چقدر دوست داشتنی هستند...
آدم هایی که شبیه حرف هایشان هستند...
شما که میگی داعش داره عین قران رو انجام میده
برام آیه بیار دقیقا کجا ی قران گفته ای مسلمانان در کوچه ها راه بروید هر کس را دیدید ته ته تق تق ببندید به تیر - هر بی دفاع غیر نظامی را دیددید سرش راببرید
در یک روز کل دانشجویان یک دانشگاه را سر ببرید ؟ شما به نظرم حتما تموم شبهات و سوالاتت رو یاد داشت کن برو پیش یه عالم درستو درمون دینی که درعلم ادیان وارده و شبهاتت رو اگر بر طرف نکرد اوقت یه چیز ی
من در حد اطلاعات خودم پاسخت رو دادم ولی حتما این کار رو بکن - خیلی هم خوبه یه دانشجو پیگیر باشه و سوال بد نیست و من هم بهت تبریک میگم . فقط باید بری و به جواب برسی اونم توسط یه عام دینی نه من.
- - - - - - پست ادغام شده - - - - - -
به نظرم این صفحه میتونه کمکتون کنه حتی همون خط اولش
http://www.porseman.org/q/show.aspx?id=92534
- - - - - - پست ادغام شده - - - - - -
به نظرم این صفحه میتونه کمکتون کنه حتی همون خط اولش
http://www.porseman.org/q/show.aspx?id=92534
- - - - - - پست ادغام شده - - - - - -
در ضمن یونس جان ای کاش برنامه ی جهانشهری ها که از شبکه ی سه پخش میشه رو میدید
یه جوون 19 - 20 ساله میگفت فکر میکردم اسلام دین خشم و شرارت است - فکر میکردم همه ی مسلمانان تروریست هستند اما بعد از تحقیق در این دین فهمیدم هیچ دینی کامل تر از این دین نیست و در هیچ دینی به این اندازه مهربانی وجود ندارد
ما مشکلمون اینه چشم باز کردیم دیدیم شدیم مسلمون ! خداییش خودمو میگم - شاید تو عمرم به انازه ی انگشتای دستم هم قرآن رو باز نکرده باشم متاسفانه
چه برسه دنبال تحقیق برم درباره ی دینم
بقول حافظ مرغ که زیرک بیفتد دگر به دام نیفتد!!! من پیش بزرگ دینش هم رفتم ، من تا فردا صبح میتونم صدها شبه در اسلام (سبک شما ها) بیارم برات ، که جواب قانع کننده ندارند ، تو چجور مسلمانی هستی که اطلاع نداری از اینها ؟؟؟ مشکل امسال شما هم همینه همش اسلام اسلام میکنید، یکجا که میشه با همین اسلام کم میارید میگید من نمیدونم برو از عالم اسلام بپرس، پس این اصرار شما دیگه بر اسلام اسلامی که حتی نخوندیش چیه ؟ ادماها دو دسته اند یا کسانی اسلام شما رو قبول دارند یا قران رو بادقت خونده اند!!
اون تق تقی هم که میگی به روی سنی های خودشون شلیک نمیکنه ، یادت باشه بیست ملیون سنی در سیطره داعش هستند که اگه حمایت اینها نبود اینجوری پیشرفت نمیکردند ، اون تق تقی که میگی اونا بر اساس ایه قران دارن ب ظن خودشون کفار میجنگن همونی که تو هم نجس میدونی و از نظر اسلام مرتد و خونش مباح .اون تق تق شلیک گلوله رو روی کافرا مثلا میگیرین ، کجاش خلافه اسلام؟ کافری که مسلمون نمیشه باید کشت ،دقیقا چیزی که پیامبر در فتح مکه به ابوسفیان گفت!!! شما هم اگه قدرت داشتی با همون تق تقت یک بهایی رو میکشتی چون طبق گفته خودت نجسه . داعش هم بهایی ببینه تق تق میکشه ، فقط شما به بخشی از اسلام عمل میکنید و بخشی دیگه اش رو بخیال شدید ولی داعش نه ، اگر بهایت کافر و مرتد هستد الان طبق ایه قران یا باید کشته شوند یا مسلمان شوند ، که توی کشور ما اینجاش رو میبین خیلی ضایع است بیخیال شدن ، فقط بهشون گیر میدن !! الان چرا تو خودت به دستور اسلام گوش نمیکنی و همین بهایی رو مسلمون نمیکنی اگه مسلمون نشد چرا نمیکشی ؟ چرا اسلام ناقص؟ در ضمن توی اسلام اگه بخواهی دینت رو هم عوض کنی مثلا از اسلام بشی مسیحی حکمش ارتداد و مرگ است، کلا مرگ !! میگن امام زمان وقتی میاد میگن اینقدر خون به پا میکنه دریا خون بپا میشه !!! داعش هم دوست داشت دریای خون راه بیاندازد که به لطف مرجع اقای سید سیستانی که تفسیر رحمانی از دین داره نتونست ، فقط به وجدانت رجوع کن و کمی تحقیق کن ، شاید اون اسلام دیگه الان جوابگو نیستی ، راستی یک سر به سایت اقای سیستانی بزن میبینی ایت الله هم از اولش برداشته و فقط اقا گذاشته، ایشون ذارت ذارت تو زندگی مردم هم دخالت نمیکن ، فتوا حروم بودن تماس تصویری و دین سیاسی هم نمیدن )
خوب شما معلومه خیلی ملایی !!! کجای قران گفته کافران را بکشید عزیز من شما داری همین جور پشت هم حرفهای من درآوردی میگی آیه قران بیار برام !!!
دین اسلام هرگونه قتل و کشتار افراد بی گناه جامعه حتی کافران (به غیر از مواجه شدن در هنگامه جهاد فی سبیل الله) را جایز نمی داند. این عین کلام خداست و عین دستور پیغمبر چرا از خودت حرف میزنی !!!! اونها کجای قران رو انجام میدن ؟ کجای دستورات قران رو که میرن تو دانشگاه تموم دانشجوها رو سر میبرن ؟؟
---------
واینکه بله دوست عزیز من نباید جواب شبهاتت رو بدم این مسلم هست ! چون برای این مهم افرادی در این علوم تحصیل کردند و نه تنها کتابهای خودمان بلکه به کتابهای سایر ادیان هم مسلط هستند
من دانشجوی کاردانی نرم افزار باید برم نه تنها به کتابهای خودمو ن بلکه به کتابهای ادیان دیگه هم مسلط بشم تا شبهات شما رو برطرف کنم دوست عزیز
آیا این توقع شما درسته ؟
آیا این عقلانیه
من تا همین حدی هم که به شما پاسخ میدم حد معمولی هست که یک مسلمان شیعه باید بدونه
اما شما چی ؟ واقعا دارید یه سری حرفهای بی پایه و اساس میزنی دوست من - شما باید خجالت بکشی نه من که اطلاعاتت این قدر کمه و این قدر داری بدون منطق حرف میزنی !!
- - - - - - پست ادغام شده - - - - - -
خوب شما معلومه خیلی ملایی !!! کجای قران گفته کافران را بکشید عزیز من شما داری همین جور پشت هم حرفهای من درآوردی میگی آیه قران بیار برام !!!
دین اسلام هرگونه قتل و کشتار افراد بی گناه جامعه حتی کافران (به غیر از مواجه شدن در هنگامه جهاد فی سبیل الله) را جایز نمی داند. این عین کلام خداست و عین دستور پیغمبر چرا از خودت حرف میزنی !!!! اونها کجای قران رو انجام میدن ؟ کجای دستورات قران رو که میرن تو دانشگاه تموم دانشجوها رو سر میبرن ؟؟
---------
واینکه بله دوست عزیز من نباید جواب شبهاتت رو بدم این مسلم هست ! چون برای این مهم افرادی در این علوم تحصیل کردند و نه تنها کتابهای خودمان بلکه به کتابهای سایر ادیان هم مسلط هستند
من دانشجوی کاردانی نرم افزار باید برم نه تنها به کتابهای خودمو ن بلکه به کتابهای ادیان دیگه هم مسلط بشم تا شبهات شما رو برطرف کنم دوست عزیز
آیا این توقع شما درسته ؟
آیا این عقلانیه
من تا همین حدی هم که به شما پاسخ میدم حد معمولی هست که یک مسلمان شیعه باید بدونه
اما شما چی ؟ واقعا دارید یه سری حرفهای بی پایه و اساس میزنی دوست من - شما باید خجالت بکشی نه من که اطلاعاتت این قدر کمه و این قدر داری بدون منطق حرف میزنی !!
- - - - - - پست ادغام شده - - - - - -
راستی اگر حوصله کردی این متنو کامل بخون -- اگر هم حوصله نکردی بدون این که میگی شبهاتم بر طرف نشده واسه همین بی حوصلگیت هست:
یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِمَنْ فِی أَیْدِیكُمْ مِنْ الأَسْرَى إِنْ یَعْلَمْ اللَّهُ فِی قُلُوبِكُمْ خَیْرًا یُؤْتِكُمْ خَیْرًا مِمَّا أُخِذَ مِنْكُمْ وَیَغْفِرْ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ (أنفال: 70).
«ای پیامبر، به اسیرانی که در دست شما هستند بگو اگر خداوند بداند که در دلهای خود نیت خیری دارید بهتر از آنچه که از شما گرفته شده، به شما خواهد داد و گناهانتان را میآمرزد که خداوند بسی آمرزنده و مهربان است».
وَقَاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَكُمْ وَلاَ تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لاَ یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ (بقره: 190)
«با کسانیکه به جنگ شما میآیند، در راه خدا پیکار کنید و تجاوز روا مدارید که خدا تجاوزگران را دوست نمیدارد».
این آیة شریفه، سه قید برای جنگ ذکر نموده نخست آنکه: مسلمانان در راه خدا بجنگند (نه برای دنیاطلبی و غنیمتیابی)! دوّم آنکه: مسلمانان با کسانی بجنگند که برای پیکار با ایشان آمدهاند (نه کسانی که سر جنگ با آنها ندارند)! سوّم آنکه: مسلمانان به هیچکس تجاوز روا ندارند یعنی زنان و کودکان و پیران و کسانی را که اهل جنگ نیستند همه را محترم شمرند چنانکه طبری از ابن عبّاس (پسر عموی پیامبر) آورده که در تفسیر آیة مزبور گفت:
«لاتَقتُلُوا النِّساءَ وَلا الصِّبیانَ ولا الشَّیخَ الکَبیرَ ولا مَن أَلقی إِلَیکُمُ السَّلَمَ وَکَفَّ یدَهُ، فَإِن فَعَلتُم هذا فَقَدِ اعتَدَیتُم». (تفسیر طبری، ذیل آیة 190 از سورة بقره)
یعنی: «زنان و کودکان و پیرمردان و کسی که اظهار صلح به شما میکند و دست از جنگ باز میکشد، هیچکدام را نکشید که اگر چنین کردید بیتردید تجاوز نمودهاید».
وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ (أنفال: 61).
«اگر دشمنان به صلح تمایل نشان دادند تو نیز بدان متمایل شو و بر خدا توکّل کن که او شنوا و دانا است».
امام صادق (ع)نقل می کند که رسول خدا (ص) مسلمانان را از قتل زنان و کودکان در زمان جنگ و در سرزمین دشمن نهی نموده است ، مگر این که آنها نیز به جنگ دست ببرند : « حتی زنی که در جنگ مشارکت داشت تا آنجا که می توانی از کشتن وی چشم پوشی کن » .
امام صادق (ع) از پیامبر (ص) نقل می کند که فرمود : « و لا تسبوا اهل الشرک ، مشرکان را فحش و ناسزا نگویید »
امام صادق (ع) از امام علی (ع) نقل می کند که رسول خدا (ص) مسلمانان را از ریختن سم در سرزمین مشرکان نهی می کرد. این روایت نشان می دهد که هر گونه کاربرد مواد شیمیایی در جنگ ممنوع است ، رسول خدا (ص) حتی آتش زدن درختان و محصولات کشاورزی را نیز ممنوع اعلام می کردند .
پیامبر (ص) وقتی که معاذ بن حبل و ابوموسی اشعری را به یمن اعزام می کرد به آنان فرمود : « تشاورا و تطاوعا و یسرا و بشرا و لا تنفرا ، با هم مشورت کنید ، همیاری نمایید ، کارها را آسان نشان دهید ( به مردم در مورد اسلام ) بشارت و مژده دهید و ایجاد نفرت نکنید »
امام صادق فرمود : پیامبر اسلام (ص) هنگامی که می خواست سپاهی برای جنگ اعزام کند ، آنان را فرا می خواند و در برابرشان می نشست و می فرمود : « با نام خدا و برای خدا و در راه خدا سفر را آغاز کنید ، نیرنگ و حقه نزنید ، مثله نکنید ، سالخوردگان ، کودکان و زنان را نکشید ، درختی را نبرید مگر مجبور شوید »
امام علی (ع) در سفارش به لشکریان خود در جنگ صفین پس از این که سفارش نمود ، آغازگر جنگ نباشید ، فرمود : « فراریان را نکشید ، ناتوان ها را ضربت نزنید ، مجروحان را به قتل نرسانید ، با اذیت و آزار زنان را به هیجان نیاورید ، اگر چه آنها به شما دشنام دهند و متعرض آبروی شما گردند »
پیامبر اسلام (ص) فرمود : « از کشتن پیران و کودکان مشرکان دست نگه دارید »
سُهَیل بن عَمرو در جنگهای بسیار با پیامبر روبرو شد و در فتنههای گوناگون دخالت داشت. در «بَدر» به اسارت مسلمین درآمد و با «فدیه» آزاد شد، در «حُدَیبِیه» بعنوان نمایندة مشرکین از سوی آنها نزد پیامبر آمد. در فتح مکّه از پای ننشست و مردم را به جنگ با رسول خدا -صلى الله علیه وآله وسلم- فراخواند و گزارش ابن اسحق، او و صَفوان وعِکرِمَه در محل «خَندَمَه» گروهی را برای پیکار با پیامبر گرد آورده بودند! (سیرة ابن هشام، ج 2، ص 407)
چنین کسی، با آن پیشینة تابناک! همینکه دید پیامبر اکرم با فتح و ظفر به مکّه وارد شد ناگزیر از رسول خدا -صلى الله علیه وآله وسلم- أمان خواست. پسرش عبدالله را بسوی پیامبر فرستاد و به او گفت که برای من از محمّد امان بگیر، زیرا که من از کشتهشدن خاطر آسوده ندارم. و پیشینة خود را نزد محمّد و یارانش بیاد آوردم که هیچکس بدسابقهتر از من نبود! من در روز «حُدَیبِیه» با پیامبر برخوردی داشتم که کسی بدان گونه با وی روبرو نگشت. و صلح نامة حُدَیبِیه را (که آنرا نقض کردیم)! من امضاء کرده بودم. با این همه، در جنگ «بَدر» و «اُحُد» نیز حضور داشتم و در تمام حرکات قریش بر ضدّ پیامبر، شریک بودم»
«عبدالله فرزند سُهَیل، به حضور رسول خدا -صلى الله علیه وآله وسلم- رسید و پرسید: ای پیامبر خدا آیا به پدرم زینهار میدهی؟ پیامبر پاسخ داد: آری، او در امانِ خدا است. از خانهاش بیرون آید! سپس رسول خدا -صلى الله علیه وآله وسلم- به اطرافیان خود گفت: هر کس که سُهَیل بن عَمرو را دید با تندی به وی نگاه نکند، سهیل باید از خانهاش بیرون آید!(المغازی ج 1 ص 111)
«وَلَا یَجْرِمَنَّكُمْ شَنََانُ قَوْمٍ عَلَى أَلَّا تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى»
دشمنی با گروهی شما را وادار نکند که درباره آنها عدالت نورزید، عدالت را رعایت کنید که به پرهیزکاری نزدیکتر است (سوره مائده-آیه 8)
پیغمبر اسلام-ص- فرمودند:"سفارش به نیکی را درباره اسیران بپذیرید"
(سیره ابن هشام ج 1 ص 645- تاریخ طبری ج 2 ص 460)
و مورّخان باتّفاق، نوشتهاند که چون نمایندگان هوازن از پیامبر درخواست عفو نمودند، رسول خدا -صلى الله علیه وآله وسلم- به آنان سفارش کرد که شما پس از نماز جماعت درخواست خود را بازگو کنید تا من همة یارانم را به آزاد ساختن اسیرانشان برانگیزم و به نمایندگان مزبور فرمود در حضور نمازگزاران بگویند: ما از پیامبر میخواهیم که نزد مسلمانان میانجی شود و از مسلمانان میخواهیم که نزد پیامبر میانجیگری کنند تا همة اسیران ما آزاد گردند.
نمایندگان هوازن چنانکه پیامبر دستور داده بود، خواهش خود را پس از نماز نیمروز، تکرار نمودند و رسول خدا بلادرنگ اعلام داشت که اسیران من و اُسَرای فرزندان عبدالمطلب همگی آزادند! مهاجران نیز فریاد برآوردند: اسیران ما، جملگی از آن پیامبرند! انصار در پی ایشان ندا در دادند: همة اسیران ما از آن رسول خدا هستند! بدین گونه تمام أسراء از بند اسارت رهایی یافتند و برخی از یاران پیامبر که مقاومت نشان میدادند با وعدة نیک رسول خدا -صلى الله علیه وآله وسلم- اسیران خود را آزاد کردند
این اقدام پیامبر، اولاً موجب شد که یارانش بدلخواه و با رضایت، أسرای جنگی را رها ساختند و کینه ای از آنان در دلشان باقی نماند. و ثانیاً سبب گردید که شش هزار تن از مرد و زنِ هوازن بتپرستی را ترک نمودند و با میل و رغبت، به آئین توحید روی آوردند
رهبر منافقان مدینه، عبدالله بن أُبَی بود. پیامبر بزرگوار اسلام -صلى الله علیه وآله وسلم- این مرد را با همه کارشکنیهایش تحمّل میکرد. حتی پس از مردنش تصمیم گرفت بر جنازه او نماز گزارد ولی وحی إلهی وی را از اینکار بازداشت و به روایتی، وحی پس از نماز پیامبر بر عبدالله آمد و رسول خدا را از دعاکردن بر منافقان منع نمود.در زمان حیات عبدالله، بارها کسانی چون عمر بن خطّاب ودیگران از رسول اکرم اجازه خواستند تا وی را بکشند اما پیامبر رحمت، این کار را روا نشمرد، پسر عبدالله بن أُبَی به پیامبر گفت: اگر میخواهی پدرم را بکشی خود مرا مأمور کن
پیامبر در پاسخ او فرمود:
«نه! بلکه با وی مدارا میکنیم و تا هنگامی که با ما بسر میبرد به نیکی با او رفتار خواهیم کرد»
اینها همگی نمونه های غیر قابل انكاری است كه نشان رافت و رحمت در قران و اسلام و در شخصیت پیامبر اكرم (ص) دارد .
پاسخی دیگر
خداوند در برابر آزار و اذیت مشرکین چهاردستور به پیغمبر و مومنین داده است
دستور اول : دستور به صبر « فاصبر علی ما یقولون» یعنی ای پیغمبر در برابر بدگوئی و زخم زبان آنان صبر پیشه کن ( طه / 130)
دستور دوم : دستور به بخشش و نادیده گرفتن اذیت و آزار فاعفوا و اصفحوا یعنی بدیهای آنان را ببخشید و اصلا نادیده بگیرید ( بقره / 109 )
دستور سوم : دستور به صبر در ریختن خون آنان کفوا ایدیکم یعنی از ریختن خون مشرکین دست بردارید ( نساء /77 )
دستور چهارم : دستور به جهاد و ریختن خون آنان >>> اقتلوهم حیث ثقفتموهم یعنی بکشید آنها را هر جا که آنها را یافتید ( بقره / 191(
دستور چهارم به هنگامی صادر شد که مشرکین و کفار کار را به جائی رساندند که از هر نوع آزار و اذیتی در حق مسلمانان دریغ نکردند همچنانکه در خود آیات قران این مطلب دیده میشود مثلا در آیه 39 سوره حج میگوید : اذن للذین یقاتلون بانهم ظلموا یعنی به انها که قتال میکنند اجازه داده شد چون به آنها ظلم شده بود .
اکثرکسانیکه اسلام را دین خشونت معرفی میکنند تمسک به آیات جهاد کرده اند که درصدرآن همین آیه 191 سوره مبارکه بقره است .
بررسی آیه 191 سوره بقره
با بررسی آیه 190 و 191 سوره بقره فهمیده میشود که : این دستور خداوند وقتی صادر شد که کفار مکّه بعضی از مسلمانان را کشتند و بعضی دیگر را از خانه هایشان بیرون کردند چرا که در این دو آیه میفرماید : و قاتلوا فی سبیل الله الذین یقاتلونکم یعنی بکشید در راه خدا آنهائی که عده ای از شما را کشتند . و همچنین میفرماید : اخرجوهم حیث اخرجوکم یعنی آنها را از خانه هایشان بیرون کنید بجهت آنکه آنها شما را از خانه هایتان بیرون کردند .
در ادامه آیه ، خداوند متعال افعال مشرکین اعم از قتل و اخراج مسلمانان از خانه هایشان را نوعی فتنه معرفی کرده و میفرماید : والفتنة اشدّ من القتل یعنی فتنه ( کشتن مسلمانان و آزار و اذیت آنان ) بد تر است از قتل کفار و مشرکین یعنی اگر قتل این عده از مشرکین کار بدی باشد ، بدتر آنستکه این عده مشرکین بر مسلمانان سیطره پیدا کرده و آنان را به قتل برسانند و بقیه را نیز از خانه هایشان بیرون کنند .
از تمام کسانیکه به این آیات اشکال کرده و آن را نوعی خشونت معرفی میکنند سوال میکنیم که اگر عده ای نزدیکانتان را به قتل برسانند و شما را از خانه هایتان بیرون کنند آیا شما دست روی دست خواهید گذاشت تا اینکه حکم قتل شما را نیز صادر کنند یا اینکه در صدد دفاع بر خواهید آمد ؟؟ و اگر دفاع کنید خشونت به حساب می آید ؟؟
خلاصه : با بررسی آیات قرآن به این نتیجه میرسیم که دستور قتل کفار و مشرکین ، دستور ابتدائی نبوده بلکه این دستور در پی کشته شدن عده ای از مسلمانان بدست مشرکینی صادر شده که از هیچ نوع آزار و اذیتی در حق مسلمانان اباء نداشتند . بنا بر این آیه در صدد بیان دفاع مسلمانان از خود در برابر قتل و آزار و اذیت مشرکین است .
- - - - - - پست ادغام شده - - - - - -
و این مقاله هم پاسخ خیلی از سوالاتت رو میتونه بده همچنین
آنچه که امروزه در سوریه و عراق به عنوان اسلام و احکام اسلامی انجام می شود بی شک توطئه ای در راستای اسلام هراسی برای جلوگیری از گسترش روز افزون اسلام در ممالک غربی و و شرقی است.که دست پرورده نظام سلطه جهانی برای نابودی اسلام است که نمونه های آن را در سالهای فبل در افغانستان به عنوان طالبان نیز دیده بودیم.
آنچه که این مدعیان اسلام انجام می دهند نه تنها بر مبانی و احکام اسلامی استوار نیست بلکه با تمام اصول انسانی نیز مخالف است . این گروه های مرتجع با ظاهر سازی و تحریف احکام ناب اسلامی آنها را به نحو وحشتناکی و دلخراشی اجرا می کنند همان کاری که طالبان با آن ریش های بلند و عمامه های کذایی و ترور های وحشیانه در دل جغرافیای اسلامی انجام می داد و این کارها دستاویز رسانه ای رسانهای سلطه برای زیر سوال بردن اسلام بود. اسلامی که رسانه های غربی به مردم جهان انتقال می دادند.
در یک نگاه کلی نظام سلطه برای مقابله با اسلام ناب محمدی که توسط امام خمینی به جهان معرفی شده بود دو نسخه بدلی از اسلام را به جهان معرفی کرد و برای آن سرمایه گذاری کرد یکی اسلام آمریکایی که توسط اذناب و ایادی آمریکا در برخی از کشور های اسلامی مثل عربستان و قطر و ...اجرا می شد که هیچ کاری به مبارزه و تلاش برای اهداف اسلامی نداشت و یک اسلام سکولار را به مردم ارائه می دادند و یکی اسلام مرتجع که توسط طالبان و داعش در کشور های مستقل اسلامی دست به خرابکاری و وحشی گری به عنوان اجرای احکام اسلامی و حدود اسلامی و تلاش برای تشکیل حکومت می زدند ترور ها کشتن ها قطع اعضاء و... به عنوان احکام اسلامی معرفی شده و بدون هیچ دلیل فقهی و اسلامی آن را اجرا می کنند.
این دو نوع نسخه بدلی از اسلام برای معرفی به جهان به عنوان اسلام اصلی این روز ها به وفور در رسانه های سلطه قابل رویت است و نا امنی آن چیزی است که این رسانه ها در صدد القای آن به جهان ار وضعیت کشور های اسلامی است. و همه این ها برای بد بین کردن مردم دنیا به اسلام و جلوگیری از کسترش فهنگ انقلاب اسلامی و ندای امام خمینی در جهان است.
درباره جنگ و جهاد در اسلام باید چند نکته مهم را مورد نظر قرار داد:
1.اسلام عزیز هیچ گونه تعدی و دست اندازی و ظلم و جنایت و غارت را حتی در جهاد با کفار و دشمنان بر نمی تابد.
جهاد در اسلام یک حرکت توحیدی برای دفاع از ایدئولوژی توحید و سرزمین موحدان و خداخواهی صرف است نه دست اندازی و تجاوز و چشم داشتن به مال و ناموس دشمن.
2.اسلام حتی در جهاد هم مخالف تعدی و ظلم و جور است :
وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ. [البقرة:190]
به قول علامه شهید مطهری این آیه از آن سری از آیاتی است که تخصیص نمی خورد یعنی نمی شود گفت که در جایی خدا به مسلمانان بگوید تعتدو که خدا تعدی کننده ها رادوست دارد ( اعاذنا الله)
پس حتی در مقابل مشرکان( کافر های غیر کتابی) نیز نباید تعدی و زیاده روی کرد.
3.اصل جهاد در اسلام بر پایه دفاع طراحی شده است:
إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ خَوَّانٍ كَفُورٍ *أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ (حج 39)
بحث بر ایستادگی دربرابر ظلم است
الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِن دِيَارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ (حج40)
از این باب که شما را از دیارتان بیرون کرده اند شما با آنها بجنگید.
4.در جنگ و جهاد اسلامی هدف فقط معارضینی هستند که به مقابله با مسلمانان سلاح به دست گرفته اند پیرزن و پیرمرد ها بچه ها خانه نشین ها کسانی که به حرفه خود مشغول بوده اند دیوانه ها و.. هر کسی از مشرکین که در جنگ شرکت نکرده است از دست محاهدین مسلمان در امان است.
خانه ها تخریب نمی شوند چاه هاپر نمی شوند آب مسموم نمی شود با خدعه جنگ پیش نمی رود شهری که مردم غیر مسلح در آن اند محاصره و به گروگان گرفته نمی شود با اسرا بد رفتاری نمی شود تا وقتی که معصوم درباره آنها حکم کند کسی حق کشتن و آزردن آنها را ندارد.
5.نگاه اسلام به مقوله جهاد یک نگاه فرهنگی برای رهایی از توطئه های دشمنان و اشاعه فرهنگ اسلام است . تلاش در جهادی که اسلام معرفی می کند تلاش برای دست یابی به منافع شخصی و تامین منافع دولتی نیست برای انباشت ثروت و قدرت نمایی و حکومت بر دیگر ممالک و کشور گشایی نیست بلکه برای یک هدف والای انسانی و حقیقت بلند زندگی انسانی یعنی توحید است تلاش برای خدا تلاش برای کمال انسانی .
در هر مقابله با مشرکان ابتدا اسلام عرضه می شود آنگاه جنگ در میگیرد تا جایی که پیامبر ابتدا چندین بار خطبه می خواندند و آن گاه به مبارزه می پرداختند.
امام علی علیهالسلام -در فرمان استاندارى مصر به مالك اشتر- : دل خود را آكنده از مهر و محبّت و لطف نسبت به مردم گردان و مبادا براى آنان چون جانور درندهاى باشى كه خوردنشان را غنيمت دانى؛
زيرا كه مردم دو دستهاند : يا برادر دينى تو هستند و يا همنوع تو . (إمّا أخٌ لَكَ في الدِّينِ ، أو نَظيرٌ لَكَ في الخَلقِ ، )
5. از همه این ها مهم تر حکم جهاد در اختیار یک نفس معصوم است که از هر گونه پلیدی و ناپاکی مبری است جهاد به اذن او اسلامی و غیر اذن او غیر اسلامی است.
اوست که مجری بدون نقص و عیب احکام الهی است سیره همین معصومین جهاد به سبک فرهنگی است وقتی که در زمان خلیفه دوم به سرزمین ایران دست اندازی شد و به غیر جهاد اسلامی این سرزمین گشوده شد حضرت علی امام حسن را به میان مردم طبرستان فرستاد جایی که پای لشکر خلیفه بدان نرسیده بود و با شش ماه زندگی در میان آنها آنها را مسلملن مرد بدون این که یک قطره خون از کسی بریزد و یا شمشیری در آسمان برقی بزند.
این اصل مهمی است وقتی نوبت به جهاد ابتدایی می رسد اذن امام معصوم شرط اساسی آن می شود و اینجاست که تعدی و ظلم رخت بر می بندد و خیال انسان راحت می شود.
سوره(9) توبه، آيه 29قتال و کارزار کنيد با کسانيکه به الله واحکامِ او ايمان ندارند و همچنين
بکشيد آندسته که خود اهل کتاب هستند (مسیحی، یهودی، زرتشتی) ولی آآنچه را الله (اسلام) و آنچه رسولش محمد، حرام کرده، حرام نمیدانند و به دین حق (اسلام) نمیگروند، مگر اینکه قبول کنند تا با خفت و زاری به اسلام جزیه (با ج) دهند
التوبه، آيه 123
بکشيد کافران را از پسِ هم، تا جديت و خشمِ شما را احساس کنند
سوره(47) محمد، آيه4 :
کفار را در هر کجا يافتيد گردن بزنيد، وقتی بر آنها پيروز
شديد آنها را زندانی کنيد يا بعدا آنها را آزاد کنيد يا بگذاريد خودشان را بخرند
تا اينکه جنگ بپايان رسد. الله رضايتش جلب می شود او يقينا سرنوشت آنان را معين کرده است، اما او ممکن است برخی از شما را آزمايش کند از طريق ديگران؛ و برای آنانی که در راه الله نثار شده اند بانها اجازه خواهد داد نابود سوره 9 التوبه، آيه 29
بکشيد کسانيرا که به الله و احکامِ او ايمان ندارند، همچنين آن دسته
که خود اهلِ کتاب هستند ولی اسلام را نپذيرفتند، مگر اينکه تعهد کنند که با خواری و خفت بدستِ خود جزيه بپردازند
سوره 47 محمد، آيه 4:
کفار را در هر کجا يافتيد گردن بزنيد تا زمين از خونِ آنها
رنگين شود و اسيران را محکم ببنديد که قادر به گريز نباشنداین اخری هم خودی معنی کن واسه کنکور دیدی سوال اومد
.سوره توبه آیه 123
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلِيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ.
الآن هم خیلی نازه
درود ب ایمانش و قدرتش ک حقشو ب این بزرگی و آشکارا خوردن ولی خوشحال بود و امیدوار...
- - - - - - پست ادغام شده - - - - - -
الآن هم خیلی نازه
درود ب ایمانش و قدرتش ک حقشو ب این بزرگی و آشکارا خوردن ولی خوشحال بود و امیدوار...
عکس بچگیشو از کجا گرفتی؟
اینم ایه سوره بیست و چهار نسا که من تفسیر مکارم هم خوندن دقیقا تایید کردن !!! ) شما الان بگید کجای داعش غیر اسلامیه ؟ اونا هم مثل شما خشک مغزها و متعب ها واسه دلیل کاراشون **** ایه قران و تفسیر میارن، اینم دلیل تجاوز به زنان ایرانی در چند هزار سال پیش (کتاب های تاریخ طبری هم بخونی که جز معتبر ترین هاست ذکر شده و کتاب دوقرن سکوت زرین کوب هم منبع خوبی است ) و تجاوز کهری زک ( چون مخالفان نظام مرتد هستند و طبق این ایه تجاوز بهشون مشکلی نداره) و تجاوز داعش به زنان امروز و تجاوز فردای یک گروه اسلامی دیگر به زنان ، ایات برده داری هم دیگه زیاده برو بخوننشون
سوره نساء آیه 24
وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ كِتَابَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَاء ذَلِكُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِكُم مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا.
و نيز زنان شوهر دار بر شما حرام شده اند ، مگر آنها که به تصرف شما، درآمده باشند از کتاب خدا پيروی کنيد و جز اينها ........
- - - - - - پست ادغام شده - - - - - -
اینم ایه سوره بیست و چهار نسا که من تفسیر مکارم هم خوندن دقیقا تایید کردن !!! ) شما الان بگید کجای داعش غیر اسلامیه ؟ اونا هم مثل شما خشک مغزها و متعب ها واسه دلیل کاراشون **** ایه قران و تفسیر میارن، اینم دلیل تجاوز به زنان ایرانی در چند هزار سال پیش (کتاب های تاریخ طبری هم بخونی که جز معتبر ترین هاست ذکر شده و کتاب دوقرن سکوت زرین کوب هم منبع خوبی است ) و تجاوز کهری زک ( چون مخالفان نظام مرتد هستند و طبق این ایه تجاوز بهشون مشکلی نداره) و تجاوز داعش به زنان امروز و تجاوز فردای یک گروه اسلامی دیگر به زنان ، ایات برده داری هم دیگه زیاده برو بخوننشون
سوره نساء آیه 24
وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ كِتَابَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَاء ذَلِكُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِكُم مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا.
و نيز زنان شوهر دار بر شما حرام شده اند ، مگر آنها که به تصرف شما، درآمده باشند از کتاب خدا پيروی کنيد و جز اينها ........
پرداختن به چنین مسائلی در کنار دوستان بسیار مومن! چیزی جز رنج و آزار برای من نداره! ولی پیشنهاد میکنم اولا (غزوه بنی قریظه) رو تو گوگل سرچ کنید! تا به عمق فاجعه کشتار صد ها مرد یهودی پی ببرین!
هم شده بخاطر شادان ها!! درس بخونین و به جایی برسین که چنین قانونی رو از مملکت محو کنین!
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)