بچه ها کمکم کنید من رابطه علت و معلولی رو خوب نمی فهمم و تست ها رو هم غلط میزنم اگه میشه کمکم کنید
یه سوال دیگه راستی بچه ها برا دینی کدوم کتاب غیر از الگو خوبه چون الگو اصلا در حد 100 زدن نیست
بچه ها کمکم کنید من رابطه علت و معلولی رو خوب نمی فهمم و تست ها رو هم غلط میزنم اگه میشه کمکم کنید
یه سوال دیگه راستی بچه ها برا دینی کدوم کتاب غیر از الگو خوبه چون الگو اصلا در حد 100 زدن نیست
ویرایش توسط amircarleto : 30 بهمن 1392 در ساعت 10:18
گاج ندارین مگه؟؟؟ همون گاج کافیه واسه 100 زدن .. نیازی به کتاب دیگه ای نیس... دین و زندگی و تا میتونی باید بخونی و حفظ کنی تا یادت نره.. روی آیات هم خوب باید تسلط داشته باشی..
والا اگه وقت کافی واسش بذارین میشه تا حد 100 زد...مشکل اینجاس که خیلیامون زیاد دوس نداریم روش وقت بذاریم..به نظر من تست زدن دینی هم وقت تلف کردنه..به جای تست زدن مطالب رو دوباره بخونی خیلی بهتره..
اگه گاج رو حوصله نمیکنی بخونی.. کتاب آیات و نکات گاج رو بخون همراه کتاب درسی..
معلول یعنی نتیجه..
"فلان چیز شده که فلان چیز اتفاق افتاده"... الان اینجا به اولی میگن علت و به دومی میگن معلول
موفق باشین
در تعریف علت آورده اند:
« وجودی که از وجودش وجود موجود دیگری حاصل می شود و از عدمش ، عدم وجود دیگری لازم می آید .»
با توجه به تعریف علت در تعریف معلول آمده است : « موجودی که وجودش به خاطر وجود دیگری باشد و مستند به وجود دیگری باشد و به خاطر عدم موجود دیگر وجودش ممتنع شود »
Çoban oldum gidiyorum
Yapayalnız bu diyardan
Kar'ın oldum eriyorum
Güneş olma yamacımda
Irmağın olurum senin
Sularım önünde durma
داداش این از بالایی بهتره: ولی باید حوصلت بکشه تا جمله به جمله دربارش فکر کنی و منظورشو بگیری:
مفهوم علت و معلولواژه علت در اصطلاح فلاسفه به دو صورت عام و خاص بکار میرود مفهوم عام علت عبارت است از موجودی که تحقق موجود دیگری متوقف بر آن است هر چند برای تحقق آن کافی نباشد و مفهوم خاص آن عبارت است از موجودی که برای تحقق موجود دیگری کفایت میکند .
به عبارت دیگر اصطلاح عام علت عبارت است از موجودی که تحقق یافتن موجود دیگری بدون آن محال است و اصطلاح خاص آن عبارت است از موجودی که با وجود آن تحقق موجود دیگری ضرورت پیدا میکند .
چنانکه ملاحظه میشود اصطلاح اول اعم از اصطلاح دوم است زیرا شامل شروط و معدات و سایر علل ناقصه هم میشود بخلاف اصطلاح دوم و توضیح علت تامه و ناقصه و سایر اقسام لتخواهد آمد .
نکتهای را که باید خاطر نشان کنیم این است که موجود وابسته معلول تنها از همان جهت وابستگی و نسبت به موجودی که وابسته به آن است معلول نامیده میشود نه از جهت دیگر و نه نسبت به موجود دیگر همچنین علت از همان جهتی که موجود دیگری وابسته به آن است و نسبت به همان موجود علت نامیده میشود نه از هر جهت و نسبت به هر موجودی .
مثلا حرارت از آن جهت که وابسته به آتش است و نسبت به علتخودش معلول است نه از جهت دیگر و آتش از آن جهت که منشا پیدایش حرارت میشود و نسبت به همان حرارت ناشی از آن علت است نه از جهت دیگر بنابر این منافاتی ندارد که یک موجود معین نسبت به یک چیز علت و نسبت به چیز دیگری معلول باشد و حتی منافاتی ندارد که حرارتی که معلول آتش خاصی است علت برای پیدایش آتش دیگری بشود چنانکه منافاتی ندارد که یک موجود علاوه بر حیثیت علیتیا حیثیت معلولیت دارای حیثیتهای دیگری باشد که با مفاهیم دیگری بیان میشوند مثلا آتش علاوه بر حیثیت علیت دارای حیثیتهای دیگری است که مفاهیم جوهر جسم تغییر پذیر و ... از آنها حکایت میکنند و هیچکدام از آنها عین حیثیت علیت آن نیست
Çoban oldum gidiyorum
Yapayalnız bu diyardan
Kar'ın oldum eriyorum
Güneş olma yamacımda
Irmağın olurum senin
Sularım önünde durma
Çoban oldum gidiyorum
Yapayalnız bu diyardan
Kar'ın oldum eriyorum
Güneş olma yamacımda
Irmağın olurum senin
Sularım önünde durma
Çoban oldum gidiyorum
Yapayalnız bu diyardan
Kar'ın oldum eriyorum
Güneş olma yamacımda
Irmağın olurum senin
Sularım önünde durma
پس یعنی معلول وجودش در گرو علته و به واسطه اون به وجود میاد مثل سقوط در وادی ضلالت معلول عادت و توجیه گناه است
انسانها هر قدر که به معنای حقیقی کامل شوند فقر و نیازمندی خود به خدا رو بهتر درک میکنند و بندگی و عبودیتشان نزد خدا بیشتر و قویتر میشود:
"فلان چیز شده که فلان چیز اتفاق افتاده" ---> انسانها کامل شدند که بندگی و عبودیتشان بیشتر شده
به اولی میگن علت و به دومی میگن معلول... برعکسش هم درست نیس
تعیین و معرفی امام به ترتیب از چه صورتی انجام می پذیرد؟
1- خدا - خدا 2- پیامبر-خدا 3- قرآن - پیامبر 4- خدا- قرآن و پیامبر
لطفا جواب رو با ذکر دلیل بیان کنید. ممنون
.این درسوال1356گاج گزینه4هس ولی تو مهروماه که گفته کلید براساس کلید اولیه ی سنجش هس3زدده!به نظرم 4میاد!
نظرتون ونظرکتاب تستتون؟
گیرم که باخته ام
اماکسی جرات ندارد به من دست بزند
یا از صفحه بازی بیرونم بیاندازد
شوخی که نیست من شاه شطرنجم
تخریب میکنم انچه را که نمیتوانم باب میلم بسازم
تعیین امام با خداست مطمنا چون ویژگی هایی مثل عصمت تشخیص اون رو برای انسان ها غیر ممکن می کنه!
پس یا گزینه 1 یا 4!
از طرفی چون به نظرم پیامبر حضرت علی رو به عنوان امام معرفی کرد می نونیم گزینه 4 رو انتخاب کنیم!
تازه اگر اشتباه نکنم یه سری ایات هم از طرف جبرییل یا قران بر پیامبر نازل شد که ویژگی های جانشین ایشون زو می گفت که در حال رکوعانگشتر به فقیر می دهد...با توجه به این نکته مطمنا گزینه 4 هست
ویرایش توسط Rotbe1konour96 : 07 تیر 1396 در ساعت 14:43
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)