سلام .
درمورد سوال ۲۸
تغییر معنایی یحاول بخاطر وجود کان نیست ، چون کان و یحاول ، در دو جملهی مجزا هستند . اون چیزی که باعث تغییر معنی یحاول ( از مضارع اخباری به ماضی استمراری ) شده ، بدلیل زمان جملهی قبلی و حرف شرط إن درجملهی اول هستش . کاملا درسته که جمله ظاهر شرطی نداره ولی إن حرف عامل دو فعل در جمله های متوالی هستش . که اگر زمان فعل های دو جمله با هم متفاوت بود ( در اینجا اولین فعل کان ماضی و دومین فعل یحاول مضارع ) باید هر دو فعل ، در یک زمان معنی بشند .
علت دیگه ی تغییر معنایی یحاول ، وجود حرف شبه جمله لکن قبلش هستش که یحاول ، خبر لکن محسوب میشه و لکن بوسیلهی حرف « و » پشتش ، به فعل جملهی قبلش عطف شده . پس باید بصورت مضارعی معنا بشیه که در گذشته اتفاق افتاده ، یعنی ماضی استمراری .
برای رد گزینه ی یک و دو و سه ، همین دلیل مشترک کافیه که توی هر سه ، فعل یحاول ، بصورت اسم + ضمیر معنی شده .
.
درمورد سوال ۳۱
معنی صورت سوال : هر مکانی ، جایگاه یک سخنی است .
همون مفهوم عادی خودمون که : هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد .
گزینهی یک : ستایش کم گویی و خوب گویی و نکوهش زیاده گویی .
گزینهی دو : تاکید بر اینکه ارزش هرکسی ، با سخنش مشخص میشه .
گزینهی سه : نکوهش زیاده گویی .
گزینهی چهار : تاکید بر اینکه تا مطمئن نشی حرفت به درد بخوره ، حرف نزن .
خب صورت سوال اشاره ای به کم گفتن و زیاد گفتن نکرده ، پس گزینه ی یک و سه کاملا گزینه های پرتی هستند .
و همینطور صورت سوال ، مفهومی نداره که بشه ازش ارزشمندی با سخن رو برداشت کرد .
چیزی که میشه از صورت سوال برداشت کرد اینه که جایی که هستی ، چیزی بگو که مناسب تون موقعیت باشه . یعنی اگر حرفت مناسب نبود ، نزن .
خب کاملا از گزینه ی چهارم میشه این مفهوم رو گرفت .
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)