up
من باور نمیشه هیچ کس هیچ اسمی از هوش و بهره ی هوشی به عنوان یک فاکتور مهم نمیاره!
من خودم با این که دیپلم ریاضی بودم و ریاضیم خوب بود، اما سر کلاس مثلا حسابان، درس رو کم متوجه می شدم و باید می رفتم خونه و خودم جزوه رو می خوندم تا بفهمم داستان چیه. اما هم کلاسی داشتم کنار خودم، سر کلاس همه چی رو کامل متوجه می شد. جالبه که برادرش هم رتبه ی تک رقمی اورده بود. در عوض توی درس های حفظی ضعیف بود و نمره های کمی می گرفت.
به نظر شما هوش هیچ تاثیری توی ساعت مطالعه ی مورد نیاز نداره؟
به نظرم برگ برنده یک فرد در دراز مدت بهره هوشیش نیست بلکه کیفیت تلاش و مهارت های برنامه ریزی و مدیریتشه!
ببینید هوش قطعا تاثیر داره ولی من معتقدم تاثیر بیشتر هوش روی همون برنامه ریزی و انتخاب های درست افراده.
مثلا اگه یکی باهوش باشه هفته آخر کنکور همون ساعتی میخوابه که قراره شب کنکور بخوابه و این خودش خیلی تاثیر داره؛ اگه یکی باهوش باشه با افراد متعددی مشورت میکنه؛ اگه یکی باهوش باشه تو آزمون های آزمایشی با آزمایش و خطا روش خوب آزمون زدن خودش رو پیدا میکنه...
حالا گذر از افراط عده ای ... ساعت مطالعه معیار درستی نیست برای سنجش افراد ...
چ بسا یکی دو سال خونده باش و با ساعت مطالعه متوسط و یکی یه سال با ساعت مطالعه خیلی بالا ک قطعا ب نظرم در بحث صرف ساعت مطالعه کاملاااا فرد اول برتری داره...
ساعت مطالعه طبق نیاز فرد برای هدفی ک داره میتونه تغییر کنه..
شرایط اطراف خیلی موثرن...مثل لذت بردن از درسی ک میحونی...تمرکز داشتن و خیلی موارد دیگه...
ولی قطعا با ساعت مطالعه معمولیممیشه یه رتبه خوب مثل همون زیر ۱۰۰آورد
در حسرت عطر سیب
توجه داشته باشید نوع مطالعه مورد مناقشه است نه ساعت مطالعه
و این بیشتر برمی گرده به روانشناسی یادگیری ، یعنی طرف از یادگیری رفتار گرا یا شناخت گرا ( مرتبط کردن مفاهیم درس به یکدیگر ) و یا ترکیبی از هر دو نظریه استفاده کنه
یا برای مرور دروس از نمودار یادگیری کلامی ابینگهاوس استفاده کنه ( با کاربردی کردن اون در برنامه درسی خودتون )
اصل راهی که می روید را توجه داشته باشید نه حاشیه آن را .
ممنون از توجهات حضار گرامی در این تاپیک
من هم با این حرف موافقم .
توجه داشته باشید نوع مطالعه مورد مناقشه است نه ساعت مطالعه
و این بیشتر برمی گرده به روانشناسی یادگیری ، یعنی طرف از یادگیری رفتار گرا یا شناخت گرا ( مرتبط کردن مفاهیم درس به یکدیگر ) و یا ترکیبی از هر دو نظریه استفاده کنه
یا برای مرور دروس از نمودار یادگیری کلامی ابینگهاوس استفاده کنه ( با کاربردی کردن اون در برنامه درسی خودتون )
اصل راهی که می روید را توجه داشته باشید نه حاشیه آن را .
ممنون از توجهات حضار گرامی در این تاپیک
به نظر من هرکس با هر ضریب هوشی تو هر مدرسه و منطقه ای اگه از سال دهم واسه کنکور استارت بزنه حتی میتونه رتبه 1 بیاره تو کنکور .
اما کسی که میخواد 9 ماه بخونه واسه کنکور یا باید انتظاراتش رو بیاره پایین یا تلاشش رو چند برابر کنه ولی فکر کنم تو تجربی با 9 ماه هم شانس رتبه 2000 تو منطقه 1 یا 2 وجود داره . به شرط مطالعه پیوسته 10 ساعت با کیفیت بالا .
ویرایش توسط Amir_H80 : 25 شهریور 1398 در ساعت 14:54
ویرایش توسط moboer : 10 دی 1399 در ساعت 15:28
سال 94 با اون سختیش و تاثیر معدل قطعیش یادتون میاد؟؟؟
تو سال 95 دوستم میرفت موسسه علوی تبریز برای کلاس زیست
میگفت یه نفر رو آوردن برای روحیه دادن تبلیغ هم نبود و طرف خودش اومده بود
طرف از فروردین با معدل 16 استارت زده بود پزشکی ارومیه رو قبول شده بود روزانه سال 94
روزانه با 19 ساعت مظالعه و نخوردن ناهار برای جلوگیری از خواب آلود شدن
من خودم واقعا کف کردم
یعنی به نظرم حماسه آفریده بود رسما
حالا اینارو گقتم که بگم ساعت مطالعه تابعی از شرایط خصوصی و پایه درسی شخص هست و از هر کس به هر کس فرق میکنه دز ضمن نیاز شما هم میتونه درش دخیل باشهع مثلا کسی که میگه پزشکی و دانشگاه تاپ با پایه درسی ضعیف خوب مسلما باید بره بالای 15 ساعت حتی رتبه های برتر هم دیگه اواخر سال ساعت مطالعه شون میرسه به 16 تا17 ساعت پس نسبت به هدف و شرایط باید مشخص بشن همه چی
اکثر رتبه های تک رقمی معمولا پایه درسی بسیار خوبی داشتن و سال دوازدهم براشون حکم مرور پایه + خوانش دوازدهم رو داشته با ساعت نرمال
ولی در بین این نفرات هستن افرادی که حماسه ای دیگر هم افریده اند
پس زیاد خودتون رو درگیر ابن و اون نکنید
ویرایش توسط _Joseph_ : 10 دی 1399 در ساعت 15:53
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)