مشاوره کنکور رایگان گروه آموزشی ماز
بانک کتاب پایتخت مکتبستان
گروه آموزشی ماز مولف
مولف مرجع کنکور

 

نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6
  1. Top | #1
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    13 مرداد 97
    نوشته ها
    18
    امتیاز
    26
    تشکر 
    14
    تشکر شده 44 بار در 15 ارسال
    نمایش مشخصات

    متن اعتراض به نحوه ترازدهی سازمان سنجش برای ارسال

    سلام دوستان نظام قدیم من میدونم شما هم مثل من واقعا ناراحتید و خودتون بهتر میدونید که اگر ترازگیری یکسان و بر حسب درصد باشه قطعا از داوطلب نظام جدید همسطح و چه بسا از داوطلب پایین تر از خودمون هم رتبه بدتری رو خواهیم داشت . به همین دلیل من یک متن اماده کردم که البته کامل نیست و نیاز به ویرایش زیادی داره از شما عزیزای نظام قدیمی میخوام که به هم کمک کنیم تا در این مورد سنجش رو متوجه کنیم . بعضی دوستان این نظر رو دارند که اعلام نتایج همه چیز رو مشخص میکنه در جواب این دوستان باید بگم که دوست عزیز اگر ترازدهی بر اساس سوالات مشترک باشه و واقعا قراره عدالت رعایت شه ما با این کار ضرری خواهیم کرد ؟ ولی اگر ترازگیری صرفا بر اساس درصد باشه چی ؟ بعد از اعلام نتایج اعتراض نتیجه ای خواهد داشت ؟ البته شاید هم داشته باشه !
    از دوستان عزیز نظام جدید هم خواهش میکنم در این تاپیک مطلبی نزارن تا کار پیش بره
    دوستان دقت کنید که اگر این متن الان هم جواب نده بعد از اعلام نتایج اولیه اگر قرار باشه به دیوان عدالت شکایتی انجام بشه حداقل یک گام جلو هستیم و میدونیم چه دلایلی وجود داره
    این متن هم قراره در کمال احترام نوشته بشه و ارسال بشه تا نتیجه عکس نده !
    دوستان در این متن چند قسمت و تعدادی عدد نیاز داره که با کمک شما تکمیل میشه اگر کمکی انجام بدین ممنون میشم همچنین دوستان در ویرایش این متن کمکی کنید تا بهترین متن از طرف تعدادی نظام قدیم برای سنجش ارسال شه . دوستان لطفا دلایل منطقی دیگه رو هم در این تاپیک بفرستید تا اضافه بشه یا اگر قسمتی از متن مشکلی داره بگید تا ویرایش شه
    اما متن
    ............................
    با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش درباره نحوه تراز دهی بین دو نظام قدیم و جدید و یکسان بودن نمره تراز بین این دو نظام از سازمان محترم سنجش خواستاریم با توجه به وجود دلایل منطقی مبتنی بر تضییع شدن حق دانش اموزان نظام قدیم در مورد نحوه ی تراز گیری تامل بیشتری کنند تا حقی از دانش اموزان چه نظام قدیم چه نظام جدید ضایع نشود .
    دلایل جز به جز بر اساس دروس اختصاصی رشته تجربی نطام قدیم و نظام جدید:
    1- درس زیست شناسی : اولین دلیل وحود ناعدالتی در این درس وجود حجم بسیار بیشتز مطالب و فصول و تبعا صفحات کتب نظام قدیم است به طوری که مجموع صفحات کتب درسی نظام قدیم n صفحه و n فصل در صورتی که تعداد صفحات کتب نظام جدید در این درس n صفحه و n فصل میباشد یعنی دانش اموز نظام قدیم در ازمونی یکسان باید n صفحه بیشتر از دانش اموز نظام جدید مطالعه کند و با توجه به وجود شاخ و برگ بیشتر و جزء مطالب بیشتر کتب نظام قدیم حتی در مورد مطالب مشترک .
    دومین دلیل وجود این نا عدالتی در مورد اطلاعیه سازمان سنجش مبتنی بر یکسان بودن سطح سوالات که این مورد اصلن مورد قبول دانش اموزان و حتی دبیران و صاحب نظران درس زیست شناسی نبوده به طوری که بر اساس کلید های منتشر شده قبل از انتشار کلید های سازمان سنجش شاهد تفاوت و اختلاف نظر بسیار در مورد سوالات نظام قدیم بودیم و این امر در مورد سوالان نظام جدید به مراتب کمتر بوده و این خود دلیل بر وجود سوالات چالشی تر در نظام قدیم بودیم .
    با توجه به موارد اشاره شده ایا دو دانش اموز نظام قدیم و نظام جدید که هر دو درصد 50 را کسب کرده اند باید تراز همسانی داشته باشند ایا سطح سختی و حجم کتب این دو دانش اموز یکسان بوده که هر دو با هم یکسان تراز شوند ؟

    2 - درس شیمی : دلیل وجود نا عدالتی در این درس بین دو گروه نظام قدیم و نظام جدید وجود تعداد مساءل بسیار بیشتر در سوالات نظام قدیم و وجود سوالات حفظی و بدول حل مسءله در سوالات نظام جدید میباشد . سوال دانش اموزان نظام قدیم و
    این است که ایا دانش اموز نظام قدیمی که تعداد مساءل فراوان تر در سوالات دا دارد و برای حل این مساءل با وجود اعمال جمع و ضرب و تقسیم و اعداد سخت و دشوار و بدست اوردن جواب نهایی به صورت عدد زمان بیشتری را صرف میکند از 35 سوال موجود میتواند در زمان یکسان تعداد سوالات بیشتری را حل کند و پاسخ دهد یا دانش اموز نظام جدیدی که تعداد بیشتر سوالات به صورت حفظی و بدون عدد و مسءله هستند ؟ ایا این دو نفر در زمان یکسان تعداد سوالات یکسانی را قادر به پاسخویی هستند ایا دانش اموز نظام قدیم و نظام جدید درصد یکسانی را کسب میکندد که با هم تزاز شوند ؟ ایا این عدالت هست ؟

    3 – دروس ریاضی و فیزیک : اولین دلیل وجود نا عدالتی در ترازگیری مشترک بین دو نظام جدید و قدیم تغییر غیر قابل پیش بینی بودجه بندی و مطرح نکردن تست یا مطرح کردن بیش از اندازه تعداد تست در مورد بعضی از فصل ها یا تغییر تیپ سوال عجیب و یکدفعه ای در درس ریاضی طبق کتب درسی و سرفصل های کتاب نظام جدید . مسئله مهم در مورد این دروس طرح تعداد N تست از تمرین های کتب نظام جدید برای دانش اموزان نظام جدید و هم دانش اموزان نظام قدیم ! ایا دانش اموز نظام جدیدی که چندین بار این نوع سوال را در طول سال تحصیلی خوانده و به تسلط رسیده در زمان یکسانی با دانش اموز نظام قدیمی که برای اولین بار است که این نوع تیپ تست را مشاهده میکند قادر به پاسخ گویی هست ؟ ایا دانش اموز نظام جدید زمان کمتری برای تحلیل این تست نیاز ندارد ؟ ایا دانش اموز نظام جدید با حل این سوال آشنا و غیر اشنا برای نظام قدیم نمیتواند نسبت به دانش اموز نظام قدیم تعداد بیشتری تست را پاسخ دهد؟ . موضوع بعدی در مورد حجم کتب دو دانش اموز نظام قدیم و نظام جدید میباشد. حذف شدن تعدادی فصل سخت از کتاب نظام جدید و کم حجم شدن کتب نظام جدید نسبت به نظام قدیم . این موضوع حتی در مورد مباحث مشترک نیز برقرار است به طوری که داوطلب نظام قدیم برای یک فصل مشترک و برای پاسخگویی به فصلی مانند باید حجم بیشتری از مطالب را بخواند و به تسلط برسد در حالی که داوطلب نظام جدید برای همان پاسخگوییی به همان تست حجم کمتری مطلب را مطالعه میکند . سوال دانش اموزان نظام قدیم این است که آیا داوطلب نظام جدید در دروسی مانند ریاضی – فیزیک – زیست شناسی که حجم متفاوتی برای این دو داوطلب را دارند زمان کمتری برای به تسلط رسیدن را نیاز ندارد؟ ایا این دانش اموز نظام جدید با وجود حجم کتب کمتر زمان بیشتری برای تست زنی و تمرین و مرور و جمع بندی ندارد؟ ایا این دو دانش اموز با موارد ذکر شده حتی با وجود تعدادی سوال مشترک و وجود تعداد زیادی سوال غیر مشترک که طبیعتا نمیشود سطح سختی یکسانی داشته باشند یکسان هستند که اگر درصد یکسانی را کسب کنند با هم تراز شوند ؟!

    ایا حذف برخی از فصول تست خیز و و کمرنگ کردن این سوالات درصد اور برای داوطلب نظام قدیم مخصوصا در درس فیزیک که داوطلبان توجه ویژه ای به آن ها دارند و زمان زیادی را برای این فصول صرف کرده اند تنها به این دلیل که جزو قسمت های مشترک نمیباشد عدالت است ؟ ایا سازمان سنجش از قبل به این موضوع که دانش اموزان نظام قدیم بر اساس فصول مشترک مطالعه کنند اشاره ای کرده بود ؟ ایا به داوطلبان نظام قدیم گفته شده بود که حالا طی بیانیه ای گفته میشود که باید بر این اساس در میخواندند !!

    بنده سال 97 اولین کنکور خود را تجربه کردم و به رتبه دلخواه خودم نرسیدم ایا داوطلبی مثل من و داوطلبانی مثل من که امسال دومین کنکور انها بوده تنها به دلیل اینکه از شانس بد انها تغییر نظام اموزشی صورت گرفته باید اینده شان نابود شود؟ ایا باید تمام این تلاشهای یکساله تباه شود ؟ ایا این عدالت است؟
    تمام مطالب گفته شده تنها برای رعایت حقوق همه دانش اموزان بوده چه بسا در سوالاتی حق داوطلب نظام جدیدی نا حق شده باشد . تنها در صورتی این عدالت برقرار میشود که هر دو داوطلبان نسبت به نظام خود و سطح سختی و سطح علمی گروه خود تراز بندی شوند و سپس مورد مقایسه قرار گیرند و رقابت کنند . با تشکر از سازمان زحمت کش سنجش که همیشه حامی حقوق داوطلبان و دانش اموزان بوده ما دانش اموزان نظام قدیم خواستاریم تا به موارد فوق دقت شود تا عدالت برقرار شود .
    ویرایش توسط msperouz : 21 تیر 98 در ساعت 01:12

  2. آموزش تایپ ده انگشتی اپلیکیشن مشاور یار
    9 نفر تشکر کرده اند ... A.H.D, Ali_Alfred, Avatar2020, ehsan7777777, HoSeiN.MD, meysam98, saj8jad, TRUTHFUL, فرهود
  3. Top | #2
    کاربر فعال

    رشته تحصیلی
    علوم تجربی
    مقطع تحصیلی
    دبیرستان
    جنسیت
    آقا
    تاریخ عضویت
    30 مهر 97
    نوشته ها
    575
    امتیاز
    655
    تشکر 
    1,237
    تشکر شده 1,289 بار در 488 ارسال
    نمایش مشخصات
    عالی بود حرفات مرسی
    !KONKUR IS COMING

  4. Top | #3
    کاربر انجمن

    رشته تحصیلی
    تجربی
    مقطع تحصیلی
    فارغ از تحصیل
    جنسیت
    آقا
    تاریخ عضویت
    14 تیر 98
    نوشته ها
    19
    امتیاز
    40
    تشکر 
    74
    تشکر شده 124 بار در 57 ارسال
    نمایش مشخصات
    فقط می تونم بگم امیدوار می مونم

  5. 1 نفر تشکر کرده است ... SARA_J
  6. Top | #4
    کاربر فعال

    رشته تحصیلی
    داروسازی
    مقطع تحصیلی
    فارغ از تحصیل
    جنسیت
    پسر
    شهر
    تهران
    تاریخ عضویت
    16 بهمن 94
    نوشته ها
    511
    امتیاز
    97
    تشکر 
    79
    تشکر شده 465 بار در 276 ارسال
    نمایش مشخصات
    یه چیزم برای من خیلی جالب و مهمه که بفهمم اینا با کدوم جامعه آماری فهمیدن سوالاتی که برای دو‌نظام مطرح کردن در یک سطح بوده از لحاظ دشواری !!! مگه نه این که داوطلب ها سر جلسه کنکور با این سوال ها مواجه میشن و تنها چیزی که می‌تونه نشون بده سوالا در یک سطح بودن اینه که میانگین درصدی هر بازه ای از داوطلبان با تقریب بسیار خوبی با هم برابر باشه .... یا وحی میشه به آقای خدایی و دار و دسته ی دوستان

  7. 2 نفر تشکر کرده اند ... mohammad1397, SARA_J
  8. Top | #5
    کاربر حرفه ای

    bache-mosbat
    رشته تحصیلی
    تجربی
    مقطع تحصیلی
    فارغ از تحصیل
    جنسیت
    پسر
    تاریخ عضویت
    07 شهریور 95
    نوشته ها
    1,456
    امتیاز
    253
    تشکر 
    468
    تشکر شده 1,368 بار در 782 ارسال
    نمایش مشخصات
    اقا ترازگیری بر اساس درصده و سنجش هم کاملا واضح و در حواب به سوالات متعدد بیانیه داد حرفای اون انتشاراتی هم گوش ندین فرمول پیچیده ای در کار نیست دو نمره خام یکسان تراز یکسان میده تا کی میخواین دلداری بدین به خودتون.... متن عالی بود
    ویرایش توسط mohammad1397 : 21 تیر 98 در ساعت 08:51

  9. 1 نفر تشکر کرده است ... saj8jad
  10. Top | #6
    کاربر حرفه ای

    bache-mosbat
    رشته تحصیلی
    تجربی
    مقطع تحصیلی
    فارغ از تحصیل
    جنسیت
    پسر
    تاریخ عضویت
    07 شهریور 95
    نوشته ها
    1,456
    امتیاز
    253
    تشکر 
    468
    تشکر شده 1,368 بار در 782 ارسال
    نمایش مشخصات
    Up

افراد آنلاین در تاپیک

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)