خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 4 از 5 نخستنخست ... 345 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 46 به 60 از 65
    1. Top | #46
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط MoeinSanjary نمایش پست ها
      یک نکته ی مهمی که به نظرم از دید خیلی ها غافل مونده، تکنیک ترجمه ی زیستیه.
      با توجه به این که از آخرین آپدیت منابع نظام قدیم حدود سه سال می گذره و برای کنکور باید همیشه بروز بود، اگه توی این زمینه هم بتونیم کمک کنیم خیلی خوبه.
      چون خیلی از سوال های کنکور اخیر نکته دار نیستن، ولی تسلط کامل روی متن کتاب رو می طلبن. اون هم روی چیزهایی که ممکنه به نظر خیلی ساده و پیش پا افتاده بیاد.
      مثلا 95 اومد گفت چند مورد درباره ی نوع ویژه ای از همزیستی درست است؟ یا 98 خارج، به جای ریبوزوم، نوشت اجزای بسیار ریز سلول که از دو قسمت نابرابر تشکیل شده است. این تعریف ها دقیقا از متن کتابه ولی هم توی منابع ما و هم توی قلم چی، کمتر بهش توجه میشه.
      مثلا بر وزن همین تست ها، امسال طراح ممکنه بگه، چند مورد درباره ی نوع خاصی از انتشار درست است؟ این چیزی نیست که آدم سر جلسه بخواد تحلیل کنه و خودش بفهمه که نوع خاص انتشار چیه. فقط باید دونست که توی متن کتاب نوشته: اسمز نوع خاصی از انتشار است.
      من حقیقتش از این تعاریف زیاد جمع کردم و احساس می کنم اینها از خیلی از تست های تالیفی، بیشتر به درد کنکور می خوره. اگه موافقین این موارد هم به اشتراک بذاریم.
      من توی آزمون 28 آذر قلم چی این روش رو امتحان کردم و به جز آزمون غیرحضوری، هیچ تستی کار نکردم. فقط متن کتاب رو حلاجی کردم و زیست رو 93% زدم. در حالی که درصد های امتحانات قبلیم همیشه حدود 50 تا 60 بود.
      تو کتاب استراتژی زیست مهر و ماه (نظام قدیم) دقیقا همین رو توضیح داده. بهش میگن تعبیر کردن
      اگه اینو مسلط بشین زیست کنکورتون عمرا زیر 70 بشه

      ولی مشکلی که داره اینه که باید کل تعاریف موجود رو از تو کتاب دربیارید که خیلی زیاد میشه (پیوست رو ببینید)
      +تعاریف عجق وجقی که کلا حفظی ان مثل "نوع خاصی از انتشار" عمرا تو کنکور سوال بیاد

      fidibo_2019-12-29_16-57-10.png

    2. Top | #47
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط SinaMegapolis نمایش پست ها
      تو کتاب استراتژی زیست مهر و ماه (نظام قدیم) دقیقا همین رو توضیح داده. بهش میگن تعبیر کردن
      اگه اینو مسلط بشین زیست کنکورتون عمرا زیر 70 بشه

      ولی مشکلی که داره اینه که باید کل تعاریف موجود رو از تو کتاب دربیارید که خیلی زیاد میشه (پیوست رو ببینید)
      +تعاریف عجق وجقی که کلا حفظی ان مثل "نوع خاصی از انتشار" عمرا تو کنکور سوال بیاد
      البته از کلمه ی عجق وجق خوشم نیومد. چون غیرمستقیم داری به من میگی من دری وری میگم. ولی مهم نیست و نمی خوام این یکی تاپیک هم به حاشیه کشیده بشه.
      استدلال خودم رو در تصویر زیر برای بقیه میذارم. هر کسی هم آزاده که بره بشینه شب تا صبح نکات امثال علی کرامت رو یاد بگیره؛ یا بره سوالات کنکور رو بخونه و روش خوندن کتاب رو یاد بگیره. من هم نمیگم حرفم درسته ولی سوالات کنکور سال های اخیر، کاملا نشون داده که طراح می تونه از یک جمله ی کتاب درسی، یه برداشت کاملا قطعی بکنه. پس قید "عمرا" برای این تعاریف عجق وجق زیاد هم درست نیست:


      1111.jpg


    3. Top | #48
      کاربر برتر
      کاربر فعال

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      دوستان عزیز لطفا از نوشتن کلمات نا مناسب و ابهام دار خودداری بشه وگرنه پست حذف میشه ....

      برای قانع کردن هم از روش علمی و نه صحبت ذهنی استفاده کنید ...باتشکر
      تاپیک برای گذاشتن نکات مهم و کابردی هستش و لطفا پست اول رو مطالعه کنید
      نکات کاربردی و مهم میتونن از متن کتاب ، نکات ازمونها و کتابها باشن ....
      درصورت دیدن کلمات نابهنجار گزارش پست داده میشود.... @SinaMegapolis @MoeinSanjary

    4. Top | #49
      کاربر برتر
      کاربر فعال

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      با سلام خدمت بچه ها
      من تایید ایمیل زدم و حل شد مشکلم


      برای مرور سریع میتونید از این دو تا عکس استفاده کنید که خودمم دوسشون دارم به نوشته خودم...
      20191230_173542.jpg


      اون قسما که نوشته اب در قسمت n-2 بقیه جمله خارج کادر عکس که میشه اب تولید میکند


      20191230_173203.jpg
      25 : 32 : 13 : 00

    5. Top | #50
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      #نظام_قدیم فصل4 پیش دانشگاهی [تغییر و تحول گونه ها]

      1. داروین چگونگی فرایند تغییر گونه ها را توضیح داد / داروین نتوانست ساز و کار انتخاب طبیعی را توضیح دهد (در نتیجه نظریه ی لامارک را پذیرفت)
      2. تعداد پروانه های روشن در منطقه ی آلوده (بیرمنگهام) ، از پروانه های روشن در منطقه ی پاک بیشتر است. (خط ویژه: شاید به دلیل کم بودن شکارچی در مناطق آلوده)
      3. نتایج انتخاب جهت دار براسیکا اولراسه : ساقه = کلم بروکسل / برگ = کلم برگ // انتهایی = کلم بروکلی // جانبی = کلم گل
      4. روش حفظ کردن سهره ها : دو نوع درختی // دو نوع زمینی |||| روی درخت حشره هست و میوه هست، پس حشره خوار و میوه خوار بالا هستن // روی زمین کاکتوس هست و دانه ریخته، پس کاکتوس خوار و دانه خوار پایین هستند.
      5. مستقیم ترین شواهد تغییر گونه ها = سنگواره
      6. اولین پیش بینی درباره ی تغییر گونه ها با استفاده از مولکول های زیستی= با تجزیه و تحلیل توالی آمینو اسیدی پروتئین های مشابه در چندین گونه. (dna نه)
      7. کار انتخاب طبیعی چیست؟ حفظ تغییرات مطلوب.
      8. ملانینی شدن صنعتی چیست؟ تیره شدن رنگ جمعیت جاندار به علت آلودگی صنعتی
      9. کتابی که داروین در سفر خود مطالعه کرد؟ مبانی زمین شناسی - چارلز لیل. (نظریه ی لامارک در آن پرداخته شده)
      10. معمای داروین و کلیدش چه بود؟ معما= چگونگی تغییر گونه ها (توانست جواب دهد) کلید معما= بررسی مالتوس


    6. Top | #51
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نظام جدید/زیست یازدهم/دستگاه حرکتی

      1-سر آرنج، زندزیرین است
      2-نازک نی در بالا به درشت نی متصل است و در مفصل زانو شرکت نمیکند
      3-یاخته های استخوانی حالت کشیده و دارای زوائدی هستند و هسته آنها بیضی شکل است
      4-در داخل مجاری هاورس هیچگونه مغز استخوانی وجود ندارد(حواستون باشه مجرای مرکزیه که مغز زرد داره نه مجاری هاورس!!تو قلمچی خیلی به این گیر میدن )
      5-بزرگترین استخوان جمجه استخوان اهیانه ایست (با بزرگترین لوب مغز که پیشانی هست اشتباه گرفته نشه!)
      6-استخوان آرواره تحتانی جزو استخوانهای جمجمه است اما حرکت میکنه پس گفتن جمله: تمام مفاصل موجود در جمجمه ثابت هستند غلطه
      7-بیشترین شدت بازه تغییرات تراکم استخوان در زنان و در سنین 60-70 سالگیست
      8-کمترین شدت بازه تغییرات تراکم استخوان در زنان و در بازه 20-30 سالگی است
      9-در کل تغییرات تراکم استخوان در زنان بیشتر از مردان استچ
      10-در کل تراکم استخوانی مردان نسبت به زنان بیشتر است
      و خدایی که در این نزدیکی
      میزند لبخندی
      به تمام گره هایی که تصور دارم
      همگی کور شدند...!


    7. Top | #52
      کاربر برتر
      کاربر فعال

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      20191231_150303.jpg
      خب بچه این دو تا تصویر بسیار مهم هستن هم برای نظام جدید و هم قدیم ترکیب این بوده سوالات زیادی توش هست
      موفق باشید

      20191231_150241.jpg
      25 : 32 : 13 : 00

    8. Top | #53
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      سلام . من خوب متوجه نشدم كه اينهارو چجوري از متن بايد استخراج كنيم ميشه بيشتر توضيح بديد يا مثال بزنيد كه چجوري اينكارو ميكنيد خيلي ممنون🙏🏻

    9. Top | #54
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط MoeinSanjary نمایش پست ها
      یک نکته ی مهمی که به نظرم از دید خیلی ها غافل مونده، تکنیک ترجمه ی زیستیه.
      با توجه به این که از آخرین آپدیت منابع نظام قدیم حدود سه سال می گذره و برای کنکور باید همیشه بروز بود، اگه توی این زمینه هم بتونیم کمک کنیم خیلی خوبه.
      چون خیلی از سوال های کنکور اخیر نکته دار نیستن، ولی تسلط کامل روی متن کتاب رو می طلبن. اون هم روی چیزهایی که ممکنه به نظر خیلی ساده و پیش پا افتاده بیاد.
      مثلا 95 اومد گفت چند مورد درباره ی نوع ویژه ای از همزیستی درست است؟ یا 98 خارج، به جای ریبوزوم، نوشت اجزای بسیار ریز سلول که از دو قسمت نابرابر تشکیل شده است. این تعریف ها دقیقا از متن کتابه ولی هم توی منابع ما و هم توی قلم چی، کمتر بهش توجه میشه.
      مثلا بر وزن همین تست ها، امسال طراح ممکنه بگه، چند مورد درباره ی نوع خاصی از انتشار درست است؟ این چیزی نیست که آدم سر جلسه بخواد تحلیل کنه و خودش بفهمه که نوع خاص انتشار چیه. فقط باید دونست که توی متن کتاب نوشته: اسمز نوع خاصی از انتشار است.
      من حقیقتش از این تعاریف زیاد جمع کردم و احساس می کنم اینها از خیلی از تست های تالیفی، بیشتر به درد کنکور می خوره. اگه موافقین این موارد هم به اشتراک بذاریم.
      من توی آزمون 28 آذر قلم چی این روش رو امتحان کردم و به جز آزمون غیرحضوری، هیچ تستی کار نکردم. فقط متن کتاب رو حلاجی کردم و زیست رو 93% زدم. در حالی که درصد های امتحانات قبلیم همیشه حدود 50 تا 60 بود.
      نقل نگرفتم🙄 پيام بالا با شمام

    10. Top | #55
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Xoloniloofar نمایش پست ها
      نقل نگرفتم������ پيام بالا با شمام
      من خودم توی زیست در حدی نیستم که بتونم این سوال رو دقیق جواب بدم. دوستای دیگه هستن توی انجمن تخصصشون بیشتره.
      اما یه نگاهی به 20 دقیقه ی اول این ویدئو بندازید. روش کلیش اینه:



    11. Top | #56
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      ببین کار سختی نیست فقط خیلی وقت گیره
      باید کل کتاب های سه سال رو نگاه کنی از مباحث مرتبط به یک موضوع تعبیر های مناسب اون موضوع رو استخراج کنی

      مثلا میخوای درباره نوتروفیل ترجمه زیستی یاد بگیری باید فصل قلب یازدهم گفتار خون + فصل ایمنی یازدهم گفتار سومین خط ایمنی رو نگاه کنی (اینا که گفتم مال نظام جدیده) هرچی درباره نوتروفیل نوشته بود یه جا جمع کنی یاد بگیری
      اینجوری بعدا وقتی قلمچی سوال داد "نوعی گلبول سفید که هسته چند قسمتی دارد" میفهمی منظورش نوتروفیله

    12. Top | #57
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      #نظام_قدیم فصل5 پیش دانشگاهی [ژنتیک جمعیت]
      1. مهم ترین نقش جهش = ایجاد تنوع / فراهم کردن زمینه ی تغییر گونه ها (جهت تغییر را تعیین نمی کند)
      2. انتخاب جهت دار اسب ها پس از یک دوره ی کوتاه: هــمــا (هیراکوتریوم/مریکیپوس/اکوئوس) (مریکیپوس ابتدا افزایش/سپس کاهش)
      3. عاملی که باعث شد زیست شناسان نگاه دیگری به مفهوم گونه داشته باشند : موضوع خزانه ی ژنی
      4. هر زمان محیط تغییر کند، انتخاب جهت دار رخ می دهد؟ نه. انتخاب جهت دار معمولا زمانی رخ می دهد که شرایط تغییر کند.
      5. گیاه گل مغربی 2n=14 است. (می دونم خیلی ساده ست ولی خودم بعد از یک سال تازه فهمیدم! چون اون شکل پایین کتاب مثالش 2n=6 هست فکر می کردم گل مغربی 2n=6 بود)
      6. از مهم ترین عوامل جدایی گونه های جانوری = جدایی رفتاری
      7. عامل سازگاری با محیط جدید = تنوع
      8. گونه های قورباغه که جدایی زمانی ندارند (1و2و3 با هم و 4و5 با هم) اگر آمیزش کنند، دچار نازیستایی دورگه خواهند شد.
      9. مقایسه ی اندازه ی اسب و قاطر و خر = قاطر و اسب هم اندازه / الاغ کوچک.
      10. قاطر ناز است! () من همیشه این جمله رو این طوری می خوندمش.


    13. Top | #58
      کاربر برتر
      کاربر فعال

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      20200107_114748.jpg


      نظام قدیم
      نگاه کلی به فصل نهم


      20200107_114920.jpg
      25 : 32 : 13 : 00

    14. Top | #59
      کاربر برتر
      کاربر فعال

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      15821340968785005558233467345056.jpg
      سلام بچه ها امیدوارم حالتون خیلی خوب باشه
      این نکات کم رو فقط من از بین ۵ صفحه جزوه ماز جدا کردم و خودم تایپ کردم امیدوارم به درد تون بخوره برای ازمون :*)
      15821342988954277927308763223337.jpg
      برای مرور سریع15821343745264699487717675567926.jpg


      ترتیب انرژی زایی گام های گلیکولیز:
      گام ۳>گام۴>گام۱ (انرژی خواه )

      ترتیب انرژی زایی گام ها در کربس :
      گام ۳>گام ۲ و۵ > گام ۴ >گام ۱
      25 : 32 : 13 : 00
      ویرایش توسط Hadis_farhadi_ : 30 بهمن 1398 در ساعت 21:53

    15. Top | #60
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      1-کلاژن توسط شبکه اندوپلاسمی زبر خود سلول های بافت استخوان ساخته میشوند. 2-هورمون های تیروئیدی و کلسی تونین و پاراتیروئید و اریتروپویتین و کورتیزول در استخوان ها دارای گیرنده هستند. 3- حرکت تمام استخوان ها وابسته به حرکت ماهیچه ها نیست =استخوان های کوچک در گوش میانی =چکشی و سندانی و رکابی حرکاتشان وابسته به پرده صماخ است . 4- حفره مرکزی وسط استخوان دراز است و مملو از مغز زرد است . 5- درون بافت اسفنجی خفره های متعددی وجود دارد در بعضی از استخوان ها در این حفره ها مغز قرمز وجود دارد و تولید عناصر خونی صورت میگیرد نه همه استخوان ها . 6-دو سر استخوان های دراز توسط غضروف احاطه شده و فاقد بافت پیوندی رشته ای است . 7-تنه استخوان های دراز توسط بافت پیوندی رشته ای احاطه شده و فاقد غضروف میباشد . 8-در مجرای هاورس نه مغز زرد وجود دارد نه مغز قرمز . 9-تا قبل از 5 سالگی در همه استخوان ها مغز قرمز و سلول های بنیادی یافت میشود اما از 5 سالگی به بعد از مقدار مغز قرمز استخوان ها کاسته شده و بر مغز زرد افزوده میشود . 10- ترقوه از یک سو به جناغ و از سوی دیگر به کتف وصل است . 11-جناغ با بیشتر دنده ها مقصل میدهد . 12-دنده ها از جلو با جناغ و از پشت با مهره ها تشکیل مفصل میدهند . 13-تعداد کمی از دنده ها فقط با مهره ها مفصل تشکیل میدهند و به جناغ متصل نیستند . #نکته های استخوان مبحث مشترک دو نظام
      طوری عمل کنید که گویا شکست محال است و همین طور هم می شود.

    صفحه 4 از 5 نخستنخست ... 345 آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    موضوعات مشابه

    1. آشنایی با رشته های دانشگاهی (ریاضی، تجربی، انسانی)
      توسط amin1441 در انجمن رشته های دانشگاهی
      پاسخ: 3
      آخرين نوشته: 13 مرداد 1397, 13:03
    2. پاسخ: 0
      آخرين نوشته: 21 شهریور 1394, 12:10
    3. چند درصد دانشجویان پزشکی، پُزشکی میخونن
      توسط a.z.s در انجمن تاپیک های دنباله دار (عدم شمارش پستها)
      پاسخ: 24
      آخرين نوشته: 14 شهریور 1394, 14:54
    4. تغییر نوع گزینش پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی...
      توسط AmiR13 در انجمن پرسش و پاسخ پیرامون انتخاب رشته
      پاسخ: 184
      آخرين نوشته: 09 مرداد 1394, 15:32
    5. پاسخ: 4
      آخرين نوشته: 05 آذر 1392, 18:59



    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن