X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 12 از 12
    1. Top | #1
      همکار سابق انجمن
      کاربر برتر
      در انتظار تایید ایمیل

      رشته تحصیلی
      پزشکی
      مقطع تحصیلی
      دکتری
      نام دانشگاه
      شهید بهشتی
      نوع دانشگاه
      سراسری روزانه
      سن
      21
      جنسیت
      آقا
      استان
      تهران
      تاریخ عضویت
      17 بهمن 1398
      نوشته ها
      3,353
      امتیاز
      19674
      رای موافق دریافتی
      19,473
      رای مخالف دریافتی
      357
      نمایش مشخصات

      Lightbulb ✯ ✰ ★ پرسش و پاسخ Zero ☝

      سلام
      تاپیک دیکتاتوریه ، لطفا هیچکی غیر از خودم پست نذاره داخلش خهلی مرسی خهلی خهلی تچکر از فهم و شعور والای تان
      بجز پست به منظور آپ کردن تاپیک که اشکالی نداره

      آقا
      اول اینکه ایده تاپیک از متروکه عزیز و خانم نیازی گرفته شده پس سپاس از شما دو دوست بزرگوار عزیز

      من دیدم خیلی از پرسش پاسخ هایی که انجام میشه ممکنه ارزش جمع آوری داخل یک تاپیک رو داشته باشه چون خیلی از تاپیک ها گم و گور میشن بعداز یه مدت و اون مطلب و اون پرسش پاسخ هم گم و گور میشه درحالی که ممکنه همون مطالب بدرد خیلی ها بخوره و توی حل یسری از مشکلات مشابه و رایج کمک کننده باشه.

      این شد که منم هوس کردم یه تاپیک این مدلی بزنم

      البته من خیلی از فضای کنکور دور شدم و مشاور کنکور هم نیستم درنتیجه اغلب پرسش پاسخ هایی که قرار میدم حالت کلی داره نه بصورت جزئی.

      پ.ن :
      یسری از سوالات هم داخل خصوصی مطرح شدن ، هویت و نام کاربری کلیه ی افراد بصورت ناشناس باقی میمونه و صرفا پرسش و پاسخ ها داخل تاپیک قرار میگیره
      Take me to the lakes where all the poets went to die
      I don't belong, and my beloved, neither do you
      Those Windermere peaks look like a perfect place to cry
      ویرایش توسط Z3R0 : 12 شهریور 1401 در ساعت 20:15

    2. Top | #2
      همکار سابق انجمن
      کاربر برتر
      در انتظار تایید ایمیل

      رشته تحصیلی
      پزشکی
      مقطع تحصیلی
      دکتری
      نام دانشگاه
      شهید بهشتی
      نوع دانشگاه
      سراسری روزانه
      سن
      21
      جنسیت
      آقا
      استان
      تهران
      تاریخ عضویت
      17 بهمن 1398
      نوشته ها
      3,353
      امتیاز
      19674
      رای موافق دریافتی
      19,473
      رای مخالف دریافتی
      357
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط ;

      کیفیت مطالعه ام پایینه
      موقع درس خوندن نمیتونم حواسم رو جمع کنم
      زیاد درگیر حواشی میشم نمیتونم تمرکزم رو حفظ کنم
      مشکل از چیه ؟ بخاطر چیه؟
      زمان های خاکستری

      کلیدواژه ها =


      _زمان سفید
      _زمان سیاه
      _زمان خاکستری

      _نکاتی برای ایجاد زمان های سیاه و رهایی از زندگی خاکستری



      زمان سفید
      اصطلاحی هست که برای زمانی استفاده میکنیم که مشغول تفریح یا در اوقات فراغت و در زمان آزادمون قرار داریم

      زمان سیاه
      اصطلاحی هست که برای زمانی استفاده میکنیم که مشغول تمرکز و انجام یک کار مشخص و بخصوصی هستیم که معمولا هم علاقه چندانی بهش نداریم اما در اولویت و ضرورت زندگی ما قرار داره

      زمان های خاکستری

      درصورتی که در انجام کارهایمان کوتاهی کرده باشیم یا به هر دلیل دیگری ، در زمان سفید ذهن مون درگیر افکار منفی یا عذاب وجودان بابت کوتاهی در انجام وظیفه مون باشه باعث میشه زمان سفیدمون تبدیل به خاکستری بشه
      همچنین اگر درحین زمان سیاه ، وقتی درگیر انجام کاری هستیم تمرکزمون رو با کارهای دیگری که دراولویت نیستن و مهم نیستن کنیم ، زمان سیاه رو به خاکستری تبدیل کردیم و از عمق و کیفیت اون کار بشدت کاستیم.

      کتاب میخوانیم و همزمان موبایل را درکنار دست خود میذاریم و در ته دلمون آگاهانه یا ناآگاهانه آرزو میکنیم تا زنگ تماسی ، یا صدای پیامکی یا یه نوتیفیکیشینی بهانه ای به دستمون بده تا مشغول اون بشیم و کار اصلی رو رها کنیم.


      ما زندگی در زمان های خاکستری رو
      به فعالیت در زمان های سیاه
      و استراحت در زمان های سفید
      ترجیح میدهیم.


      زمان های خاکسترس فرصت لذت بردن از اوقات فراغت در زمان های سفید و لذت تمرکز کامل و پیشبرد و فعالیت در لحظات سایه را ازما میگیرن.

      _نکاتی برای ایجاد زمان های سیاه و رهایی از زندگی خاکستری :

      یک مدت زمان مشخص را به عنوان بازه زمانی سیاه انتخاب و تعیین کنید (فعالیت با تمرکز کامل)
      یک تم خاص را برای آن مدت مشخص درنظر بگیرید (اون زمان قراره دقیقا صرف چه کاری بشه)
      یک خط پایان مشخص تعریف کنید
      مطمئن بشید که احتمال بهم خوردن تمرکز شما نزدیک به صفر است
      سریع کار کنید
      زمان های سفید رو به رسمیت بشناسید


      _تایم های استراحت مهم ترین و سرنوشت سازترین

      این موضوع مخصوصا برای پشت کنکوری ها بسیار تعیین کننده ست.
      اینکه قراره توی تایم های بین درسی و استراحت ، به چه کاری بپردازی هم توی ریکاوری انرژی و هم توی بازیابی و حفظ مدیریت توجه بشدت تاثیر گذاره و اثرش رو درحین مطالعه میذاره و دربلند مدت میتونه باعث پیشرفت یا پسرفت چه توی کیفیت و چه توی کمیت مطالعه بشه.
      بهتره یه برنامه ی حدودی برای این بخش های روزمون داشته باشیم ، ممکنه توی یک بخش از روز معمولا احساس خستگی زیادی داشته باشیم ، پس توی اون بازه ی بین درسی میشه یه حالت استراحت نیمه هشیار درحد 20 تا 30 دقیقه قرار داد .
      یا برای یه تایم دیگه ، ورزش و نرمش سبک رو قرار بدیم که توی بلند مدت هم به استمرارمون کمک کنه هم از گردن درد و کمر درد جلوگیری کنه.
      تا حد امکان از انتخاب فعالیت هایی که باعث مختل شدن فکر و تمرکز میشن خودداری کنیم ، چک کردن فضای مجازی هم میتونه برای خیلی از کنکوری ها دراین دسته قرار بگیره ، بطوری که اگه این فعالیت بعنوان یه عضو ثابت از سرگرمی های بین درسی انتخاب بشه احتمالا بازدهی مطالعه رو پایین خواهد آورد.
      برای هرشخص ممکنه متفاوت باشه که چه کاری و چه سرگرمی ای رو بعنوان عضو ثابت توی تایم های استراحت و بین درسیش قرار بده اما یک سری فاکتورهایی هست که ثابت محسوب میشن:
      _باعث ایجاد کمترین دغدغه فکری شود
      _ تنظیم کننده انرژی و حال خوب رو باشد
      _کمترین وابستگی رو ایجاد کند و قابل کنترل باشد (در تایم خودش به پایان برسه و به تایم مطالعه کشیده نشه چه خودش چه فکروخیالش)


      Take me to the lakes where all the poets went to die
      I don't belong, and my beloved, neither do you
      Those Windermere peaks look like a perfect place to cry

    3. Top | #3
      همکار سابق انجمن
      کاربر برتر
      در انتظار تایید ایمیل

      رشته تحصیلی
      پزشکی
      مقطع تحصیلی
      دکتری
      نام دانشگاه
      شهید بهشتی
      نوع دانشگاه
      سراسری روزانه
      سن
      21
      جنسیت
      آقا
      استان
      تهران
      تاریخ عضویت
      17 بهمن 1398
      نوشته ها
      3,353
      امتیاز
      19674
      رای موافق دریافتی
      19,473
      رای مخالف دریافتی
      357
      نمایش مشخصات
      سلام
      مشکل عمده این دوسال این بود که من نمیتونم روی درس زیاد بشینم.اگر تمرکز کنم بازدم به شدت میره بالا ولی خب تمرکزم دووم نداره و میپره.
      مثلا در طول ۱/۳۰ که درس میخونم شاید ۳ ۴ بار از روی درس پاشم و از اتاق برم بیرون.یا مثلا ذهنم برای یه مدت طولانی میره یجای دیگه.
      خیلی داره اذیتم میکنه اگر که تجربه یا راهکاری دارید ممنون میشم کمکم کنید
      پارت اول پاسخ:

      اغلب اوقات وقتی ذهن خسته میشه و میخواد فرار کنه از کار یا درس یا اون مسئولیت ، شروع میکنه به گشت زدن و پرش ذهنی و...
      ذهنت رو مثل یک عضله درنظر بگیر که باید قوی ترش بکنی تا دیرتر خسته بشه و سخت تر تمرکزش بهم بریزه !

      الان سعی کن تایم بندی های مطالعه ات رو طولانی قرار ندی
      هرپارت درس خوندنت رو حداقل 25 دقیقه و حداکثر 40 دقیقه قرار بده وقتی این پارت زمانی تموم شد یه استراحت کوتاه 5 دقیقه ای ( نه بیشتر) قرار بده و توی تایم استراحت هم هیچ کاری نکن ! یعنی پا نشی بری خودت رو درگیر چیزایی کنی که ذهنت رو آشفته بکنه
      وقتی استراحت کوتاه تموم شد پارت بعدی رو بدون وقت کشی شروع کن و بعدش بازم یه استراحت کوتاه
      بعد از سه یا چهارمین پارت ، یه استراحت طولانی تر ( بین 20 تا 30 دقیقه) قرار بده بعدش بازم پارت های کوتاه مطالعه ات رو از سر بگیر و همین روند رو جلو ببر

      وقتی تایم های انجام کارت کوتاه باشن ذهنت راحت تر تمرکز میکنه و میتونه راحت تر روی اون کار متمرکز بشه و استراحت های کوتاه بینش ذهنت رو از خستگی و فرار و پرش ذهنی نجات میده

      اینکار مثل ورزش دادن ذهنت و تمرکزت میمونه
      اینکارها رو واقعا انجام بده تا ذهنت کم کم قوی تر بشه بعدش کم کم میتونی اون تایم بندی پارت هات رو افزایشش هم بدی

      پارت دوم پاسخ:


      تکنیک پومودورو

      کلیدواژه ها =

      _منطق و فلسفه ی پومودورو
      _نحوه استفاده و برنامه ریزی از طریق پومودورو
      _چندنکته در بکار گیری روش پومودورو



      آدمی زاد نمیتونه بصورت پیوسته و برای مدت طولانی ، تمرکز ذهن و توان فیزیکی خودش رو روی یک موضوع یا یک هدف مشخصی حفظ کنه.
      درنتیجه مفهوم برنامه ریزی براساس قطعات ثابت زمان وارد میدون میشه...
      مثلا میتونیم وقت خودمون رو به قطعات زمانی 25 دقیقه ای یا 35 دقیقه ای تقسیم کنیم. البته بین هردوقطع هم یک فاصله کوتاه برای استراحت درنظر میگیرم این فاصله استراحت می تواند بسیار کوتاه باشد مثلا 3 تا 5 دقیقه.
      البته باید با خودمان قرار بذاریم که بعد از هر سه یا چهار قطعه کار ، یک استراحت طولانی تری برای خودمان قرار بدیم چیزی بین 15 تا 30 دقیقه.

      میتوانیم از قبل برای خودمون برنامه ریزی کنیم و مثلا بگیم :
      امروز یک پومودورو زبان می خوانم
      امروز سه پومودورو برای امتحان درس میخونم
      امروز هفت پومودورو روی فلان پروژه کار میکنم
      (منظور از قطعه پومودورو همون قطعه ها و پارت های زمانی منقطع هست که بین شون استراحت کوتاه مدت قرار میگیره)

      _هرقطعه پومودور رو خیلی کوتاه ( مثلا کمتر از 15 دقیقه) یا خیلی طولانی ( مثلا بیشتر از 40 یا 45 دقیقه ) درنظر نگیرید
      _برای هر پومودورو صرفا یک هدف مشخص درنظر بگیرید و روی همان یک هدف متمرکز باشید.
      _در طول هر پومودورو همه ابزارهایی که میتونن تمرکز شما رو بهم بزنن رو از خودتون دور کنید.

      پارت سوم پاسخ:

      _ ذهن و مغز ما
      دنیای مغز دنیای عجیب و جالبیه...
      مغز ما وقتی بین دوراهی انتخاب قرار میگیره ، تمایلش به سمت انتخاب گزینه ای میره که برای ما بعنوان گزینه ی دارای لذت بیشتر و سختی کمتر بعنوان عادت شکل گرفته
      پس عجیب نیست وقتی من به شما دوتا انتخاب میدم یکی کلی خوراکی همراه تماشای فیلم و دومی بیدار شدن صبح زود و برنامه ی کوه نوردی ، شما اغلب گزینه اول رو انتخاب میکنید...
      عاداتی که خودمون برای خودمون انتخاب کردیم و شکل شون دادیم
      مسیرها و فعل و انفعالاتی در مغز و در ناخودآگاه مون شکل میدن که تبدیل میشه به یکی از مهم ترین دلایل موضوع این تاپیک...
      ببینید لذت رو درچه چیزهایی برای خودتون تعریف کردید و تبدیل به عادتش کردید ؟
      در سکون ؟ اینکه یک جا بشینید و هیچ کاری نکنید و فقط سرگرم نت گردی و شبکه های اجتماعی بشید یا از این فیلم و سریال به اون یکی شیفت کنید یا ... اره ، اینا توسط شما بعنوان لذت و عادت انتخاب شده و تبدیلش کردید به یک مسیر ثابت در ذهن و مغز و ناخودآگاهتون
      ولی همه اینا قابل تغییر و قابل تعادل سازیه...
      اگه فردی رو میبینید که از صبح زود بیدار شدن و رفتن به کوه لذت میبره ، مسیری که در ذهن و مغز اون بعنوان سختی و لذت تعریف شده و انتخاب های ناخودآگاهش با شما متفاوته
      اگه فردی رو میبیند که با استمرار خوبی مطالعه میکنه ، ورزشکاری رو میبیند که جدی و مستمر تمرین میکنه
      همگی اینان مغزشون جوری عادت کرده که از این انتخاب لذت میبرن
      و شما هم جوری عادت کردید که از سکون و خودخوری و غر زدن لذت ببرید...

      _تکرار !
      میدونی تکرار همین جملات خودش تاثیر بشدت قابل توجهی دارن ؟
      اینکه شما هروقت از خودت ناراضی هستی تنها واکنش و تنها عملت در این راستا این باشه که شروع کنی به تکرار این جملات :
      من حوصله ندارم
      من چرا هیچی برام ارزش نداره
      من نمیتونم مثل آدم برای چیزی که میخوام تلاش کنم
      من چرا اینجوری ام ، من چرا اونجوری ام ...
      اصلا ولش کن بعدا خودش درست میشه فعلا اصلا حوصله اش ندارم نمیخوام هیچ کاری کنم نمیخوام به هیچی فکر کنم
      و...

      تکرار این جملات خودش تبدیل به باور شما میشه
      اگر انقدر تکرار کنی که حوصله انجامش رو نداری ، این تلقین تبدیل به مسیر عادت مغزت میشه و به دنبالش روی انتخاب های بعدی تو هم تاثیر زیادی میذاره
      چرا وقتی ناراضی ای تنها واکنشت تکرار و تلقین این جملات انتقادی تخریب گر و منفی هست و بعدش بازهم سکون بیشتر و بی حوصله گی بیشتر و به دنبالش انواع اقسام بیماری های تحدید کننده سلامت روان...

      وقتی ناراضی ای واکنشت رو جور دیگه ای تعریف کن
      یک حرکت کوچیک یک قدم آهسته بردار


      _ مفهوم منطق از کم شروع کن
      شاید هزاران بار شده که نقشه کشیدی ، برنامه ریختی که کاری رو شروع کنی یا عادتی رو شکل بدی...
      ممکنه ورزش باشه
      خوندن کتاب
      یادگیری مهارت خاصی
      تقویت زبان
      و...
      ولی یا هیچ وقت شروعش نکردی یا خیلی سریع متوقف شدی و ادامه ندادی.

      آدما همگی همین شکلی هستن
      براشون سخته اون ریتم عادی و راحتی ای که براشون تعریف شده رو بی خیال بشن و برن سراغ تلاش و زحمت کشیدن یا تغییر عادت...
      مثل همون قانون فیزیک میمونه که میگه اجسام ساکن تمایل به سکون دارن و اجسام متحرک تمایل به تحرک
      یک رمز بزرگ در شروع کاری اینکه
      درحد خاروندن نوک بینی ازتون انرژی بگیره ! و جوری نباشه که مغزتون ازش فرار کنه و بگه نمیخواد خودت رو به سختی بندازی بجاش همینطور لم بده روی مبل و خیره شو به سقف...

      اون کار و عادت رو جوری شروع کنید که نه نیازی به اراده داشته باشه نه نیازی به انگیزه !
      مثلا اگر میخوای ورزش رو شروع کنی به خودت بگو هرروز باید یک شنا رو برم ، اگر بیشتر از یکی رفتی اشکالی نداره ولی نباید کمترش رو بری..
      یا اگه میخوای نوشتن رو شروع کنی به خودت بگو هرروز 50 کلمه باید بنویسم ، اگر بیشتر شد اشکالی نداره ولی نباید کمتر از 50 تا بنویسم...
      اگر میخوای مثبت اندیش تر باشی با خودت بگو هرروز دوتا فکر مثبت میکنم نه اینکه بخوام یهو همیشه نیمه پر رو ببینم...

      توجه کردی ؟ جسمی که ساکن باشه همچنان تمایل به سکون داره و جسمی که متحرکه تمایل به تحرک بیشتر
      همین که شما به خودتون گفتید هرروز یک شنا ، باعث میشه از سکون خارج بشید و وارد تحرک و عمل بشید درنتیجه احتمال اینکه خیلی از روزا خودتون خودجوش بیشتر از یک شنا انجام بدید بشدت بالاست (جسم متحرک تمایل به تحرک بیشتر داره)
      ممکن هم هست روزهایی باشه که فقط همون یک شنا رو انجام بدید و همین هم خوبه ! چون اون عادت رو درتون زنده نگه میداره و انجام همون یک شنا خودش موفقیته

      پس
      شروع کاری که مدنظر داری رو جوری قرار بده که به تلاش کمی نیاز داشته باشه
      همچنین سختی درک شده ی اولیه توسط مغزتون رو به حداقل برسونید


      _قصه ی همیشگی و یکی از علت های اصلی ، کمال گرایی
      ما دوست داریم عالی شروع کنیم
      دوست داریم قهرمان زندگی خودمون باشیم بدون نقص بدون کاستی بدون شکست
      سنگ خیلی بزرگی برمیداریم ، نشونه میگیریم ولی پرتاب نمیکینم...

      اگه امروز حوصله هیچی رو نداری و داری به خودت میگی فردا از اول صبح تا آخر شب کولاکی به پا میکنم... کمال گرایی منفی
      فردا هم قرار نیست کولاکی به پا بشه
      اگر قراره برسی به اون ریتمی که دنبالشی باید عمل رو از همین امروز از قدم های کوچک ولی محکم و استوار آغاز کنی
      قدم های کوچکت رو روز به روز قوی تر کن و بعدش بلندتر و سریع تر
      بذار درگیر ماجرا بشی با سرنخ های کوچکی از جنس عمل ، سرنخ ها رو بگیرو کم کم بهم گره بزن ازش طناب محکمی بساز و ادامه بده
      Take me to the lakes where all the poets went to die
      I don't belong, and my beloved, neither do you
      Those Windermere peaks look like a perfect place to cry

    4. Top | #4
      همکار سابق انجمن
      کاربر برتر
      در انتظار تایید ایمیل

      رشته تحصیلی
      پزشکی
      مقطع تحصیلی
      دکتری
      نام دانشگاه
      شهید بهشتی
      نوع دانشگاه
      سراسری روزانه
      سن
      21
      جنسیت
      آقا
      استان
      تهران
      تاریخ عضویت
      17 بهمن 1398
      نوشته ها
      3,353
      امتیاز
      19674
      رای موافق دریافتی
      19,473
      رای مخالف دریافتی
      357
      نمایش مشخصات
      یه سوال داشتم. اگه تجربه ای داشتی ممنون میشم. من وقتی یه مطلب جدید میخونم یه حالت مه مغزی برام ایجاد میشه. یعنی بار اول اصلا نمیتونم تمرکز کنم و بفهمم مطلبو و باید دوباره بخونمش. همین موضوع هم سر زیست امسال حسابی گریبان گیرم شد.
      مطلب جدید خوندن
      خیلی ها (شاید تقریبا همه) موقع یادگیری مطلب جدیدی برای بار اول مثل خودت هستن...
      پس اول میگم بهت که این رو بعنوان یک ضعف شخصی درنظرش نگیر
      حالا چکارهایی میشه کرد که موقع یادگیری اولیه بازدهی رو بالاتر برد ؟

      چندتا پیشنهاد میشه کرد که کارایی رو بالاتر ببره و تمرکز رو بالا نگه داره


      _پیشنهاد میکنم روش و الگوی یادگیری ای که روی شخصیت شما غالب هست رو پیدا کنید و شخصی سازیش کنید
      مثلا یکی ممکنه بازدهیش با آموزش از طریق فیلم بالاتر باشه ، یکی با درسنامه ، یکی با گوش کردن ، یکی با نوشتن و یادداشت برداری
      پس از این سلاح شخصی بخصوص در زمان یادگیری اولیه مطلب جدید میتونی استفاده کنی تا دوز بازدهی و یادگیری رو برات بالاتر ببره


      _ همون موضوعی که توی صفحه قبلی هم بهش اشاره کردم
      بصورت ممتد و طولانی مدت یک نفس نشین پای کار ، مخصوصا اگه مطلب جدید باشه ذهنت سریعتر خسته میشه
      حداقل بین هر 40 ، 45 دقیقه ، یه استراحت و تنفس کوتاه قرار بده بذار سطح تمرکزت رفرش بشه و ذهنت دوباره آمادگی خودش رو بدست بیاره نه اینکه دچار سقوط آزاد و پس زدن مطالب بشه...


      _وقتی تصمیم می‌گیریم موضوعی را بیاموزیم، به برنامه‌ریزی اولیه نیاز داریم و این برنامه ریزی نباید صرفاً از جنس مدیریت زمان و تنظیم جدول روزانه و جدول هفتگی فعالیت‌ها باشد.
      اولین گام برنامه‌ریزی، تعیین اهداف یادگیری است. ما باید بدانیم که دقیقاً می‌خواهیم «چه چیزی» را در «چه سطحی» یاد بگیریم.


      _آیا تا به حال به ضرباهنگ طبلِ خودتان فکر کرده‌اید؟
      اگر در پی یادگیری اثربخش هستیم، نباید اجازه بدهیم دیگران با صدای طبل‌هایشان، آرامش و سکوت و تمرکز یادگیری‌مان را از ما بگیرند.
      کمی با خودتان خلوت کرده و سرعت‌هایی را که برای یادگیری خودتان در زمینه‌های مختلف مناسب می‌بینید، با توجه به تجربیات قبلی، برآورد کنید.
      سوال‌های زیر، می‌توانند نقطه‌ی شروع مناسبی باشند:

      • من به طور متوسط، چند دقیقه / ساعت را برای خواندن و یادگیری یک مقاله‌ی یک صفحه‌ای ، برای خودم مناسب می‌دانم؟
      • من برای هضم و جذب و یادگیری آخرین کتابی که خواندم، چقدر وقت گذاشته‌ام؟ آیا هنوز هم به صرف زمان بیشتری نیاز دارم؟
      • من برای دیدن یکی از صد فیلم برتر تاریخ سینما و یادگیری از آن، چند ساعت یا چند روز را مناسب می‌دانم؟
      • من برای یادگیری از یک پادکست از یک مجموعه‌ی مشخص – که چند نمونه از آن را گوش داده‌ام – به طور متوسط چقدر زمان نیاز دارم؟


      _استفاده از نقشه ذهنی یا مایند مپ
      ترسیم نقشه ذهنی می‌تواند به شفاف تر شدن ایده ها، به آموزش بهتر و اثربخش‌تر، به یادداشت برداری سریع‌تر و انتقال بهتر مطالب، کمک کند.
      چگونه نقشه ذهنی بکشیم؟ نکاتی درباره ترسیم نقشه ذهنی



      • در انتخاب کلمات دقیق باشید. یک یا دو یا چند کلمه قرار است جایگزین مطلبی شود که در حالت عادی در قالب یک یا چند پاراگراف ثبت می‌شد. مطمئن شوید که کلمات شما، مفهومی را که مد نظر دارید منتقل می‌کنند و بعداً اگر به نقشه ذهنی مراجعه کنید، مفاهیم را به خوبی به یاد می‌آورید.
      • از ترسیم خط و خطوط و نقاشی و سایر ابزارهای بصری هم استفاده کنید. اینکه من نقاشی بلد نیستم یا دوست ندارم، بهانه‌ی خوبی نیست. حتی استفاده از آیکون‌های ساده هم نقشه ذهنی شما را دوست داشتنی‌تر و قابل فهم‌تر می‌کند.
        خیلی بهتر است اگر راجع به حمل با کشتی می‌نویسید، یک کشتی کوچک هم کنار آن نقاشی کنید:
      • تلاش کنید نوشته هایتان همه با یک رنگ و در یک اندازه نباشند. چه بر روی کاغذ و چه هنگام استفاده از نرم افزارها، بر اساس اهمیت موضوعات و دسته بندی‌ها، از رنگها و ابعاد مختلف استفاده کنید.
      • هنگام ترسیم مایند مپ، از همان ابتدا فضا را به اندازه کافی باز در نظر بگیرید تا بعداً مجبور نشوید در میانه‌ی کار، کاغذ را عوض کنید و یا هنگام استفاده از نرم افزار، درگیر تغییر چیدمان شوید.

      نقشه ی ذهنی، خوبیش اینه که برای جنبه های مختلفی از زندگی میشه ازش استفاده کرد. نه تنها برای درس خوندن و یادگیری مطالب درسی یا آموزشی. بلکه برای حل یک مساله. برای برنامه ریزی های روزانه. برای هدف گذاری و ... یا حتی بعد از مکالمه ای که با یک شخص داشتیم، مثلا در مورد کاری که قراره انجام بدیم، میتونیم بعدا بیاییم و صحبتهایی که بینمون رد و بدل شده بود رو به صورت نقشه ی ذهنی برای خودمون بکشیم و از قالب این نقشه ی ذهنی بعداً به ایده های خوبی میشه رسید.
      Take me to the lakes where all the poets went to die
      I don't belong, and my beloved, neither do you
      Those Windermere peaks look like a perfect place to cry

    5. Top | #5
      همکار سابق انجمن
      کاربر برتر
      در انتظار تایید ایمیل

      رشته تحصیلی
      پزشکی
      مقطع تحصیلی
      دکتری
      نام دانشگاه
      شهید بهشتی
      نوع دانشگاه
      سراسری روزانه
      سن
      21
      جنسیت
      آقا
      استان
      تهران
      تاریخ عضویت
      17 بهمن 1398
      نوشته ها
      3,353
      امتیاز
      19674
      رای موافق دریافتی
      19,473
      رای مخالف دریافتی
      357
      نمایش مشخصات
      سلام ببخشید مزاحم شدم
      راستش نمی‌دونستم با کی صحبت کنم اینجا هم اکثرا با شما راحت تر حرفاشونو بیان میکنن ...
      من هدفم دانشگاه تهران پزشکی هست و هر بار که آزمونم رو بدتر از انتظارم میدم حداقل ۱ هفته ذهنم درگیره یا حتی تا زمانی که بهتر بشه و این خیلی اذیتم می‌کنه
      خیلی وقتا احساس میکنم دیره و نمیتونم به اون چیزی که هدفمه برسم و باز بی انگیزه میشم و یه مدت دور میشم از درس
      خیلی وقتا درگیر این میشم میتونم یا نمیتونم به هدفم برسم و این خیلی اذیت کننده است چون همش ذهنم و تمرکزم رو میگیره
      مشکل دیگه ای که باعث بی انگیزگی من میشه مقایسه است
      نمیتونم انگار این اخلاقو کنار بذارم و مقایسه نکنم خودمو
      الان تو وضعیتی گیر کردم که از آزمون بعدی عقب افتادم و دوست دارم مطالب رو یه جورایی الکی جمع کنم و خودمو به زور برسونم و میدونین واقعا نمی‌دونم از کجا الان دوباره ولی بهتر شروع کنم و چیکار کنم که دیگه اینجوری نشه...
      ببخشید طولانی شد
      سلام

      این دیدگاه منه و مدلی که خودم رفتار میکنم
      یسری چیزا رو فقط توی قلبت نگه دار نه در ذهنت یا کلامت ، یسری چیزا روهم در ذهنت نگه دار و در عملت

      اول اینکه
      اگه به رشته و دانشگاه خاصی علاقه داری این هدف و علاقه رو در قلبت نگه دار فقط همونجا
      هی تند تند به ذهنت نیار ، به زبونت هم نیار ، منظور اینکه در بیان پیش بقیه بازگوش نکن هرجایی رفتی ازت هم پرسیدن چی دوست داری و این مدل پرسیدن ها بازم تو چیزی که در قلبت نگه داشتی رو از اونجا بیرون نیارش و صرفا جوابای کلی بده ، تلاشم رو میکنم هیچ خدا بخواد و ...
      خیلی وقتا هدف ها رو نباید از قلب بیرون اورد باید همونجا نگه شون داشت بیان کردن شون به دیگران یا حتی بیش از حد بیان کردنش در ذهن خود آدم بصورت نشخوار فکری فقط همه چی رو بدتر میکنه و استرس های منفی میاره

      چی رو باید در ذهن و عملت نگه داری ؟
      من به خودم میگفتم ، تو تنها کاری که باید انجام بدی اینکه فارغ از اینکه الان توی چه سطحی قرار داری ، تمام تلاشت رو بکنی که پیشرفت کنی
      چیزی که در ذهن و عملت باید نگه داری تمرکز روی پیشرفت نسبت به خود الانت هست
      هرتلاشگری ای هر برنامه ریزی ای هر شکستی که باید ازش درس بگیری و هر افت و خیزی که باید برای قوی تر شدن و محکم تر ایستادن ازش استفاده کنی
      همه شون رو باید درجهت پیشرفت و بهتر شدن نسبت به خود الانت استفاده کنی

      من در ذهنم چیزایی مثل اینکه ایا میشه ایا نمیشه آیا فلان رشته رو میارم آیا بهمان رشته رو نمیارم و... رو تکرار و تلقین نمیکردم
      من فقط عین خوره ها خودمو عادت داده بودم در ذهنم و عملم بگردم دنبال هرچیزی که قوی ترم میکنه عملکردم رو بهتر میکنه ، به تلاشم جدی ادامه میدادم برای بهتر شدنه و این بهتر شدنه رو تا اخرش بهش ادامه میدادم تا بهترین نتیجه ای که میتونستم رو بگیرم...


      این نگرانی ها رو بذارکنار و فقط به امروزت فکرکن.....اگه هرروز صبح به این نیت بیداربشی که توی اون روز بهترین عملکرد رو داشته باشی مطمعن باش پیشرفت میکنی ولی اگه بخوای به نتیجه نهایی فکرکنی مطمعنن توی افکار منفی و نمیتونم ها غرق میشی.
      برای موفقیت توی کنکور لازم نیست سطح علمی فوق العاده ای داشته باشی....تلاشت رو بکن که هم ازلحاظ علمی وهم عملکردی پیشرفت کنی ولی نگرانیت بی فایده هست برای کنکور نیاز نیست همه چیز رو بلدباشی یا همه سوالا رو جواب بدی


      درمورد مقایسه کردن خودت با بچه های قویتر یه مثال میتونم بزنم :
      اگر فردی که در یک مسابقه دوچرخه سواری شرکت کرده دائم بخواهد به دیگران نگاه کند که چه کسی جلو افتاده و چه کسی عقب توجه و تمرکزش از کار خودش کم میشه و ممکنه تعادل خودش را ازدست بدهد و از ادامه مسیر باز بماند

      منم توی اولین کنکورم بدجوری درگیر این مقایسه کردن های خودم با بقیه شدم و به خاطر این موضوع کلی عذاب و افکارمنفی بیخودوپوچ رو به خودم تلقین کردم......رفیق کنکور رو به چشم رقابت با بقیه نبین بلکه فک کن قراره هرکس به اندازه تلاش صحیح خودش نتیجه بگیره پس فقط تمرکزت رو بذار روی کارخودت و توی جو رقابت های مسموم قرارنگیر
      تلقین های منفی رو با مثبت جایگزین کن
      به خودت باور داشته باش


      اگر هوش انعطاف‌پذیر است، شکست یعنی استراتژی غلط یا تلاش ناکافی یا نیاز به کسب مهارت بیشتر ... پس از شکست نترس فکر نکن وقتی شکست میخوری یعنی تو لیاقت یا توان رسیدن به هدف رو نداری...با شکست هات درست رفتارکن تا تبدیل به عامل قویتر شدنت بشن
      Take me to the lakes where all the poets went to die
      I don't belong, and my beloved, neither do you
      Those Windermere peaks look like a perfect place to cry
      ویرایش توسط Z3R0 : 11 شهریور 1401 در ساعت 21:54

    6. Top | #6
      همکار سابق انجمن
      کاربر برتر
      در انتظار تایید ایمیل

      رشته تحصیلی
      پزشکی
      مقطع تحصیلی
      دکتری
      نام دانشگاه
      شهید بهشتی
      نوع دانشگاه
      سراسری روزانه
      سن
      21
      جنسیت
      آقا
      استان
      تهران
      تاریخ عضویت
      17 بهمن 1398
      نوشته ها
      3,353
      امتیاز
      19674
      رای موافق دریافتی
      19,473
      رای مخالف دریافتی
      357
      نمایش مشخصات
      بنظر شما اینکه میگن افکارتون رو بنویسید واقعا کمک کننده هست؟

      نوشتن دربارهٔ احساسات می‌تواند ذهن ما را آزادتر کرده و عملکرد مغزمان را افزایش دهد. عنوان مقاله‌ای که پنه بیکر به آن استناد می‌کند، چنین است: «Expressive Writing Can Increase Working Capacity»

      وقتی خاطرهٔ تلخ و بدی دارید یا اتفاق بدی براتون افتاده، همین که سعی کنید به آن فکر نکنید، خودش بخشی از انرژی مغز شما را می‌گیره و باعث می‌شود ظرفیت ذهن‌تان برای کارهای عادی و روزمره‌اش کمتر بشه.

      نوشتن، لزوماً باعث فراموش شدن نمی‌شود. اما حداقل باعث میشه داستانی که بر شما گذشته، در ذهن‌تان منظم و شفاف بشه و همین برای آزادتر شدن ذهن کافیه.

      نوشتن و بیان احساسات در قالب کلمات،‌ ذهن را خلوت‌تر کرده و داستان‌های ذهنی را مرتب‌تر می‌کند. بنابراین افرادی که این کار را انجام داده‌اند، مشخصاً ظرفیت پردازش ذهنی بیشتری پیدا کرده‌اند.
      Take me to the lakes where all the poets went to die
      I don't belong, and my beloved, neither do you
      Those Windermere peaks look like a perfect place to cry

    7. Top | #7
      همکار سابق انجمن
      کاربر برتر
      در انتظار تایید ایمیل

      رشته تحصیلی
      پزشکی
      مقطع تحصیلی
      دکتری
      نام دانشگاه
      شهید بهشتی
      نوع دانشگاه
      سراسری روزانه
      سن
      21
      جنسیت
      آقا
      استان
      تهران
      تاریخ عضویت
      17 بهمن 1398
      نوشته ها
      3,353
      امتیاز
      19674
      رای موافق دریافتی
      19,473
      رای مخالف دریافتی
      357
      نمایش مشخصات
      سلام
      امیدوارم حالتون خوب باشه یه سوالی دارم اگه امکانش هست راهنماییم کنید
      من درطول سال خوب درس خونده بودم و عملکردم طی آزمون ها هم خوب بود
      ولی سرجلسه کنکور بدجور خراب کردم و این کلی داغونم کرد وکلی بابتش عذاب کشیدم تا بالاخره پشت سر گذاشتمش و میخوام دوباره برای کنکور بخونم
      اما میترسم که امسال هم دوباره همین بلا سرم بیاد
      خواهش میکنم کمکم کنید این مشکل رو برطرف کنم
      خیلی ممنون از وقتی که میذارید
      سلام
      امروز یک تاپیکی دراین مورد مینویسم و لینکش رو هم اینجا قرار میدم و هم برای خودتون میفرستم
      امیدوارم کمک کننده باشه...

      تاپیک و پاسخ پرسش قرار گرفت
      لینک مربوطه :

      ▨▨▨ حتی اگر عالی درس خونده باشی زمینت خواهد زد ▨▨▨
      http://forum.konkur.in/thread78263.html#post1810024
      Take me to the lakes where all the poets went to die
      I don't belong, and my beloved, neither do you
      Those Windermere peaks look like a perfect place to cry
      ویرایش توسط Z3R0 : 12 شهریور 1401 در ساعت 13:02

    8. Top | #8
      همکار سابق انجمن
      کاربر برتر
      در انتظار تایید ایمیل

      رشته تحصیلی
      پزشکی
      مقطع تحصیلی
      دکتری
      نام دانشگاه
      شهید بهشتی
      نوع دانشگاه
      سراسری روزانه
      سن
      21
      جنسیت
      آقا
      استان
      تهران
      تاریخ عضویت
      17 بهمن 1398
      نوشته ها
      3,353
      امتیاز
      19674
      رای موافق دریافتی
      19,473
      رای مخالف دریافتی
      357
      نمایش مشخصات
      درمورد اینکه چطوری تمرکز و توجه خودم رو مدیریت کنم بهم کمک کنید
      دراین مورد
      به ذهنم رسید که خلاصه و جمع بندی ای از کتاب Indistractable نوشته ی نیر ایال قرار بدم
      برای این مورد هم تاپیکی مینویسم و لینکش رو هم اینجا و هم برای خودت میفرستم

      تاپیک و پاسخ مربوطه قرار گرفت
      لینک مربوط به تاپیک :

      ☯☯ مدیریت توجه ☯☯
      http://forum.konkur.in/showthread.php?threadid=78265
      Take me to the lakes where all the poets went to die
      I don't belong, and my beloved, neither do you
      Those Windermere peaks look like a perfect place to cry
      ویرایش توسط Z3R0 : 12 شهریور 1401 در ساعت 19:43

    9. Top | #9
      همکار سابق انجمن
      کاربر برتر
      در انتظار تایید ایمیل

      رشته تحصیلی
      پزشکی
      مقطع تحصیلی
      دکتری
      نام دانشگاه
      شهید بهشتی
      نوع دانشگاه
      سراسری روزانه
      سن
      21
      جنسیت
      آقا
      استان
      تهران
      تاریخ عضویت
      17 بهمن 1398
      نوشته ها
      3,353
      امتیاز
      19674
      رای موافق دریافتی
      19,473
      رای مخالف دریافتی
      357
      نمایش مشخصات
      سلام شما گفتی یکی از عوامل پشت سد ۶۰۰۰ موندن عدم تثبیت نقطه ی قوت هاست حالا چجوری میشه نقطه قوت رو تثبیت کرد؟
      سلام
      بذار اول یه مثال بزنم....خیلی از بچه هایی که کلاس زبان رفتن فکر میکنن این درس نقطه ی قوتشون هست که البته درست هم فکر میکنن ولی اشکال کارشون اینجاست که این نقطه ی قوت رو تثبیت نمیکنن درنتیجه به احتمال خیلی زیاد توی کنکور نمیتونن توی درس زبان اونجوری که باید عمل کنن

      وقتی یک درس نقطه ی قوت شخصی محسوب میشه برای اینکه توی کنکور هم بتونه بخوبی ازش بازخورد بگیره لازمه برای تثبیت شدنش این موارد رو انجام بده:
      _عدم کم کاری و ساده انگاری
      _حفظ کردن استمرار برای درس مربوطه
      _بالا بردن تعداد تست در درس مربوطه
      _افزایش تعداد تست و مرور نقطه ی قوت = بالا رفتن سرعت تست زنی که میتونه سرجلسه آزمون باعث خریدن زمان برای درس های دیگه بشه
      _رفتن سراغ سوال های چالشی و سطح بالا و تنوع تستی مناسب
      _تکرار تکرار و تکرار دوباره ی تست ها و نکات
      _دقیق انجام دادن تحلیل آزمون برای آنالیز صحیح و به دست اوردن و برنامه ریزی استراتژی های لازم برای جلسه ی کنکور


      خلاصه اش میشه اینکه یک ملاک ارزش یابی و سنجش بصورت مداوم و تکرار شونده تعریف بشه و براساسش مرور و رفع اشکال درجریان باشه
      البته اینکه باید توازن درستی باتوجه به شرایط ، بین دروس بدرستی تقسیم بشه هم شکی درش نیست...
      Take me to the lakes where all the poets went to die
      I don't belong, and my beloved, neither do you
      Those Windermere peaks look like a perfect place to cry

    10. Top | #10
      همکار سابق انجمن
      کاربر برتر
      در انتظار تایید ایمیل

      رشته تحصیلی
      پزشکی
      مقطع تحصیلی
      دکتری
      نام دانشگاه
      شهید بهشتی
      نوع دانشگاه
      سراسری روزانه
      سن
      21
      جنسیت
      آقا
      استان
      تهران
      تاریخ عضویت
      17 بهمن 1398
      نوشته ها
      3,353
      امتیاز
      19674
      رای موافق دریافتی
      19,473
      رای مخالف دریافتی
      357
      نمایش مشخصات
      سلام
      من بلد نیستم چجوری برنامه ریزی کنم و برنامه بنویسم
      از یه طرف هم بخاطر مشکل مالی توان گرفتن مشاور ندارم
      میشه خواهش کنم نکات مربوط به نوشتن برنامه رو بهم بگید ؟
      خیلی خیلی ممنون میشم کمکم کنید
      سلام

      دراین مورد امروز یک تاپیکی مینویسم و لینکش رو هم اینجا قرار میدم هم برای خودتون میفرستم
      موفق باشی ^^

      خودآموز برنامه ریزی _ از مشاور بی نیاز شو *-*
      http://forum.konkur.in/thread78328.html#post1813280
      Take me to the lakes where all the poets went to die
      I don't belong, and my beloved, neither do you
      Those Windermere peaks look like a perfect place to cry
      ویرایش توسط Z3R0 : 31 شهریور 1401 در ساعت 17:24

    11. Top | #11
      همکار سابق انجمن
      کاربر برتر
      در انتظار تایید ایمیل

      رشته تحصیلی
      پزشکی
      مقطع تحصیلی
      دکتری
      نام دانشگاه
      شهید بهشتی
      نوع دانشگاه
      سراسری روزانه
      سن
      21
      جنسیت
      آقا
      استان
      تهران
      تاریخ عضویت
      17 بهمن 1398
      نوشته ها
      3,353
      امتیاز
      19674
      رای موافق دریافتی
      19,473
      رای مخالف دریافتی
      357
      نمایش مشخصات
      ایا دانش اموز نباید اول یاد بگیره درسو، بعد بره سراغ تست؟ وگرنه بحث تست زنی و افزایش سرعت در تست، در سه ماه اخر به قدری وقت هست ک میشه به این مهارت ها دست یافت. یعنی اگه تا عید مباحث بسته بشه، مدت سه ماه، میتونه ازمون سه روز یک بار بزنه و در عین حال ازمون های جامع سنجش هم شرکت کنه ک همه این مسائل کمک میکنه ک در روز کنکور از پس ۲۰۰تست در ۴ساعت بر میاد.

      اگع شخصی بر فرض توی لگاریتم، یادگیریش کامل بوده باشع و مبحثو درک کرده باشه، اون موقع هست ک باید در روز تعداد تستش توی اون مبحث ببره بالا تا هم سرعت عملش زیاد شه و هم با مدیریت ازمون اشنا شع

      این بخش از حرفت زیادی خطری بود لازم شد جدا جواب بدم

      شما توی فرضیاتت داری دانش آموز رو صفر مطلق درنظر میگیری ، یعنی انگار دانش آموز توی همه ی دروس هیچی بارش نیست
      خب همچین چیزی واقعا میشه گفت نداریم (مگه اینکه طرف تازه وارد سال دهم شده باشه که کلا بحثش جداست)


      بذار با یه مثاله کلی جواب بدم
      بر فرض داوطلبی برای آزمون بعدی مبحثی که قراره برای ریاضی و شیمی و عربی بیاد رو بشدت ضعف یادگیری داره
      میشینه از جمعه برای روزای هفته اش نقشه راهی رو مینویسه و برای ریاضی و شیمی و عربی کفه ی یادگیری رو سنگین تر قرار میده
      حالا منبع یادگیریش ممکنه فیلم باشه یا درسنامه کتاب یا...
      اگه واقعا توی اون مبحث افتضاح ضعیفه که بخش به بخش همراه منبع یادگیریش ازطریق مطالعه ی فعال جلو میره و هربخشی که براش قابل درک شد تست زنیش رو شروع میکنه (نه انفجاری بلکه آسته آسته)..... درهمین حین قراره از زیست و فیزیک و زبان بخش هایی داخل آزمون بیاد که داوطلب تسلط نسبی خوبی داره ، پس میتونه درکناره مرور تایم و تعداد تست زنی خوبی براشون بذاره

      حالا میرسه به هفته ی دوم
      این هفته خیلی از یادگیری هاش برای اون سه درس درحد نیاز رفع شده پس میتونه تعداد تست رو براشون افزایش بده و با این تست ها و نکاتشون یادگیرش رو ادامه بده و تثبیت کنه

      شما میگی دانش آموز تا بهار تعداد تستش خیلی خیلی کم باشه و ساعت هاش رو فقط با فیلم دیدن و درسنامه خوانی جلو بیاره تا یادگیریش کامل شه و سه ماه آخر که رسید روی تست زنی تمرکز کنه ؟
      اگه نگم در 100 درصد مواقع ، ولی قاطع میگم در 99 درصد مواقع همچین داوطلبی با مخ میخوره زمین...
      چون تاحالا ذهنش تنبل بوده
      بلد نیست صورت تست رو تحلیل کنه نمیتونه آموزه هاش رو درمرحله ی اجرا دربیاره
      عادت نکرده زیاد دست به قلم شه
      اصلا خبر نداره کجاها رو واقعا میتونه جواب بده کجاها رو باید بذاره اولویت های آخر
      نمیدونه تیپ تست های مختلف ازش چی میخوان
      ذهنش در زمینه ی یادآوری و ارتباط دهی مطالب و خواسته ی سوال پویا و فعال نشده
      از اشتباهاتش از بی دقتی هاش از برداشت های ناقصش از توهم یادگیری هاش ازخیلی چیزای دیگه بی خبره
      خیلی از نکاتی که فقط با تست زنی میشه بهشون رسید یا نحوه تحلیل کردن گزینه ها که خودش مرور و یادگیری مطالب محسوب میشه توی همه ی این ها بشدت میلنگه

      واینجور چیزا مواردی نیستن که یکی بخواد توی دو سه ماه پایان سال توی دوران جمع بندی دست پیدا کنه
      جمع بندی داستان خودش رو داره
      نمیشه کل سال تست نزد و دوران جمع بندی جبرانش کرد

      _اینکه میگی بحث آموزش و اینجور چیزا ، میدونم چی میگی ، درک هم میکنم اما واقعا همچین چیزی نیست ، درحال آموزش بودن دلیل بر بالا نبردن منطقیه تعداد تست نیست ... اگه یکی بگه من تعداد تست رو بالا نمیبرم چون درحال آموزشم فقط داره بهونه میاره نه دلیل
      چرا ؟
      چون شما برای همه ی دروس همیشه درحال یادگیری اولیه نیستین ، خیلی وقتا یادگیری اولیه شکل گرفته
      همچنین قرار نیست هرروز تعداد تست خیلی بالا باشه
      داخل متن هم گفته شد ، که بهتره هدف گذاری تست زنی بصورت مجموع هفتگی باشه ، چون ممکنه یک روز کفه ی یادگیری سنگین باشه پس اون روز تعداد تست کمتر قابل قبوله (کمتر به معنای هیچ یا خیلی کم نیست بلکه کمتر نسبت به روزای دیگه ) ...درعوض یک روز دیگه ممکنه کفه ی مرور و تسلط سنگین تر بشه و اون روز تعداد تست باید بالا باشه بخاطر همین منعطف سازی هاست که مجموع هفتگی میتونه معیار عملکرد و پیشرفت توی کمیت و کیفیت تست زنی باشه


      یک مورد هم اینکه ، یک نگرش خیلی اشتباهی توی پستت هست ، خیلی زیاد بحث یادگیری و تست زنی رو تفکیک کردی ، یادگیری اولیه از تست زنی جداست قبول ، ولی یادگیری های بعدی و رفع اشکال ها موازی با تست زدن و تحلیل تست هست ، تست زنی ای یادگیری نیست که شما بعنوان شبیه سازی بیای چندساعت شرایط کنکور رو شبیه سازی کنی و تست بزنی به اون تست زنی میشه گفت سنجشی اما بقیه تست زنی ها خودشون جزئی از یادگیری هستن
      Take me to the lakes where all the poets went to die
      I don't belong, and my beloved, neither do you
      Those Windermere peaks look like a perfect place to cry
      ویرایش توسط Z3R0 : 04 مهر 1401 در ساعت 18:35

    12. Top | #12
      همکار سابق انجمن
      کاربر برتر
      در انتظار تایید ایمیل

      رشته تحصیلی
      پزشکی
      مقطع تحصیلی
      دکتری
      نام دانشگاه
      شهید بهشتی
      نوع دانشگاه
      سراسری روزانه
      سن
      21
      جنسیت
      آقا
      استان
      تهران
      تاریخ عضویت
      17 بهمن 1398
      نوشته ها
      3,353
      امتیاز
      19674
      رای موافق دریافتی
      19,473
      رای مخالف دریافتی
      357
      نمایش مشخصات
      برای بی دقتی های زیادم حین آزمون ها چیکار میتونم انجام بدم ؟
      کاهش دادن بی دقتی

      اول از همه باید بگم ، انسان موجودی خطا کننده هست درنتیجه هیچ راهی نمیتونه باعث بشه ما هیچ وقت دچار بی دقتی نشیم.

      اما با یک سری نکات میشه این بی دقتی ها رو مقدار زیادی کاهش داد.
      بذار قبل از نکات اصلی ، از یکی از بزرگترین سوتی هام پرده بردارم :
      _یک بار سوال دوم زیست رو بدون پاسخ گذاشتم اما در پاسخنامه جواب سوال سه رو داخل سوال دو پر کردم و به همین ترتیب چندین سوال بعدی رو اشتباه پر کردم !!!! .... جواب سوال 3 رو توی 2 پر کردن ، سوال 4 رو داخل 3 پر کردم



      خب ، یک سری نکات هست که رعایت کردنش میتونه از بی دقتی هامون کم کنه

      نکات قبل از جلسه آزمون =
      1_مهم ترین عامل ، افزایش تعداد تست درخانه برای بالابردن سرعت و تسلط تست زنی هست... مطمعنن کسی که تعداد تست خوبی داره انقدر دچار خطا و بی دقتی میشه و این روند باعث تقویت مهارت تستی و کمتر شدن بی دقتی میشه..... یک اشتباهی که وجود داره ، بعضی ها میگن چون توی خونه تست رو اشتباه میزنن و روحیه شون خراب میشه پس تعداد تست شون رو بشدت کاهش میدن ، غافل از اینکه فلسفه و اساس تست زدن در خانه همین موضوع هست که ما تست رو اشتباه بزنیم و این اشتباهات رو برسی کنیم تا سرجلسه کنکور کمتر دچارشون بشیم.
      2_مرور اشتباهات قبلی ، اینکه شما تحلیل آزمون های قبلی یا تست های علامت دارت رو مرور کنی و اشتباهاتی که قبلن انجام دادی برات دوره بشه خودش منجر میشه اون اشتباهات و بی دقتی ها رو تکرار نکنی یا کمتر دچارشون بشی.

      نکات سرجلسه آزمون =

      1_خواندن کامل سوال ، چرا راه دور بریم همین منی که الآن دارم این متن رو مینویسم در کنکور99 چندتا سوال شیمی رو درست حل کردم اما بخاطر کامل نخوندن سوال و عجله کردن گزینه اشتباه رو وارد کردم ... یادمه سوال درصد ناخالص خواسته بود من درست حل کردم اما درصد خلوص رو بعنوان جواب آخر وارد پاسخنامه کردم.... اگر همین بی دقتی نبود شیمی 99 رو بجای 56 درصد تا 65 درصد زده بودم
      یکی از عواملی که تاثیر گذاره ، این هست که این مدل بی دقتی در سوال ها و درس هایی که نقطه قوتمون محسوب میشن بیشتر رخ میده... چون میدونیم سوال رو خوب بلدیم درنتیجه دچار شتاب زدگی میشیم و ممکنه سوال رو کامل نخونده حلش کنیم و بخاطر دقیق متوجه نشدن خواسته سوال ، گزینه نادرست رو انتخاب کنیم

      2_خط کشیدن ، میتونید برای کمتر شدن بی دقتی ها ، دور خواسته سوال خط بکشید مخصوصن دور اون مدل کلماتی که آخر سوال میان مثل "کدام نادرست است" "کدام مفهوم برداشت نمیشود" ... این کار بخصوص در سوالات قرابت معنایی به من خیلی کمک کرد

      3_نگاه انداختن به تمام گزینه ها ، برخی مواقع بخاطر ازقلم انداختن نکته ای در سوال به نتیجه گیری غلطی میرسیم و بدون نگاه کردن به گزینه های دیگه ، گزینه غلط رو پر میکنیم....بذار یه مثال بزنم ، مثلن یه سوال فیزیک رو درنظر بگیرید که صورت سوال جوری طراحی شده تا شما رو مجبور به جایگذاری اعداد در فرمول اصلی کنه تا عددی رو به دست بیارید اما غافل از اینکه مثلن زاویه ای که در سوال داده شده باعث صفر شدن جواب میشه و اصلن نیازی به محاسبه نداره ولی چون شما این نکته رو از قلم انداختید به یه عدد اشتباهی رسیدید و قراره اون گزینه رو وارد پاسخنامه کنید اما قبل از وارد کردن یه نگاه به گزینه های دیگه میندازید و میبینید یه گزینه نوشته صفر ، دوباره به صورت سوال نگاه میکنید و متوجه میشید با توجه به زاویه داده شده جواب صفره

      4_درست نشستن ، دیدید توی یک آزمون 4 ساعته بیشترمون عادت داریم ستون فقراتمون رو بشکنیم و در یک حالت ناجور که روی پرده دیافراگم فشار وارد میکنه بشینیم.... این خودش یکی از عواملی هست که باعث میشه یک ساعت آخر آزمون مثلن وقتی سرسوالات شیمی هستیم ، سطح دقت و تمرکزمون کاهش پیدا کنه و گاهی چندین بار باید صورت سوال رو بخونیم تا متوجه سوال بشیم... درست نشستن برای چند ساعت باعث مختل شدن فرایند خون رسانی و اکسیژن رسانی میشه و بی دقتی رو بالا میبره.

      5_عامل تمرکز .... وقتی درحال حل سوالی هستیم باید تمرکزمون روی همون یک سوال باشه ، نه اینکه همزمان به سوال قبل که جوابش ناقص موند یا نتونستیم حلش کنیم فکر کنیم....مختل کردن تمرکز همزمان برای چندین سوال باعث بالا رفتن شانس بی دقتی میشه
      6_ سعی کنید بزگ و کثیف حل نکنید ، بیش ازحد درهم برهم و بزرگ نوشتن در دفترچه بشدت باعث بی دقتی و خیلی جاها اشتباه حل کردن سوال میشه
      Take me to the lakes where all the poets went to die
      I don't belong, and my beloved, neither do you
      Those Windermere peaks look like a perfect place to cry

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن