لطفا در نظرسنجی شرکت کنین
اگر اساتید دیگه شرکت کردین میتونین پست بذارین
تشکر از همگی
اقای آرامفر
اقای شایسته
اقای همدانی
اقای حنیف عظیمی
اقای کرامت
اقای اشکان هاشمی
اقای غلامی
اقای موقاری
اقای راد
اقای قاضی عسگر
اقای حاجی یوسف
گروه ماز
لطفا در نظرسنجی شرکت کنین
اگر اساتید دیگه شرکت کردین میتونین پست بذارین
تشکر از همگی
مشاور
ویرایش توسط artim : 05 آذر 1398 در ساعت 21:30
ویژگی اصلی دبیران برند و بهترین دبیران ایران چیست؟
علاوه بر سواد و قدرت انتقال دانش، مسلط بودن بر اصول روانشناسی از مهمترین ویژگی های اساتید برند و بهترین دبیران کنکور ایران است
اصول روانشناسی که دبیران برند و بهترین دبیران ایران در تدریس های خود اجرا میکنند کدامست؟
دبیران برتر ایران در حرفه تدریس خصوصی، برای آن که یک تدریس خصوصی موفق داشته باشند باید با برخی از اصول روانشناسی در این حرفه آشنایی کامل داشته باشند:
1- اصل اول : آن چیزی که دانش آموزان و دانش پژوهان در مورد استعداد و آی کیو و توانایی های خود در ذهن شان از خود تصور می نمایند، نقش بسیار زیادی در ارتقاء وضعیت علمی آنان دارد .اگر شما به عنوان یک معلم خصوصی به آنان القا نمایید که اساساً افرادی کم هوش و بی استعداد هستند ،بنابراین ایشان تمام رغبت و انگیزه خود را برای کوشش در جهت ارتقاء وضعیت علمی خود را از دست خواهند داد و همینطور در القای تواناییها نیز اگر بسیار افراط نمایید ممکن است ،اشتباهاً این تصور در ذهن آنها به وجود آید که اساساً به علت هوش و توانایی های بالا ،نیاز به تلاش خیلی زیادی ندارند. بنابراین در القای خودباوری به دانشآموزان ،افراط و تفریط هر دو سمی مهلک و کشنده در روانشناسی تدریس خصوصی ،برای معلمان خصوصی است پس بهتر است که دانش آموزان را از وضعیت خودشان ناامید نکنید و نه امیدهای واهی و بیپایه و اساس به آنها بدهید و سعی نمایید با تقویت نقاط قوت آموزش را تسهیل نمایید.
2- اما به عنوان دومین اصل روان شناسی در حرفه ای تدریس خصوصی آن است که ،شما به عنوان یک دبیر خصوصی خوب و به عنوان یک معلم خصوصی حرفه ای باید بدانید که ،دانسته های قبلی دانشجویان و دانش پژوهان در فراگیری آن چیزی که هم اکنون در حال آموزش به آنان هستید بسیار موثر است .در هنگام تدریس خصوصی به عنوان یک معلم خصوصی خوب ،باید تمامی پیش نیاز ها و هم نیاز های درسی را به خوبی بدانید و در هنگام آموزش آنها را به کار ببندید یادتان باشد که آموزش و پرورش صرفاً در کلاس های تدریس خصوصی در کلاس های تدریس گروهی شما ایجاد نمی گردد ،بلکه جو خانواده و جو اجتماعی که دانش آموز در آن رشد و پرورش نموده است. همچنین نقش گروه های دوستی می تواند بر تمامی مراحل آموزشی تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال ،اگر دانش آموزی در خانواده ای پرورش یافته باشد که کسب علم و دانش تنها مزیت محسوب نمی گردد بلکه مورد تمسخر بزرگان خانواده قرار می گیرد ،بنابراین نمی توان انتظار داشت که تدریس خصوصی یا تدریس گروهی شما تاثیر گذاری کافی را داشته باشد .بنابراین آشنایی با اصول روانشناسی در تدریس خصوصی اهمیت بسیار بالایی دارد که ،باید به عنوان یک معلم خصوصی خوب و یک دبیر خصوصی برتر با حداقلهایی از دانش روانشناسی در این حوزه آشنا باشید.
3- اما اصل بعدی که در تدریس خصوصی باید در نظر داشته باشید آن است که ،آموزش و پرورش احتیاج به زمینه سازی های گسترده ای دارد و شما به عنوان یک معلم خصوصی برای آنکه تدریس خصوصی موفقی داشته باشید ،باید بین آموزه های پیشین دانش آموزان و با آموزه های جدیدی که می خواهید تدریس نمایید، ارتباط معناداری را برقرار نمایید. فراموش نکنید که از لحاظ روانشناسی تدریس خصوصی ،منتقل کردن مطالبه جدید به ذهن دانش آموزان بدون توجه به ساختار ذهنی قبلی کاری بسیار دشوار است و اصولاً ذهن و مغز انسان ها برای یادگیری دیتای جدید نیاز به هماهنگ سازی آنها با داده های ذهنی قبلی خود دارد.
4- اما مورد بعدی که در تدریس خصوصی به عنوان یک دبیر خصوصی خوب باید در نظر بگیرید آن است که ،منتقل شدن دانش و آموزه ها و توانایی های حل مسئله و محفوظات جدید از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت نیاز به ممارست و تکرار بسیار زیاد دارد .بنابراین هیچگاه انتظار نداشته باشید که دانش آموزان شما پس از تدریس خصوصی شما بر تمام مطالب فوراً مسلط گردند ،بلکه شما با در نظر گرفتن تمرینات مناسب و تکرارهای مناسب باید کاری کنید که ،تمام آن آموزه ها و آموزشهای شما با تمرین های منظم و مستمر از حافظه کوتاه مدت دانش آموزان تان به حافظه بلند مدت شان منتقل شود .این موضوع هم در دروس تئوری و هم در دروس عملی مهم است و از این بابت تفاوتی بین این دو گروه از دروس وجود ندارد.
5- اما اصل بعدی که در تدریس خصوصی باید مد نظرتان قرار دهید آن است که ،برای یادگیری موثر و برای انتقال مفاهیم به دانش آموزان باید پس از تدریس فیدبک آموزشی را به ایشان و به خانواده هایشان ارائه دهید و در این مسیر ملاحظهای را ملحوظ ننمایید. هنگامی که یک دانشآموز مطالب تدریس خصوصی شما را به خوبی متوجه نشده است ،نباید برای دلگرمی ایشان و به دروغ فیدبک های اشتباهی را به ایشان بدهیم، زیرا این فیلم های غلط باعث می شود تا در مورد جایگاه آموزش خود دچار توهم و اشتباه شوند و این موضوع به آموزش دانشآموزان به شدت لطمه وارد می نماید. شما باید با صراحت هرچه تمام وضعیت علمی و آموزشی دانش آموزان تان را به ایشان و به خانواده هایشان اعلام نمایید تا برای بهبود وضعیت تصمیمات جدیتری را اتخاذ نمایند.
6- اما مورد بعدی که در هنگام تدریس خصوصی مورد توجه بهترین اساتید ایران و بهترین دبیران ایران باید قرار بگیرد آن است که ،مسلط بودن و روشهای برنامه ریزی شخصی و داشتن یک برنامه منسجم و منضبط یادگیری را برای دانش آموزان آسان تر و روان تر می نماید .بنابراین شما به عنوان یک معلم خصوصی موظف هستید، پیش از تدریس دروس تخصصی تان مهارت های مربوط به برنامه ریزی آموزشی و نکات مشاوره ای در خصوص روش های تست زنی و درس خواندن را به دانش آموزان تان آموزش دهید. حتی به شما توصیه می کنیم با برقراری جلسات ای منسجم و منظم با اولیای دانش آموزان تلاش نمایید ،اصول برنامه ریزی را به ایشان نیز آموزش دهید تا دانش آموزان و خانواده هایشان هم مطالعه و درس خواندن از طریق مسیری درست و صحیح کارها را جلو ببرند. تحقیقات جدید نشان میدهد که دانش آموزان با سطح علمی متوسط که برنامهریزی خوبی دارند ،از دانش آموزان باهوش تر ولی بدون برنامه و بینظم موفقیت های تحصیلی بیشتری را به دست میآورند.7-همچنین به عنوان یکی از بهترین اساتید و یکی از بهترین دبیران باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که ،داشتن خلاقیت و تقویت نمودن خلاقیتهای دانش آموزان مسیر آموزش را هموارتر می نماید. اصولاً برخی از دبیران برتر ایران به اشتباه تصور می نمایند که ،خلاقیت امری ذاتی و غیر اکتسابی است تحقیقات اخیر نشان میدهد که ،بخش بسیار گستردهای است .خلاقیت در انسانها با آموزش و با تمرین می تواند رشد و پرورش بسیار زیادی بیابد. برای تقویت خلاقیت دانش آموزان خود می توانید زمان هایی از تایم کلاس درسی را به گفت و گو ،پیرامون موضوعات و بحث های آزاد اختصاص دهید.
8- همچنین اصل بعدی در آموزش و پرورش یک دانش آموز که یک معلم خصوصی در تدریس خصوصی خود ،باید بدان تسلط کافی داشته باشد ایجاد انگیزه های پایدار و دائمی است . انگیزه هایی همچون نمرات ترم و نمرات کارنامه و یا اهدای جوایز مادی و معنوی موقتاً انگیزههای دانشآموزان را افزایش دهد. اما، برای آنکه این انگیزه ها به صورت دائمی و پایدار در افراد نهادینه شود، بهتر است با گفتگو با دانش پژوهان تان و با استفاده از انگیزه های پایدار همچون تمایل به دانش و تمایل به کمال و تمایل به زیبا بودن و تمایل به اخلاق حسن سعی نمایید ،انگیزه های دانش آموزان تان را پویا تر و دائمی تر و پایدارتر نمایید.
منع مطلب
زمین از گذشتگان به ما ارث نرسیده است بلکه امانتی است که باید درست به آیندگان تحویل داده شود.
نمیدونم چرا کسی از همدانی تعریفی نمیکنه ولی تدریس ایشون بسیار مفهومی و خاص هست
و آقای حسین زبحی تفت در آلا که متن کتاب رو به شکل طبقه بندی شده و اصولی تدریس میکنن به طوری که حفظ میشید همه چی رو قشنگ
این جهان زندان و ما زندانیان.......
ویرایش توسط _Joseph_ : 24 اردیبهشت 1400 در ساعت 12:56
به نظرم همه این اساتید خوبن. مهم اینه که شاگرد با کدوم استاد میتونه مچ تر بشه و ازش بهتر مطالبو یاد بگیره. این که صرفا کدوم استاد رای بیشتری میاره که بچه ها برن اونو ثبت نام کنن روش بسیار بسیار اشتباه و غلطی هست
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)