بچه ها پارسال بعد از اعلام نتایج اعتراضات به هیچ جایی نرسید ولی میشه امسال کاری کرد که بی عدالتی پارسال برای داوطلبان نظام قدیم تکرار نشه الان یه سری بلند نشن بگن دوباره داره حاشیه درست میشه این موضوع کلا از شما 10 دقیقه هم وقت نمیگیره ولی اگه کار از کار گذشت مثل پارسال دیگه هیچ اعتراضی فایده نداره.
خواهشا نامه ی پیوست شده رو از هر راهی که میتونید به دست رییس سازمان سنجش برسونید چند لینک از خبر گزاری ها و سازمان سنجش میذارم حتما اونجا بفرستید و خواهش کنید پیگیری کنند به دوستاتون هم بگید بفرستن اگر تعداد بره بالا حتما تاثیر داره.
- 1.باتوجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی ، متقاضیان میتوانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال میشود.
- داوطلبان میتوانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
- باشگاه خبرنگاران جوان سوژههای خود را از طریق پیام رسان سروش به شماره 09303001947 و یا شماره پیامک 10001915 برای ما ارسال نمایید.] education@yjc.ir
- 2. خبرگزاری ایسنا : کاربران محترم می توانید سوژه های پیشنهادی خود را در حوزه های
سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی به پست الکترونیکی ذیل ارسال نمایند.
subject@isna.ir- 3. خبر گزاری تسنیم info@tasnimnews.com
- 4.خبر گزاری فارس info@farsnews.ir
- متن نامه رو هم میذارم ولی تو پیوستpdf رو دانلود کنید
- بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و احترام
جناب دکتر خدایی رئیس محترم سازمان سنجش ، همان گونه که مستحضر هستید داوطلبان نظام قدیم کنکور سراسری 98 نسبت به نتایج کنکور سراسری 98 اعتراضات بسیاری داشتند ولی متاسفانه به نتیجه ای نرسید. نمیدانیم شما تا چه اندازه با داوطلبان نظام قدیم هم عقیده بودید اما با توجه به شواهدی که وجود داشت و نظر جمع کثیری از دبیران محترم و صاحبنظران ، در کنکور 98 عدالت برقرار نشد. در این موقع از سال که تحلیل و بررسی دوباره سوالات کنکور سراسری ۹۸ نظام قدیم و جدید را کنار هم انجام داده ایم به وضوح میتوان دید سطح سوالات در دو نظام یکسان نبوده است و درصدی که به عنوان هم ترازی به درصد داوطلبان نظام قدیم اضافه شد تنها بخش اندکی از این تفاوت را جبران کرده است . درهرصورت کنکور ۹۸ تمام شد ولی می توان از تکرار چنین بی عدالتی در کنکور ۹۹ از هم اکنون جلوگیری کرد . جناب دکتر خدایی شاید برقراری عدالت گاهی یکی از سختترین کارها باشد ولی با رعایت پارهای از مسائل ساده میتوان از پایمال شدن حقوق چند هزار داوطلب کنکوری جلوگیری کرد . داوطلبان نظام قدیم در دو سال اخیر زحمت بسیار کشیده اند و علاوه بر استرس متداول یک داوطلب کنکوری استرس تکرار دوباره مسائل کنکور ۹۸ باعث تشدید آن شده است . خواهشمند است در کنکور سراسری امسال با وسواس بیشتری سوالات گزیده شوند تا شاهد بی عدالتی دیگری در حق داوطلبان نظام قدیم که شما نقش پدر معنوی را در حق آنها دارید ، نباشیم.
در ادامه به راهکارهایی اشاره میکنیم که می تواند برای کنکور 99 بسیار راهگشا باشند تا از تکرار دوباره مسائل کنکور 98 جلوگیری شود:
با تشکر فراوان
داوطلبان نظام قدیم کنکور سراسری 99
- به طراحان محترم سوالات کنکورسراسری تاکید شود که از اصطلاحات و نکات کتب درسی نظام جدید برای طرح سوالات داوطلبان نظام قدیم استفاده نشود (در برخی از سوالات کنکور سراسری ۹۸ این موضوع وجود داشت)
- تعداد سوالات غیر مشترک دو نظام به حداقل برسد تا تشابه سطح سوالات به حداکثر برسد .
- بعد از طراحی سوالات کنکور ، برای هر درس دبیری خبره را انتخاب نمایید که سطح سوالات را با هم مقایسه کنند تا اگر سطح سوالات دو نظام با هم تفاوت داشته باشند قبل از برگزاری کنکور این تفاوت ها به حداقل برسند.
- در درس شیمی رشته تجربی ۱۸ سوال غیر مشترک وجود داشت که سطح سوالات غیر مشترک نظام جدید آسان تر بود و همچنین تعداد سوالاتی که نیاز به محاسبات ریاضی داشتند برای داوطلبان نظام جدید کمتر بود . در این درس می توان تعداد سوالات دارای محاسبات ریاضی را برای دو نظام برابر طرح کرد و همچنین سوالات غیر مشترک را به حداقل رساند.
- در درس زیست شناسی بیشتر سوالات به صورت غیر مشترک طرح شده بود . تمامی دبیران و دانش آموزان و حتی داوطلبان نظام جدید در سخت تر بودن سوالات داوطلبان نظام قدیم هم عقیده بودند . اگر حجم کتب و سختی مطالب کتب زیست شناسی نظام قدیم و جدید را باهم مقایسه کنیم شاید طراحان محترم باید سطح سوالات نظام قدیم را آسان تر طرح می کردند نه برعکس . برای درس زیست شناسی به طراحان محترم تاکید شود از اصطلاحات و نکات کتب نظام جدید برای طراحی سوالات داوطلبان نظام قدیم استفاده نشود و طراحان در طرح سوالات غیر مشترک دقت بیشتری داشته باشند تا سطح سوالات حداکثر نزدیکی را به یکدیگر داشته باشد.
- در درس عربی تست های قواعد در یک سطح طرح نشده بود و از هر دبیری بپرسید ، خواهد گفت که مبحث افعال معتل با تمامی مباحث عربی کنکور از نظر سختی برابری می کند ولی در کنکور ۹۸ به عنوان یک سوال غیر مشترک طرح شد که اگر بررسی کنید احتمالاً بیش از ۹۰ درصد داوطلبان نظام قدیم به آن پاسخ نداده اند . در درس عربی در طراحی تستهای قواعد به همسطح بودن سوالات دقت بیشتری شود و سعی شود از مبحث افعال معتل تست طرح نشود .
- در درس زبان ، طراحان ، تست مباحث مختلف را در یک سطح طرح نکرده بودند مثلاً متن سوال کلوز تست که به راحتی می توانست به عنوان سوال مشترک طرح شود ، برای داوطلبان نظام جدید آسانتر طرح شده بود. شاید این مطلب برای داوطلبانی که چندین سال به کلاس های زبانِ خارج از مدرسه رفته اند فرقی نکند ولی برای داوطلبان با سطح متوسط که فقط در مدرسه آموزش دیده اند خیلی تفاوت دارد.
- این نکته فقط مرتبط به کنکور سراسری ۹۸ نمی باشد. آقای دکتر خدایی چندین سال است طراحان درس زبان انگلیسی سطح سوالات را بسیار بالا بردند ، شاید استدلال این باشد که میانگین درصد داوطلبان در درس زبان در سال های اخیر بالا رفته است . ولی سوالات کنکور باید بر اساس داوطلبانی که که در مدرسه آموزش دیده اند و به احتمال زیاد دسترسی به کلاس های زبان خارج از مدرسه ندارند ، طرح شود نه بر اساس سطح علمی داوطلبانی که سال ها در شهرهای بزرگ به کلاسهای زبان رفته اند (گاهی عدالت با در نظر گرفتن همین نکات به ظاهر ساده برقرار می شود )
- در درس های فیزیک ، ریاضی ، دینی و ادبیات طراحان با طرح سوالات مشترک بین دو نظام توانسته بودند تا حد زیادی عدالت را برقرار کنند ولی اگر بررسی شود در چند سوال از این چهار درس ، سطح سوالات یکسان نبود و تفاوت درصد ایجاد می کرد که با درصد اضافه شده به عنوان هم ترازی جبران نشده بود. (طراحان در طرح سوالات غیر مشترک به تشابه سطح بسیار توجه کنند)