" دائما یکسان نباشد حال دوران ، غم مخور "- فقط شرکت در تاپیک های درسی.
سلام
توی ادبیات به نظرم این ترتیب بهتره:
اول قرابت ؛ بعد تاریخ ؛ بعد لغت و املا ؛ بعد آرایه و آخر سر هم زبان فارسی. فقط اگه وقت ادبیات تموم شد و تو وسط املا بودی دیگه باید رها کنی
توی عربی هم ابنطوری:
اول ترجمه ؛ بعد قواعد ؛ بعد تستهای قواعد متن ؛ آخر سر هم تستهای درک مطلب متن
دینی هم هیچ فرقی نداره
زبان هم اول لغت بعد گرامر بعد گرامرهای کلوز و بعدم ریدینگ
توی ریدینگ و درک مطلب عربی هم اول سوالهارو بخون بعد برو متن رو بخون
نه اینکه اول متن رو بخونی بعد سوالارو
امیدوارم مفید باشه
" دائما یکسان نباشد حال دوران ، غم مخور "- فقط شرکت در تاپیک های درسی.
راستش من نمیدونم خودم واس اینک به عربی بیشتر بها میدم اکثرا متن دوم زبانو از دست میدم
فقط یاد گرفتم واس سوال هایی ک حس میکنم بلدم اما به جواب نمیرسم خیلی وقت تلف نکنم و علامت بزنم برگشتنی حل کنم دوباره تا سوالات آسونو از دست ندم
" دائما یکسان نباشد حال دوران ، غم مخور "- فقط شرکت در تاپیک های درسی.
آقا من خودم گیرم!
فقط اینو میدونم که اولویت درسا رو از قوی به ضعیف بذاری بهتره چون اگه اول بری سراغ درسی که توش ضعیفی ممکنه وقت زیادی واسش تلف کنی هم چون احتمالا اونطور که دوس داری خوب نمیزنیش کلافه ت میکنه سر بعدیام ممکنه خراب کنی
من اینو خونده بودم تو وبلاگ یه مشاور خوب (ینی کلیتش همین بود) امیدوارم که جواب بده
بقیه دوستانم که نکات خیییلی خوبی گفتن*-*
ان شاءالله که موفق میشی
حالتی از تیمارستان را در زندگی خودم احساس میکنم ؛ بی گناه و در عین حال خطاکار ، نه در یک سلول بلکه در این شهر زندانی ام...
#کافکا
" دائما یکسان نباشد حال دوران ، غم مخور "- فقط شرکت در تاپیک های درسی.
من خودم درک مطلب زبان خیلی مشکل داشتم قبلا
کتاب 4030 مهروماه رو گرفتم .درسنامه اش خیلی کمکم کرد تست هاشم فقط متن و کلوز های کنکور بود
در کل از کتاب های درک مطلب دیگه بهتر بود
یه مدت کتاب 504 رو کار کردم چندتا از درساش رو خوندم واااااقعا معجزه کرد!!!
واسه الان تست های کنکور به نظرم خیلی خوب و مفید باشه
وقتی درک مطلب جواب میدید سر جلسه خیلی خیلی تمرکز داشته باشد واقعا تمرکز زیاد موثره
ویرایش توسط Mahsa.TS : 31 اردیبهشت 1398 در ساعت 18:13
1-سوالاتی که بلدی و هم چنین وقت گیر نیستن تو هر درس دور اول حل کن
2-سوالاتی که بلدی و هم چنین وقت گیرن کمی رو حل کن
3-سوالات سخت رو که بلد هستی حل کن
4-یه سری سوال گذاشتن برا نزدن اونا رو بی خیال شو
به همین ترتیب حل کن تا وقت کم نیاری دگیه انقدر هم سختش نکنید
ویرایش توسط Insidee : 31 اردیبهشت 1398 در ساعت 18:14
واسه ادبیات دقت کنید که در کدام مبحث ضعف دارید
به نظرم مثلا واسه قرابت یه چیزی که خیلی مهمه کتاب درسیه!!! اگر واااقعا مفاهیم کتابو به خوبی یاد گرفته باشید عالیه
واسه آرایه هم که تا میتونید تست بزنید(خودمم آرایه خیلی مشکل دارم) اما وقتی زیاد تست کار میکنم بهتر میشه
برای معنی واژه ها هم تا میتونید مرور کنید من خودم وقتی واژه هارو حفظ کردم بعدش از روی کتاب درسی میخونم و معنی واژه ها رو برای خودم مینویسم هم مرور میشه و هم اینکه کاربردیش رو یاد میگیرم
برای املا هم کلمات هم آوا رو کار کنید خوبه. واسه املا باز هم کتاب مهمه مثلا ما یکی از درس های فارسی یازدهممون کبوتر طوق دار بود(نمیدونم نظام قدیم بوده یا نه) اما لغاتش خیلی مهم بود خیلی
" دائما یکسان نباشد حال دوران ، غم مخور "- فقط شرکت در تاپیک های درسی.
ادبیاتو بزاری اخر فک کنم خیلی چیزا درست بشه
درک متن عربی لغات اخر کتابای عربی بخون واسش بنظرم
همینا تو ذهنم بود دگ ^^
تعریف من همیشه بلوا کنه
مثه شیطانی که تنها شده
مهارت های مدیریت زمان در جلسه ی آزمون را به تدریج افزایش دهید .
مسلط شدن برای مدیریت زمان در جلسه ی آزمون ، مهارتی نیست که در یک یا دو آزمون به کمال برسد . باید قبل از هر آزمون و برای هر آزمون خوب فکر کنید وبا توجه به میزان آمادگی خود هدف گذاری کنید ، نقشه ی ذهنی طراحی کنید و سپس بارها و بارها روش های مدیریت آزمون را بررسی و اجرا کنید تا به تدریج در مدیریت زمان مسلط شوید . مدیریت زمان یکی از مهارت ها ی مهم فراشناختی است که در روند آزمون های منظم و برنامه ای فرا می گیرید.
سه روش و یک پیشنهاد مهم برای مدیریت زمان در آزمون های جامع تستی
روش اول : روش ضربدر و منفی
سوال ها ی هر درس را به ترتیب بخوانید و در مورد هر سوال تصمیم بگیرید که آیا می توانید آن سوال را در زمان کوتاه پاسخ دهید . در آزمون های تستی کانون و کنکور زمان پاسخ گویی به یک سوال عادی حدود یک دقیقه است . در هر آزمون جامع دیگر نیز می توانید زمان پیش فرض برای پاسخ گویی به هر سوال را از تقسیم زمان پاسخ گویی برای هر درس بر تعداد سوال ها به دست آورید . در صورتی که نمی توانید به آن سوال در زمان پاسخ دهید فورا آن سوال را کنار بگذارید ممکن است آن سوال دشوار باشد یا این که پاسخ گویی به آن سوال زمان بر ( وقت گیر) باشد . در کنار سوال های دشوار یک علامت منفی بگذارید و دور آن دایره بکشید و در کنار سوال های زمان بر یک علامت ضربدر بگذارید . در صورتی که در پایان آزمون وقت داشتید با یک استراتژی بازگشت مناسب به سراغ این سوال ها بازخواهید گشت .
وقتی در نوبت اول به سوال های ساده تر پاسخ می دهید در پایان آزمون افسوس نخواهید خورد که سوالی را که بلد بوده اید از دست داده اید .
شاید در ظاهر اجرای این روش ساده به نظر برسد اما برای آن که روش ضربدر و منفی را به خوبی و درستی اجرا کنید به دو مهارت مهم نیاز دارید : مهارت اول مهارت فراشناختی است باید فورا تشخیص دهید که کدام سوال ساده کدام سوال دشوار و کدام سوال وقت گیر وزمان بر است . مهارت دوم مهارتی است که به هوش هیجانی شما مربوط است ، باید اراده ی قوی داشته باشید تا سوال هایی که بلد هستید اما زمان بر و وقت گیر هستند را کنار بگذارید و به سراغ سوال های ساده تر بعدی بروید .
توجه کنید دو روش بعدی یعنی روش زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت زمانی کارساز خواهند بود که شما روش ضربدر و منفی را اجرا کرده باشید .
روش دوم : روش زمان های نقصانی
برای هر درس کمی کمتر از زمان پیشنهادی در دفترچه ی سوال در نظر بگیرید . این یک روش مکمل برای روش ضربدر و منفی است . سعی کنید سوال های هر درس را در زمانی کوتاه تر از زمان پیشنهادی به اتمام برسانید . در کنکور سراسری زمان درس های عمومی یعنی ادبیان و عربی و دین وزندگی و زبان هر کدام بین هفده دقیقه تا بیست دقیقه پیشنهاد شده است . ما برای این درس ها، زمان نقصانی را پانزده دقیقه ( یعنی یک ربع ساعت ) پیشنهاد کرده ایم . وقتی شما این زمان ها را رعایت کنید در پایان درس های عمومی ، پانزده دقیقه وقت اضافی خواهید داشت که می توانید به تشخیص خود صرف استراتژی بازگشت کنید و در زمانی که ذخیره کرده اید به سراغ درس ها و سوال هایی که برایتان مهم تر و ضروری تر است بروید و روی سوال های زمان بر و سوال های دشوارتر وقت بگذارید . با خیال آسوده از این که به همه ی سوال های ساده در تمام درس ها پاسخ داده اید اکنون به سراغ سوال های دشوارتر و وقت گیرتر می روید .
روش سوم : استراتژی بازگشت
معنی استراتژی بازگشت این است که شما بدانید زمان ذخیره شده در پایان آزمون را صرف کدام درس ها و کدام سوال ها بکنید .هر دانش آموزی اولویت های خود را دارد و می توان گفت که تقریبا هیچ دو دانش آموزی ، استراتژی بازگشت یکسان ندارند . زیرا میزان تسلط آن ها بر درس های مختلف متفاوت است و تصمیم هایی که در ابتدای آزمون می گیرند و هدف گذاری هایی که برای پاسخ به هر درس دارند با دانش آموزان دیگر فرق می کند . برای این که بتوانید به یک استراتژی مناسب در بازگشت به سوال ها در پایان هر آزمون بگیرید خوب است استراتژی های بازگشت دانش آموزان برتر سال های گذشته را بخوانید اما متناسب با نیاز خود از ابتدای سال چند روش را تمرین کنید تا به بهترین استراتژی که مناسب خود شماست برسید .
پیشنهاد چهارم : قبل از شروع آزمون برای هر درس هدف گذاری چند از 10 را انجام دهید و یک نقشه ی ذهنی برای پاسخ گویی به درس ها و سوال ها طراحی کنید .
می گویند هر چیزی دو بار ساخته می شود یک بار در ذهن ما و بار دوم در عالم واقعیت . قبل از شروع آزمون هدف گذاری چند از ده خود را برای هر درس بنویسید ممکن است تصمیم بگیرید در یک درس ، از هر 10 سوال به پنج سوال پاسخ دهید و در درس دیگر به 8 سوال و در درس دیگر به سه یا چهار سوال . اگر هدف گذاری تان از آغاز معلوم باشد در جلسه ی آزمون آرامش بیشتری خواهید داشت و روش های مدیریت زمان را با تسلط و اطمینان بیشتری اجرا خواهید کرد .
آیا تا به حال سعی کرده اید نام شخص یا موضوعی را به یاد آورید اما نتوانسته اید ولی همین که ذهن را به موضوع دیگری مشغول کردید ، ناگهان نام آن را به یاد می آورید؟!
این به دلیل این است که ذهن ما ، خاصیت رهایش دارد. یعنی اگر از موضوعی رها بهشه ، به اون مسلط میشه. لذا اگر تست های شکی را رها کنید ، به طور حتم در دور دوم جوابشونو پیدا می کنید و یا حتی در موقع پاسخگویی به تست های دیگر ، جوابشونو متوجه می شوید.لحظه ی ارشمیدسی اورکا اورکا
اگر ابتدا تست های ساده و راحت را پاسخ دهید ، روحیه می گیرید و اینجوری می تونید به تست های دشوار هم پاسخ دهید.
برای هر تست ۴ حالت زیر میتونه براتون به وجود بیاد و مدیریت زمان داشته باشید:
۱- در نگاه اول به صورت سوال و گزینه ها ، جواب ها را تشخیص می دهید.
۲- به تست کاملا مسلط هستید و با یک بار حل به جواب می رسید.
۳- راه حل تست را نمی دانید یا بعد از کلی وقت گذاشتن متوجه می شوید راه حل درست نیست و به جواب نمی رسد. در کنار این تست یک خط تیره بگذارید و رد شوید.
۴-حل این تست نیاز به زمان بیشتری دارد و یا بین دو گزینه شک دارید . در کنار این گزینه علامت ضربدر بگذارید و رد شوید.
بعد از اینکه تمام تست های یک درس را بطور کامل جواب دادیم ، حال اگر وقت اضافی دارید ، برمیگردیم به تست هایی که علامت خط تیره و ضربدر دارند و آنها را پاسخ می دهیم.
با این تکنیک حداقل ۲۰ درصد زمان در اختیار دارد که به تست های علامت زده ، پاسخ دهید.
!LOSE YOURSELF IN SCIENCE
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)