خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 3 از 3 نخستنخست ... 23
    نمایش نتایج: از 31 به 42 از 42
    1. Top | #31
      کاربر فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط saj8jad نمایش پست ها
      دو هفته ای حکم نمیدن عزیز
      الان بچه های خواهان حق انتخاب کنکور 99 بیش از سه ماهه که شکایت کردن ولی هیچ جوابی ندادن!
      حکم بابابزرگه منو ۱۰ روزه دادن باید برید همونجا پیگیری کنید به احتمال ۹۹ درصد رد کردن درخواستو چون غیرقانونی نیست حق انتخاب ندادن

    2. Top | #32
      کاربر باسابقه

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      سلام
      امسال کنکور سراسری برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید دو‌مجموعه سوال مجزا طرح کرده بود و سعی کرده بود در مطالب مشترک بین دو نظام سوالاتی یکسان بدهد اما این سوالات یکسان در رشته تجربی به خصوص در دروس ریاضی و فیزیک از مطالب کتاب نظام جدید و گاهی از تمرین های کتاب آنها بوده که باعث میشود نظام جدیدها بتوانند راحت تر به این گونه سوالات پاسخ دهند علاوه بر آن در دروسی مثل زیست و شیمی که سوالات مشترک تعداد کمتری داشت در سوالات غیر مشترک سوالاتی که به نظام قدیم ها داده بودند خیلی سخت تر از نظام جدیدا بود به طوری که یکی از دبیران مطرح کشور در درس شیمی طبق صدایی که در کانال خود منتشر کرده اعلام کرده که پس از بررسی دقیق سوالات شیمی دو نظام سطح سوالات شیمی نظام قدیم حدود چهل درصد سخت تر از سطح سوالات شیمی نظام جدید بوده است
      با این وجود داوطلبان نظام قدیم خیلی متضرر میشوند زیرا برای رسیدن به درصد های بالا باید سوالات سخت تری را نسبت به نظام جدید پاسخ میدادند و این باعث میشود داوطلبانی از نظام جدید که سطح درسی پایین تری نسبت به دانش آموزان نظام قدیم داشته اند
      بتوانند به درصد های بالاتری نسبت به نظام قدیم ها برسند چون به سوالاتی آسانتر نسبت به نظام قدیم ها برای آنها مطرح شده بود لطفا پیگیری کنید و صدای مارا به گوش مسوولین مرتبط و سازمان سنجش برسانید زیرا تا نیمه مرداد ماه نتایج اولیه اعلام میشود و آن موقع دیگر نمیشود کاری کرد
      خواهشا پیگیری کنید حق نزدیک به ۳۰۰هزار داوطلب نظام قدیم دارد خورده میشود
      دوستان همه این متنو واسه خبرگزاری های فارس ایسنا مهر تسنیم بفرستین
      حمایت از کمپین زیر پا گذاشتن حق دانش آموزان نظام قدیم در طراحی سوالات کنکور سراسری سال 98
      https://my.farsnews.com/c/9545


    3. Top | #33
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      فکر نکنم از طریق دیوان کارتون به جایی برسه.
      چون سنجش از قبل اطلاعیه نداده تراز جداست.
      میشه فقط از مشترک نبودن کامل سوالا شکایت کرد که اونم اثباتش سخته.

      سنجش اومده سرتون کلاه گذاشته و سوتی هم نداده دستتون تا برین شکایت کنین.
      این کلاهبرداری هم فقط با رفتن مقابل سنجش و اعتراض دسته جمعی احتمال حل شدنش هست.
      مثل دزدی که اومده پولتونو زده ولی دلیلی برای اثباتش ندارین که طرف دزده. فقط میتونین یقشو بگیرین و پولتونو پس بگیرین.
      خشم بیش از حد گرفتن وحشت آرد و لطف بی وقت هیبت ببرد.
      نه چندان درشتی کن که از تو سیر گردند و نه چندان نرمی که بر تو دلیر شوند.

      درشتی و نرمی به هم در به است .......چو فاصد که جراح و مرهم نه است

      درشتی نگیرد خردمند پیش ..............نه سستی که ناقص کند قدر خویش

      نه مر خویشتن را فزونی نهد ..............نه یکباره تن در مذلت دهد

      شبانی با پدر گفت: ای خردمند ...........مرا تعلیم ده پیرانه یک پند

      بگفتا: نیکمردی کن نه چندان..............که گردد خیره گرگ تیز دندان

    4. Top | #34
      کاربر فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط METTIX نمایش پست ها
      سلام
      امسال کنکور سراسری برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید دو‌مجموعه سوال مجزا طرح کرده بود و سعی کرده بود در مطالب مشترک بین دو نظام سوالاتی یکسان بدهد اما این سوالات یکسان در رشته تجربی به خصوص در دروس ریاضی و فیزیک از مطالب کتاب نظام جدید و گاهی از تمرین های کتاب آنها بوده که باعث میشود نظام جدیدها بتوانند راحت تر به این گونه سوالات پاسخ دهند علاوه بر آن در دروسی مثل زیست و شیمی که سوالات مشترک تعداد کمتری داشت در سوالات غیر مشترک سوالاتی که به نظام قدیم ها داده بودند خیلی سخت تر از نظام جدیدا بود به طوری که یکی از دبیران مطرح کشور در درس شیمی طبق صدایی که در کانال خود منتشر کرده اعلام کرده که پس از بررسی دقیق سوالات شیمی دو نظام سطح سوالات شیمی نظام قدیم حدود چهل درصد سخت تر از سطح سوالات شیمی نظام جدید بوده است
      با این وجود داوطلبان نظام قدیم خیلی متضرر میشوند زیرا برای رسیدن به درصد های بالا باید سوالات سخت تری را نسبت به نظام جدید پاسخ میدادند و این باعث میشود داوطلبانی از نظام جدید که سطح درسی پایین تری نسبت به دانش آموزان نظام قدیم داشته اند
      بتوانند به درصد های بالاتری نسبت به نظام قدیم ها برسند چون به سوالاتی آسانتر نسبت به نظام قدیم ها برای آنها مطرح شده بود لطفا پیگیری کنید و صدای مارا به گوش مسوولین مرتبط و سازمان سنجش برسانید زیرا تا نیمه مرداد ماه نتایج اولیه اعلام میشود و آن موقع دیگر نمیشود کاری کرد
      خواهشا پیگیری کنید حق نزدیک به ۳۰۰هزار داوطلب نظام قدیم دارد خورده میشود
      دوستان همه این متنو واسه خبرگزاری های فارس ایسنا مهر تسنیم بفرستین
      اینو بدی دیوان عالی عدالت اداری میگه برو عمو جون پی درست

    5. Top | #35
      کاربر فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط METTIX نمایش پست ها
      سلام
      امسال کنکور سراسری برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید دو‌مجموعه سوال مجزا طرح کرده بود و سعی کرده بود در مطالب مشترک بین دو نظام سوالاتی یکسان بدهد اما این سوالات یکسان در رشته تجربی به خصوص در دروس ریاضی و فیزیک از مطالب کتاب نظام جدید و گاهی از تمرین های کتاب آنها بوده که باعث میشود نظام جدیدها بتوانند راحت تر به این گونه سوالات پاسخ دهند علاوه بر آن در دروسی مثل زیست و شیمی که سوالات مشترک تعداد کمتری داشت در سوالات غیر مشترک سوالاتی که به نظام قدیم ها داده بودند خیلی سخت تر از نظام جدیدا بود به طوری که یکی از دبیران مطرح کشور در درس شیمی طبق صدایی که در کانال خود منتشر کرده اعلام کرده که پس از بررسی دقیق سوالات شیمی دو نظام سطح سوالات شیمی نظام قدیم حدود چهل درصد سخت تر از سطح سوالات شیمی نظام جدید بوده است
      با این وجود داوطلبان نظام قدیم خیلی متضرر میشوند زیرا برای رسیدن به درصد های بالا باید سوالات سخت تری را نسبت به نظام جدید پاسخ میدادند و این باعث میشود داوطلبانی از نظام جدید که سطح درسی پایین تری نسبت به دانش آموزان نظام قدیم داشته اند
      بتوانند به درصد های بالاتری نسبت به نظام قدیم ها برسند چون به سوالاتی آسانتر نسبت به نظام قدیم ها برای آنها مطرح شده بود لطفا پیگیری کنید و صدای مارا به گوش مسوولین مرتبط و سازمان سنجش برسانید زیرا تا نیمه مرداد ماه نتایج اولیه اعلام میشود و آن موقع دیگر نمیشود کاری کرد
      خواهشا پیگیری کنید حق نزدیک به ۳۰۰هزار داوطلب نظام قدیم دارد خورده میشود
      دوستان همه این متنو واسه خبرگزاری های فارس ایسنا مهر تسنیم بفرستین
      اینو بدی دیوان عالی عدالت اداری میگه برو عمو جون پی درست

    6. Top | #36
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      شاید مسخره بیاد ولی باید یکی مثل سبطی داشته باشیم با دلیل و مدرک تو رسانه بگه که چی شده مثل تاثیر قطعی که خودش تو برنامه حالا خورشید رفت همه چی گف یا تو این برنامه های مناظره و....
      والا ما یکی رو میخوایم اینطور موضوع علنی کنه
      ?why do we fall
      so that we can learn
      to pick ourselves
      up

    7. Top | #37
      کاربر باسابقه

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط arshaa نمایش پست ها
      اینو بدی دیوان عالی عدالت اداری میگه برو عمو جون پی درست
      دیوان عالی کنسل شد بفرستین واس این خبرگزاری هایی ک گفتم
      خودم فرستادم
      حمایت از کمپین زیر پا گذاشتن حق دانش آموزان نظام قدیم در طراحی سوالات کنکور سراسری سال 98
      https://my.farsnews.com/c/9545


    8. Top | #38
      کاربر حرفه ای

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      نتایج اولیه اگه بیاد سنجش عمرا زیر بار بی عدالتی بره حتما الان باید اعتراض بشه

    9. Top | #39
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط METTIX نمایش پست ها
      سلام دوستان
      خب همونطور ک دیدید در اکثر دروس کنکور نظام قدیم سخت تر از نظام جدید بوده در درسی مثل شیمی که بسیار مهم است به گفته آقای مصلایی یکی از دبیران شاخص شیمی 40 درصد سخت تر از نظام جدید بوده
      دوستان هرکس میدونه ک چجوری باید یه اعتراض درست حسابی کنیم که محترمانه باشه و شاید به نتیجه برسه بگه اینجا
      نظر من شکایت به دیوان عدالت اداری هست
      سلام
      دوست عزیز من قبلا یه متن اماده کرده بودم ولی اصلا دوستان هیچ کمکی نمیکنن تاپیکی هم زده میشه یا میان با هم بحث میکنن یا یه نظام جدید میاد یه موضوع بی ربطی رو میگه بقیه همش ریپلایش میکنن و جوابشو میدن اخرشم هیچی به هیچی منتهی طولانی هستش و چند تا مجهول داره که باید پر بشه اگر متنی برای خبر گذاری ها یا دیوان عدالت میخواین بفرستین این متنو مختصر کنید و اون تعداد n هارو پر کنید و بفرستید چون یک متن ساده چیزیو منتقل نمیکنه که بخواد کسی پیگیریش کنه . بعدم اینکه واسه خود سنجش هم بفرستید متن رو الان فک کنم بعد اطلاعیه اصلا سنجش خبر نداره که بچه ها اعتراض دارن چون همه سرشونو کردن زیر برف فقط میگن وایسین نتایج بیاد یا کاری نمیشه کرد اینجا ایرانه و ...
      اینم متن : با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش درباره نحوه تراز دهی بین دو نظام قدیم و جدید و یکسان بودن نمره تراز بین این دو نظام از سازمان محترم سنجش خواستاریم با توجه به وجود دلایل منطقی مبتنی بر تضییع شدن حق دانش اموزان نظام قدیم در مورد نحوه ی تراز گیری تامل بیشتری کنند تا حقی از دانش اموزان چه نظام قدیم چه نظام جدید ضایع نشود .
      دلایل جز به جز بر اساس دروس اختصاصی رشته تجربی نطام قدیم و نظام جدید:
      1- درس زیست شناسی : اولین دلیل وحود ناعدالتی در این درس وجود حجم بسیار بیشتز مطالب و فصول و تبعا صفحات کتب نظام قدیم است به طوری که مجموع صفحات کتب درسی نظام قدیم n صفحه و n فصل در صورتی که تعداد صفحات کتب نظام جدید در این درس n صفحه و n فصل میباشد یعنی دانش اموز نظام قدیم در ازمونی یکسان باید n صفحه بیشتر از دانش اموز نظام جدید مطالعه کند و با توجه به وجود شاخ و برگ بیشتر و جزء مطالب بیشتر کتب نظام قدیم حتی در مورد مطالب مشترک .
      دومین دلیل وجود این نا عدالتی در مورد اطلاعیه سازمان سنجش مبتنی بر یکسان بودن سطح سوالات که این مورد اصلن مورد قبول دانش اموزان و حتی دبیران و صاحب نظران درس زیست شناسی نبوده به طوری که بر اساس کلید های منتشر شده قبل از انتشار کلید های سازمان سنجش شاهد تفاوت و اختلاف نظر بسیار در مورد سوالات نظام قدیم بودیم و این امر در مورد سوالان نظام جدید به مراتب کمتر بوده و این خود دلیل بر وجود سوالات چالشی تر در نظام قدیم بودیم .
      با توجه به موارد اشاره شده ایا دو دانش اموز نظام قدیم و نظام جدید که هر دو درصد 50 را کسب کرده اند باید تراز همسانی داشته باشند ایا سطح سختی و حجم کتب این دو دانش اموز یکسان بوده که هر دو با هم یکسان تراز شوند ؟

      2 - درس شیمی : دلیل وجود نا عدالتی در این درس بین دو گروه نظام قدیم و نظام جدید وجود تعداد مساءل بسیار بیشتر در سوالات نظام قدیم و وجود سوالات حفظی و بدول حل مسءله در سوالات نظام جدید میباشد . سوال دانش اموزان نظام قدیم و
      این است که ایا دانش اموز نظام قدیمی که تعداد مساءل فراوان تر در سوالات دا دارد و برای حل این مساءل با وجود اعمال جمع و ضرب و تقسیم و اعداد سخت و دشوار و بدست اوردن جواب نهایی به صورت عدد زمان بیشتری را صرف میکند از 35 سوال موجود میتواند در زمان یکسان تعداد سوالات بیشتری را حل کند و پاسخ دهد یا دانش اموز نظام جدیدی که تعداد بیشتر سوالات به صورت حفظی و بدون عدد و مسءله هستند ؟ ایا این دو نفر در زمان یکسان تعداد سوالات یکسانی را قادر به پاسخویی هستند ایا دانش اموز نظام قدیم و نظام جدید درصد یکسانی را کسب میکندد که با هم تزاز شوند ؟ ایا این عدالت هست ؟

      3 – دروس ریاضی و فیزیک : اولین دلیل وجود نا عدالتی در ترازگیری مشترک بین دو نظام جدید و قدیم تغییر غیر قابل پیش بینی بودجه بندی و مطرح نکردن تست یا مطرح کردن بیش از اندازه تعداد تست در مورد بعضی از فصل ها یا تغییر تیپ سوال عجیب و یکدفعه ای در درس ریاضی طبق کتب درسی و سرفصل های کتاب نظام جدید . مسئله مهم در مورد این دروس طرح تعداد N تست از تمرین های کتب نظام جدید برای دانش اموزان نظام جدید و هم دانش اموزان نظام قدیم ! ایا دانش اموز نظام جدیدی که چندین بار این نوع سوال را در طول سال تحصیلی خوانده و به تسلط رسیده در زمان یکسانی با دانش اموز نظام قدیمی که برای اولین بار است که این نوع تیپ تست را مشاهده میکند قادر به پاسخ گویی هست ؟ ایا دانش اموز نظام جدید زمان کمتری برای تحلیل این تست نیاز ندارد ؟ ایا دانش اموز نظام جدید با حل این سوال آشنا و غیر اشنا برای نظام قدیم نمیتواند نسبت به دانش اموز نظام قدیم تعداد بیشتری تست را پاسخ دهد؟ . موضوع بعدی در مورد حجم کتب دو دانش اموز نظام قدیم و نظام جدید میباشد. حذف شدن تعدادی فصل سخت از کتاب نظام جدید و کم حجم شدن کتب نظام جدید نسبت به نظام قدیم . این موضوع حتی در مورد مباحث مشترک نیز برقرار است به طوری که داوطلب نظام قدیم برای یک فصل مشترک و برای پاسخگویی به فصلی مانند باید حجم بیشتری از مطالب را بخواند و به تسلط برسد در حالی که داوطلب نظام جدید برای همان پاسخگوییی به همان تست حجم کمتری مطلب را مطالعه میکند . سوال دانش اموزان نظام قدیم این است که آیا داوطلب نظام جدید در دروسی مانند ریاضی – فیزیک – زیست شناسی که حجم متفاوتی برای این دو داوطلب را دارند زمان کمتری برای به تسلط رسیدن را نیاز ندارد؟ ایا این دانش اموز نظام جدید با وجود حجم کتب کمتر زمان بیشتری برای تست زنی و تمرین و مرور و جمع بندی ندارد؟ ایا این دو دانش اموز با موارد ذکر شده حتی با وجود تعدادی سوال مشترک و وجود تعداد زیادی سوال غیر مشترک که طبیعتا نمیشود سطح سختی یکسانی داشته باشند یکسان هستند که اگر درصد یکسانی را کسب کنند با هم تراز شوند ؟!

      ایا حذف برخی از فصول تست خیز و و کمرنگ کردن این سوالات درصد اور برای داوطلب نظام قدیم مخصوصا در درس فیزیک که داوطلبان توجه ویژه ای به آن ها دارند و زمان زیادی را برای این فصول صرف کرده اند تنها به این دلیل که جزو قسمت های مشترک نمیباشد عدالت است ؟ ایا سازمان سنجش از قبل به این موضوع که دانش اموزان نظام قدیم بر اساس فصول مشترک مطالعه کنند اشاره ای کرده بود ؟ ایا به داوطلبان نظام قدیم گفته شده بود که حالا طی بیانیه ای گفته میشود که باید بر این اساس در میخواندند !!

      بنده سال 97 اولین کنکور خود را تجربه کردم و به رتبه دلخواه خودم نرسیدم ایا داوطلبی مثل من و داوطلبانی مثل من که امسال دومین کنکور انها بوده تنها به دلیل اینکه از شانس بد انها تغییر نظام اموزشی صورت گرفته باید اینده شان نابود شود؟ ایا باید تمام این تلاشهای یکساله تباه شود ؟ ایا این عدالت است؟
      تمام مطالب گفته شده تنها برای رعایت حقوق همه دانش اموزان بوده چه بسا در سوالاتی حق داوطلب نظام جدیدی نا حق شده باشد . تنها در صورتی این عدالت برقرار میشود که هر دو داوطلبان نسبت به نظام خود و سطح سختی و سطح علمی گروه خود تراز بندی شوند و سپس مورد مقایسه قرار گیرند و رقابت کنند . با تشکر از سازمان زحمت کش سنجش که همیشه حامی حقوق داوطلبان و دانش اموزان بوده ما دانش اموزان نظام قدیم خواستاریم تا به موارد فوق دقت شود تا عدالت برقرار شود .
      ویرایش توسط msperouz : 23 تیر 1398 در ساعت 17:40

    10. Top | #40
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط msperouz نمایش پست ها
      سلام
      دوست عزیز من قبلا یه متن اماده کرده بودم ولی اصلا دوستان هیچ کمکی نمیکنن تاپیکی هم زده میشه یا میان با هم بحث میکنن یا یه نظام جدید میاد یه موضوع بی ربطی رو میگه بقیه همش ریپلایش میکنن و جوابشو میدن اخرشم هیچی به هیچی منتهی طولانی هستش و چند تا مجهول داره که باید پر بشه اگر متنی برای خبر گذاری ها یا دیوان عدالت میخواین بفرستین این متنو مختصر کنید و اون تعداد n هارو پر کنید و بفرستید چون یک متن ساده چیزیو منتقل نمیکنه که بخواد کسی پیگیریش کنه . بعدم اینکه واسه خود سنجش هم بفرستید متن رو الان فک کنم بعد اطلاعیه اصلا سنجش خبر نداره که بچه ها اعتراض دارن چون همه سرشونو کردن زیر برف فقط میگن وایسین نتایج بیاد یا کاری نمیشه کرد اینجا ایرانه و ...
      اینم متن : با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش درباره نحوه تراز دهی بین دو نظام قدیم و جدید و یکسان بودن نمره تراز بین این دو نظام از سازمان محترم سنجش خواستاریم با توجه به وجود دلایل منطقی مبتنی بر تضییع شدن حق دانش اموزان نظام قدیم در مورد نحوه ی تراز گیری تامل بیشتری کنند تا حقی از دانش اموزان چه نظام قدیم چه نظام جدید ضایع نشود .
      دلایل جز به جز بر اساس دروس اختصاصی رشته تجربی نطام قدیم و نظام جدید:
      1- درس زیست شناسی : اولین دلیل وحود ناعدالتی در این درس وجود حجم بسیار بیشتز مطالب و فصول و تبعا صفحات کتب نظام قدیم است به طوری که مجموع صفحات کتب درسی نظام قدیم n صفحه و n فصل در صورتی که تعداد صفحات کتب نظام جدید در این درس n صفحه و n فصل میباشد یعنی دانش اموز نظام قدیم در ازمونی یکسان باید n صفحه بیشتر از دانش اموز نظام جدید مطالعه کند و با توجه به وجود شاخ و برگ بیشتر و جزء مطالب بیشتر کتب نظام قدیم حتی در مورد مطالب مشترک .
      دومین دلیل وجود این نا عدالتی در مورد اطلاعیه سازمان سنجش مبتنی بر یکسان بودن سطح سوالات که این مورد اصلن مورد قبول دانش اموزان و حتی دبیران و صاحب نظران درس زیست شناسی نبوده به طوری که بر اساس کلید های منتشر شده قبل از انتشار کلید های سازمان سنجش شاهد تفاوت و اختلاف نظر بسیار در مورد سوالات نظام قدیم بودیم و این امر در مورد سوالان نظام جدید به مراتب کمتر بوده و این خود دلیل بر وجود سوالات چالشی تر در نظام قدیم بودیم .
      با توجه به موارد اشاره شده ایا دو دانش اموز نظام قدیم و نظام جدید که هر دو درصد 50 را کسب کرده اند باید تراز همسانی داشته باشند ایا سطح سختی و حجم کتب این دو دانش اموز یکسان بوده که هر دو با هم یکسان تراز شوند ؟

      2 - درس شیمی : دلیل وجود نا عدالتی در این درس بین دو گروه نظام قدیم و نظام جدید وجود تعداد مساءل بسیار بیشتر در سوالات نظام قدیم و وجود سوالات حفظی و بدول حل مسءله در سوالات نظام جدید میباشد . سوال دانش اموزان نظام قدیم و
      این است که ایا دانش اموز نظام قدیمی که تعداد مساءل فراوان تر در سوالات دا دارد و برای حل این مساءل با وجود اعمال جمع و ضرب و تقسیم و اعداد سخت و دشوار و بدست اوردن جواب نهایی به صورت عدد زمان بیشتری را صرف میکند از 35 سوال موجود میتواند در زمان یکسان تعداد سوالات بیشتری را حل کند و پاسخ دهد یا دانش اموز نظام جدیدی که تعداد بیشتر سوالات به صورت حفظی و بدون عدد و مسءله هستند ؟ ایا این دو نفر در زمان یکسان تعداد سوالات یکسانی را قادر به پاسخویی هستند ایا دانش اموز نظام قدیم و نظام جدید درصد یکسانی را کسب میکندد که با هم تزاز شوند ؟ ایا این عدالت هست ؟

      3 – دروس ریاضی و فیزیک : اولین دلیل وجود نا عدالتی در ترازگیری مشترک بین دو نظام جدید و قدیم تغییر غیر قابل پیش بینی بودجه بندی و مطرح نکردن تست یا مطرح کردن بیش از اندازه تعداد تست در مورد بعضی از فصل ها یا تغییر تیپ سوال عجیب و یکدفعه ای در درس ریاضی طبق کتب درسی و سرفصل های کتاب نظام جدید . مسئله مهم در مورد این دروس طرح تعداد N تست از تمرین های کتب نظام جدید برای دانش اموزان نظام جدید و هم دانش اموزان نظام قدیم ! ایا دانش اموز نظام جدیدی که چندین بار این نوع سوال را در طول سال تحصیلی خوانده و به تسلط رسیده در زمان یکسانی با دانش اموز نظام قدیمی که برای اولین بار است که این نوع تیپ تست را مشاهده میکند قادر به پاسخ گویی هست ؟ ایا دانش اموز نظام جدید زمان کمتری برای تحلیل این تست نیاز ندارد ؟ ایا دانش اموز نظام جدید با حل این سوال آشنا و غیر اشنا برای نظام قدیم نمیتواند نسبت به دانش اموز نظام قدیم تعداد بیشتری تست را پاسخ دهد؟ . موضوع بعدی در مورد حجم کتب دو دانش اموز نظام قدیم و نظام جدید میباشد. حذف شدن تعدادی فصل سخت از کتاب نظام جدید و کم حجم شدن کتب نظام جدید نسبت به نظام قدیم . این موضوع حتی در مورد مباحث مشترک نیز برقرار است به طوری که داوطلب نظام قدیم برای یک فصل مشترک و برای پاسخگویی به فصلی مانند باید حجم بیشتری از مطالب را بخواند و به تسلط برسد در حالی که داوطلب نظام جدید برای همان پاسخگوییی به همان تست حجم کمتری مطلب را مطالعه میکند . سوال دانش اموزان نظام قدیم این است که آیا داوطلب نظام جدید در دروسی مانند ریاضی – فیزیک – زیست شناسی که حجم متفاوتی برای این دو داوطلب را دارند زمان کمتری برای به تسلط رسیدن را نیاز ندارد؟ ایا این دانش اموز نظام جدید با وجود حجم کتب کمتر زمان بیشتری برای تست زنی و تمرین و مرور و جمع بندی ندارد؟ ایا این دو دانش اموز با موارد ذکر شده حتی با وجود تعدادی سوال مشترک و وجود تعداد زیادی سوال غیر مشترک که طبیعتا نمیشود سطح سختی یکسانی داشته باشند یکسان هستند که اگر درصد یکسانی را کسب کنند با هم تراز شوند ؟!

      ایا حذف برخی از فصول تست خیز و و کمرنگ کردن این سوالات درصد اور برای داوطلب نظام قدیم مخصوصا در درس فیزیک که داوطلبان توجه ویژه ای به آن ها دارند و زمان زیادی را برای این فصول صرف کرده اند تنها به این دلیل که جزو قسمت های مشترک نمیباشد عدالت است ؟ ایا سازمان سنجش از قبل به این موضوع که دانش اموزان نظام قدیم بر اساس فصول مشترک مطالعه کنند اشاره ای کرده بود ؟ ایا به داوطلبان نظام قدیم گفته شده بود که حالا طی بیانیه ای گفته میشود که باید بر این اساس در میخواندند !!

      بنده سال 97 اولین کنکور خود را تجربه کردم و به رتبه دلخواه خودم نرسیدم ایا داوطلبی مثل من و داوطلبانی مثل من که امسال دومین کنکور انها بوده تنها به دلیل اینکه از شانس بد انها تغییر نظام اموزشی صورت گرفته باید اینده شان نابود شود؟ ایا باید تمام این تلاشهای یکساله تباه شود ؟ ایا این عدالت است؟
      تمام مطالب گفته شده تنها برای رعایت حقوق همه دانش اموزان بوده چه بسا در سوالاتی حق داوطلب نظام جدیدی نا حق شده باشد . تنها در صورتی این عدالت برقرار میشود که هر دو داوطلبان نسبت به نظام خود و سطح سختی و سطح علمی گروه خود تراز بندی شوند و سپس مورد مقایسه قرار گیرند و رقابت کنند . با تشکر از سازمان زحمت کش سنجش که همیشه حامی حقوق داوطلبان و دانش اموزان بوده ما دانش اموزان نظام قدیم خواستاریم تا به موارد فوق دقت شود تا عدالت برقرار شود .
      متن شما بعد از ویرایش:

      با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش درباره نحوه تراز دهی بین دو نظام قدیم و جدید و یکسان بودن نمره تراز بین این دو نظام از سازمان محترم سنجش خواستاریم با توجه به وجود دلایل منطقی مبتنی بر تضییع شدن حق دانش اموزان نظام قدیم در مورد نحوه ی تراز گیری تامل بیشتری کنند تا حقی از دانش اموزان چه نظام قدیم چه نظام جدید ضایع نشود .
      دلایل جز به جز بر اساس دروس اختصاصی رشته تجربی نظام قدیم و نظام جدید:
      1- درس زیست شناسی : اولین دلیل وجود ناعدالتی در این درس وجود حجم بسیار بیشتر مطالب و فصول و تبعا صفحات کتب نظام قدیم است به طوری که مجموع صفحات کتب درسی نظام قدیم 664 صفحه و 30 فصل در صورتی که تعداد صفحات کتب نظام جدید در این درس 460 صفحه و 24 فصل میباشد یعنی دانش اموز نظام قدیم در ازمونی یکسان باید 204 صفحه بیشتر از دانش اموز نظام جدید مطالعه کند و با توجه به وجود شاخ و برگ بیشتر و جزء مطالب بیشتر کتب نظام قدیم حتی در مورد مطالب مشترک .
      دومین دلیل وجود این نا عدالتی در مورد اطلاعیه سازمان سنجش مبتنی بر یکسان بودن سطح سوالات که این مورد اصلا مورد قبول دانش اموزان و حتی دبیران و صاحب نظران درس زیست شناسی نبوده به طوری که بر اساس کلید های منتشر شده قبل از انتشار کلید های سازمان سنجش شاهد تفاوت و اختلاف نظر بسیار در مورد سوالات نظام قدیم بودیم و این امر در مورد سوالات نظام جدید به مراتب کمتر بوده و این خود دلیل بر وجود سوالات چالشی تر در نظام قدیم بودیم .
      با توجه به موارد اشاره شده ایا دو دانش اموز نظام قدیم و نظام جدید که هر دو درصد 50 را کسب کرده اند باید تراز همسانی داشته باشند ایا سطح سختی و حجم کتب این دو دانش اموز یکسان بوده که هر دو با هم یکسان تراز شوند ؟

      2 - درس شیمی : دلیل وجود نا عدالتی در این درس بین دو گروه نظام قدیم و نظام جدید وجود تعداد مسائل بسیار بیشتر در سوالات نظام قدیم و وجود سوالات حفظی و بدول حل مسئله در سوالات نظام جدید میباشد . سوال دانش اموزان نظام قدیم
      این است که ایا دانش اموز نظام قدیمی که تعداد مسائل فراوان تر در سوالات را دارد و برای حل این مسائل با وجود اعمال جمع و ضرب و تقسیم و اعداد سخت و دشوار و بدست اوردن جواب نهایی به صورت عدد زمان بیشتری را صرف میکند از 35 سوال موجود میتواند در زمان یکسان تعداد سوالات بیشتری را حل کند و پاسخ دهد یا دانش اموز نظام جدیدی که تعداد بیشتر سوالات به صورت حفظی و بدون عدد و مسئله هستند ؟ ایا این دو نفر در زمان یکسان تعداد سوالات یکسانی را قادر به پاسخگویی هستند ایا دانش اموز نظام قدیم و نظام جدید درصد یکسانی را کسب میکنند که با هم تراز شوند ؟ ایا این عدالت است ؟

      3 – دروس ریاضی و فیزیک : اولین دلیل وجود نا عدالتی در ترازگیری مشترک بین دو نظام جدید و قدیم تغییر غیر قابل پیش بینی بودجه بندی و مطرح نکردن تست یا مطرح کردن بیش از اندازه تعداد تست در مورد بعضی از فصل ها یا تغییر تیپ سوال عجیب و یکدفعه ای در درس ریاضی طبق کتب درسی و سرفصل های کتاب نظام جدید . مسئله مهم در مورد این دروس طرح تعدادی تست از تمرین های کتب نظام جدید برای دانش اموزان نظام جدید و هم دانش اموزان نظام قدیم ! ایا دانش اموز نظام جدیدی که چندین بار این نوع سوال را در طول سال تحصیلی خوانده و به تسلط رسیده در زمان یکسانی با دانش اموز نظام قدیمی که برای اولین بار است که این نوع تیپ تست را مشاهده میکند قادر به پاسخ گویی است ؟ ایا دانش اموز نظام جدید زمان کمتری برای تحلیل این تست نیاز ندارد ؟ ایا دانش اموز نظام جدید با حل این سوال آشنا و غیر اشنا برای نظام قدیم نمیتواند نسبت به دانش اموز نظام قدیم تعداد بیشتری تست را پاسخ دهد؟
      موضوع بعدی در مورد حجم کتب دو دانش اموز نظام قدیم و نظام جدید میباشد. حذف شدن تعدادی فصل سخت از کتاب نظام جدید و کم حجم شدن کتب نظام جدید نسبت به نظام قدیم . این موضوع حتی در مورد مباحث مشترک نیز برقرار است به طوری که داوطلب نظام قدیم برای یک فصل مشترک و برای پاسخگویی به فصلی مانند باید حجم بیشتری از مطالب را بخواند و به تسلط برسد در حالی که داوطلب نظام جدید برای پاسخگویی به همان تست حجم کمتری مطلب را مطالعه میکند . سوال دانش اموزان نظام قدیم این است که آیا داوطلب نظام جدید در دروسی مانند ریاضی – فیزیک – زیست شناسی که حجم متفاوتی برای این دو داوطلب را دارند زمان کمتری برای به تسلط رسیدن را نیاز ندارد؟ ایا این دانش اموز نظام جدید با وجود حجم کتب کمتر زمان بیشتری برای تست زنی و تمرین و مرور و جمع بندی ندارد؟ ایا این دو دانش اموز با موارد ذکر شده حتی با وجود تعدادی سوال مشترک و وجود تعداد زیادی سوال غیر مشترک که طبیعتا نمیشود سطح سختی یکسانی داشته باشند یکسان هستند که اگر درصد یکسانی را کسب کنند با هم تراز شوند ؟!

      ایا حذف برخی از فصول تست خیز و کمرنگ کردن این سوالات درصد اور برای داوطلب نظام قدیم مخصوصا در درس فیزیک که داوطلبان توجه ویژه ای به آن ها دارند و زمان زیادی را برای این فصول صرف کرده اند تنها به این دلیل که جزو قسمت های مشترک نمیباشد عدالت است ؟ ایا سازمان سنجش از قبل به این موضوع که دانش اموزان نظام قدیم بر اساس فصول مشترک مطالعه کنند اشاره ای کرده بود ؟ ایا به داوطلبان نظام قدیم گفته شده بود که حالا طی بیانیه ای گفته میشود که باید بر این اساس درس میخواندند !!

      بنده سال 97 اولین کنکور خود را تجربه کردم و به رتبه دلخواه خودم نرسیدم ایا داوطلبی مثل من و داوطلبانی مثل من که امسال دومین کنکور انها بوده تنها به دلیل اینکه از شانس بد انها تغییر نظام اموزشی صورت گرفته باید اینده شان نابود شود؟ ایا باید تمام این تلاشهای یکساله تباه شود ؟ ایا این عدالت است؟
      تمام مطالب گفته شده تنها برای رعایت حقوق همه دانش اموزان بوده چه بسا در سوالاتی حق داوطلب نظام جدیدی نا حق شده باشد . تنها در صورتی این عدالت برقرار میشود که هر دو داوطلبان نسبت به نظام خود و سطح سختی و سطح علمی گروه خود تراز بندی شوند و سپس مورد مقایسه قرار گیرند و رقابت کنند . با تشکر از سازمان زحمت کش سنجش که همیشه حامی حقوق داوطلبان و دانش اموزان بوده ما دانش اموزان نظام قدیم خواستاریم تا به موارد فوق دقت شود تا عدالت برقرار شود .

    11. Top | #41
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      ریپلای نکردم چون خیلی متنه طولانی بود؛دوستان من موافقم که تراز وسختی درنظر گرفته بشه؛ولی بعضا یکسری دلایل متن آخر بنظرم غ منطقی بود؛اینکه فلان کتاب مثلا50 صفحه ازون یکی بیشتره که دلیل نشد!یعنی مولفان کتاب از 3سال پیش طوری کتاب رو تالیف میکردند که تعداد صفحه برابر میداشت؟یا مجموع 3سال با مجموع 3سال ن قدیم برابر میبوده؟یکم عجیب هست!اینجورکه دیگه تغییرنظام و..معنی نداره؛وقتی یکسری مباحث اضافه و کم نشه! یا حتا بنظرم دلیل محکمه پسندی نیست که چرا از فلامن مبحث که همیشا میومده نیومده!خب اگه قرار بودسوالامشخص باشه که اسمش کنکور نیست!یاچرا ترتیب بهم ریخته؟مگه آیه بوده که همیشه یکجور بیاد؟
      منتهی چیزی که بنظر عاقلانه میاد همین درنظر گرفتن سختی متفاوت آزمونه؛نه ازنظر حجم متفاوت!بلکه از لحاظ درجه و سطح سوالا،اینم نه از سردشمنی و..گفتم؛فقط دارم میگم وقتی این متن منو که خواستار همون چیزی هستم که شما هستید راضی نمیکنه چطور میخاد مسولین ذی ربط رو راضی کنه..بنظرم باید رو موارد سنجیده و دقیق تری مانور داد؛تا حجم کتاب و..مگه کلاس اولی هستیم که بگیم اونا 80 صفحه ازما بیشترتر دارن؟! نه اونقدر توی اتمسفر بریم که ندونیم از چی داریم دفاع میکنیم؛نه اونقدر بی خیال که واسمون مهم نباشه..روی صحبتم با هیچ فردی نیست..فقط توصیه هایی اندک برای مثمرثمرشدن این پویش هست..امیدوارم کسی نه عصبانی شه،نه انگشت اتهام بزنه و یا...طرزفکرها البته که متفاوت هست؛اصلا هم قصد ندارم بگم من قطعا درست میگم!این فقط چیزی بود که فکرمن بهم میگه..
      انشالا که ختم ب خیر بشه..

    12. Top | #42
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      منظورم از سختی سطح سوالا؛یعنی سنجیده شدن متفاوت و درنتیجه تراز غ مشترک و ضریب سختی و این داستان ها...(برای جلوگیری از سفسطه یکسری دوستان و واضح تر کردن منظورم)

    صفحه 3 از 3 نخستنخست ... 23

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن