خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 1 از 3 12 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 1 به 15 از 43
    1. Top | #1
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات

      در مورد زیست خوندن یه سوال دارم کمک کنین لطفا

      سلام ، راستش بیان سوالم یذره سخته
      ببینین حقیقتش من مثلا فصل تنفس رو خوندم هم کتاب هم درسنامه (حالا بعضیا بجاش DVDمیبینن)
      بعدش طبیعتا طبق گفته همه ، رفتم سراغ تست زنی اموزشی یعنی هر تست که میزدم میرفتم پاسخشو میخوندم و نکاتشو یادداشت میکردم بدون گرفتن زمان ، تا بقول مشاورا یادگیری تکمیل بشه
      من رفتم سراغ تستای مهر و ماه ، اقا در کمال تعجب همه تستا رو غ میزدم یعنی تمام تستا نکاتی داشت که نمیدونستم .
      خب الان سوال من اینه من تستای این کتاب رو بررسی کردم و نکاتشو گرفتم اوکی اما خب کتابای دیگه چی؟؟؟ اون همه تست با اون همه نکات خفن تو اون کتاباست، الان تکلیف چیه با وجود این همه تست نکته داری که وقت نمیشه ادم بزنه؟ اگر یکی از اونها تو کنکور اومد چی؟ شاید بگین اینجا باید از تمام کتابا تمام تستاشو بزنی ولی خب این شدنیه؟ بقیه اینکارو کردن؟؟ اصلا لامصب هر چقدر زیستو میخونی باز تستی میاد که ادم به یه نکتش توجه نکرده

      امیدوارم منظورمو رسونده باشم
      اگر متوجه منظورم نشدید لطفا بگید یجور دیگه بگم چون در هر صورت شدیدا نیاز دارم به کمکتون
      خیلی ممنون

    2. Top | #2
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      سلام
      اگه خوندنت کامله و همه چیو کامل میخونی و با دقت تست میزنی باز این اتفاق میوفته سعی کن یبار برای مثال یه گفتار رو از کتاب خیلی سبز یا میکرو بخونی تست بزنی یا یه درسنامه دیگه
      کلا من چند جا شنیدم زیست مهروماه بعضی جاها مشکل داره مخصوصا تو تستاش

      اگه کلا هم با تست مشکل داشتی بهتره کم کم فیلما نکته و تست آلا رو ببینی برای هر گفتار 30 دقیقه است و تقریبا 15 تا تست میزنه ولی روش تست زدن رو خوب یاد میگیری کلا دبیر زیست آلا اقای موقاری خیلی خوب هستن

    3. Top | #3
      B.R
      کاربر فعال

      نمایش مشخصات
      سلام دوست گلم
      لطفا درگیر این چیزا نباشید و سعی کنید تا زمانی ک حداقل دور همه فصلارو میخونید تک منبعی باشید البته این نظر منه شاید بعضیا قبول نداشته باشن
      ولی اکثر تست های زیست ترکیبیه و باخوندن کل هر سه پایه وضعیتتون بهتر میشه قطعا
      اگه اول کارینوغلط میزنین تا حدودی عادیه
      دلیل غلط زدنتونو پیدا کنیداگه بخاطر نکات ترکیبیه ب مرور زمان بهتر میشین

    4. Top | #4
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mhm245542 نمایش پست ها
      سلام ، راستش بیان سوالم یذره سخته
      ببینین حقیقتش من مثلا فصل تنفس رو خوندم هم کتاب هم درسنامه (حالا بعضیا بجاش DVDمیبینن)
      بعدش طبیعتا طبق گفته همه ، رفتم سراغ تست زنی اموزشی یعنی هر تست که میزدم میرفتم پاسخشو میخوندم و نکاتشو یادداشت میکردم بدون گرفتن زمان ، تا بقول مشاورا یادگیری تکمیل بشه
      من رفتم سراغ تستای مهر و ماه ، اقا در کمال تعجب همه تستا رو غ میزدم یعنی تمام تستا نکاتی داشت که نمیدونستم .
      خب الان سوال من اینه من تستای این کتاب رو بررسی کردم و نکاتشو گرفتم اوکی اما خب کتابای دیگه چی؟؟؟ اون همه تست با اون همه نکات خفن تو اون کتاباست، الان تکلیف چیه با وجود این همه تست نکته داری که وقت نمیشه ادم بزنه؟ اگر یکی از اونها تو کنکور اومد چی؟ شاید بگین اینجا باید از تمام کتابا تمام تستاشو بزنی ولی خب این شدنیه؟ بقیه اینکارو کردن؟؟ اصلا لامصب هر چقدر زیستو میخونی باز تستی میاد که ادم به یه نکتش توجه نکرده

      امیدوارم منظورمو رسونده باشم
      اگر متوجه منظورم نشدید لطفا بگید یجور دیگه بگم چون در هر صورت شدیدا نیاز دارم به کمکتون
      خیلی ممنون
      رفیق منطق تست زدن این نیست که همه رو درست بزنی....این غلط زدن هات ارزش زیادی داره....منم مثل خودت بودم و توی خونه و آزمونا غلط هام خیلی زیاد بود

      به جای اینکه بری سراغ نکاتی که به قول گفتنی از زیربغل مار دراومدن سعی کن تست های مهم و استاندارد (که اغلب همون کتابای خیلی سبز و گاج و آزمونای آزمایشی هستن ) رو چندین بار بزنی

      اگه بخوام یکی از مهم ترین عواملی که باعث شد درصد زیست من از محدوده 30 و 40 وارد محدوده 70 و 90 بشه رو نام ببرم = تست تکراری زدن (و مرور زیاد )

      سعی کن تست تکراری زیاد کارکنی....همین هایی روکه اشتباه زدی رفع اشکال کن و بعدن دوباره بزنشون اینکار بیشتر کمکت میکنه تا غرق شدن توی اقیانوس کتابا و تست های بی انتها

      درضمن توی یادداشت نکات تست ها فقط نکات کاربردی و مهم و پرتکرار رو یادداشت و مرور کن.....ذهنت رو با نکات بدرد نخور وگمراه کننده مسموم نکن

    5. Top | #5
      mlt
      کاربر باسابقه

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      من که 3 فصل از دهم زدم مشکلی نداشت.
      نقل قول نوشته اصلی توسط alireza-12 نمایش پست ها
      سلام
      اگه خوندنت کامله و همه چیو کامل میخونی و با دقت تست میزنی باز این اتفاق میوفته سعی کن یبار برای مثال یه گفتار رو از کتاب خیلی سبز یا میکرو بخونی تست بزنی یا یه درسنامه دیگه
      کلا من چند جا شنیدم زیست مهروماه بعضی جاها مشکل داره مخصوصا تو تستاش

      اگه کلا هم با تست مشکل داشتی بهتره کم کم فیلما نکته و تست آلا رو ببینی برای هر گفتار 30 دقیقه است و تقریبا 15 تا تست میزنه ولی روش تست زدن رو خوب یاد میگیری کلا دبیر زیست آلا اقای موقاری خیلی خوب هستن
      ...

    6. Top | #6
      کاربر اخراجی

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mhm245542 نمایش پست ها
      سلام ، راستش بیان سوالم یذره سخته
      ببینین حقیقتش من مثلا فصل تنفس رو خوندم هم کتاب هم درسنامه (حالا بعضیا بجاش DVDمیبینن)
      بعدش طبیعتا طبق گفته همه ، رفتم سراغ تست زنی اموزشی یعنی هر تست که میزدم میرفتم پاسخشو میخوندم و نکاتشو یادداشت میکردم بدون گرفتن زمان ، تا بقول مشاورا یادگیری تکمیل بشه
      من رفتم سراغ تستای مهر و ماه ، اقا در کمال تعجب همه تستا رو غ میزدم یعنی تمام تستا نکاتی داشت که نمیدونستم .
      خب الان سوال من اینه من تستای این کتاب رو بررسی کردم و نکاتشو گرفتم اوکی اما خب کتابای دیگه چی؟؟؟ اون همه تست با اون همه نکات خفن تو اون کتاباست، الان تکلیف چیه با وجود این همه تست نکته داری که وقت نمیشه ادم بزنه؟ اگر یکی از اونها تو کنکور اومد چی؟ شاید بگین اینجا باید از تمام کتابا تمام تستاشو بزنی ولی خب این شدنیه؟ بقیه اینکارو کردن؟؟ اصلا لامصب هر چقدر زیستو میخونی باز تستی میاد که ادم به یه نکتش توجه نکرده

      امیدوارم منظورمو رسونده باشم
      اگر متوجه منظورم نشدید لطفا بگید یجور دیگه بگم چون در هر صورت شدیدا نیاز دارم به کمکتون
      خیلی ممنون
      باید بررسی بشه که علت غلط زدن چیه
      حدس من اینه چون زمان دار نمیزنید دچار این مشکل میشین چون که اولا دچار استرس میشید با دیدن زمان کمتون دوما بخاطر همین استرس و کمبود وقت تو تله های تست میفتین
      نمیدونم کدوم مشاوری اینو بهتون گفته ولی من که به همه پیشنهادم اینه زیستو اینطوری بخونن
      اول متن کتاب درسی رو بصورت طوطی وار بخونن بعد برن سمت درسنامه کتاب اموزشی یا فیلم بعد از اتمام این چندتا تست اموزشی بزنن که جا بیفته و فرداش در قالب های کنکور ( 50 سوال 36 دقیقه وقت ) تست بزنن بعدش تحلیل کنن و در اخر بازم کتاب درسیو بخونن و فردا دوباره تست زماندار 50 سوال 36 دقیقه وقت
      در ضمن اینکه غلط میزنید رو نگران نباشید و با غلطتاتون دوست باشین غلطا بهتون میگن کجای اموزش ایراد داره و باز برمیگردین سر کتاب درسی و اوکی میکنین

    7. Top | #7
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mhm245542 نمایش پست ها
      سلام ، راستش بیان سوالم یذره سخته
      ببینین حقیقتش من مثلا فصل تنفس رو خوندم هم کتاب هم درسنامه (حالا بعضیا بجاش DVDمیبینن)
      بعدش طبیعتا طبق گفته همه ، رفتم سراغ تست زنی اموزشی یعنی هر تست که میزدم میرفتم پاسخشو میخوندم و نکاتشو یادداشت میکردم بدون گرفتن زمان ، تا بقول مشاورا یادگیری تکمیل بشه
      من رفتم سراغ تستای مهر و ماه ، اقا در کمال تعجب همه تستا رو غ میزدم یعنی تمام تستا نکاتی داشت که نمیدونستم .
      خب الان سوال من اینه من تستای این کتاب رو بررسی کردم و نکاتشو گرفتم اوکی اما خب کتابای دیگه چی؟؟؟ اون همه تست با اون همه نکات خفن تو اون کتاباست، الان تکلیف چیه با وجود این همه تست نکته داری که وقت نمیشه ادم بزنه؟ اگر یکی از اونها تو کنکور اومد چی؟ شاید بگین اینجا باید از تمام کتابا تمام تستاشو بزنی ولی خب این شدنیه؟ بقیه اینکارو کردن؟؟ اصلا لامصب هر چقدر زیستو میخونی باز تستی میاد که ادم به یه نکتش توجه نکرده

      امیدوارم منظورمو رسونده باشم
      اگر متوجه منظورم نشدید لطفا بگید یجور دیگه بگم چون در هر صورت شدیدا نیاز دارم به کمکتون
      خیلی ممنون
      این تنها یک دلیل داره عزیز : عدم تسلط کامل روی متن کتاب درسی....اینکه بری تست بزنی و نکاتش رو یادداشت کنی احمقانه ترین کار هست که متاسفانه اغلب دانش آموز ها هم انجام میدن
      به جای اینکه تست بزنی و نکته بنویسی،چندین و چندین دور فقط متن کتاب درسی رو بخون و سعی کن خودت ازش نکته در بیاری،بعد برو سراغ تست و درست و غلط بودن تست هارو هم با متن کتاب درسی بررسی کن... اینکه بری پاسخ نامه بخونی و نکاتش رو بنویسی(حفظ کنی)
      ویرایش توسط reza2018 : 21 مهر 1399 در ساعت 11:22

    8. Top | #8
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط reza2018 نمایش پست ها
      این تنها یک دلیل داره عزیز : عدم تسلط کامل روی متن کتاب درسی....اینکه بری تست بزنی و نکاتش رو یادداشت کنی احمقانه ترین کار هست که متاسفانه اغلب دانش آموز ها هم انجام میدن
      به جای اینکه تست بزنی و نکته بنویسی،چندین و چندین دور فقط متن کتاب درسی رو بخون و سعی کن خودت ازش نکته در بیاری،بعد برو سراغ تست و درست و غلط بودن تست هارو هم با متن کتاب درسی بررسی کن... اینکه بری پاسخ نامه بخونی و نکاتش رو بنویسی(حفظ کنی)
      تسلط روی کتاب درسی طبق تجربه ی من کمک زیادی نمیکنه....هرچه قدرهم کتاب درسی رو بخونیم اون قدرت تحلیل به دست نمیاد
      یادداشت کردن کاراحمقانه ای نیست....البته بستگی به روش انجامش داره....من برای هردوتا کنکورم یکی دوماه آخر تمرکزم روی مرور همین یادداشت هام بود و توی هردوسال هم زیست رو بالای 70 زدم ولی قبول دارم روش نکته نویسی که بیشتربچه ها انجام میدن اشتباهه


      درضمن نکته نویسی برای حفظ کردن نیست بلکه برای افزایش مهارت تحلیل درست تست ها و آشنایی ذهن با نکات انحرافی یا تله های تستیه.....مطمعنن اگه نکته ای رو بدون فهمیدنش بنویسی و به قول شما حفظش کنی فقط وقتت رو حروم کردی ولی نوشتنی که برمبنای درک درست صورت سوال و رفع اشکال صورت بگیره محکومه به پیشرفت کردن
      متن کتاب اغلب اوقات برای خودمن انقدر خلاصه وار و مبهم بود که اصلن چیزی ازش متوجه نمیشدم چه برسه که براساسش درست وغلط بودن تست رو برسی کنم....مخالف کتاب درسی نیستم و همیشه بخصوص برای زیست کتاب درسی الویت داره اما منبعی نیست که باعث پیشرفت بشه


    9. Top | #9
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Zero_Horizon نمایش پست ها
      تسلط روی کتاب درسی طبق تجربه ی من کمک زیادی نمیکنه....هرچه قدرهم کتاب درسی رو بخونیم اون قدرت تحلیل به دست نمیاد
      یادداشت کردن کاراحمقانه ای نیست....البته بستگی به روش انجامش داره....من برای هردوتا کنکورم یکی دوماه آخر تمرکزم روی مرور همین یادداشت هام بود و توی هردوسال هم زیست رو بالای 70 زدم ولی قبول دارم روش نکته نویسی که بیشتربچه ها انجام میدن اشتباهه


      درضمن نکته نویسی برای حفظ کردن نیست بلکه برای افزایش مهارت تحلیل درست تست ها و آشنایی ذهن با نکات انحرافی یا تله های تستیه.....مطمعنن اگه نکته ای رو بدون فهمیدنش بنویسی و به قول شما حفظش کنی فقط وقتت رو حروم کردی ولی نوشتنی که برمبنای درک درست صورت سوال و رفع اشکال صورت بگیره محکومه به پیشرفت کردن
      متن کتاب اغلب اوقات برای خودمن انقدر خلاصه وار و مبهم بود که اصلن چیزی ازش متوجه نمیشدم چه برسه که براساسش درست وغلط بودن تست رو برسی کنم....مخالف کتاب درسی نیستم و همیشه بخصوص برای زیست کتاب درسی الویت داره اما منبعی نیست که باعث پیشرفت بشه

      با تمام احترامی که برات قایل هستم زیرو جان ولی با این حرفت از اساس مخالف هستم حالا ممکنه با خودتون بگین تو رشتت ریاضی بوده و تازه اومدی تجربی و از کجا میدونی حق هم دارید کسی اینجا مجبور نیست که من حرفی میزنم انجام بده اینجا بی نهایت نظر وجود داره ما خودمون باید قدرت تشخیص داشته باشیم
      اینکه ما بیایم و مثل حمار بن حمار هی از روی کتاب درسی بخونیم و مثلا 10 بار اینکارو بکنیم و بعد اسم اینو بذاریم تسلط روی متن کتاب درسی خب مشخصه تکلیف چیه
      ولی اگه یکی بیاد یکی دوبار خوب از روی متن کتاب بخونه و بعد بره یه تعدادی تست اموزشی واسه اون فصل بزنه مثلا 50 تا ( نکته هارو هم واقعا لازم نیست نوشت اونم بار اول که ما داریم تست میزنیم و همه چی بنظرمون نکتست همین که تستا رو مارکدار کنیم یا اون نکته رو توی پاسخنامه مارک کنیم کافیه ) و بعد مجددا بره روی متن کتاب درسی این سری دیده طراح چطوری از متن کتاب نکته درآورده و ادم باید خودش سعی کنه متن کتاب رو حلاجی کنه و باهمون دید طراح گونه خودش ببینه دیگه چه نکته ای میشه درآورد از این متن
      مثال میزنم توی فصل دو دهم وقتی تست میزدیم دیدیم توی یه سوال پرسیده چندمورد راجب همه انزیم های مترشحه از محل اصلی جذب موادغذایی در دستگاه گوارش انسان صحیح است
      خب ما وقتی اینو دیدیم توی تستا دوباره که کتابو میخونیم به قسمت معده میرسیم نباید به ذهنمون خطور کنه که طراح میتونست راجب همه انزیم های مترشحه از معده بپرسه ؟ این انزیما چی هستن ؟ اصلا به جای معده چه توصیفی میتونست استفاده کنه که اسم خود معده رو نبره ؟ نمیشه انزیمای معده و روده رو مقایسه کرد و تست مقایسه ایه برخلاف و همانند داد ؟ اصلا این انزیما چه ویژگی یا شباهتی دارن ؟
      یا اصلا راجب یه شکلی ما تو تست دیدیم که طراح مثلا گفته کبد درراست بدنه یا بالاتر از روده بزرگه ... خب الان ما به اون شکل میرسیم نباید از خودمون بپرسیم دیگه چی میشه پرسید ؟ کدوما سمت چپن کدوما سمت راستن ؟ کی از کی بالاتره ؟ کدوم عضو بزرگه کدوم کوچیکه ؟ من بعضی وقتا حتی شکلارو خودم سعی میکنم از حفظ بکشم که بی نهایت موثره در به خاطر سپردن شکل ها
      ما بی نهایت تست زیست داریم و هرکدوم هم با یه دیدگاهی نگاه کردن به متن ما نمیتونیم تمام این تستا رو بزنیم و نکته هارو یادداشت کنیم...بهتره تستای کمتری بزنیم و موقع تحلیلشون به جای نوشتن نکته بریم ببینیم واقعا طراح از کجای کتاب تونسته این برداشت رو بکنه و سعی کنم دید طراح گونه توی خودمون به وجود بیاریم ... معدود نکاتی هستن که واقعا جالب هستند و اینا ارزش نوشتن دارن که توی هر فصل شاید 20 تا هم نرسه تا اخر سال
      اما با تست تکراری موافق هستم بهتره به جای شلوغ کردن دورتون با n تا منبع یه منبعو تستاشو خوب بزنید و مارکدارهاتون رو چندباره بزنید و البته بارها و بارها به کتاب درسی برگردید و اون رو مطالعه کنید


    10. Top | #10
      کاربر نیمه فعال

      Mashkok
      نمایش مشخصات
      برای زیست همیشه یه سری نکته که هست که بلد نباشی خیالت راحت!
      از چند منبعی شدن دوری کن بنظر من
      همون کتابی که داری رو کامل نکته هاشو یادبگیر و تکرار و تکرار کن .مطمن باش نکات بین کتاب ها مشترک هست و یه سری نکته متفاوت هم وجود داره که درجه اهمیتش پایین تره.اگه همینا رو یاد بگیری تا ۹ ماه دیگه دو هیچ جلویی(:

    11. Top | #11
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Zero_Horizon نمایش پست ها
      تسلط روی کتاب درسی طبق تجربه ی من کمک زیادی نمیکنه....هرچه قدرهم کتاب درسی رو بخونیم اون قدرت تحلیل به دست نمیاد
      یادداشت کردن کاراحمقانه ای نیست....البته بستگی به روش انجامش داره....من برای هردوتا کنکورم یکی دوماه آخر تمرکزم روی مرور همین یادداشت هام بود و توی هردوسال هم زیست رو بالای 70 زدم ولی قبول دارم روش نکته نویسی که بیشتربچه ها انجام میدن اشتباهه


      درضمن نکته نویسی برای حفظ کردن نیست بلکه برای افزایش مهارت تحلیل درست تست ها و آشنایی ذهن با نکات انحرافی یا تله های تستیه.....مطمعنن اگه نکته ای رو بدون فهمیدنش بنویسی و به قول شما حفظش کنی فقط وقتت رو حروم کردی ولی نوشتنی که برمبنای درک درست صورت سوال و رفع اشکال صورت بگیره محکومه به پیشرفت کردن
      متن کتاب اغلب اوقات برای خودمن انقدر خلاصه وار و مبهم بود که اصلن چیزی ازش متوجه نمیشدم چه برسه که براساسش درست وغلط بودن تست رو برسی کنم....مخالف کتاب درسی نیستم و همیشه بخصوص برای زیست کتاب درسی الویت داره اما منبعی نیست که باعث پیشرفت بشه

      روش مطالعه هرکس میتونه متفاوت باشه،من سال یازدهم مشکل استارتر رو داشتم که هرچقدر میخوندم و تست میزدم بازم در مواجه با تست های جدید کم میاوردم که بعدا متوجه شدم دلیلش نخوندن متن کتاب هست...از وقتی شروع کردم به خوندن و تسلط روی متن کتاب اوضاع بهتر شد..البته منظورم از تسلط صرفا دونستن و حفظ کردن هر آنچه که در کتاب اومده نیست....به این جمله توجه کن :
      در پایان پتانسیل عمل غلظت فسفات در سلول افزایش پیدا میکند...درست یا غلط؟
      کتاب درسی در صفحه 5 گفته در پایان پتانسیل عمل فعالیت پمپ سدیم پتاسیم بیشتر میشود...در صفحه 4 گفته پمپ سدیم پتاسیم atp مصرف میکنه .. بدیهی هست که ATP وقتی مصرف میشه میشکنه و ADP و فسفات تولید میشه(در شکل کتاب در همون صفحه هم اشاره شده)...حالا با توجه به این دو مطلب که در کتاب درسی اومدن میفهمیم این عبارت درست هست(در پایان پتانسیل عمل فعالیت پمپ سدیم-پتاسیم بیشتر میشه در نتیجه ATPبیشتری مصرف میکنه و فسفات بیشتری تولید میشه)...همونطور که دیدی با توجه به جمله هایی که در کتاب درسی اومدن درستی عبارتی رو تایید کردیم که در کتاب نیومده...
      منظور از خوندن کتاب درسی این هست نه اینکه به قول دوستمون عین بنی حمار بشینی متن کتاب رو حفظ کنی.
      ویرایش توسط reza2018 : 21 مهر 1399 در ساعت 15:09

    12. Top | #12
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      سلام دوست عزیز
      همون جور که دکترzero میگن،درسته که برای شروع باید با کتاب شروع کرد ولی برای تسلط اگه ۲۰ بار هم کتابو بخونی به تسلط نمیرسی...راهش اینه که از یه منبع درست و حسابی(نه چند تا منبع) تست فراووون بزنی.لازم نیست که همه تست هایی که جلوت میزارن حل کنی ،اگه زیاد تست حل کنی می فهمی از کجا بیشتر تست میاد،با دام های تستی بیشتر آشنا میشی و سرعتت می ره بالاتر.کارهایی که با خوندن کتاب به دست نمیاد.پاسخنامه تشریحی رو کامل بخون .تست ترکیبی زیاد بزن تا هم قدرت ترکیبت بله بالا هم روی اون مباحث ترکیب شده تسلطت بیشتر بشه.اگه یه منبع رو تموم کردی یا احساس کردی تستها برات کافی نیست برو سراغ منابع دوم و سوم.اگه بدون نیاز به منبع دوم سراغ یه کتاب دیگه بری باعث استرس میشه.به قول معلممون از هر جا که تست گیر آوردین بزنین.تست تست تست

    13. Top | #13
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      بله دوستان گفتن دیگه
      اکر هدف تست زدن یاد گرفتن نکته های پراکنده و عجیب و غریب باشه بیشتر سردرگمی داره تا یادگیری مهم ترین چیز کتابه یعنی چی این جمله؟ یعنی با کتاب میشه ۱۰۰ درصد زد بله درسته فقط با کتاب .اما آیا شما قدرت تحلیل این شکلی دارید؟ قطعا خیر پس تعدادی تست خوب میزنیم تا ذهنمون باز بشه و نکته های مشابه رو خودمون تو کتاب پیدا کنیم.حالا اگر یه کتاب تموم شد علامت دار ها هم چند بار مرور شد مسلط شدی میری سراغ کتاب های بعدی که تست ترکیبی زیادی دارن و شما مسلط تر میشی یا مثلا تستای آزمون های آزمایشی رو میزنی تا با نکات پر تکرار آشنا بشی.زیست خوندن برای کنکور در یک کلمه یعنی خلاقیت یعنی استنباط یعنی ........

    14. Top | #14
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط amir1376 نمایش پست ها
      با تمام احترامی که برات قایل هستم زیرو جان ولی با این حرفت از اساس مخالف هستم حالا ممکنه با خودتون بگین تو رشتت ریاضی بوده و تازه اومدی تجربی و از کجا میدونی حق هم دارید کسی اینجا مجبور نیست که من حرفی میزنم انجام بده اینجا بی نهایت نظر وجود داره ما خودمون باید قدرت تشخیص داشته باشیم
      اینکه ما بیایم و مثل حمار بن حمار هی از روی کتاب درسی بخونیم و مثلا 10 بار اینکارو بکنیم و بعد اسم اینو بذاریم تسلط روی متن کتاب درسی خب مشخصه تکلیف چیه
      ولی اگه یکی بیاد یکی دوبار خوب از روی متن کتاب بخونه و بعد بره یه تعدادی تست اموزشی واسه اون فصل بزنه مثلا 50 تا ( نکته هارو هم واقعا لازم نیست نوشت اونم بار اول که ما داریم تست میزنیم و همه چی بنظرمون نکتست همین که تستا رو مارکدار کنیم یا اون نکته رو توی پاسخنامه مارک کنیم کافیه ) و بعد مجددا بره روی متن کتاب درسی این سری دیده طراح چطوری از متن کتاب نکته درآورده و ادم باید خودش سعی کنه متن کتاب رو حلاجی کنه و باهمون دید طراح گونه خودش ببینه دیگه چه نکته ای میشه درآورد از این متن
      مثال میزنم توی فصل دو دهم وقتی تست میزدیم دیدیم توی یه سوال پرسیده چندمورد راجب همه انزیم های مترشحه از محل اصلی جذب موادغذایی در دستگاه گوارش انسان صحیح است
      خب ما وقتی اینو دیدیم توی تستا دوباره که کتابو میخونیم به قسمت معده میرسیم نباید به ذهنمون خطور کنه که طراح میتونست راجب همه انزیم های مترشحه از معده بپرسه ؟ این انزیما چی هستن ؟ اصلا به جای معده چه توصیفی میتونست استفاده کنه که اسم خود معده رو نبره ؟ نمیشه انزیمای معده و روده رو مقایسه کرد و تست مقایسه ایه برخلاف و همانند داد ؟ اصلا این انزیما چه ویژگی یا شباهتی دارن ؟
      یا اصلا راجب یه شکلی ما تو تست دیدیم که طراح مثلا گفته کبد درراست بدنه یا بالاتر از روده بزرگه ... خب الان ما به اون شکل میرسیم نباید از خودمون بپرسیم دیگه چی میشه پرسید ؟ کدوما سمت چپن کدوما سمت راستن ؟ کی از کی بالاتره ؟ کدوم عضو بزرگه کدوم کوچیکه ؟ من بعضی وقتا حتی شکلارو خودم سعی میکنم از حفظ بکشم که بی نهایت موثره در به خاطر سپردن شکل ها
      ما بی نهایت تست زیست داریم و هرکدوم هم با یه دیدگاهی نگاه کردن به متن ما نمیتونیم تمام این تستا رو بزنیم و نکته هارو یادداشت کنیم...بهتره تستای کمتری بزنیم و موقع تحلیلشون به جای نوشتن نکته بریم ببینیم واقعا طراح از کجای کتاب تونسته این برداشت رو بکنه و سعی کنم دید طراح گونه توی خودمون به وجود بیاریم ... معدود نکاتی هستن که واقعا جالب هستند و اینا ارزش نوشتن دارن که توی هر فصل شاید 20 تا هم نرسه تا اخر سال
      اما با تست تکراری موافق هستم بهتره به جای شلوغ کردن دورتون با n تا منبع یه منبعو تستاشو خوب بزنید و مارکدارهاتون رو چندباره بزنید و البته بارها و بارها به کتاب درسی برگردید و اون رو مطالعه کنید


      نقل قول نوشته اصلی توسط reza2018 نمایش پست ها
      روش مطالعه هرکس میتونه متفاوت باشه،من سال یازدهم مشکل استارتر رو داشتم که هرچقدر میخوندم و تست میزدم بازم در مواجه با تست های جدید کم میاوردم که بعدا متوجه شدم دلیلش نخوندن متن کتاب هست...از وقتی شروع کردم به خوندن و تسلط روی متن کتاب اوضاع بهتر شد..البته منظورم از تسلط صرفا دونستن و حفظ کردن هر آنچه که در کتاب اومده نیست....به این جمله توجه کن :
      در پایان پتانسیل عمل غلظت فسفات در سلول افزایش پیدا میکند...درست یا غلط؟
      کتاب درسی در صفحه 5 گفته در پایان پتانسیل عمل فعالیت پمپ سدیم پتاسیم بیشتر میشود...در صفحه 4 گفته پمپ سدیم پتاسیم atp مصرف میکنه .. بدیهی هست که ATP وقتی مصرف میشه میشکنه و ADP و فسفات تولید میشه(در شکل کتاب در همون صفحه هم اشاره شده)...حالا با توجه به این دو مطلب که در کتاب درسی اومدن میفهمیم این عبارت درست هست(در پایان پتانسیل عمل فعالیت پمپ سدیم-پتاسیم بیشتر میشه در نتیجه ATPبیشتری مصرف میکنه و فسفات بیشتری تولید میشه)...همونطور که دیدی با توجه به جمله هایی که در کتاب درسی اومدن درستی عبارتی رو تایید کردیم که در کتاب نیومده...
      منظور از خوندن کتاب درسی این هست نه اینکه به قول دوستمون عین بنی حمار بشینی متن کتاب رو حفظ کنی.

      منظور من رو اشتباه متوجه شدید

      من نمیگم همه باید نکته نویسی کنن یا نمیگم متن کتاب درسی کم اهمیته

      منظور من اینکه استارتر باید راه و روشی رو دنبال کنه که قدرت تحلیل تست و سرعتش توی این کار بیشتر بشه.......که مطمعنن با زیادکردن منبع یا فقط به کتاب درسی تسلط پیداکردن اتفاق نمیوفته

      درمورد نوشتن و یادداشتن کردن هم اون نوشتنی که توی ذهن منه به احتمال زیاد 180 درجه با اون مدل نوشتنی که شما فکر میکنید متفاوته

      ولی درکل توی درس زیست باید مرور زیادی داشت و مثل همیشه صبور بود.....اگه بخوای سراغ نکات عجیب غریب بری خیلی اوقات توی متن کتاب درسی هم کلی پارادوکس پیدا میشه که درگیرشدن باهاش فقط ذهن رو گمراه میکنه


      خطاب به دوستانی که پیاما رو میخونن میگم '' روش هرکس که باعث پیشرفتش شده قابل احترام هست ولی قرار نیست از بقیه تقلید کنیم تا به موفقیت برسیم بلکه از تجربه ها استفاده میکنیم تا راه خودمون رو بسازیم''
      ویرایش توسط Zero_Horizon : 21 مهر 1399 در ساعت 15:39

    15. Top | #15
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      نمایش مشخصات
      بذار یه دید کلی از نحوه جزوه نویسی خودم توی زیست بهتون بدم :

      1_متن کتاب رو خوندم و حالا یه سری ابهام برام بوجود اومده که یا اونا رو به ذهن میسپرم یا یه جایی مینویسم تا بعدن رفعشون کنم
      2_یه نگاهی به درسنامه کتاب کمک آموزشی و تمرین و تست های آموزشی از مبحث خونده شده میندازم
      3_ یه آزمونک حداقل 30 سواله از تست های کتاب یا آزمون های آزمایشی میدم


      حالا به عنوان تحلیل آزمونی که دادم میام چیزایی رو که به عنوان نتیجه گیری ها و خط فکری های به دست اومده توی ذهنم هست رو توی ایستگاه هایی که توی دفتر ایجاد کردم یادداشت میکنم....اغلب اوقات اون ابهامات کتاب درسی مابین همین کار برام روشن میشه ... این نوشته ها کپی شده ی پاسخنامه تست ها نیستن بلکه حداقل 50 درصدش به وسیله نتیجه گیری های شخصی کم وزیاد و دسته بندی میشن و برای آزمون های بعدی مرور میشن تا قدرت تحلیل سوال های اون مبحث برام تقویت بشن

      برای دفعات بعدی که باید دوباره همون مبحث رو بخونم اول جزوه رو مرور میکردم بعد تست کار میکردم ( که مثلن اگه 50 تا میزدم 20 تاش تکراری بودن تکراری ) و اگه نیاز بود یه نگاهی هم به متن کتاب مینداختم هرچند توی نظام جدید تصاویر و عکس های کتاب درسی بیشتر به مرور کردن نیاز دارن تا متن کتاب

      من بااین روش به عنوان مثال مبحث گیاهی رو که نقطه ضعفم بود توی آزمون هام به درصد 100 هم رسوندم....البته اینجور چیزا رو نمیشه فقط با تایپ کردن توی فضای مجازی آموزش یا توضیح داد
      ویرایش توسط Zero_Horizon : 21 مهر 1399 در ساعت 16:03

    صفحه 1 از 3 12 ... آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن