⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬛⬛⬛⬜⬛⬜
⬜⬜⬜⬛⬜⬛⬜
⬜⬛⬛⬛⬛⬛⬜
⬜⬛⬜⬛⬜⬜⬜
⬜⬛⬜⬛⬛⬛⬜
⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜
تجربه شخصی خدم : عربی ادبیات زبان هرچی لغت بیشتر بلد باشی همچیو بهتر میفهمی کلاس و تست و جزوه اینا بکنار تا میتونی لغت حفظ کن
سلام
یعنی شما میگین ابتدا تمرین مهارت واژگان و کلوز بعد دیدن قریشی برای گرامر؟خب کسی که صفره تو گام اول نمیتونه سوالای گرامر کلوز رو حل کنه
حفظ واژه و تست واژگان - دیدن گرامر قریشی - تست کلوز - آزمون جامع
این ترتیب بهتر نیس؟[QUOTE=mahdi_artur;1757239]
چطور زبان ات ضعیفه ولی لغات هر سه پایه رو تموم کردی؟ چطور بستی؟ 32 درصد زبان کنکور که مستقیما سوالات واژه ست. از طرفی 5 سوال کلوز نیازش دونستن واژه و ترجمه ست، اگر ریدینگ رو در نظر نگیریم حدود 50 درصد زبان کنکور لغته. این 50 درصد رو با تسلط روی لغت و تمرین کلوز باید اوکی کرده باشی. منظورم از اوکی شدن یعنی لغات سه پایه رو حداقل 3 دور مرور کردی و به اندازه کافی تست واژه و کلوز حل کردی.(باید حداقل 1000 تست واژه درس به درس (هر درس 100 تا) و 50 تا کلوز حل کرده باشی تا ادعا کنی روی لغت سوار شدی و یه تسلط نسبتا خوب ایجاد کردی.)
در واقع تا وقتی این 50 درصد رو تثبیت نکردی؛ پرداختن ات به مقوله گرامر هیچ تکرار می کنم هیچ فایده ای نداره.
حالا فرض می کنیم یه آزمون جامع به سبک کنکور از خودت گرفتی و بدون 4 تست گرامر با تسلط روی لغات و کلوز به بازه درصدی 40 الی 52 رسیدی (یعنی 10 الی 13 سوال از 25 سوال) و الان به تنها چیزی که نیاز داری سوار شدن بر گرامره.
1-حالا میای نکته تست پارسال قریشی رو دانلود می کنی.
2- شروع می کنی از جلسه صفر تا جلسه 6 مشاهده کردن کلاس. گرامر و از صفر شروع میکنه به تدریس و ترکیبی همه مباحث رو تا جلسه 6 در عرض حدود 18 ساعت تموم میکنه. / در کنارش لغات مهم سه پایه و لغات مهم خارج از کتاب رو هم مرور میکنه و تست میزنه./ مو به مو جلسه به جلسه باهاش پیش میای و جلسات قبل رو دائم مرور میکنی. در کنارش یه خلاصه ای از کل گرامر تدریس شده همون جلسه در حد یک ورق a4 (نه بیشتر) <خودت> یادداشت می کنی طوری که آخرین جلسه گرامر 7 ورق خلاصه از کل گرامر داشته باشی برای مرور.
3- گرامر تمام که شد / از کتابیکو موج آزمون زبان رو میگیری/ میری سراغ فصل 4 این کتاب (فصل آزمون های جامع) / از آزمون جامع شماره یک شروع میکنی از سوال شماره 1 تا سوال شماره 17 هر آزمون (یعنی تا سر ریدینیگ اول) به خودت اوایلِ کار 15 دقیقه تایم میدی (به هیچ عنوان بیشتر از این تایم نباید بدی) و رفته رفته از آزمون 5 به بعد سعی میکنی این تایم 15 دقیقه رو کم و کمتر کنی و به 10 الی 12 دقیقه برای 17 سوال (شامل 4 گرامر + 8 لغت + 5 کلوز) برسونی. هر آزمون رو میزنی و دقیق تحلیل میکنی و اگر نکته خاصی در سوالات گرامر بود به خلاصه گرامری که نوشته بودی اضاف میکنی و اگر لغت خاصی بود که معنی اش رو فراموش کردی یا بلد نبودی داخل یه دفترچه نهایت 40 برگ یادداشت می کنی. هر آزمون قبل از این که آزمون بعدی رو شروع کنی یه نگاه سریع به خلاصه گرامر و نکات آزمون قبلی ات میندازی و بعدا آزمون جدید رو شروع میکنی.
4- ریدینگ رو چیکار کنی؟ چون زبانت ضعیفه به نظر من بیخیال ریدینگ بشو و برو تایم 5 الی 10 دقیقه ای که از زبان اضاف میاری رو تقدیم کن به ادبیات که تراز توپی میده بهت بالا زدنش.
نکته1= اشتباه خیلی از اونایی که در درس زبان ضعیفن و هیچ موقع هم رشد نمیکنن تو این درس اینه که میخوان کار اصولی که سه سال دبیرستان واسه زبان انجام ندادن (یعنی سوار شدن کامل روی لغات و زدن تست پراکنده / نیمه جامع / جامع از واژگان و مسلط شدن روی گرامر و کلوز) رو بیان و تحت عنوان لقمه روزانه زبان / روتین صبحانه / روتین شبانه / یک فنجان قهوه عصرانه با زبان و ... جمع و جور کنن ولی واقعیت اینه که اینطوری نمیشه زبان ضعیف (یا هر درس ضعیف دیگه) رو بالا آورد، این کار واسه کسایی هست که یه بِیس خوبی از این درس قبلا واسه خودشون ساختن (حالا یا با کلاس های بیرون زبان یا خودشون سال های پایه مطالعه قوی داشتند) و حالا مطلقا میخوان مطالبی که تثبیت کردند یادشون نره و بعد عید بتونن درصدشون رو نگه دارند یا افزایش جزئی بدن با زدن آزمون های جامع و حالا مطالعه تخصصی تر. ولی بچه های ضعیف باید حتما یه ساعت مشخصی در طول هفته این درس رو تو برنامه شون قرار بدن (حداقل 5-6 ساعت در هفته) و فشرده و اصولی کار رو بیارن جلو تا نتیجه بگیرن تو این درس. ((حفظ و مرور لغات + تست لغت درس به درس + تست مروری از درس های قبلی + تمرین کلوز > بعدا کار اصولی روی گرامر و مرور لغات با تست های تکراری و جدید > بعدا انجام آزمون جامع و رفع اشکال / مرور مباحث فراموش شده))
نکته2= اگر در هوس افتادی که ریدینگ رو هم جواب بدی باید سه تا کار رو اضافه تر انجام بدی=
1) اول جلسه 9 نکته تست قریشی رو مشاهده می کنی.
2) بعد از این که روی لغت و گرامر سوار شدی و به آزمون های جامع رسیدی حالا میای هر آزمون جامع رو به همون روشی که بالاتر گفتم تایم میدی، میزنی و تحلیل میکنی و 2 تا ریدینگی که از اون آزمون باقی مونده رو بدون در نظر گرفتن تایم شروع می کنی به خوندن و جواب دادن مطابق تکنیک هایی که یاد گرفتی. و سعی می کنی لغات جدیدش رو هم در بیاری و داخل همون دفتر 40 برگی که گفتم یادداشت کنی. البته بهتره لغات جدید خارج از کتاب رو پشت دفتر یادداشت کنی تا زمان مرور یه تمایزی بین لغات مهم تر و کم اهمیت باشه. از آزمون 10 به بعد (یعنی بعد از تحلیل 20 ریدینگ) تایم 10 دقیقه میدی به هر دو ریدینگ و سعی می کنی این زمان رو تا آزمون بیستم به 5 الی 7 دقیقه نزدیکش کنی.
3- سر جلسه آزمون ها، خیلی از بچه هایی که توان پاسخ دادن به ریدینگ رو دارن هم نمیرسن به ریدینگ چون عملا آخر آزمون میفته و دیگه تایمی باقی نیست. واسه همین یه راه کار برای حل این مشکل اینه که شما یه سری جابجایی ها انجام بدی. مثلا یکی از تکنیک هایی که توصیه میشه اینه که شما اول نصف سوالات دینی آزمون رو حل می کنی و بعدا میای سراغ درس زبان شروع میکنی کل سوالات گرامر + لغت + کلوز + ریدینگ (حالا بسته به توانت 1 یا هر 2 ریدینگ رو حل میکنی) و بعدا میای سراغ نصف باقی مونده دینی آزمونت.[/QUOTE
ویرایش توسط keyvan_rt : 02 آذر 1400 در ساعت 11:40
برای گرامر زبان میشه لطفاً بگید گرامر زینعلی فیلم شماره چند تا چند هست(البته اگه اطلاع دارید) ممنونم
من فیلم های قریشی رو گیر نیاوردم با زینعلی کلاس دارم
سلام
زدن کلوز (دقیقا عین ریدیدنگ) یه مهارته و نیاز به تکرار زیاد داره
بنابراین بهتره وقتی لغت کار میشه، روی ترجمه لغات در جمله (که خب میشه داخل کلوز زدن تقویت اش کرد) کار کرد و در کنارش سرعت و مهارتِ زدنِ کلوز رو هم بالا برد. قطعا با سوال گرامر داخل یه کلوز روتین میشه مدارا کرد (مطالعه پاسخنامه و یادگیری نکات گرامری در قالب تست زنی، افراد باکلاس بهش میگن= یادگیری با تست که گاهی بهتر از مطالعه درسنامه نتیجه میده وگاهی هم نه)
کسی هرگز نمیداند
چه سازی می زند فردا
چه میدانی تو از امروز،
چه میدانم من ازفردا،
همین یک لحظه رادریاب
که فردا قصه اش فرداست.
کسی هرگز نمیداند
چه سازی می زند فردا
چه میدانی تو از امروز،
چه میدانم من ازفردا،
همین یک لحظه رادریاب
که فردا قصه اش فرداست.
سلام بچه ها خسته نباشید میشه لصف کنید آدرس کانال هایی رو که بتونم فیلم های آموزش کلاسینو رو رایگان دانلود کنم بزارید . ممنون میشم
کسی هرگز نمیداند
چه سازی می زند فردا
چه میدانی تو از امروز،
چه میدانم من ازفردا،
همین یک لحظه رادریاب
که فردا قصه اش فرداست.
کسی هرگز نمیداند
چه سازی می زند فردا
چه میدانی تو از امروز،
چه میدانم من ازفردا،
همین یک لحظه رادریاب
که فردا قصه اش فرداست.
چرا نتیجه نده عزیزم؟
مشکل اکثر بچه هایی که تو این درس خیلی ضعیفن بُعد ریاضی ماجراعه.
ولی فکر می کنن مشکل شون با عوض کردن دبیر و گرفتن بهترین استاد کنکور حل میشه.
تاپیک "نوکنده برم یا یحیوی" میزنن
غافل از این که
هنوز نمیتونن یه تجزیه برداری ساده انجام بدن
هنوز مشتق یه تابع معمولی رو بلد نیستن
این سوال و ببین
چی این سوال که تست کنکور 99 تجربی بوده از فیزیکه؟
طراح تا آخرین لحظه از ریاضی جا کرده تو مسئله
تهش دیگه خجالت کشیده اومده از یه فرمول نیروی بین دو بار هم استفاده کرده
بعد بچه ها فکر میکنن مشکل شون تو فیزیک کند بودن فرمول ها و روابط اصلیه
هزار تا کلاس مختلف عوض میکنن، هزار تا تکنیک مزخرف حفظ میکنن و ...
تهش یارو فیزیک کنکور زده 19 درصد.
کسی هرگز نمیداند
چه سازی می زند فردا
چه میدانی تو از امروز،
چه میدانم من ازفردا،
همین یک لحظه رادریاب
که فردا قصه اش فرداست.
دوستان جوری اتک زدین که باس یه منشی چیزی استخدام کنم ، بسه حاجی ناموصا
⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬛⬛⬛⬜⬛⬜
⬜⬜⬜⬛⬜⬛⬜
⬜⬛⬛⬛⬛⬛⬜
⬜⬛⬜⬛⬜⬜⬜
⬜⬛⬜⬛⬛⬛⬜
⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)