خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 11 از 11
    1. Top | #1
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات

      تبادل نکات تستی ادبیات و زبان فارسی

      با سلام خدمت دوستان

      خوب از اسم تاپیک موضوع بحث مشخص هست امیدوارم دوستان همراهی کنند و بتونیم به یاری همدیگر بهتر موضوع ها و نکات تستی یادبگیریم و درصدهامونو افزایش بدیم

      باتشکر
      ویرایش توسط صبوادلا : 30 دی 1392 در ساعت 23:29

    2. Top | #2
      کاربر نیمه فعال

      Khabalod
      نمایش مشخصات
      سلام
      من نکته برای تشخیص فعل مرکب میخوام............خیلی خیلی مشکل دارم............

    3. Top | #3
      همکار سابق انجمن

      نمایش مشخصات

      درود

      نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad1326 نمایش پست ها
      سلام
      من نکته برای تشخیص فعل مرکب میخوام............خیلی خیلی مشکل دارم............
      اقتباس از كتاب زبان فارسي جناب آقاي دكتر هامون سبطي
      فايل هاي پيوست شده فايل هاي پيوست شده
      دكتر امين يزدي زاده، مدرس كنكوري درس زبان و ادبيات فارسي رشته هاي رياضي و تجربي
      استان آذربايجان غربي شهر اروميه
      09143469320

      مولف کتاب دهخدای کنکور انتشارات شب قره تهران
      معناي واژه هاي داخل متن کتب درسي (دوّم، سوّم، زبان فارسي 3، پيش دانشگاهي)
      توجّه به لغات ايهام دار و مشخص كردن چندين معني آن ها
      جمع بندي جفت هاي املايي
      واژه هاي كنكور سراسري
      تاريخ ادبيّات و اعلام فصل به فصل


    4. Top | #4
      کاربر نیمه فعال

      Khabalod
      نمایش مشخصات
      خیلی ممنون واقعا خوب بود..........فایل کتاب هامون سبطی رو از کجا اوردین؟؟؟
      بازم تشکر.....

    5. Top | #5
      همکار سابق انجمن

      نمایش مشخصات

      درود

      نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad1326 نمایش پست ها
      خیلی ممنون واقعا خوب بود..........فایل کتاب هامون سبطی رو از کجا اوردین؟؟؟
      بازم تشکر.....
      خواهش.
      من به خاطر شما خودم خلاصه برداری کردم و واستون فرستادم.امیدوارم مفید واقع شده باشه....
      دكتر امين يزدي زاده، مدرس كنكوري درس زبان و ادبيات فارسي رشته هاي رياضي و تجربي
      استان آذربايجان غربي شهر اروميه
      09143469320

      مولف کتاب دهخدای کنکور انتشارات شب قره تهران
      معناي واژه هاي داخل متن کتب درسي (دوّم، سوّم، زبان فارسي 3، پيش دانشگاهي)
      توجّه به لغات ايهام دار و مشخص كردن چندين معني آن ها
      جمع بندي جفت هاي املايي
      واژه هاي كنكور سراسري
      تاريخ ادبيّات و اعلام فصل به فصل


    6. Top | #6
      کاربر فعال

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      من تو کل ادبیات و زبان فارسی همه چیو خوب فهمیدم و درصدام همش حدود 80 هست ولی این درس وابسته وابسته و صفت مضاف الیه و صفت صفت و اینا رو اصلا نفهمیدم و اینکه کدوم به کدوم برمیگرده و نمودار پیکانیش رو به چه صورتی باید بکشیم و ... آخه یادمه معلممون پارسال این نمودار کتابو قبول نداشت خودش رو هرچیزی برامون یه جور فلش می کشید کلا قاطی کردیم!
      اگر مهربان باشی تورا به داشتن انگیزه های پنهان متهم می کنند ولی مهربان باش ...
      اگر شریف و درستکار باشی فریبت می دهند ولی شریف و درستکار باش ...
      نیکی های امروزت را فراموش می کنند ولی نیکوکار باش ...
      بهترین های خود را به دنیا ببخش حتی اگر هیچگاه کافی نباشد ...
      در نهایت میبینی هرآنچه هست همواره میان تو و خداوند است نه میان تو مردم
      ( کورش کبیر )

    7. Top | #7
      همکار سابق انجمن

      نمایش مشخصات

      وابسته های وابسته

      نقل قول نوشته اصلی توسط saeid sharifzade نمایش پست ها
      من تو کل ادبیات و زبان فارسی همه چیو خوب فهمیدم و درصدام همش حدود 80 هست ولی این درس وابسته وابسته و صفت مضاف الیه و صفت صفت و اینا رو اصلا نفهمیدم و اینکه کدوم به کدوم برمیگرده و نمودار پیکانیش رو به چه صورتی باید بکشیم و ... آخه یادمه معلممون پارسال این نمودار کتابو قبول نداشت خودش رو هرچیزی برامون یه جور فلش می کشید کلا قاطی کردیم!
      ايستگاه رسم نمودارهاي پيکاني
      1- ابتدا هسته را معلوم کنيد .
      2- وابسته ي وابسته را مشخص و به وابسته اش متصل نماييد .
      3- وابسته هاي پسين را به هسته متصل نماييد .
      4- وابسته هاي پيشين را به هسته متصل نماييد .


      1- مميّز 2- وابسته هاي صفت پسين 3 - وابسته هاي مضاف اليه 4- وابسته هاي متمم اسم 5- وابسته هاي بدل

      1- مميّز : اسمي است که بدون همراهي کسره ، پس از صفت شمارشي ( و برخي از صفات مبهم ، مثل : چند و هر ) مي آيد و به تعداد ، وزن يا اندازه ي موصوف اشاره مي نمايد .
      نفر ، عدد ، جلد ، دستگاه ، فروند ، کيلومتر ، متر ، دست ، طاقه ، دانه ، وجب ، توپ ، اصله ، رأس ، لنگه ، باب ، پيمانه ، تا ، دانه ، ساعت ، تخته ، تن ، گرم ، من ، سير ، فرسخ و ...

      نکته : نمودار پيکاني :
      1- صفت شمارشي + مميز + موصوف = وابسته + وابسته وابسته + هسته(طبق فرمول بالا وصل کن)

      2- وابسته هاي صفت پسين
      الف- قيد صفت : ابتدا موصوف + صفت را شناسايي مي کنيم و کلمه اي که بين اين دو مي آيد قيد است و مقدار صفت را معين مي نمايد مانند : نسبتا ، کاملا ، تقريبا ، نه چندان ، بسيار ، اندکي ، خيلي ، کمي ، و ...

      1- موصوف + قيد صفت + صفت قيافه ي کاملاً عصباني = هسته + وابسته وابسته + وابسته (طبق فرمول بالا وصل کن)


      .........
      .................
      ....................
      .................
      .................................................. .
      .................................................. ..............
      دكتر امين يزدي زاده، مدرس كنكوري درس زبان و ادبيات فارسي رشته هاي رياضي و تجربي
      استان آذربايجان غربي شهر اروميه
      09143469320

      مولف کتاب دهخدای کنکور انتشارات شب قره تهران
      معناي واژه هاي داخل متن کتب درسي (دوّم، سوّم، زبان فارسي 3، پيش دانشگاهي)
      توجّه به لغات ايهام دار و مشخص كردن چندين معني آن ها
      جمع بندي جفت هاي املايي
      واژه هاي كنكور سراسري
      تاريخ ادبيّات و اعلام فصل به فصل

      ویرایش توسط vetson : 05 بهمن 1392 در ساعت 13:33

    8. Top | #8
      کاربر نیمه فعال

      Khabalod
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط vetson نمایش پست ها
      خواهش.
      من به خاطر شما خودم خلاصه برداری کردم و واستون فرستادم.امیدوارم مفید واقع شده باشه....
      واقعا ممنون

    9. Top | #9
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      سلام من تو مبحث انواع قید(اسمی و فعلی) و تشخیصشون مشکل دارم لطفا کمکم کنید ممنوووووون

    10. Top | #10
      همکار سابق انجمن

      نمایش مشخصات

      درود

      نقل قول نوشته اصلی توسط دکتر اینده نمایش پست ها
      سلام من تو مبحث انواع قید(اسمی و فعلی) و تشخیصشون مشکل دارم لطفا کمکم کنید ممنوووووون
      درود دوست عزیز:
      منظورتون از انواع قید اسمی و فعلی چیه؟ ما چنین چیزی تو ادبیات نداریم......لطفا سوالات خودتونو درست مطرح کنین...هرچند من می دونم منظور شما چیه.....
      اگه نمی تونین با مثال توضیح بدین که تو تشخیص چی مشکل دارین...
      دوست عزیز جسارت نشه فقط فقط می خوام یاد بگیری همین...
      دكتر امين يزدي زاده، مدرس كنكوري درس زبان و ادبيات فارسي رشته هاي رياضي و تجربي
      استان آذربايجان غربي شهر اروميه
      09143469320

      مولف کتاب دهخدای کنکور انتشارات شب قره تهران
      معناي واژه هاي داخل متن کتب درسي (دوّم، سوّم، زبان فارسي 3، پيش دانشگاهي)
      توجّه به لغات ايهام دار و مشخص كردن چندين معني آن ها
      جمع بندي جفت هاي املايي
      واژه هاي كنكور سراسري
      تاريخ ادبيّات و اعلام فصل به فصل


    11. Top | #11
      کاربر باسابقه

      Tajob
      نمایش مشخصات
      عالی بود آموزشها واقعا مفید بود
      خسته نباشید
      از نظر شما راحت ترین قسمت ادبیات تو کنکور کدوم بخشه؟

      ​انجام تمامی خدمات پرینتر سه بعدی


    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن