خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 3 از 6 نخستنخست ... 234 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 31 به 45 از 78
    1. Top | #31
      کاربر فعال

      نمایش مشخصات
      تو اون جمله وصفیه طلب فعل مستقله و نمیشه وصفی حسابش کرد ( معنی *که* نمیده ) ( فهمیدم )
      ویرایش توسط A . H : 10 خرداد 1398 در ساعت 22:09

    2. Top | #32
      کاربر فعال

      نمایش مشخصات
      این بیت نقش تبعی مگه نداره ؟
      screenshot_20190603_191730.png

    3. Top | #33
      کاربر اخراجی

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط A . H نمایش پست ها
      این بیت نقش تبعی مگه نداره ؟
      برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: screenshot_20190603_191730.png
مشاهده: 177
حجم: 32.8 کیلو بایت
      اگه منظورت تکراره روی ها نقششون فرق داره معنیشون هم فرق داره
      اون واو هم عطف نیست ربطه بعد از فعل اومده

    4. Top | #34
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      یه سوال دارم مربوط به دین زندگی 95 ریاضی داخل


      سوال 58


      در کتاب گفته هر پاسخ را نمیشه به عنوان پاسخ برتر گرفت به 2 دلیل

      1- هر پاسخ نیاز به تجربه ازمون داره
      2- پاسخ باید همه جانبه باشه

      حالا با توجه به این نکته چرا گزینه 2 درسته و 4 نمیشه ؟

    5. Top | #35
      کاربر فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط genzo نمایش پست ها
      یه سوال دارم مربوط به دین زندگی 95 ریاضی داخل


      سوال 58


      در کتاب گفته هر پاسخ را نمیشه به عنوان پاسخ برتر گرفت به 2 دلیل

      1- هر پاسخ نیاز به تجربه ازمون داره
      2- پاسخ باید همه جانبه باشه

      حالا با توجه به این نکته چرا گزینه 2 درسته و 4 نمیشه ؟
      برای اینکه پاسخها پاسخی راهگشا و اطمینان بخش باشه دو شرط داره یکی همه جانبه بودن و دیگری کاملا درست و قابل اعتماد بودن برای دومی چرا چون هر پاسخ احتمالی و مشکوک نیازمند تجربه و ازمون است تا کارایش مشخص شه
      اگه میگفت پاسخ راهگشا اونقت چهار هم میتونست باشه ولی گفته پاسخ احتمالی .
      فرق بینه پاسخ راهگشا و پاسخ احتمالی هست

    6. Top | #36
      کاربر فعال

      نمایش مشخصات
      چجوری میتونم مصدر این اسم ها رو پیدا کنم ؟
      screenshot_20190603_202607.png

      چجوری تو عربی بدون توجه به معنی بتونیم فاعل رو پیدا کنیم ؟ ( مثل بعضی از روش هایی که میشه بدون توجه به معنی مفعول رو پیدا کرد ؟ )

      پست اول ویرایش شد
      ویرایش توسط A . H : 01 تیر 1398 در ساعت 11:06

    7. Top | #37
      کاربر اخراجی

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط A . H نمایش پست ها
      چجوری میتونم مصدر این اسم ها رو پیدا کنم ؟
      برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: screenshot_20190603_202607.png
مشاهده: 136
حجم: 85.5 کیلو بایت

      چجوری تو عربی بدون توجه به معنی بتونیم فاعل رو پیدا کنیم ؟ ( مثل بعضی از روش هایی که میشه بدون توجه به معنی مفعول رو پیدا کرد ؟ )

      پست اول ترجمه شد
      برای پیدا کردن فاعل سه تا مرحله رو بترتیب رعایت کن
      1.به فعل نگاه کن ببین ضمایر متصل مرفوعی داری یا نه (ا،و،ی،ن،ت،تما،تم،ت،تما،ت ،ت،نا) اگه داشتی فاعلت بدون فکر ضمیره است یعنی فاعلت ضمیر بارزه و محلا مرفوع
      2.اگر ضمیر نداشتی به قبل قعل نگاه کن ببین اسمی بعنوان مبتدا میبینی اگر دیدی یکی از 5 ضمیر (هو،هی،انت،انا،نحن) ضمیرته و فاعلت ضمیر مستتر و محلا مرفوع
      3.اگر مبتدایی نداشتی دو حالت پیش میاد ؛ الف)فعلت مضارع و مخاطب باشه فاعلت یکی از سه ضمیر (انت انا نحن) بصورت مستتر فاعله ب)باقی فعلا به اولین اسمی که رسیدی فاعلته و اسم ظاهر و مرفوع
      فقط حواست به ی و نا باشه که میتونه هم فاعل هم مفعول باشه
      اگه (فعل+ن+ی) داشتی ی مفعوله ولی اگه مستقیم به فعل چسبید فاعل
      در مورد نا هم فقط نایی که به ماضی بچسبه فاعله و باقی نا ها مفعول
      ویرایش توسط A.H.M : 18 خرداد 1398 در ساعت 00:34

    8. Top | #38
      کاربر فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط امیر123 نمایش پست ها
      برای پیدا کردن فاعل سه تا مرحله رو بترتیب رعایت کن
      1.به فعل نگاه کن ببین ضمایر متصل مرفوعی داری یا نه (ا،و،ی،ن،ت،تما،تم،ت،تما،ت ،ت،نا) اگه داشتی فاعلت بدون فکر ضمیره است یعنی فاعلت ضمیر بارزه و محلا مرفوع
      2.اگر ضمیر نداشتی به قبل قعل نگاه کن ببین اسمی بعنوان مبتدا میبینی اگر دیدی یکی از 5 ضمیر (هو،هی،انت،انا،نحن) ضمیرته و فاعلت ضمیر مستتر و محلا مرفوع
      3.اگر مبتدایی نداشتی دو حالت پیش میاد ؛ الف)فعلت مضارع و مخاطب باشه فاعلت یکی از سه ضمیر (انت انا نحن) بصورت مستتر فاعله ب)باقی فعلا به اولین اسمی که رسیدی فاعلته و اسم ظاهر و مرفوع
      فقط حواست به ی و نا باشه که میتونه هم فاعل هم مفعول باشه
      اگه (فعل+ن+ی) داشتی ی مفعوله ولی اگه مستقیم به فعل چسبید فاعل
      در مورد نا هم فقط نایی که به ماضی بچسبه فاعله و باقی نا ها مفعول
      ممنون
      بابت مصدر چی میدونی ؟

    9. Top | #39
      کاربر اخراجی

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط A . H نمایش پست ها
      ممنون
      بابت مصدر چی میدونی ؟
      مصدرا تو ثلاثی مجردها سماعی اند یعنی اونقدر باید تست زده باشی که بدونی مصدر خرج میشه خروج
      ولی مزید ها هم همون 8 باب مصدرشونه

    10. Top | #40
      کاربر فعال

      نمایش مشخصات
      این سوالایی که میخوام بپرسم برای تجربی 97 هستند ( اینو گفتم شاید بعضی ها نخوان سوالارو فعلا ببینند )





      این سوال را واقعا نتوستم درک کنم که چرا 1 درسته ؟! باید 2 درست باشه ( گزینه 1 درست )
      screenshot_20190611_190816.png
      این سوال چرا گزینه 1 درست نیست ؟! ( گزینه 4 درسته )
      screenshot_20190611_192025.png
      تو مصراع دوم تشبیه هست ؟!
      screenshot_20190611_203557.png

    11. Top | #41
      کاربر اخراجی

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط A . H نمایش پست ها
      این سوالایی که میخوام بپرسم برای تجربی 97 هستند ( اینو گفتم شاید بعضی ها نخوان سوالارو فعلا ببینند )





      این سوال را واقعا نتوستم درک کنم که چرا 1 درسته ؟! باید 2 درست باشه ( گزینه 1 درست )
      برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: screenshot_20190611_190816.png
مشاهده: 105
حجم: 165.4 کیلو بایت
      این سوال چرا گزینه 1 درست نیست ؟! ( گزینه 4 درسته )
      برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: screenshot_20190611_192025.png
مشاهده: 101
حجم: 124.2 کیلو بایت
      تو مصراع دوم تشبیه هست ؟!
      برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: screenshot_20190611_203557.png
مشاهده: 104
حجم: 23.0 کیلو بایت
      .سوال های خوبین و بشدت دام دار
      شاید بخاطر همینا بوده که درصد های دینی امسال بشدت پایین بوده

      1.به ضمیر (ی) تو عبادی دقت کن و معنی کن میشه بندگان من یعنی همه ما مال خداییم یعنی توحید مالکیت
      حالا اگه این عباد میشد و درضمن اگه معنی کار انسان برای خدا رو هم میداد میشد توحید عبادی

      2.اولا خاتم النببین جایگاه نیست ثانیا فقط حضرت محمد خاتم النبیین هست ولی صورت سوال گفت پیامبر و امت در نتیجه منظور خدا عام بوده نه خاص مسلمانان اگه خاص بود می نوشت پیامیر اسلام یا امت مسلمان

      3.بله حسن به ماه تشبیه شده

    12. Top | #42
      کاربر فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط امیر123 نمایش پست ها
      .سوال های خوبین و بشدت دام دار
      شاید بخاطر همینا بوده که درصد های دینی امسال بشدت پایین بوده

      1.به ضمیر (ی) تو عبادی دقت کن و معنی کن میشه بندگان من یعنی همه ما مال خداییم یعنی توحید مالکیت
      حالا اگه این عباد میشد و درضمن اگه معنی کار انسان برای خدا رو هم میداد میشد توحید عبادی

      2.اولا خاتم النببین جایگاه نیست ثانیا فقط حضرت محمد خاتم النبیین هست ولی صورت سوال گفت پیامبر و امت در نتیجه منظور خدا عام بوده نه خاص مسلمانان اگه خاص بود می نوشت پیامیر اسلام یا امت مسلمان

      3.بله حسن به ماه تشبیه شده
      اخ اخ عجب دامی ! ادم ذهنش اصلا به اون ی اخر نیست ( مگه تست عربی هست ؟ )
      داشتم یک ویدیو نگاه میکردم تو مصراع دوم گفته بود تشبیه مرجع هستش ! فک کنم تو کتاب نداریم همچین چیزی !

    13. Top | #43
      کاربر فعال

      نمایش مشخصات
      چند سوال از کنکور خارج 97
      چرا گزینه 3 درست نیست؟ ( گزینه 2 درست است )
      screenshot_20190615_191722.png
      چرا 4 درسته ؟!
      screenshot_20190615_190015.png

      گزینه 2 فقط بخاطر *مصلحت خود * غلطه ؟ ( گزینه 3 درسته )
      screenshot_20190615_185003.png

    14. Top | #44
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      مدیر برتر

      Khabalod
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط A . H نمایش پست ها
      چند سوال از کنکور خارج 97
      چرا گزینه 3 درست نیست؟ ( گزینه 2 درست است )
      برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: screenshot_20190615_191722.png
مشاهده: 79
حجم: 135.6 کیلو بایت
      چرا 4 درسته ؟!
      برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: screenshot_20190615_190015.png
مشاهده: 68
حجم: 116.3 کیلو بایت

      گزینه 2 فقط بخاطر *مصلحت خود * غلطه ؟ ( گزینه 3 درسته )
      برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: screenshot_20190615_185003.png
مشاهده: 65
حجم: 140.2 کیلو بایت
      خب صورت سوال اول که در مورد قناعته
      و خب مفهمومش با گزینه دو مشترکه که گزینه ی دو میگه گنجشک به حقش قانعه و نمیخواد باز بگیره
      گزینه ی سه میگه ما نمیتونیم به هدف بزرگ برسیم و خب هدف کوچیکمون هم بد نیست و میگه رویای محال نداشته باش

      سوال دینی:
      خب عبارت اول تعبیر خواب از زبان حضرت یوسفه و تعبیرپذیریه
      دومین عبارت شرح یه رویای صادقه اس پس وجود رویای صادقه رو میرسونه

      54
      اره فک کنم
      ولی این بیت کلا برای بهره از ابزار و اسباب به کارش میبریم
      تعریف من همیشه بلوا کنه
      مثه شیطانی که تنها شده

    15. Top | #45
      کاربر نیمه فعال

      Sheytani
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط A . H نمایش پست ها
      چند سوال از کنکور خارج 97
      چرا گزینه 3 درست نیست؟ ( گزینه 2 درست است )
      برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: screenshot_20190615_191722.png
مشاهده: 79
حجم: 135.6 کیلو بایت
      چرا 4 درسته ؟!
      برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: screenshot_20190615_190015.png
مشاهده: 68
حجم: 116.3 کیلو بایت

      گزینه 2 فقط بخاطر *مصلحت خود * غلطه ؟ ( گزینه 3 درسته )
      برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: screenshot_20190615_185003.png
مشاهده: 65
حجم: 140.2 کیلو بایت
      هیچ کدوم از گزینه ها قرابت ندارن ! تازه ب نظرم گزینه دو مفهوم متقابل رو هم میرسونه ( مصراع اولش فقط) اما قرابت رو نه ! اخه سوال میگه راضی ام اما دو میگه راضی نشو .
      سوال دینی ایه اول داره خواب اون دو زندانی رو میگه ک تعبیرشو هم داشتیم و تعبیر پذیر بود ( هرخوابی تعبیر نداره) و قسمت بعدی ش یعنی چییی اصلا وجود داشتن :/

      انسان مصلحت خودشو نمیدونه در چیه گاهی چیزی رو میپسنده ک ب ضرره و گاهی ...

    صفحه 3 از 6 نخستنخست ... 234 ... آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن