بکنن تا هرکسی نتونه هر رشته ای رو بخونه.
      حرفات خوبه ولی نه برای مملکت ما اگه به جای کنکور بیان امتحان بگیرن میدونی چقدر تقلب میشه تو امتحانا ؟؟پسران اقایون بوق همش بیست میشن؟؟؟؟درسته کنکور ما هم چندان با عدالت نیست ولی بازم هر چی باشه از امتحان بهتره
      ویرایش شده توسط مدیریت
      خلاف قوانین.

    12. Top | #12
      کاربر باسابقه

      Mashkok
      نمایش مشخصات
      هییییییییییی روزگار از ما ک گذشت
      ولی اگه کاره ای شدم میتکونم این نظام آموزشیو!

    13. Top | #13
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط hadis_moh نمایش پست ها
      هییییییییییی روزگار از ما ک گذشت
      ولی اگه کاره ای شدم میتکونم این نظام آموزشیو!
      دستور از بالا بالاها میاد
      کاری نمیشه کرد مگر.......
      مشاور

    14. Top | #14
      کاربر باسابقه

      Maghror
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط artim نمایش پست ها
      دستور از بالا بالاها میاد
      کاری نمیشه کرد مگر.......
      خو پسرم منم میشم جزو بالا بالا ها بعد تغییرش میدم!!

    15. Top | #15
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط rezagmi نمایش پست ها
      خو پسرم منم میشم جزو بالا بالا ها بعد تغییرش میدم!!

      نه خیلی بالا تره اون بالا فقط یک نفره
      خیلی خیلی بالا
      مشاور

    صفحه 1 از 5 12 ... آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    موضوعات مشابه

    1. نقش مشاور در پیشرفت تحصیلی؟؟خودت برنامعه بریزی بهتره یا بری پیش مشاور؟؟
      توسط Dj.ALI در انجمن پاتوق سال دوازدهمی ها و کنکوریها
      پاسخ: 76
      آخرين نوشته: 18 آذر 1398, 10:00
    2. پاسخ: 215
      آخرين نوشته: 09 فروردین 1396, 09:01
    3. پاسخ: 14
      آخرين نوشته: 22 دی 1393, 10:23
    4. پاسخ: 11
      آخرين نوشته: 13 مهر 1393, 14:07
    5. پاسخ: 3
      آخرين نوشته: 24 شهریور 1393, 23:17

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن