خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 3 از 3 نخستنخست ... 23
    نمایش نتایج: از 31 به 45 از 45
    1. Top | #31
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر
      پاسخگو و راهنما

      نمایش مشخصات
      up
      کسی هرگز نمیداند
      چه سازی می زند فردا
      چه میدانی تو از امروز،
      چه میدانم من ازفردا،
      همین یک لحظه رادریاب
      که فردا قصه اش فرداست.

    2. Top | #32
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      up

    3. Top | #33
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      up

    4. Top | #34
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر
      پاسخگو و راهنما

      نمایش مشخصات
      up
      کسی هرگز نمیداند
      چه سازی می زند فردا
      چه میدانی تو از امروز،
      چه میدانم من ازفردا،
      همین یک لحظه رادریاب
      که فردا قصه اش فرداست.

    5. Top | #35
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mahdi_artur نمایش پست ها
      همیشه سلام دادن و شروع یه امری سخت ترین کاریه که میشه کرد. واقعا چرا؟!
      همیشه هم هر مقدمه ای میخونیم از هر کتابی ، نویسنده همین جمله بالایی رو نوشته و بعدا به اندازه یه کتاب جداگانه مقدمه ترواش کرده از خودش. یکی نیست بگه آخه مردک پس تو که میگفتی مقدمه نوشتن سخت ترین کار ممکنه پس چجوری این همه جمله و کلمه سرهم کردی ریختی توی مقدمه کتابت؟!
      یه کلمه هم ادامه نمیدم ، و مثل همیشه میرم سراغ اصل مطلب که بدون شک اگر به اهمیت موضوع واقف باشید تا ته این مطلب رو کامل میخونید.
      تیپ شناسی سوالات زیست کنکور:

      1. تیپ شناسی محتوایی
      2. تیپ شناسی بر اساس شکل و ظاهر تست
      3. بودجه بندی زیست کنکور

      هر تیپ بندی به چه دردی میخوره؟
      a. تیپ بندی محتوایی تست ها باعث میشه شما بفهمید اصلا چطور باید زیست شناسی را بخوانیم؟!
      b. تیپ بندی ظاهری باعث میشه شما در برخورد با تست ها سرعت عمل تون بیشتر بشه.
      c. بودجه بندی هم که اهمیت مباحث رو نشون میده.


      1. تیپ شناسی محتوایی

      1. سوالات حفظی

      الف. حفظی مطلق
      مثال در کنکور 99:
      دسته الف را چطور بخوانیم؟
      مرحله 1: مطالعه سطحی متن کتاب در حد چند دقیقه فقط جهت آشنایی با تیتر ها و شکل ها و کلیت مبحث
      مرحله 2: مطالعه دوباره متن و بررسی دقیق اشکال مرتبط با متن بدون حساسیت ولی دقیق (واو به واو)
      مرحله 3: قرار دادن دست یا تکه برگی کوچک روی عبارات ، کلمات مهم متن و مطالعه دوباره متن ، سعی در جهت تکمیل متن با بخاطر آوردن آن عبارت یا کلمه. حساسیت روی واژه های کلیدی متن ، قید ها ، مرجع ضمایر ، هر و همه.

      مرحله 4: مرور مطالب مطالعه شده یک روز بعد از مطالعه، 10 روز بعد، 30 روز بعد و 4 ماه بعد.
      ب. حفظی مستور و نکته دار
      مثال در کنکور 99:دسته ب را چطور بخوانیم؟
      دسته ب ، نکات ارزشمندی محسوب می شوند که عمدتا با یک یا دو بار مطالعه متن و نگاه سطحی اشکال کتاب بدست نمی آد، در دو قسمت متن و اشکال بررسی می کنیم.
      روش مطالعه متن های دسته ب:
      همیشه در مطالعه متن به جملات/افعال/کلمات زیر توجه داشته باشید:
      آ. ذخیره می کند-تولید می کند-آزاد می کند-می سازد-ترشح می کند (به کجا ؟ از کجا؟ در کجا؟)
      ب. هدایت می کند-ارسال می کند-خارج می کند-وارد می کند-می فرستد-می رساند-پمپ می شود-به جلو می راند-رانده می شود
      پ. منجر می شود-باعث می شود- منتهی می شود-موثر واقع می شود- پدیدار می شود (قبلش چی اومده؟ بعدش چی؟)
      ت. متصل می کند- اتصال می دهد-وصل می کند-ارتباط می دهد-پیوند می دهد-تماس می دهد-
      ث. رقیق یا غلیظ؟ - مشابه یا متفاوت؟ -مستقل یا وابسته؟- وابسته یا مرتبط؟- مشابه یا یکسان؟ -ساده یا پیچیده؟ -گنگ یا واضح؟ - قوی یا ضعیف؟ - طویل یا کوتاه؟- عایق یا رسانا؟ - پیوسته یا جدا از هم؟- عوامل یا عامل؟ غدد یا غده؟- نوعی یا انواعی؟-فرد یا افراد؟- میان یا درون؟- تار یا تارچه؟- حقیقی یا کاذب؟- کرم یا کرمی شکل؟- اتصال دارند یا ارتباط؟- ناگهان یا به تدریج؟- تزریقی یا خوراکی؟- ژن یا رونوشت ژن؟
      ج. "ساختار متفاوت با عملکرد یکسان" یا "ساختار یکسان با عملکرد متفاوت" کدام؟
      چ. "بازجذب" می شود یا "جذب" می شود؟
      ح. "مهم، اصلی و اساسی" قبل از "نقش دارد/ایفا می کند" (نقش مهمی دارد یا تنها نقش را دارد؟ نقش اصلی و اساسی را دارد؟ یا تنها نقش را دارد؟)
      خ. "اصلی" قبل از "تشکیل شده است" (از سه لایه اصلی تشکیل شده یا از سه لایه تشکیل شده ؟)
      د. "مستقیم" قبل از "ارتباط دارد" (بطور مستقیم با مایعات بدن ارتباط دارد؟ یا بطور غیر مستقیم با مایعات بدن ارتباط دارد یا اصلا ارتباطی با مایعات بدن ندارد؟)
      و ...
      نکته کلیدی:
      دائما به جملات درسنامه/کتاب اضافه کنید: "چگونه؟ چطور؟ چرا؟ " و سعی کنید سوال ایجاد کنید و به این سوالات در ذهن خودتون پاسخ بدین و اگر پاسخ نگرفتید از محتوای مطالعه شده گذشته یا حتی منابع دیگه برای پاسخ دادن استفاده کنید، این کار همون مطالعه ترکیبی محسوب میشه، از این که وقت تون صرف پیدا و پر کردن این چاله ها میشه نترسید ، اکثر دانش آموزان سر جلسه آزمون یا کنکور متوجه این چاله ها میشن و اون موقع دیگه خیلی دیره..
      روش مطالعه شکل های دسته ب:
      به جرات میتونم بگم اکثر تست های دسته ب از چاله چوله های موجود یا مخفی در اشکال مهم کتاب درسی طراحی میشه و هیچ راه کاری هم نداره جز این که تست بزنید و زیاد هم تست بزنید تا اون قسمت هایی که تا حالا بهش اونجوری که طراح دلش میخواد نگاه نکردین از شکل بزنه بیرون و شما با دید گسترده تری نسبت به سایر بچه ها به شکل ها نگاه کنید، بعد از یه مدت تست های وحشی حل کردن دیگه خودتون استاد میشین و از شکل چیزایی میکشید بیرون که به عقل جن هم نمیرسه چه برسه به آدمی زاد.
      2. سوالات مفهومی

      الف. مفهومی ساده
      مثال کنکور 99:روش مطالعه دست الف:
      سوالات مربوط به فرایند ها ، چرخه ها و مکانیسم های کتاب درسی جزو دسته الف محسوب میشن.
      کتاب درسی بطور معمول (شما بخونید همیشه) یه جوری ماست مالی کرده توضیحات این بخش ها رو که اگر شما دوست عزیز به 18 روش سامورایی هم توضیحات رو بخونید باز نمی فهمید دقیق چی شد و چی به چیه!
      پس بهتره برای مطالعه مطالب این قسمت از یه درسنامه روان و جامع کمک بگیرید، حالا این درسنامه میتونه کتبی باشه میتونه تصویری باشه، ولی پیشنهاد من داشتن یه جزوه یا درسنامه خوب برای این قسمته در مرحله آخر و در صورت نفهمیدن هیچ جوره درسنامه ، استفاده از کلاس یا دی وی دی هست. مهمترین نقش یه دبیر زیست اینه که با توضیحش فهم این قسمت رو برای شما آسون کنه وگرنه دبیری که سر کلاسش شما رو نکته بارون میکنه زیاد هم جالب نیست.
      نکته کلیدی:
      طراح کنکور در طراحی تست های این بخش علاقه خاصی به استفاده از اینا داره:
      1) قبل از، بعد از- بلافاصله بعد/قبل از- در شروع - در هنگام- شروع می شود یا ادامه پیدا می کند- هم زمان با- در پایان
      2) تاثیر می گذارد-مانع می شود-فعال می کند-غیرفعال می کند-ممانعت به عمل می آورد-باعث می شود-کنترل می کند- کنترل می شود-تنظیم می کند- تنظیم می شود-مهار می شود
      3) بیشترین حد-کمترین حد-حداقل-حداکثر-اختلاف-ثابت بماند-بدون تغییر باشد

      ب. به شدت مفهومی (ترکیبی)
      مثال کنکور 99:روش مطالعه دسته ب:
      سهم اینجور سوالات داخل کنکور های سال های اخیر بیشتر شده و نیاز به ایجاد یه دید ترکیبی به هم پیوسته داره، دقت کنید منظورم از ترکیب کردن در اینجا این نیست که سوال مثلا از دو فصل کاملا جداگانه مطرح شده باشه.. خیر ، اتفاقا فصل ها و مباحث خیلی هم بهم مرتبط هستن و یه جورایی مثل سریال بدنبال هم مطرح میشن.
      مثال: کورتیزول پروتئین ها رو تجزیه میکنه حالا میوکارد قلب یه ماهیچه منقبض شونده هستش. انقباض بخش های منقبض شونده با کمک پروتئین های انقباضی هست خب وقتی کورتیزول پروتئین های انقباضی رو تجزیه کنه قدرت انقباض و در نتیجه پمپاژ خون کم تر میشه و نه تنها به مغز کم تر خون میرسه بلکه به همه نواحی بدن هم خون کم تر میرسه ولی این مورد برای مغز بیشتره چون حرکت خون به مغز یه حرکت بالارو هستش و نیاز به فشار بیشتری داره. پس نتیجه می گیرم که: در افزایش بیش از حد و طولانی مدت کورتیزول، خون رسانی به مغز توسط سرخرگ ائورت دچار مشکل می شود.
      همون طور که دیدین داخل متن بالا اومدم هر چیزی که به مغزم رسید رو تراوش کردم روی صفحه، این تراوش یه نتیجه ای داشت، اون نتیجه رو منه طراح از شما سر جلسه میخوام. تنها راه پاسخ دادن به این مدل تست ها اینه که شما وقتی یه بحث خاص رو مطالعه می کنید حسابی همون جا بشینید مطالب رو بهم ربط بدین و در آخر یه نتیجه بگیرید از همه این ها که معمولا وقتی این اتفاق میفته که شما توی مرور باشید و اون اواخر کارِتون.
      3. سوالات تعمیمی:

      هر جا سخن از "هر و همه" می آید ، نام بانک ملی استثنا ها میدرخشد!

      در این مدل از سوالات ، طراح میاد از صورت سوال از "هر" استفاده می کنه و در گزینه ها استثنا میاره و حالا یا استثنا رو پیدا میکنی و جوابه یا پیدا میکنی و جواب نیست (خط میخوره)
      حالا جدیدا که طراح گوگول تر شده میاد این مدل سوالات رو بصورت یه گزینه توی تست های شمارشی استفاده می کنه، اینجاست که بچه ها به روغن کاری میفتن و فرق بچه های زرنگ با متوسط مشخص میشه.

      روش مطالعه:

      1. برای این که به این مدل سوالات جواب بدین باید تمرکز کنید روی قید ها و استثنا های کتاب درسی. یه سری کتابایی هم هستن که این استثنا ها رو جمع آوری کردن و قید ها رو هم کامل آوردن، مثلا زمان ما (نظام قدیم) اینارو داخل کتاب جمع بندی زرد مهروماه میخوندیم .
      2. یه سری از عبارات زیست هیچ وقت نمیتونن با هم دیگه بیان ، من اینو همیشه تو تست زدن رعایت میکردم و معمولا گزینه ها رو اینطور رد می کردم، بعدا فهمیدم خود این کار در اصل یه تکنیک محسوب میشه که شاکری و شعبانی بهش میگفتن پارادوکس زیستی و یه کتابم واسه ماها نوشته بودن به همین اسم. خیلی توی سرعت تست زنی موثر بود.


      4. سوالات تحلیل صورت سوال
      این سوالات انقدر توی کنکور 99 زیاد شده بودن که دیگه روم نمیشه یه نمونه بیارم، اصلا نمونه بیارم که چی بشه؟ از اسمش مشخصه دیگه.
      راه حل:
      داخل این تست ها اول صورت سوال رو حل کنید و بالاش یا زیرش خلاصه بنویسید که منظور طراح دقیقا چی بوده؟ (مثلا منظورش گاو بوده ، ملخ بوده ، میتوز بوده یا ...)
      بعدا ورود کنید به گزینه ها.
      روش مطالعه خاصی هم نداره، فقط حواس تون جمع باشه وقتی دارید جمع بندی می کنید، حتما یه دور مبحثی هم جمع بندی کنید، یعنی کل جانوری رو باهم بخونید، بعدا وقتی هم که دارید جانوری میخونید مثلا وقتی به کرم خاکی رسیدین کل ویژگی های این جانور رو کنار هم بیارید که این کارم جزوه های ترکیبی کنکور انجام دادن ولی خودتونم میتونید انفرادی انجام بدین.
      اینطور ترکیبی بخوید: (یا مرور کنید)
      فیزیولوژی: فصل 2و3و4و5 دهم + فصل 1و2و3و4و5و7 یازدهم + فصل 5 دوازدهم (42 درصد کنکور99)
      گیاهی: فصل 6و7 دهم + 8و9 یازدهم + فصل 6 دوازدهم (12 درصد کنکور99)
      ژنتیک: فصل 6 یازدهم + فصل 1تا4 دوازدهم + فصل 7 دوازدهم (24 درصد کنکور99)
      مابقی زیست: فصل 1 دهم + فصل 8 دوازدهم

      5. سوالات کاملا ترکیبی
      این دسته از سوالات تعدادشون به شدت کمه
      منظوراینه که سوال دارای گزینه هایی باشه که هیچ ربطی بهم و هیچ ربطی هم به صورت سوال نداشته باشن و هر کدوم یه سازی بزنه و از یه فصلی باشه وگرنه باقی سوالات ترکیبی و اونچه که توی کنکور رایجه ، حتما ترکیب جایی زده میشه که گزینه ها یه ربطی بهم داشته باشن.

      6. سوالات ژنتیک
      این دسته از تست ها که قبلا جنبه محاسباتی داشت توی نظام قدیم ، جدیدا داره مفهومی استنباطی مطرح میشه برای نظام جدید ها،
      تنها راه حل کردن این سوالات اینه که شما کامل درک کرده باشین چی به چیه و بعدشم تست زده باشید. هیچ تکنیکی هم نه برای نظام قدیم بنظرم کارساز بود نه برای شما، باید بعد از درک درسنامه یا جزوه تون یه حالتی مثل عادت پیدا کنید به مطالب کلیدی و با همین عادت هم برید سراغ حل سوالاتش وگرنه با حفظ کردن و سطحی خوندن این بخش عمرا بتونید تستشو بزنید. حالا عادت چطور بوجود میاد؟ با تمرین و تست زیاد.


      1. تیپ شناسی بر اساس ظاهر

      آره، براساس ظاهر تست ها هم میشه دست بندی شون کنیم، اینکارم قبلا آدمای مختلفی انجامش دادن پس من نیازی نمیبینم دوباره قصه ببافم، پیشنهاد میدم هفت الگوی تست زنی شاکری رو ببینید. دقت کنید= گفتم ببینید، نگفتم لزوما بخرید یا ...، منظورم اینه نگاهش کنید نمیتونم واضح بگم چون سانسور میشیم! حالا باز عده ای میان میگن من تبلبغ کردم : ))) ولی در کل تیپ بندی ظاهری تست ها بعد از تیپ بندی محتوایی خیلی میتونه روی سرعت عمل تست زنی تون تاثیرگذار باشه.


      1. بودجه بندی زیست شناسی در کنکور 98 و 99

      الف) بر اساس اهمیت پایه:
      تعداد سوالات زیست دهم در کنکور ۹۹: ۱۸ سوال از ۵۰ سوال
      تعداد سوالات زیست یازدهم در کنکور ۹۹: ۱۷ سوال از ۵۰ سوال
      تعداد سوالات زیست دوازدهم در کنکور ۹۹: ۱۵ سوال از ۵۰ سوال
      تعداد سوالات زیست دهم در کنکور ۹۸: ۱۷ سوال از ۵۰ سوال
      تعداد سوالات زیست یازدهم در کنکور ۹۸: ۱۷ سوال از ۵۰ سوال
      تعداد سوالات زیست دوازدهم در کنکور ۹۸: ۱۶ سوال از ۵۰ سوال
      ب) بر اساس اهمیت فصل:
      بر اساس کنکور 99:
      فصل اول (دنیای زنده) : ۰ سوال مستقیم!
      فصل دوم (گوارش) : ۵ سوال
      فصل سوم (تبادلات گازی) : ۳ سوال
      فصل چهارم (گردش مواد) : ۷ سوال
      فصل پنجم (تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد) : ۲ سوال
      فصل ششم (از یاخته تا گیاه) : ۱ سوال
      فصل هفتم (جذب و انتقال مواد در گیاهان) : ۰ سوال مستقیم!
      فصل اول (تنظیم عصبی) : ۳ سوال
      فصل دوم (حواس) : ۳ سوال
      فصل سوم (دستگاه حرکتی) : ۲ سوال
      فصل چهارم (تنظیم شیمیایی) : ۱ سوال
      فصل پنجم (ایمنی) : ۲ سوال
      فصل ششم (تقسیم یاخته) : ۱ سوال
      فصل هفتم (تولید مثل) : ۲ سوال
      فصل هشتم (تولید مثل نهاندانگان) : ۲ سوال
      فصل نهم (پاسخ گیاهان به محرک ها) : ۱ سوال
      فصل اول (مولکول های اطلاعاتی) : ۳ سوال
      فصل دوم (جریان اطلاعات در یاخته) : ۲ سوال
      فصل سوم (انتقال اطلاعات در نسل ها) : ۴ سوال
      فصل چهارم (تغییر در اطلاعات وراثتی) : ۲ سوال
      فصل پنجم (از ماده به انرژی) : ۲ سوال
      فصل ششم (از انرژی به ماده) : ۲ سوال
      فصل هفتم (فناوری های نوین زیستی) : ۰ سوال مستقیم!
      فصل هشتم (رفتارهای جانوران) : ۰ سوال مستقیم!
      براساس کنکور 98:
      فصل اول (زیست شناسی، دیروز، امروز و فردا) : ۰ سوال!
      فصل دوم (گوارش) : ۳ سوال
      فصل سوم (تبادلات گازی) : ۲ سوال
      فصل چهارم (گردش مواد) : ۵ سوال
      فصل پنجم (تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد) : ۲ سوال
      فصل ششم (از یاخته تا گیاه) : ۳ سوال
      فصل هفتم (جذب و انتقال مواد در گیاهان) : ۲ سوال
      فصل اول (تنظیم عصبی) : ۳ سوال
      فصل دوم (حواس) : ۳ سوال
      فصل سوم (دستگاه حرکتی) : ۲ سوال
      فصل چهارم (تنظیم شیمیایی) : ۰ سوال مستقیم!
      فصل پنجم (ایمنی) : ۳ سوال
      فصل ششم (تقسیم یاخته) : ۰ سوال مستقیم!
      فصل هفتم (تولید مثل) : ۳ سوال
      فصل هشتم (تولید مثل نهاندانگان) : ۲ سوال
      فصل نهم (پاسخ گیاهان به محرک ها) : ۱ سوال
      فصل اول (مولکول های اطلاعاتی) : ۲ سوال
      فصل دوم (جریان اطلاعات در یاخته) : ۴ سوال
      فصل سوم (انتقال اطلاعات در نسل ها) : ۳ سوال
      فصل چهارم (تغییر در اطلاعات وراثتی) : ۱ سوال
      فصل پنجم (از ماده به انرژی) : ۱ سوال
      فصل ششم (از انرژی به ماده) : ۲ سوال
      فصل هفتم (فناوری های نوین زیستی) : ۱ سوال
      فصل هشتم (رفتارهای جانوران) : ۲ سوال

      up
      ویرایش توسط arqavan98 : 02 شهریور 1401 در ساعت 00:06

    6. Top | #36
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mahdi_artur نمایش پست ها
      up
      سلام وقتتون بخیر من میخوام در حیطه تدریس زیست فعالیت کنم ممنون میشم راهنمایی کنید چه کتاب ها وازمون های رو کار کنم و در کل برای این مسیر چکار کنم درصد زیست 1400 م 55 درصد بود والبته یک سالیه که از متن کتاب های زیست دور بودم

    7. Top | #37
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      ...............
      ویرایش توسط arqavan98 : 02 شهریور 1401 در ساعت 00:05

    8. Top | #38
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر
      پاسخگو و راهنما

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط arqavan98 نمایش پست ها
      سلام وقتتون بخیر من میخوام در حیطه تدریس زیست فعالیت کنم ممنون میشم راهنمایی کنید چه کتاب ها وازمون های رو کار کنم و در کل برای این مسیر چکار کنم درصد زیست 1400 م 55 درصد بود والبته یک سالیه که از متن کتاب های زیست دور بودم
      سلام
      تدریس به نظر من چندان مرتبط با درصد، رتبه و سوابق تحصیلی شما نیست و بیشتر یک مهارته اینه که رتبه یکی که زیست رو 100 زده میتونه انقدر افتضاح باشه در بحث تدریس که تقریبا هیچ دانش آموزی از کلاسش راضی نباشه و رتبه 10000 که زیست رو 40 درصد زده میتونه خیلی روون تدریس کنه و مفاهیم رو به ساده ترین شکل ممکن به دانش آموزش منتقل کنه. همین الان میتونم دبیر زیست براتون مثال بزنم که شناخته شده و کار درست هم هست ولی اگر خودش در کنکور شرکت کنه نتونه زیست رو بالای 70 پاسخ بده و این نشان از عیب و ایراد در کارش نیست. متاسفانه در جامعه ما اینطور جا افتاده که هر کی رتبه x کنکوره پس مشاور خوبیه یا هر کی زیست رو 80 زده پس معلم زیست خوبی میشه و از این دست تفکرات غلط که باید ریشه یابی و اصلاح بشه.
      شما برای معلم نسبتا خوبی شدن نیاز دارید ابتدا روی کلیات کتاب های درسی کامل مسلط بشید و دوره های لازم برای تدریس مثل دوره های فن بیان و ... ببینید از طرفی برای کسب مهارت و تجربه و مسلط شدن بر جزئیات و نکات هر مبحث لازم هست حداقل کلاس چند استاد برتر رو تماشا کنید یا در صورت فراهم بودن شرایط حتی چند سالی در کنار این دبیران سر کلاس حاضر بشید و در نقش کمک معلم (معلم یار) در امر تدریس تجربه کسب کنید. بعد از چند سال پادویی کردن تازه یاد می گیرید چطور زیست شناسی تدریس کنید حالا کلاس های 10-15 نفره تشکیل میدین و مثلا به دهمی ها زیست تدریس می کنید در این بین شروع می کنید به جزوه شخصی تخصصی خودتون رو نوشتن و کم کم سبک و سیاق تدریس خاص خودتون رو پیدا می کنید و معلم خوبی میشید.

      اما برای معلم زیست معروف شدن دو راه جلو روتون هست ببینید با کدوم راحت ترید همون رو انجام بدید:
      1- ایجاد پیج تدریس در اینستاگرام، تبلیغات گسترده و استفاده از ترفند های تبلیغاتی به روز، نقد تدریس و کارهای دیگران، تهمت به بقیه و در نهایت فحش دادن و خودنمایی با انجام کار های عجیب نهایتا معروفیت یک شبه که خوب راه چندان شرافتمندانه ای نیست و خیلی زود این دست از کار ها فراموش میشه ولی عمده راهی هست که اکثر جوانان وطن عزیزمون و حتی قدیمی ها (با دیدن کارهایی که جوان تر ها می کنند) بهش رو آوردن و تونستن از این طریق دانش آموز جمع کنند.
      2- راه شرافتمندانه همون روال طولانی تری هست که بالاتر توضیح شد. البته با روی کار آمدن راه اول دیگه تضمینی نیست در روش شرافتمندانه به معروفیت برسید.
      کسی هرگز نمیداند
      چه سازی می زند فردا
      چه میدانی تو از امروز،
      چه میدانم من ازفردا،
      همین یک لحظه رادریاب
      که فردا قصه اش فرداست.

    9. Top | #39
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mahdi_artur نمایش پست ها

      سلام
      تدریس به نظر من چندان مرتبط با درصد، رتبه و سوابق تحصیلی شما نیست و بیشتر یک مهارته اینه که رتبه یکی که زیست رو 100 زده میتونه انقدر افتضاح باشه در بحث تدریس که تقریبا هیچ دانش آموزی از کلاسش راضی نباشه و رتبه 10000 که زیست رو 40 درصد زده میتونه خیلی روون تدریس کنه و مفاهیم رو به ساده ترین شکل ممکن به دانش آموزش منتقل کنه. همین الان میتونم دبیر زیست براتون مثال بزنم که شناخته شده و کار درست هم هست ولی اگر خودش در کنکور شرکت کنه نتونه زیست رو بالای 70 پاسخ بده و این نشان از عیب و ایراد در کارش نیست. متاسفانه در جامعه ما اینطور جا افتاده که هر کی رتبه x کنکوره پس مشاور خوبیه یا هر کی زیست رو 80 زده پس معلم زیست خوبی میشه و از این دست تفکرات غلط که باید ریشه یابی و اصلاح بشه.
      شما برای معلم نسبتا خوبی شدن نیاز دارید ابتدا روی کلیات کتاب های درسی کامل مسلط بشید و دوره های لازم برای تدریس مثل دوره های فن بیان و ... ببینید از طرفی برای کسب مهارت و تجربه و مسلط شدن بر جزئیات و نکات هر مبحث لازم هست حداقل کلاس چند استاد برتر رو تماشا کنید یا در صورت فراهم بودن شرایط حتی چند سالی در کنار این دبیران سر کلاس حاضر بشید و در نقش کمک معلم (معلم یار) در امر تدریس تجربه کسب کنید. بعد از چند سال پادویی کردن تازه یاد می گیرید چطور زیست شناسی تدریس کنید حالا کلاس های 10-15 نفره تشکیل میدین و مثلا به دهمی ها زیست تدریس می کنید در این بین شروع می کنید به جزوه شخصی تخصصی خودتون رو نوشتن و کم کم سبک و سیاق تدریس خاص خودتون رو پیدا می کنید و معلم خوبی میشید.

      اما برای معلم زیست معروف شدن دو راه جلو روتون هست ببینید با کدوم راحت ترید همون رو انجام بدید:
      1- ایجاد پیج تدریس در اینستاگرام، تبلیغات گسترده و استفاده از ترفند های تبلیغاتی به روز، نقد تدریس و کارهای دیگران، تهمت به بقیه و در نهایت فحش دادن و خودنمایی با انجام کار های عجیب نهایتا معروفیت یک شبه که خوب راه چندان شرافتمندانه ای نیست و خیلی زود این دست از کار ها فراموش میشه ولی عمده راهی هست که اکثر جوانان وطن عزیزمون و حتی قدیمی ها (با دیدن کارهایی که جوان تر ها می کنند) بهش رو آوردن و تونستن از این طریق دانش آموز جمع کنند.
      2- راه شرافتمندانه همون روال طولانی تری هست که بالاتر توضیح شد. البته با روی کار آمدن راه اول دیگه تضمینی نیست در روش شرافتمندانه به معروفیت برسید.
      خیلی ممنونم که راهنمایی کردید
      انتخابم راه اوله هر چند سخت، یه سری محتوای تربیتی و تخصصی زیست رو خود دانشگاه فرهنگیان ارائه میده طی ترم ها مختلف ولی به فکر این بودم خودمم پیگیر موارد لازم این مسیر باشم. دو، سه استاد که بنظرتون خوب باشن معرفی می کنید؟ از بین کتاب ها الگو و ایکیو وخیلی سبز کدوم بهترن و از بین ازمون های مربوط به زیست اگه یک تا دوتاش بخوام کنار قلم چی کار کنم کدوم بهتره؟

    10. Top | #40
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      ممنون🙋‍♀️

    11. Top | #41
      کاربر نیمه فعال

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      سلام وقت همگی بخیر
      منتازه شروع کردم به خوندن یه سوال راجع به درس زیست داشتم
      کتابهای کمک درسی برای زیست توی درسنامه هاشون نکته های خارج از کتاب میارن و داخل تست هاشون هم میاد
      نکته هایی که بیشتر مربوط به کتابهای نظام قدیمه(منظورم نکات ترکیبی با پایه های دیگه نیست. منظورم نکته های واقعا بیرون از کتابهاست)
      میخواستم از کسایی که تجربه دارن بپرسم که این نکته های خارج کتاب توی کنکور سراسری هم میاد که داخل درسنامه گذاشتن؟ یا اینکه این نکته ها همینجوری الکی هستن؟ برای افزایش اطلاعات واینحرفا

    12. Top | #42
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر
      پاسخگو و راهنما

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط هنگامه اتشی نمایش پست ها
      سلام وقت همگی بخیر
      منتازه شروع کردم به خوندن یه سوال راجع به درس زیست داشتم
      کتابهای کمک درسی برای زیست توی درسنامه هاشون نکته های خارج از کتاب میارن و داخل تست هاشون هم میاد
      نکته هایی که بیشتر مربوط به کتابهای نظام قدیمه(منظورم نکات ترکیبی با پایه های دیگه نیست. منظورم نکته های واقعا بیرون از کتابهاست)
      میخواستم از کسایی که تجربه دارن بپرسم که این نکته های خارج کتاب توی کنکور سراسری هم میاد که داخل درسنامه گذاشتن؟ یا اینکه این نکته ها همینجوری الکی هستن؟ برای افزایش اطلاعات واینحرفا
      دوست عزیز شما اشتباه تون اینه که قبل از ورود به پروسه مطالعه درسنامه و زدن تست های تالیفی و ... نرفتید اصلا بررسی کنید ببینید این کنکور کنکور که میگند دقیقا چیه؟ سوالاتش در چه سطحی هست؟ آیا سوالات با نکته ای حل میشه که در کتاب نیست یا میشه با مطالعه صحیح کتاب درسی به جواب درست همون سوال رسید؟ و ...
      شما قبل اینکه ورود کنید به بحث تست تالیفی زدن و درسنامه خوانی و ... بایستی برید زیست دفترچه های کنکور 99 تا 1401 رو قشنگ آنالیز و بررسی کنید (بهتره این کار با یک دبیر باشه مثلا برید فیلم تحلیل سوالات کنکور امسال رو ببینید) تا قشنگ روند طراحی سوالات کنکور دست تون بیاد و بفهمید کدوم نکته از درسنامه واقعا ارزش وقت گذاشتن داره و کدوم نکته نیازه صرفا یک بار روخوانی بشه و تمام.

      من هزار بار گفتم بازم میگم درسنامه برای 80 درصد کنکوری ها آفت مطالعه زیسته. شما برای یادگرفتن مفاهیم اصلی و کلیات فصل اگر مدرسه ساپورت نکنه نیاز به یک دبیر خوب دارید (دبیر خوب یعنی دقیقا استادی که میاد همین مفاهیم و نحوه رسیدن به نکات رو یادت میده نه دبیر نکته باز که جزوه اش پر از نکته و ... است و کلاسش صرفا روخوانی همین نکته هاست، حالا اگر نخواستید یا زمان کافی برای فیلم دیدن نبود یه درسنامه مختصر و مفید که مفاهیم اصلی رو بهت یاد بده پیدا می کنی میخونی) بعد از اون دیگه کارت با آموزش تموم شده؟ خیر حالا باید بیفتی رو دور تست زدن آموزشی. دقیقا کاری که تست آموزشی انجام میده همین یاد دادن ریزه کاری ها و نکات و جزئیاتی هست که شما اگر دو هزار صفحه درسنامه میخوندی و پانصد ساعت فیلم آموزشی تماشا می کردی باز با این نکات روبرو نمیشید. یه دور که تست آموزشی از یه مبحث زدی و مطالب قشنگ برات تثبیت شد حالا میتونی بری درسنامه/جزوه و ... از هر دبیر انتشاراتی که خواستی بخونی (بویژه در بازه های مرورت) اگر خوب تست زده باشی و همه مدل سوالی دیده باشی به جرات میگم 70-80 درصد نکات درسنامه برات تکراری، مسخره و روتین هست و از اون 30 درصد باقی مانده حداقل 90 درصدش نکات سلیقه ای هست که اگر جزوه خوبی انتخاب نکرده باشی همون نکات برات تبدیل به چالش میشن و به تناقض بین حرف کتاب تست و دبیر و حتی آزمون و کنکور برمیخوری و اینطوری خودت رو نابود میکنی در زیست چون میری داخل اون دسته از افرادی که همیشه داخل هر آزمونی بین دو گزینه درست و درست تر نمیتونن یکی که جوابه رو تشخیص بدن و شک دار هاشون سر جلسه زیاد میشه یا حتی بدتر انقدر به جزئیات هر تست دقت می کنی (چون نکات سلیقه ای دقیقا حساسیت شما رو روی جزئیات افزایش میدن) که یه تست آسون و روتین زیست رو بجای 1 دقیقه 5 دقیقه حل میکنی یا حتی اشتباه میزنی. پس باز اینجا درسنامه مفصل و جزوه نکته نویسی شده و ... عین سم عمل کرد و راهش هم اینه که شما یه دور مفاهیم و اصل مطالب هر فصل رو از یک دبیر کاربلد یا درسنامه نه چندان مفصل بخونی به اون نقطه ای که دیگه حس کردی الآن اصل مطلب رو فهمیدی و فقط نکات باقی موندن که رسیدی شروع کنی به تست آموزشی (از هر منبعی که دلت خواست، هر آزمون و کتاب و منبع تستی که گیر آوردی) انقدر تست بزنی و تحلیل کنی تا قشنگ نکات دستت بیاد حالا بری سراغ درسنامه یه دور روخوانی کنی ببینی چقدر از مطالب برات تکراری شدن و اون مواردی که چالشی هست رو با ملاک قرار دادن کنکور برطرف کنی یا حداقل زمان زیادی روی مطالعه نکات مسخره هدر ندی.
      کسی هرگز نمیداند
      چه سازی می زند فردا
      چه میدانی تو از امروز،
      چه میدانم من ازفردا،
      همین یک لحظه رادریاب
      که فردا قصه اش فرداست.

    13. Top | #43
      کاربر نیمه فعال

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mahdi_artur نمایش پست ها

      دوست عزیز شما اشتباه تون اینه که قبل از ورود به پروسه مطالعه درسنامه و زدن تست های تالیفی و ... نرفتید اصلا بررسی کنید ببینید این کنکور کنکور که میگند دقیقا چیه؟ سوالاتش در چه سطحی هست؟ آیا سوالات با نکته ای حل میشه که در کتاب نیست یا میشه با مطالعه صحیح کتاب درسی به جواب درست همون سوال رسید؟ و ...
      شما قبل اینکه ورود کنید به بحث تست تالیفی زدن و درسنامه خوانی و ... بایستی برید زیست دفترچه های کنکور 99 تا 1401 رو قشنگ آنالیز و بررسی کنید (بهتره این کار با یک دبیر باشه مثلا برید فیلم تحلیل سوالات کنکور امسال رو ببینید) تا قشنگ روند طراحی سوالات کنکور دست تون بیاد و بفهمید کدوم نکته از درسنامه واقعا ارزش وقت گذاشتن داره و کدوم نکته نیازه صرفا یک بار روخوانی بشه و تمام.

      من هزار بار گفتم بازم میگم درسنامه برای 80 درصد کنکوری ها آفت مطالعه زیسته. شما برای یادگرفتن مفاهیم اصلی و کلیات فصل اگر مدرسه ساپورت نکنه نیاز به یک دبیر خوب دارید (دبیر خوب یعنی دقیقا استادی که میاد همین مفاهیم و نحوه رسیدن به نکات رو یادت میده نه دبیر نکته باز که جزوه اش پر از نکته و ... است و کلاسش صرفا روخوانی همین نکته هاست، حالا اگر نخواستید یا زمان کافی برای فیلم دیدن نبود یه درسنامه مختصر و مفید که مفاهیم اصلی رو بهت یاد بده پیدا می کنی میخونی) بعد از اون دیگه کارت با آموزش تموم شده؟ خیر حالا باید بیفتی رو دور تست زدن آموزشی. دقیقا کاری که تست آموزشی انجام میده همین یاد دادن ریزه کاری ها و نکات و جزئیاتی هست که شما اگر دو هزار صفحه درسنامه میخوندی و پانصد ساعت فیلم آموزشی تماشا می کردی باز با این نکات روبرو نمیشید. یه دور که تست آموزشی از یه مبحث زدی و مطالب قشنگ برات تثبیت شد حالا میتونی بری درسنامه/جزوه و ... از هر دبیر انتشاراتی که خواستی بخونی (بویژه در بازه های مرورت) اگر خوب تست زده باشی و همه مدل سوالی دیده باشی به جرات میگم 70-80 درصد نکات درسنامه برات تکراری، مسخره و روتین هست و از اون 30 درصد باقی مانده حداقل 90 درصدش نکات سلیقه ای هست که اگر جزوه خوبی انتخاب نکرده باشی همون نکات برات تبدیل به چالش میشن و به تناقض بین حرف کتاب تست و دبیر و حتی آزمون و کنکور برمیخوری و اینطوری خودت رو نابود میکنی در زیست چون میری داخل اون دسته از افرادی که همیشه داخل هر آزمونی بین دو گزینه درست و درست تر نمیتونن یکی که جوابه رو تشخیص بدن و شک دار هاشون سر جلسه زیاد میشه یا حتی بدتر انقدر به جزئیات هر تست دقت می کنی (چون نکات سلیقه ای دقیقا حساسیت شما رو روی جزئیات افزایش میدن) که یه تست آسون و روتین زیست رو بجای 1 دقیقه 5 دقیقه حل میکنی یا حتی اشتباه میزنی. پس باز اینجا درسنامه مفصل و جزوه نکته نویسی شده و ... عین سم عمل کرد و راهش هم اینه که شما یه دور مفاهیم و اصل مطالب هر فصل رو از یک دبیر کاربلد یا درسنامه نه چندان مفصل بخونی به اون نقطه ای که دیگه حس کردی الآن اصل مطلب رو فهمیدی و فقط نکات باقی موندن که رسیدی شروع کنی به تست آموزشی (از هر منبعی که دلت خواست، هر آزمون و کتاب و منبع تستی که گیر آوردی) انقدر تست بزنی و تحلیل کنی تا قشنگ نکات دستت بیاد حالا بری سراغ درسنامه یه دور روخوانی کنی ببینی چقدر از مطالب برات تکراری شدن و اون مواردی که چالشی هست رو با ملاک قرار دادن کنکور برطرف کنی یا حداقل زمان زیادی روی مطالعه نکات مسخره هدر ندی.
      سلام بله توضیحتون رو خیلی بادقت خوندم و به نظرم درستش همینه. خیلی ممنونم

    14. Top | #44
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      up


    15. Top | #45
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      آپ
      خون میچکد از دیده در این کنج صبوری
      این صبر که من میکنم ، افشردن جان است.....

    صفحه 3 از 3 نخستنخست ... 23

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    موضوعات مشابه

    1. اولین ثابت قدمان در گزارش روزانه تا کنکور 1400
      توسط Mohamad_R در انجمن پاتوق سال دوازدهمی ها و کنکوریها
      پاسخ: 2524
      آخرين نوشته: 05 مهر 1400, 00:38
    2. کد تخفیف ماز 1400
      توسط Mr.Lambert در انجمن مشاوران و مدرسان و موسسات کنکوری
      پاسخ: 8
      آخرين نوشته: 17 مرداد 1400, 14:27
    3. بهترین منبع تستی شیمی 1400
      توسط scorpion2020 در انجمن منابع شیمی
      پاسخ: 77
      آخرين نوشته: 03 مهر 1399, 22:06
    4. گاج 1400
      توسط hasti1400 در انجمن گاج
      پاسخ: 20
      آخرين نوشته: 29 شهریور 1399, 21:53
    5. هزینه آزمون قلم چی برای کنکور 1400 چقدره؟
      توسط s_hosein_p در انجمن کانون
      پاسخ: 2
      آخرين نوشته: 16 تیر 1399, 20:42

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن