خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 12 از 12
    1. Top | #1
      کاربر باسابقه

      Mehrabon
      نمایش مشخصات

      همینو کم داشتیم!

      حجت‌الاسلام ذوعلم در خصوص قانون حذف کنکور گفت: باید کارگروهی از سوی قوای سه گانه برای تعیین تکلیف آن تشکیل شود.

      به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در برنامه پرسشگر درباره چالش‌های برنامه‌ریزی درسی اظهار کرد: امروزه کنکور به عنوان مقبول‌ترین شیوه ارزشیابی برای ورود به آموزش عالی در نظر گرفته شده است و هنوز نتوانستیم در سازمان این موضوع را تغییر دهیم.

      رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به تبعاتی که کنکور برای دانش آموزان دارد، افزود: روز بعد از کنکور بسیاری از دانش آموزان با افسردگی و ناراحتی مواجه می‌شوند، بنابراین باید شیوه‌های تغییر کنکور مورد توجه قرار گیرد و ۸۰ درصد جهت دهی به محتوای آن به سمت سازمان پژوهش و تعلیم و تربیت عمومی سوق داده شود.

      وی با انتقاد از توسعه کنکور به مقاطع تحصیلی پایین‌تر گفت: هنوز در برخی دبستان‌های ما، مطالبی را می‌آموزند که نیازی به آن ندارد.

      حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم ادامه داد: باید کاستی‌ها را بپذیریم، چراکه در بین ۱۴ میلیون دانش آموز ، ممکن است برنامه‌ریزی‌های اشتباهی وجود داشته باشد؛ برای مثال ۳۰ درصد از نظام ارزشیابی موجب انحراف در نظام آموزشی شده است.

      رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه موضوع کنکور و تعیین روش‌های جایگزین آن قابل حل است، تصریح کرد: این موضوع باید در میان بخش‌های بالایی کشور هم مطرح شود همانطور که رئیس مجلس قبل‌تر در این باره اظهاراتی داشت؛ باید سعی کنیم روشی را در نظر بگیریم که تبعات کنکور را به حداقل برساند.

      وی به موضوع قانون حذف کنکور و تغییر شیوه ارزشیابی آن اشاره کرد و گفت: در این موضوع بار کارشناسی به سازمان پژوهش واگذار شد، اما هنوز هم استقلال نظر در این موضوع دیده نمی‌شود؛ بنابراین رؤسای قوای سه گانه باید مستقل از سازمان پژوهش و سازمان سنجش به دور از شتاب‌زدگی راهکاری برای حذف کنکور داشته باشند.

      حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم درباره برگزاری آزمون پایه هفتم مدارس تیزهوشان گفت: برخی نقد جدی به آن دارند و برخی آن را مثبت می‌دانند که در این زمینه به جمع‌بندی روشنی نرسیدیم و می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین وظایف وزیر آموزش و پرورش تعیین و تکلیف این موضوع است.

      رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی معلمان را به عنوان شریک در برنامه‌ریزی، مدیریت محتوایی دانست و اظهار کرد: ساز و کار‌هایی که برای توانمندی معلمان در نظر گرفته می‌شود باید تقویت کنیم که در این زمینه بسیار ضعیف عمل کردیم و حالا به دلیل مشکلات مالی، آزمون‌های الکترونیکی جایگزین دوره‌های ضمن خدمت حضوری شده‌اند.

      وی به موضوع سیاست چند تألیفی کتاب‌های درسی هم اشاره کرد و گفت: با این موضوع کاملاً موافق هستم، اما باید بستر تشکیلاتی آن را محقق کنیم و هنوز سند مصوبی برای استاندارد‌های آن نداریم که با اصلاح ساختاری امیدواریم این موضوع محقق شود و بتوانیم بازه زمانی برای برنامه‌ها داشته باشیم.

      حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم تأکید کرد: ارزشیابی پایانی باید مبتنی بر محتوای کتاب‌های درسی باشد، در حالی‌که خانواده‌ها در ۳ سال پایانی دوره دبیرستان خواستار تبیین نکات کنکوری به فرزندانشان هستند که باید این شرایط را اصلاح کنیم.

      وی درباره موضوع حجم کتاب‌های درسی با اشاره به اینکه در این زمینه اختلاف نظر‌های بسیاری وجود دارد، گفت: پیشنهاداتی را به شورای عالی آموزش و پرورش فرستادیم و مصوبات آن را اجرایی می‌کنیم هر چند به موضوع کتاب‌ها نقد‌هایی وارد است، اما هیچ کاری صد درصد موافق ندارد.

      رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: یکی از مشکلات ما فرآیند اجراست؛ برای مثال وقتی درس تفکر و پژوهش را وارد برنامه درسی کردیم، آیا معلم توانمند در این زمینه داشته‌ایم یا خیر؟. هر چند روند کلی کار ما کاهش تنوع و سبک کردن کوله پشتی دانش آموزان است، اما در فرآیند اجرا با مشکلات متعددی مواجه هستیم.

      حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم بیان کرد: در سازمان پژوهش فقط به متخصصان برنامه‌ریزی درسی نیاز نداریم، بلکه نیازمند متخصصان رشته‌های دیگری هستیم که اکنون با آن‌ها ارتباط داریم علاوه بر آن با انجمن برنامه‌ریزی درسی و متخصصان آن تعامل داریم تا بازخورد‌های لازم را از آن‌ها دریافت کنیم.

      وی در واکنش به موضوع مافیای دفتر تألیف گفت: طراحی و برنامه‌ریزی درسی ۱۱ حوزه یادگیری را شامل می‌شود که تعیین استاندارد‌ها بخش تألیف کتب درسی را تفکیک می‌کند و همین موضوع اتهاماتی که به دفتر تألیف وارد است از بین می‌برد؛ بنابراین باید به جایی برسیم که هر کارشناس در صورت توانایی بتواند کتاب درسی تألیف کند.


      خدامیدونه چه خوابایی واسمون دیدن
      بزودی شاهد بسته ها و پک های مخصوص امتحان نهایی و ازینجور چیزا خواهیم بود
      وطنم پاره تنم

    2. Top | #2
      کاربر حرفه ای

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      موضوع حذف کنکور از دستور کار شورای سنجش خارج شده و به مجلس سپرده شده وطرحش هم در حال بررسیه احتمالا به کنکور 1400 میرسه شاید هم دیرتر

    3. Top | #3
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      مگه چیز جدیدیه این خبر و موضوعش؟؟

    4. Top | #4
      کاربر فعال

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      کنکور حذف شه پذیرش دانشگاه ها باید به چه صورت باشه:/
      الهی ...
      این بنده چه داند که چه می‌باید جُست ؟
      داننده تویی ، هر آنچه دانی ، آن ده ...
      مشاور کنکور سراسری

    5. Top | #5
      کاربر باسابقه

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط anis79 نمایش پست ها
      کنکور حذف شه پذیرش دانشگاه ها باید به چه صورت باشه:/
      درهرحال انتخاب بین بد و بدتره دیگه

    6. Top | #6
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      نمایش مشخصات

      گل که بود به فاضلاب نیز آراسته شد!

    7. Top | #7
      mmr
      کاربر فعال

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      من نمیدونم چرا روحانیون تو همه چیز دخالت میکنند!

    8. Top | #8
      کاربر انجمن

      Mashkok
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط anis79 نمایش پست ها
      کنکور حذف شه پذیرش دانشگاه ها باید به چه صورت باشه:/
      پول

    9. Top | #9
      کاربر نیمه فعال

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      مطمین باش این طرح حذف کنکور به 3 سال دیگه هم نمیرسه...مگه شوخیه کنکوری که چند دهه برگذار شده به همین سادگی حذفش کرد...

    10. Top | #10
      کاربر نیمه فعال

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      هر کی از راه میرسه یه خوابی واسه ماها میبینه.
      خدایا خودت نجاتمون بده
      !Saved by Grace, through Faith, in the gift of God

    11. Top | #11
      همکار سابق انجمن
      کاربر برتر

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      ایران مشکلش کنکور نیس چون خیلی از کشورا کنکور دارن حالا در یه قالب های دیگ
      مشکل اصلی ما یکی نظام آموزشیه ک بشدت چرته بخصوص جدید و یکیم فرهنگ سازی جامعه و وضع اقتصادیه
      اگ برای همه ی رشته ها شغل مناسب باشه دیگ انقد تجمع در رشته تجربی وجود نداشت و هرکس بر اساس علاقه و تواناییش میرفت سراغ رشته ی مناسب
      در ضمن دوم دبیرستان (حالا به قول دوستان دهم) زمان مناسبی برای انتخاب رشته نیس چون هنوز اون دانش آموز درک صحیحی از درس ها و رشته ها نداره کاش ما هم مث ترکیه انتخاب رشته مون میشد اتنتخاب رشته کنکور ک تا اون موقع بخاطر آشنایی با همه ی درس ها به استعداد و علاقه ی واقعیمون پز میبردیگ نه اینکه بر اساس اینکه توی بچگی چی توی مخمون بوده و رویامون بوده قدم برداریم

    12. Top | #12
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      بعد از تحصیل توی دانشگاه وقتی وارد بازار کار بشید میبینید چقدر بازار کار از دانشگاه پرته. و تو بازار کار مهارت هایی رو ازت میخوان که توی دانشگاه هیچ وقت یاد نمی گیری.

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن