آموزش تایپ ده انگشتی گروه آموزشی ماز
بانک کتاب پایتخت مکتبستان
گروه آموزشی ماز مولف
مولف مرجع کنکور

 

نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3
  1. Top | #1
    کاربر انجمن

    Khoshhalam
    جنسیت
    دختر
    تاریخ عضویت
    20 اسفند 95
    نوشته ها
    16
    امتیاز
    85
    تشکر 
    27
    تشکر شده 61 بار در 25 ارسال
    نمایش مشخصات

    چگونه سحرخیز باشیم


    سحرخیزی جزئی از سبک زندگی افراد موفق و ثروتمند است. چون فرصت‌های بکری از نظر جسمی و فکری در صبح‌ به دست می‌آورند که در زمان‌ها دیگر ممکن نیست. ۵۰ درصد سحرخیزی افراد ارثی است و ۵۰ درصد اکتسابی است.در این مطلب سبکتو می‌خواهیم با ۷ روش آسان که به قسمت اکتسابی سحرخیزی کمک می‌کند آشنا شویم.

    ۱.آب بنوشید

    دو لیوان آب بالا سر تخت بگذارید یکی را در طول شب و دیگری را صبح وقتی چشم خود را باز کردید بنوشید. با این کار بیدار شدن برای ما آسان‌تر شده و هوشیاری بیشتری را تجربه می‌کنیم.

    ۲.گوشی را کنار بگذارید

    نور صفحه موبایل موجب ترشح هورمون کورتیزول می شود که علاوه بر ایجاد استرس کاذب کیفیت خواب را هم به شدت کاهش می‌دهد پس حداقل یک‌ساعت قبل خواب گوشی خود را کنار بگذارید تا از کیفیت بهتری در خواب شبانه بهره ببرید.

    ۳. با طلوع خورشید از خواب برخیزید

    از قدیم گفتن سحرخیز باش تا کامروا شوی. وقتی شما با طلوع خورشید از خواب بیدار شوید با حلقه خواب و بیداری طبیعت که همان صبح و شب است هماهنگ خواهید بود و این کمک زیادی به سحرخیزی می‌کند. پس موقع خواب پرده را کنار بزنید تا با طلوع خورشید نور آن به شما بتابد.

    ۴.سیب بخورید

    در کنار تخت خود یک سیب بگذارید تا وقتی بیدار شدید نوش جان کنید. سیب ۱۳ گرم شکر طبیعی یا همان گلوکز و ساکارز دارد که مانند کافئین باعث سرحالی شما خواهد شد و البته خیلی سالم‌تر از کافئین است!

    ۵.هماهنگ با چرخه خواب بیدار شوید

    موقع خواب ما چندین چرخه که شامل خواب سبک و سنگین می‌شود را تجربه می‌کنیم. اگر بتوانیم بر اساس این چرخه‌ها و موقع خواب سبک برخیزیم سرحالی بیشتری را تجربه می‌کنیم و سنگین نیستم. اپ موبایل sleep time می‌تواند به پیدا کردن چرخه‌های خواب کمک کند.

    ۶. ورزش کوتاه صبحگاهی

    چند ساعت قبل از بیداری دمای بدن به حداقل خود می‌رسد و باید یک نرمش یا پیاده‌روی سریع قبل صبحانه داشته باشیم تا در طول روز شادابی بیشتری را تجربه کنیم. انجام این کار به صورت روتین و در طی مدت کوتاهی تاثیر فوق‌العاده‌ای روی سحرخیزی می‌گذارد.

    ۷. دکمه اسنوز را بزنیم باختیم

    با زدن دکمه اسنوز زنگ بیداری موبایل دوباره بدن به چرخه خواب می‌رود و این یعنی باخت! بهتر است موبایل را آن طرف اتاق بگذاریم تا برای قطع کردن زنگ مجبور باشیم از تخت بلند شویم.

    امیدوارم با این ۷ راهکار ساده سحرخیزی بتوانید صبح ها زودتر از خواب بلند شوید و یک روز پرانرژی و موفق را تجربه کنید.
    .
    مهندس حمیدی
    ارزش انسان به همت اوست نه به ثروت او


    حضرت علی (ع)

  2. 5 نفر تشکر کرده اند ... broslee, Nrs_Md, SEYED.mjtf, sunnny, Z_H..
  3. Top | #2
    کاربر نیمه فعال

    Sheytani
    رشته تحصیلی
    تجربی
    سن
    18
    جنسیت
    خانم
    استان
    لرستان
    تاریخ عضویت
    01 اردیبهشت 98
    نوشته ها
    104
    امتیاز
    530
    تشکر 
    169
    تشکر شده 401 بار در 151 ارسال
    نمایش مشخصات
    مفید بود ممنون
    قوی بمان،
    همه چیز بهتر خواهد شد.
    ممکن است امروز هوا طوفانی باشد
    اما تا ابد باران نخواهد بارید...

  4. Top | #3
    پاسخگو و راهنما

    شهر
    اهواز
    تاریخ عضویت
    06 آبان 94
    نوشته ها
    1,787
    امتیاز
    5118
    تشکر 
    1,579
    تشکر شده 5,301 بار در 1,863 ارسال
    نمایش مشخصات
    این منو یاد قانون صفرم ترمودینامیک میندازه. صفر رو جا انداختی.

    صفر: 6 تا 8 ساعت پیش از سحر تو تختش باشین
    There is No Need for God as a Hypothesis

    Pierre-Simon, marquis de Laplace
    ویرایش توسط TimeToSayGoodbye : 12 تیر 98 در ساعت 00:39

  5. 1 نفر تشکر کرده است ... hisoka

افراد آنلاین در تاپیک

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)